Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2187
Jeg lurer rett og slett på hvilke sanger man burde lære seg på gitar, i tilfelle man står i fare for muligheten til å dra en fram på fest osv.

Gjerne i samme stil som Wonderwall - Oasis, altså en alle har hørt før som man får med flere å synge på!

La tipsene renne inn!
Sitat av tuberkulose Vis innlegg
Jeg lurer rett og slett på hvilke sanger man burde lære seg på gitar, i tilfelle man står i fare for muligheten til å dra en fram på fest osv.

Gjerne i samme stil som Wonderwall - Oasis, altså en alle har hørt før som man får med flere å synge på!

La tipsene renne inn!
Vis hele sitatet...
Virker som noen har lyst til å smelte hjertene til damene ser jeg

Syntes faktisk at du burde spille den musikken du liker istedet for å lære deg sanger andre liker kun for å tilfredsstille/imponere dem .
Ta en titt på topplisten til UltimateGuitar. Der finner du garantert noe kjent, som ikke nødvendigvis er det vanskeligste å spille.
Nothing else matters.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Virker som noen har lyst til å smelte hjertene til damene ser jeg
Vis hele sitatet...
Absolutt! Er det ikke litt det gitar er for da? Hehe

Syntes faktisk at du burde spille den musikken du liker istedet for å lære deg sanger andre liker kun for å tilfredsstille/imponere dem .
Vis hele sitatet...
Jeg liker jo veldig godt sånn "smelte"-musikk. Spiller ofte mye av den musikken jeg liker, men det er ikke helt stemningsmusikken til festspilling.
Incomplete av Backstreet Boys er kjempelett å lære seg. I tillegg til diverse Lene Marlin-sanger. Er vel sånn "alle kan"
Tja, sanger fra Post Giro Bygget og CC cowboys slår vel som regel an?
Uff, så kleint!
Du skal bli han fyren som sitter halve festen å stemmer gitaren, og resten av festen sitter og ødelegger den gode stemninga?
Når jeg er på fest vil jeg høre god musikk, ikke en fjott som klimprer på en gammel kassegitar!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Uff, så kleint!
Du skal bli han fyren som sitter halve festen å stemmer gitaren, og resten av festen sitter og ødelegger den gode stemninga?
Når jeg er på fest vil jeg høre god musikk, ikke en fjott som klimprer på en gammel kassegitar!
Vis hele sitatet...
Hva? Ingenting er da bedre enn allsang?
Sitat av Frityrgryta Vis innlegg
Hva? Ingenting er da bedre enn allsang?
Vis hele sitatet...
Om det gjøres riktig. Merker fort om det er noen som kun spiller for å imponere, og da er det bare flaut.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Uff, så kleint!
Du skal bli han fyren som sitter halve festen å stemmer gitaren, og resten av festen sitter og ødelegger den gode stemninga?
Når jeg er på fest vil jeg høre god musikk, ikke en fjott som klimprer på en gammel kassegitar!
Vis hele sitatet...
Jeg ville sagt det blir bedre stemning av at noen klimprer forsiktig på en gitar, det gjelder da litt rolige sanger
Vel, ikke alle liker det.
Jeg blir bare flau og utilpass av hele greiene..
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Jeg blir bare flau og utilpass av hele greiene..
Vis hele sitatet...
Da er det bare å dra på med noen pils til så slipper du det problemet.
Jeg funker ikke sånn..
Sitat av tuberkulose Vis innlegg
Absolutt! Er det ikke litt det gitar er for da? Hehe
Vis hele sitatet...
NEI, det er det absolutt ikke. At du i det heletatt tror noe sånt gjør meg kvalm.
Just Breathe med Pearl Jam er jo en god en. Krever litt fingerferdigheter, men ikke noe kjempevanskelige greier.

Ellers: ikke bli den karen som skrur av musikken for å spille gitar og synge. Ingen liker han.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
NEI, det er det absolutt ikke. At du i det heletatt tror noe sånt gjør meg kvalm.
Vis hele sitatet...
Lærte meg gitar 100% for egen nytelse. Var sarkasme/ironi eller hva det heter.
Sitat av tuberkulose Vis innlegg
Lærte meg gitar 100% for egen nytelse. Var sarkasme/ironi eller hva det heter.
Vis hele sitatet...
Ah, kan være vanskelig å forstå sarkasme over internett.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Men skal vi holde oss til topic eller? I'm Yours, eller Hey There Delilah. Hvis du er 15 så slår nok Bieber og 1D ann hvis du er inne på sånn "smeltemusikk"
Wish you where here av Pink Floyd?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Uff, så kleint!
Du skal bli han fyren som sitter halve festen å stemmer gitaren, og resten av festen sitter og ødelegger den gode stemninga?
Når jeg er på fest vil jeg høre god musikk, ikke en fjott som klimprer på en gammel kassegitar!
Vis hele sitatet...
Hva er du for en rar skrue da?
Mener du att du vil sitte å høre på en fyr sitte og spille dårlige deLillos sanger hele kvelden?
Så kommer det en dust til, så sitter dem der og diskuterer akorder og stemmer gitaren hele tiden.
Faen da blir jeg iritert!
Jeg vil høre skikkelig musikk!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Jeg vil høre skikkelig musikk!
Vis hele sitatet...
Nicki Minaj og sånn annen dritt som blir spilt på fest da?

Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Hvis du er 15 så slår nok Bieber og 1D ann hvis du er inne på sånn "smeltemusikk"
Vis hele sitatet...
Er riktignok 15, men aldri om det skal spilles noe Bieber/1D fra gitaren når jeg spiller. Hehe

--

Takk for alle forslag!
Sitat av tuberkulose Vis innlegg
Nicki Minaj og sånn annen dritt som blir spilt på fest da?
Vis hele sitatet...
Ikke på mine fester, det skjer ikke!
Det er skjelden jeg roter meg inne på sånne fester!
Vel, jeg er dessverre i alderen hvor slikt forekommer på fester. :/
Sånt har sjelden forekommet på festene jeg har vanket på, selv når jeg var på din alder...
Det er viktig å velge festene!
Sitat av tuberkulose Vis innlegg
Vel, jeg er dessverre i alderen hvor slikt forekommer på fester. :/
Vis hele sitatet...
Da passer det jo ypperlig å spille en forenklet versjon av listepopen på gitar?

LMFAO - Party Rock Anthem: http://tabs.ultimate-guitar.com/l/lm...oustic_crd.htm

Swedish House Mafia - Save the world tonight: http://tabs.ultimate-guitar.com/s/sw...t_ver2_crd.htm


...og om du skal ta helt av, hva med Avicii - Levels som instrumental? http://tabs.ultimate-guitar.com/a/av...oustic_tab.htm (http://www.youtube.com/watch?v=yJlKdln2lxU)
Ikke mainstream, men allikevel glad-gitar:
http://www.youtube.com/watch?v=PTAQDsx3bxc#t=111

Det kan i tillegg minne litt om introen til Familiesagaen De syv søstre, om du setter godvilja til.
Good riddance.
Kan bare legge til at om dette hadde skjedd hos meg hadde du blitt bedt om å ta deg et par runder rundt bygget.
Vi lever ikke i glorifisert amerikansk feelgood.