Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 6166
Søstra mi kom hjem i natt veldig sløv og slapp, og som det omtenksomme søskenet jeg er, spurte jeg selvfølgelig åssen festen var, hva hun hadde drukket/inntatt og så videre.

Da fikk jeg høre at hun hadde røykt litt hasj, og drukket noe mistenkelig en fyr ga henne og ei venninne i en sprite flaske. Denne karen rørte ikke drikken, søstra mi og venninna drakk alt.

Først sa altså denne karen at det kun var sprite i flaska, men jentene syntes det smakte "rart/underlig" og da han ble konfrontert om dette inneholdt drikken plutselig sprite og bacardi. Jentene mener det ikke smakte som bacardi i det hele tatt.

Etter en lang rant til søstra mi om at man for faens skyld aldri skal ta i mot no drikke fra fremmede, ble jeg betenksom.

Vet personlig svært lite om GHB/GBL men har hørt at dette brukes av noen grisejævler som "date rape drug"

Noen her inne som vet mer om disse greiene og kan komme med innspill?
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dessverre finnes avskum som må dope ned jenter for å få seg noe.Godt det ikke var min søster for da hadde jeg nok tatt en tur til fyren for en prat.
GHB smaker litt salt
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Problemet er at hun ikke husker hva greiene smakte, men tenker forhøre meg med venninna i morra. Svært mye som peker mot at det var GHB eller no lignende oppi

Karen kan forvente seg besøk av noen barske boys i løpet av de neste dagene

Forresten; vet dere om det er forskjell i smak på GHB og GBL (og evt andre analoger)

Er ikke mistanke om voldtekt nei, venninna drakk lite av denne drikken, og brukte kvelden på å passe på søstera mi. Denne karen spurte også jentene rett ut om trekant, adressa dems osv.
Sist endret av discorebel; 1. august 2020 kl. 04:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av discorebel Vis innlegg
Forresten; vet dere om det er forskjell i smak på GHB og GBL (og evt andre analoger)
Vis hele sitatet...
GHB smaker salt, GBL smaker som om kjeften din smelter pga etsende kjemikalier.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sånt går kjapt ut av urinen og kan kun testes inntil max 12 timer etter inntak. Det beste ved mistanke er å dra direkte på legevakta og ikke sove og vente til neste morgen!

Det er helt klart kjempe mistenkelig at personen som byr på drikke ikke drikker av den selv! Men helt ærlig må jeg si at det er ikke søstera di som skal ha kjeft som tok i mot, for det hadde du også gjort om en dude på fest spurte om du ville ha sprit. Når jenter sier nei takk og viser skepsis så er det jævlig mange menn som blir støtt av det også må dem forsvare seg med hele regla hvorfor de er forsiktige og ikke vil ta i mot og høre regla med "not all men" osv tilbake, og i værste fall trigge aggresjon hos fyren som ender med å kaste hele flaska eller glasset i huet på henne fordi egoet hans tåler ikke å bli mistenkeliggjort, og hun blir irritert fordi han ikke respekterer at hun sier nei takk. Det her skjer altfor ofte og mye oftere enn de som reagerer helt forståelsesfullt. Så ærlig, ikke blame søstera di. Victimblaming skal man slutte med, samme shitten som å kjefte fordi hun hadde på skjørt og ikke bukse i en situasjon hun ble voldtatt, for eksempel. Ja man skal være på vakt men det er jenters byrde å hele tiden, alltid måtte være på vakt. Og når de er det så får de kjeft som mistenkliggjør alle menn og når de ikke er på vakt får de kjeft for å ikke være mer føre var. Den eneste som skal ha kjeft er fyren som evn dopa hun ned. Vekk henne og dra på legevakta med en gang, better safe than sorry å få testa! I morra er det for seint og neddoping er såpass alvorlig at man bør avdekke det med bevis sånn at den skyldige kan straffeforfølges. Desverre en del svin der ute som bruker akuratt ghb å dope andre ned med!
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av discorebel Vis innlegg
Problemet er at hun ikke husker hva greiene smakte, men tenker forhøre meg med venninna i morra. Svært mye som peker mot at det var GHB eller no lignende oppi

Karen kan forvente seg besøk av noen barske boys i løpet av de neste dagene

Forresten; vet dere om det er forskjell i smak på GHB og GBL (og evt andre analoger)

Er ikke mistanke om voldtekt nei, venninna drakk lite av denne drikken, og brukte kvelden på å passe på søstera mi. Denne karen spurte også jentene rett ut om trekant, adressa dems osv.
Vis hele sitatet...
I morra er det for seint, dere kan ikke gå etter en kar uten bevis. Det kan ha vært bacardi som smakte salt men ghb smaker veldig veldig salt og jeg må si de spørsmåla han stilte de to jentene høres temmelig rapeminded ut. Dra på legevakta å test NÅ
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan kun testes 8-12 timer etter inntak. Ikke drøy til i morra
Klimafiendtlig troll
Burde dra ganske raskt om det skal kunne påvises. Smaker visstnok salt og lut? Høres ikke spesielt hyggelig ut.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dra på legevakta asap. Selvom dere tenker at dere vil ta et besøk til fyren er det kjempeviktig at sånt straffeforfølges! Og da må påvist funn i urin finnes. De tar ikke blodprøve for dette stoffet, kun urin og det går fort ut, noen ganger så kjapt som 8 timer. Vekk henne og overtal henne og venninna til å dra med en gang, bli med dem
shady som faen ass. De er der uten at du merker det noen ganger. Faen meg uansvarlig å gi ghb til folk uten at de veit det, mange drikker jo en del og da går det fort til hælvete eller legevakta.
Sneaky fuckers, har sett resultatene dems. Bra du passer på, håper de lærer å passe på bedre selv. Selv om selvfølgelig det burde vært han kødden med flaska som skulle passa på, men det funker desverre ikke sånn. Veit ikke om noen annen løsning enn den du har funnet, føler meg ganske primitiv når jeg reagerer på slikt men hva faen skal man gjøre. Bare være 100% sikker på at dere har rett før dere banker løs.
Sist endret av Bothrops; 1. august 2020 kl. 05:11.
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Litt vanskelig å dra ned dit nå, tror vi bare får besøke karen å konfrontere han i fredelig og rolig måte, så får vi se hva han har å si til sitt forsvar. Trenger jo ikke heve nevene for å skremme jævelen, bare å ta med et par store boys
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av discorebel Vis innlegg
Litt vanskelig å dra ned dit nå, tror vi bare får besøke karen å konfrontere han i fredelig og rolig måte, så får vi se hva han har å si til sitt forsvar. Trenger jo ikke heve nevene for å skremme jævelen, bare å ta med et par store boys
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det vanskelig å dra ned dit nå? Må si du tar lett på dette med neddoping av jenter... Trist å provoserende
Sitat av discorebel Vis innlegg
Litt vanskelig å dra ned dit nå, tror vi bare får besøke karen å konfrontere han i fredelig og rolig måte, så får vi se hva han har å si til sitt forsvar. Trenger jo ikke heve nevene for å skremme jævelen, bare å ta med et par store boys
Vis hele sitatet...
Det finnes overgrepsmottak mange plasser. Sliter liksom litt med å se for meg at de har stengt på kvelden i helger da det skjer mest. Finn det nærmeste å dra... Nå.... Dere har kun en mulighet til å samle bevis. Slutt å snakk om boysa dine, det er bare cringy og må uansett gjøres ETTER en rettssak. Ellers tror jeg ikke det vil bli tatt seriøst idet hele tatt. Dette gjør at hun kanskje ikke får den hjelpen hun trenger i ettertid om det skulle bli behov for det. Kom deg ut av egoet ditt og vær mere løsningsorientert NÅ! Det kan gjøre en stor forskjell for søstra du flere år frem over. Å leve i uvisshet, kanskje mangle psykolog hjelp er ikke bra... Banke opp/skremme folk basert på det du veit der er heller ikke bra... Få avklart dette mens dere kan for faen. Du er heldig som har muligheten, men virker ikke interessert en hang Hva hu husker og ikke kan forandre seg etter hvert, men da er det for seint.

Hilsenen som aldri tar feil. Neida, men seriøst jeg snakker av erfaring og nå ødelegger du muligheten til å være sikker på hva som har skjedd og ikke...
Sist endret av knert1; 1. august 2020 kl. 05:41.
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Det er desverre langt til legevakta, og har ikke tilgang på bil... Hva tror dere om å eventuelt "spare" en kopp med litt piss?
Nei, det kommer du ingen vei med! Av mange grunner. For det første skal den være lukket og ikke tukla med. Er ikke vanskelig å ta litt GHB, pisse og gi den koppen til søstra di. Det er en grunn til at disse mottakene eksisterer. De veit hva slags spørsmål de skal stille og akkurat hvordan dere burde gå frem, det gjør ikke du. Så ring... Kjenner du ingen med lappen? Du burde reagere og ikke nøle nå, det sier jeg deg. Du er et fritt menneske, men hvis ikke du gjør alt du kan for å få til dette har du ingen ting å gjøre hos han med boysa dine heller mener jeg. Er det 10-12 timer til nærmeste overgrepsmottak, eller har du gitt opp før du har begynt?

Ring det nærmeste mottaket og rådføre deg med en gang, kanskje de har forslag eller løsninger om du absolutt ikke kjenner NOEN med bil. Tikk takk...
Sist endret av knert1; 1. august 2020 kl. 06:00.
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Har ringt inn nå, satser på å klart opp dette
Bra, blir kjempe glad for å høre det!! Jeg veit det er sinnsykt overraskende vanskelig å være deg og ta det skrittet der, seriøst! Føles kanskje ut som man blåser ting ut av proporsjoner men det har med tidsfrister og sporstoffer å gjøre. Derfor jeg maste om disse mottakene. Det handler om å ikke leve i uvisshet om hva som har skjedd og hvor langt det har gått. Man trenger ikke rus en gang for å forandre og fortrenge minner, nettopp derfor er dette veldig viktig nå som det er misstsnke om GHB/gbl involvert. Ble virkelig glad for å høre at du tok kontakt, kom gjerne med løpende info uansett hvordan det går om du orker. Jævlig bra gjort, uansett om det kun var GHB og aldri noe overgrep kan du vurdere litt mere seriøst å kveste han skikkelig. Da veit også søstra di hvordan det smaker.
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Ja er nede ved legevakta nå, men hva faen dem sier dem ikke tester noe her! Wtf er dette
Er det overgrepsmottak?
Spør hvor du kan teste det innen kort tid.
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Dette er seriøst noe bullshit, først ringer jeg overgrepsmottakket som sier de ikke kan gjøre noe og sender meg til legevakta, hvor dem bare sender henne rett på dør og sier dem ikke tester noe? Hva faen
Er overgrepsmottaket som gjør prøvene. I mitt område,ligger det på byens sykehus. Ring opp igjen og krev og få teste.
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Har allerede snakka med dem, de sa de ikke kunne gjøre noe, og ba meg dra til legevakt... Hva faen er dette for noe

På legevakta sender dem hu rett på dør, fikk ikke spurt om hvor det er mulig å få tatt prøver heller engang.. jeg skjønner ikke på overgrepsmottakket sa dem at dem ikke kunne gjøre noe, snakka lenge med dem før dem til slutt sendte oss til legevakt, og mente dem ikke kunne gjøre noe
Sitat av discorebel Vis innlegg
Dette er seriøst noe bullshit, først ringer jeg overgrepsmottakket som sier de ikke kan gjøre noe og sender meg til legevakta, hvor dem bare sender henne rett på dør og sier dem ikke tester noe? Hva faen
Vis hele sitatet...
Faen.... Jeg hadde et lite håp opp om at du kunne ha litt flaks og at overgrepsmottakene var like seriøse som de utgav seg for... Ring overgrepsmottaket igjen og spør om de virkelig mener at du skal gå til legevakta når de ikke vil teste noe.

Hvis det ikke fører noen vei så veit jeg ikke annet enn at man må ta saken i egne hender, nok en gang. Faen! Føler med deg. Legevakta kan da teste sånt Men hva som liksom er "kravet" veit jeg ikke.
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Hun på overgrepsmottakket virka jævlig forvirra, og jeg kunne høre at hun dreiv å søkte på pcen sin imens vi snakka. Faens inkompetente jævler, skulle tro at noen som jobber på overgrepsmottak vet hva GHB er. Og på legevakta mente dem at dem ikke kunne teste med mindre hun var helt "overstadig beruset" til det punktet at hun ikke kunne gå eller no sånt, vet ikke akkurat ordlyden da dem ikke slapp meg inn, bare hun som fikk komme inn. Skjønner ikke hvor Jævla vanskelig det skal være å ta i mot en kopp med urin, og sende til analyse
Er folk seriøst så jævla desp etter fitte? Dette er jo bare tragisk... Kan dem ikke heller kjøpe seg en hore så får de en som er med på det, er i fysisk stand til å bevege seg ettersom de ikke er neddopa og ikke gjør så du risikerer fengsel... Må jo være mye bedre? Hvis de sliter så jævlig med å få seg et ligg... GHB er kjent for daterape, men hva skjedde med rohypnol a? Hvor har de OG voldtektsmenna blitt av????

Sitat av discorebel Vis innlegg
Hun på overgrepsmottakket virka jævlig forvirra, og jeg kunne høre at hun dreiv å søkte på pcen sin imens vi snakka. Faens inkompetente jævler, skulle tro at noen som jobber på overgrepsmottak vet hva GHB er. Og på legevakta mente dem at dem ikke kunne teste med mindre hun var helt "overstadig beruset" til det punktet at hun ikke kunne gå eller no sånt, vet ikke akkurat ordlyden da dem ikke slapp meg inn, bare hun som fikk komme inn. Skjønner ikke hvor Jævla vanskelig det skal være å ta i mot en kopp med urin, og sende til analyse
Vis hele sitatet...
Nærmeste overgrepsmottak ved meg er i Fredrikstad. Ligger som regel i samme bygg der legevakta ligger. Annen avdeling bare. Åpent 24/7 hele året. Regner med dette gjelder hele Norge. Dro dit med en "venn" klokken 09:00 på en søndag morgen og det var åpent der. Ble vekt av en venn som sa henne hadde blitt voldtatt... Og jeg måtte vitne... Syntes det var litt rart at jeg klarte å sove meg gjennom en voldtekt som skjedde i et lite popup telt med plass til 2 bittesmå luftmadrasser og sekkene våres... Snakk om 1-2 kvadrat meter i teltet... bittelite... Lå 10cm ifra henne... Hadde jeg vært våken hadde jeg sett rett inn i ansiktet hennes... Han ble jo ikke dømt da... Eneste som kunne bevises var at de hadde hatt sex... Og denne jenta er kjent for å knulle alt mulig så kanskje henne angra... Men synes det også er verdt å nevne at dette var guttens 3. Voldtektssak på 3-4 måneder... Og han fikk en ny en 2 måneder etter denne... spesielt, men var veldig god hjelp å få på overgrepsmottaket. Politiet kommer for å ta avhør osv, også vil de ha fysiske prøver av kroppen din så du må nok kle av deg. Sikkert ikke så gøy rett etter en voldtekt... brukte til sammen 9 timer på det... 3 siste timene var på politistasjonen i Sarpsborg der vi måtte avgi hele forklaringa på nytt... Viktig hvis du vet du har blitt voldtatt å IKKE dusje før du får dratt til overgrepsmottaket får å ta DNA tester... Men voldtekter er ofte vanskelige å bevise i retten... Hvis du ikke har masse blåmerker og knyttnevemerker i trynet etter det så er det så godt som umulig å bevise... Med DNA test kan de bekrefte at de 2 har hatt sex, men umulig å bevise at dette ikke var frivillig så er vanskelig med sånne saker... Dessverre vært vitne i en del sånne saker... Ingen av sakene jeg har vitna i, har noen blitt dømt... Var en overgrepssak mot en 13 år gammel gutt begått av en 49år gammel mann... Han fikk 2,8år og måtte betale 150.000kr i oppreisnings erstatning... Straffene i Norge er jo latterlige så skjønner nesten ikke at folk gidder å anmelde i det hele tatt... er jo helt håpløst... <— ikke ta meg 100% bokstavelig... Anmeld alt av sexuelle overgrep selvfølgelig
Sist endret av Salvia10; 1. august 2020 kl. 09:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja her ser man jo hvorfor "ingen" går videre med sånne saker, hvis man allerede på voldtektsmottaket skal begynne å krangle på å få hjelp.

Det er bra at du støtter søstra di, vær så snill å ikke kjeft mer på henne. Er hun/venninnen helt sikker på at ikke noe mer alvorlig har skjedd?
Sist endret av *pi; 1. august 2020 kl. 10:12.
Seriøst? Vil de ikke teste? Gå på apoteket og kjøp en test og test hjemme selv isåfall. Evt dra til en annen legevakt.

Det er helt jævlig. Når man endelig tar det skrittet og tør å dra for å få hjelp så blir man møtt av inkompetanse på legevakten. Skal ikke være slik! Jeg ville tatt urinprøve selv og om den slår ut på noe så dra til fyren og få han til å huske hva som skjedde da han gjorde det mot søsteren din.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uten en positiv prøve blir det gjetting om de var ghb eller ikke. Kan ha vært dårlig hjemmebrent etc. Vet ikke hvor vanlig det er å blande ut ghb, men ghb bruker da vanligvis doseres med kork?
Selv på så små doser kan folk korke over.

At mannen er creepy å snakker om 3-kant osv er en annen sak, men man kan ikke dømme folk for å prøve og voldta noen for å ha spandert en drikke fra en spriteflaske der innholdet smakte rart.
Sitat av Mia123 Vis innlegg
dra til fyren og få han til å huske hva som skjedde da han gjorde det mot søsteren din.
Vis hele sitatet...
Hvis du gjør dette, så husk å ta opp samtalen.
Shit hvor ubrukelige de var på overgrepsmottaket og legevakt..! Ring dem begge igjen, ta opp samtalen hvor dem påstår de ikke kan teste noe/hjelpe deg. Få henne selv til å ta en urinprøve og finn ut hvor den kan bli testet for ghb. Hvis du får positiv test så bør det være en fin sak å skrive om for avisene der du kan legge frem opptakene og positiv test du ordnet selv. Kanskje det blir en innskjerpning..
Anonym bruker
"Digital Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Altså, overgrepsmottak er for folk som har blitt uttsatt for overgrep. Legevakt er for akutte skader og sykdom.

Du skulle ringt det mest logiske stedet med en gang, POLITIET...
De er veldig på ballen rundt ghb og andre sterkere stoffer for tiden grunnet økt fare for nye brukere pga tørke på mildere rusmidler. Så de kunne henvist dere til legevakten for prøver.
Du virker litt for mye fokusert på å "ta" denne fyren i stedefor å finne ut hva som egentlig har skjedd.
Du måtte jo tilogmed overtales til å gå til legevakten.

Jeg forstår at situasjonen er frustrerende og uoversiktlig, men du må holde hodet kaldt og ikke være så fokusert på hevn før du har fakta på bordet.
Fakta her er at søstera di har dukket og røykt hasj samt fått uidentifisert drikke av en person. Om du reiser opp med folk på døra til denne personen kan det fort bli du og søsteren din som havner i problemer.

Uansett, lykke til!
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kanskje litt sent men hvis noen i framtiden opplever å bli sendt vekk når de prøver å få hjelp; SLÅ DEG VRANG. IKKE LA DE NEKTE DEG HJELP.

be om å få snakke med noen andre, be om å få snakke med legevakta, ikke sykepleiere osv., ikke la de overtale deg til å dra, gjerne ta opptak av hendelsen siden det kan være viktig om du skal klage! og klage burde du! snakk med advokat og se hvor langt du kan dra saken, legevakta skal ikke slippe unna med slik oppførsel.

i aller værste fall ring politiet og si fra om at du tror du kan ha blitt dopet og legevakten nekter deg å få avlagt prøve som du vil bruke ved anmeldelse.

ja det er ekkelt å gjøre alt dette, og veldig slitsomt, når jeg har hatt lignende situasjoner har jeg motivert meg selv med dette:
-om jeg gjør dette hjelper det flere enn meg
-hvis jeg ikke gjør dette legger jeg bare ansvaret på andre
-jeg er ikke første dette skjer med, men jeg kan være den siste for denne personen
-jeg beskytter meg selv, og andre, om jeg hjelper til å fjerne slike personer
Anonym bruker
"Digital Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
kanskje litt sent men hvis noen i framtiden opplever å bli sendt vekk når de prøver å få hjelp; SLÅ DEG VRANG. IKKE LA DE NEKTE DEG HJELP.

be om å få snakke med noen andre, be om å få snakke med legevakta, ikke sykepleiere osv., ikke la de overtale deg til å dra, gjerne ta opptak av hendelsen siden det kan være viktig om du skal klage! og klage burde du! snakk med advokat og se hvor langt du kan dra saken, legevakta skal ikke slippe unna med slik oppførsel.

i aller værste fall ring politiet og si fra om at du tror du kan ha blitt dopet og legevakten nekter deg å få avlagt prøve som du vil bruke ved anmeldelse.

ja det er ekkelt å gjøre alt dette, og veldig slitsomt, når jeg har hatt lignende situasjoner har jeg motivert meg selv med dette:
-om jeg gjør dette hjelper det flere enn meg
-hvis jeg ikke gjør dette legger jeg bare ansvaret på andre
-jeg er ikke første dette skjer med, men jeg kan være den siste for denne personen
-jeg beskytter meg selv, og andre, om jeg hjelper til å fjerne slike personer
Vis hele sitatet...
ALDRI slå deg vrang på legevakta! Da ender det fort i glattcella og det tilogmed bli stående i journalen din at du lagde oppstyr.
Men å stå på krava er alltid lurt bare uten å slå seg vrang, men jeg er fortsatt forundret over hvorfor ikke politiet ble kontaktet med en gang.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ALDRI slå deg vrang på legevakta! Da ender det fort i glattcella og det tilogmed bli stående i journalen din at du lagde oppstyr.
Men å stå på krava er alltid lurt bare uten å slå seg vrang, men jeg er fortsatt forundret over hvorfor ikke politiet ble kontaktet med en gang.
Vis hele sitatet...
kanskje jeg ikke brukte ordet rett, det jeg mener er å sette ned foten og si at du ikke vil dra før du får den hjelpen du har rett til. altså, ikke være aggressiv eller slikt, men still krav til at de enten gir deg hjelpen du trenger, eller at de ordner slik at du får dratt dit du må.

veldig enig i siste, første telefonen skulle vært til politi, gjerne da samme kvelden det skjedde, men bedre sent enn aldri. viktigste er å få konkrete bevis på at NOE har skjedd! ord mot ord kommer man som regel ikke langt med.
Herre jesus så heftig dere drar dette ut av proporsjoner da!
Fuckings ro ned tre-fire hakk.

Oh noes, søstera mi ble påspandert drikke av en dude!
Oh noes, det var bacardi oppi!
Oh noes, søstera mi er overstadig beruset så jeg tror automatisk det aller verste og drar konklusjonen om at det MÅ være GHB fordi søstera mi ikke er i stand til å drikke og røyke hasj med måte!
Oh noes, uten at jeg har prøvd GHB før og kjenner til effektene så drar jeg automatisk den konklusjonen fordi kombinasjonen hasj+alkohol aldri har gjort noen "veldig sløv og slapp" før!
Oh noes, la meg bare snakke til denne karen, som prøvde å være hyggelig på fest og spandere drikke på to søte jenter, med alle de schwære boysa mine!

Søsteren din har det fint, slapp av.
Kan godt være det var GHB oppi, men tviler egentlig ganske sterkt på det. GHB er noe man drikker rent, for å holde kontroll på dosene. Å blande ut i drikke for å gi til intetanende jenter, joda kan sikkert skje det, men det er en jævlig teit måte rape noen på; på fest, med andre folk rundt, i en fremmed leilighet.
Altså, lykke til med å bære med deg en korka over jente fra sofaen til et soverom(eller hjem) uten at noen reagerer på det i en festlig setting.

Okei, denne duden har kanskje ikke manerer og vet ikke hvordan man sjekker jenter, men kan det kanskje tenkes at verden ikke er helt gal og alle er fryktelige predators? Kan det tenkes at denne karen så to jenter uten drikke og ville score noen points ved å ofre dem sin egen?
Det finnes kjipe personer der ute, men ta å roan litt før du setter verden i brann. Ring rustelefonen og spør om råd om du tror hun har fått i seg noe.
Sist endret av moret; 1. august 2020 kl. 15:11.
Anonym bruker
"Digital Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
kanskje jeg ikke brukte ordet rett, det jeg mener er å sette ned foten og si at du ikke vil dra før du får den hjelpen du har rett til. altså, ikke være aggressiv eller slikt, men still krav til at de enten gir deg hjelpen du trenger, eller at de ordner slik at du får dratt dit du må.

veldig enig i siste, første telefonen skulle vært til politi, gjerne da samme kvelden det skjedde, men bedre sent enn aldri. viktigste er å få konkrete bevis på at NOE har skjedd! ord mot ord kommer man som regel ikke langt med.
Vis hele sitatet...
Helt klart.
Men har du krav på å få analysert en urinprøve/blodprøve hos legevakta sånn helt uten videre?
De skal gi deg forsvarlig legehjelp i akutte tilfeller, det var nok ikke fare for liv eller helse så lenge etterpå.

De skal ikke bistå i et privat CSI opplegg hvor bevisene faktisk skal brukes til å sende folk etter denne personen så det er ikke sikkert legevakta har gjort noe galt her.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skjønner genuint ikke hvordan sånne mennesker klarer å leve med seg selv
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Altså, overgrepsmottak er for folk som har blitt uttsatt for overgrep. Legevakt er for akutte skader og sykdom.
Vis hele sitatet...
Å bli dopet ned mot sin vilje er et overgrep i seg selv, og sjansen er stor for at du trengt tatt ikke aner hva som har skjedd og ikke skjedd. Sier ikke at det er sannsynlig her, siden hun hadde en venninne som passet på, men når noen kommer til et voldtektsmottak i en sånn situasjon skal man ikke måtte krangle seg til hjelp.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har gitt ghb til mange jenter for å vær litt lur selv, det er sånn jeg ville gjort det. Send hu på rusetest/urintest.
Vis hele sitatet...
Det du kaller å være litt lur har en minstestraff på 3 år etter straffelovens paragraf 292 d.
Sist endret av *pi; 1. august 2020 kl. 15:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helt klart.
Men har du krav på å få analysert en urinprøve/blodprøve hos legevakta sånn helt uten videre?
De skal gi deg forsvarlig legehjelp i akutte tilfeller, det var nok ikke fare for liv eller helse så lenge etterpå.

De skal ikke bistå i et privat CSI opplegg hvor bevisene faktisk skal brukes til å sende folk etter denne personen så det er ikke sikkert legevakta har gjort noe galt her.
Vis hele sitatet...
ser hva du sier ja, du har nok ikke krav på å få blodprøve analyse der, men du har krav på å bli henvist og sikret tilgang til riktige hjelpetilbud. i min mening skulle legevakta i det minste oppfordre til å kontakte politi, og eventuelt oppfordre personen til å ta en prat, med lege eller andre profesjonelle, da det kan være lurt å sjekke litt hvordan personen har det psykisk etter en slik opplevelse. noen vil kanskje si dette er overkill, men folk reagerer forskjellig på slike hendelser, og kan gå helt fint med noen, men for andre kan det bli problematikk.

anbefaler de som ble dopa å ta opp lavterskel psykiatriske tilbud hvis de sitter og kjenner på ubehag, da det er langt bedre å prate litt og finne ut at det går greit, enn å undertrykke følelser siden det øker sjansen for at det går ut over psyken. noen ganger er det nok til å bare få luftet tankene, hjelpetelefoner er bra tilbud for dette da noen har 24/7
Anonym bruker
"Digital Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
Å bli dopet ned mot sin vilje er et overgrep i seg selv, og sjansen er stor for at du trengt tatt ikke aner hva som har skjedd og ikke skjedd. Sier ikke at det er sannsynlig her, siden hun hadde en venninne som passet på, men når noen kommer til et voldtektsmottak i en sånn situasjon skal man ikke måtte krangle seg til hjelp.



Det du kaller å være litt lur har en minstestraff på 3 år etter straffelovens paragraf 292 d.
Vis hele sitatet...
Jeg siterer TS: "Er ikke mistanke om voldtekt nei, venninna drakk lite av denne drikken, og brukte kvelden på å passe på søstera mi. Denne karen spurte også jentene rett ut om trekant, adressa dems osv."

De oppsøkte heller ikke mottaket men de ringte, så det er ikke som om de ble avvist i døra.

Så om TS sier det IKKE er misstanke om voldtekt, venninna støtter dette og søstera er oppegående og rus følelsen like godt kan stamme fra alkohol + hasj så skjønner jeg ikke hva et voldtektsmottak skal gjøre annerledes over telefon?
Det kan jo ikke bli en stasjon hvor folk kommer i ens ærend for å analysere urinprøver etter å ha vært på fest.

Problemet i denne saken er rett og slett at feil instans har blitt kontaktet.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet ikke hvordan jeg skal reagere på denne tråden! Horribelt med neddoping og hvis det er sant at dere var på legevakta og de ikke hjalp henne videre bør du kontakte avisa for å belyse hvor lite alvorlig overgrep blir tatt! Overgrepsmottak tester for sæd rester og tilbyr krisestøtte men legevakta skal bistå med politi som igjen er de som tar urinprøver for neddoping!

Flere av responsene i tråden er også mildt sagt horrible!
Leie en hore istedet? Som om det er mere greit og frivillig når majoriteten på eskortesider er trafficket fra øst europa og mange av de norske heller ikke vil ha sex mot penger men gjør det fordi de må enten av økonomiske grunner eller fordi de bruker det som selvskade og traumerespons etter tidligere overgrep. Flertallet av vanlige nordiske eskorter har vært utsatt for overgrep i barndommen og dissosierer under all sex så å kjøpe de er å bidra med ytterligere psykisk og fysisk nedbrytning. Ja med mindre du finner en luksushore som tar 20.000 per gang og som er privilegert nok til å kunne velge ut bare to kunder i måneden, dette gjelder ikke de damene som man får tak i på eskortesider for å si det sånn.

En annen skriver at han ikke tror på at venninna ble voldtatt fordi han lå i samme telt mens det skjedde men dette er fullt mulig! Blandt annet vært mye i media før om en identisk sak der det ble godt forklart at den vanligste responsen for et levende vesen i faresituasjon er å fryse til, ikke å rope og sloss i mot. Dette backes og av forskning som blandt annet kan leses på Amnesty sine nettsider om overgrep! Du skriver at han det gjaldt hadde vært anmeldt 3-4 andre ganger og enda tror du ikke på det?! Flott at du forsvarer overgripere da! Samme bruker skriver også at den jenta var kjent for å ligge med mange og kanskje angra og det har for faen ikke noe å si hvor mange man har liggi med. Det er en myte at jenter anmelder fordi de angrer, hva faen tror du egentlig? At det er gøy å bli avhørt av politiet og må gjenfortelle detaljer og stå i en rettsak? Helvete heller sånne som deg som skrev det er grunnen til at jenter som blir voldtatt ikke tør å si det til noen og at voldtektsmenn får fortsette! 99% voldtektsmenn blir ikke straffet og det er en stor skyld pga holdninger som dine!! Hvis du liksom har vitna i mange voldtektssaker bør du faen meg begynne å revurdere omgangskretsen din og de dudesa du er bekjent eller venn med! Innlegget ditt Salvia10 er så fucka at det nesten ser ut som intensjonell trolling!

For å toppe Salvia10 kommer en annen bruker å sier at han har dopa ned mange jenter på ghb "for å være lur", og det er så sinnsykt at jeg virkelig håper admin her anmelder deg med alle opplysningene admin kan se om Ipadresse og email til politiet!

Så kommer Moret til slutt her å sier at det er overeaksjon å ta neddoping alvorlig vel får ikke håpe det er deg det skjer med nestegang da. Kan fort skje at en dude doper deg med ghb for å voldta rassen din eller stjæle alt du eier og har mens han styrer deg til å tilsynelatende frivillig låse han inn i leiligheten din og gi han tingene dine fordi du er så dopa at du ikke skjønner hva som skjer. Ghb overgrep skjer ikke bare med damer som har korka over og er bevisstløse, i de fleste tilfellene kan man stå på egne ben og til og med fremstå glad og tilstede. Det er det som er ghb rus, men man skjønner ikke hva som skjer så man er et lett offer for utnyttelse, kontroll og overgrep. Håper virkelig ikke du har en søster eller får en datter noen gang for ignoransen din er drit skadelig for jenter! Håper ikke du får en sønn heller for holdninger arves og du forsvarer altså overgripere med at han bare prøvde å være hyggelig?! Hva faen er galt med dere!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så kommer Moret til slutt her å sier at det er overeaksjon å ta neddoping alvorlig vel får ikke håpe det er deg det skjer med nestegang da. Kan fort skje at en dude doper deg med ghb for å voldta rassen din eller stjæle alt du eier og har mens han styrer deg til å tilsynelatende frivillig låse han inn i leiligheten din og gi han tingene dine fordi du er så dopa at du ikke skjønner hva som skjer. Ghb overgrep skjer ikke bare med damer som har korka over og er bevisstløse, i de fleste tilfellene kan man stå på egne ben og til og med fremstå glad og tilstede. Det er det som er ghb rus, men man skjønner ikke hva som skjer så man er et lett offer for utnyttelse, kontroll og overgrep. Håper virkelig ikke du har en søster eller får en datter noen gang for ignoransen din er drit skadelig for jenter! Håper ikke du får en sønn heller for holdninger arves og du forsvarer altså overgripere med at han bare prøvde å være hyggelig?! Hva faen er galt med dere!
Vis hele sitatet...
Ned-doping er alvorlig og jeg forsvarer ikke overgripere, men her er det ikke bevist at dette er tilfelle. Det eneste som har skjedd her er at TS drar egne konklusjoner om overgrepforsøk ut av tynn luft; før man har fakta på bordet så behøver man ikke ta utgangspunkt i verst tenkelig scenario. Det er poenget mitt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg siterer TS: "Er ikke mistanke om voldtekt nei, venninna drakk lite av denne drikken, og brukte kvelden på å passe på søstera mi. Denne karen spurte også jentene rett ut om trekant, adressa dems osv."
Vis hele sitatet...
Og jeg siterer meg selv: Sier ikke at det er tilfelle her, men man skal få hjelp på voldtektsmottaket. Det er nok ganske vanlig å ikke ane om det i det tatt har skjedd noe når du mistenker at du ble dopet ned for mindre enn 8-12 timer siden, og det urimelig forvente at du skal gjøre greie for hendelsesforløpet på en ryddig måte over telefon. At de ikke kan hjelpe deg med mindre du er så ruset at du ikke kan stå på beina er helt fullstendig bak mål uprofesjonelt og insensitivt, og sier dessverre alt om hvordan man kan regne med å bli møtt når man prøver å snakke med noen om et overgrep. Hun ble ikke henvist til rett instans engang. Skulle tro det ikke var første gang det kom noen med mistanke om neddoping innom.

Og dere som tror dette ikke skjer eller er vanskelig å komme unna med må ha bodd under en stein ganske lenge.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av moret Vis innlegg
Ned-doping er alvorlig og jeg forsvarer ikke overgripere, men her er det ikke bevist at dette er tilfelle. Det eneste som har skjedd her er at TS drar egne konklusjoner om overgrepforsøk ut av tynn luft; før man har fakta på bordet så behøver man ikke ta utgangspunkt i verst tenkelig scenario. Det er poenget mitt.
Vis hele sitatet...
Nei vet du hva det eneste innlegget ditt inneholder er latterliggjøring av alvorlig traume og handling og latterliggjøring av alle som opplever å bli neddopet og peilet ut av overgripere for å voldta. Er du klar over at det skjer gjennomsnittlig to voldtekter i timen i Norge? Ca 50 i døgnet? Og at GHB er det aller vanligste voldtektsdopet som man spiker drikka med, og ikke gir rent? Syns du ikke det er en smule mistenkelig at en person heller en væske i glasset til to jenter som han ikke inntar selv? Denne personen er også helt åpen med at han har et seksuelt mål og spør om trekant, og håper at jentene skal være så ruspåvirket (av for eksempel ghben) at de sier ja... Personen spør om jentenes adresse noe som også er veldig spesielt og noe som ville vært nyttig å vite for en overgriper og eventuelt hans medsammensvorne om jentene dro fra festen godt berusa men klarte å dodge gutten eller overgriperne men så ble oppsøkt utenfor adressen og overtalt til å ta med seg gutten eller overgriperen inn, eller overfalt.

Det er fordi jenter tenker at gutten bare prøver å være hyggelig at voldtekter og overgrep skjer, vet du det? De færreste voldtekter skjer med vold og blåmerker, men på grunn av sneaky motherfuckers som pakker inn dems slu plan i manipulerende hyggelighet. Han som var så snill å spanderte drinker men som plutselig spika den andre drinken, han som var så omtenksom å ga uttrykk for å passe på at jenta som spydde kom seg trygt hjem men som ba taxien kjøre hjem til han istedet, den alltid greie og kule bekjente kameraten som inviterte på nach og er så generøs å sier at jenta kan ta senga og han sofaen så hun ikke trenger å stresse med å rekke nattbussen hjem og kommer inn der å voldtar henne mens resten av nachet er i stua uten mistanke fordi han jo er så "hyggelig".

Fakta her er at du mangler kunnskap om voldtekt og neddoping av jenter, og fakta er at det er mange ting med situasjonen og personen som er omtalt som er veldig mistenkelig. Mange sånne saker er det ingenting som for omgivelsene ser mistenkelig ut engang så det er klart man skal reagere og ta det alvorlig når det er så mange mistenkeligheter som her!
Anonym bruker
"Tilfreds Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finn duden, si du har lyst å kjøpe GHB eller om han vet om noen som kan hooke opp.
50/50 sjangse for at du kan finne utav det på denne måten.

Ellers må du nok betale privatklinikk for test, gratis helsevesen i Norge er bare tull når det gjelder forgiftning/drapsforsøk.
Anonym bruker
"Digital Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
Og jeg siterer meg selv: Sier ikke at det er tilfelle her, men man skal få hjelp på voldtektsmottaket. Det er nok ganske vanlig å ikke ane om det i det tatt har skjedd noe når du mistenker at du ble dopet ned for mindre enn 8-12 timer siden, og det urimelig forvente at du skal gjøre greie for hendelsesforløpet på en ryddig måte over telefon. At de ikke kan hjelpe deg med mindre du er så ruset at du ikke kan stå på beina er helt fullstendig bak mål uprofesjonelt og insensitivt, og sier dessverre alt om hvordan man kan regne med å bli møtt når man prøver å snakke med noen om et overgrep. Hun ble ikke henvist til rett instans engang. Skulle tro det ikke var første gang det kom noen med mistanke om neddoping innom.

Og dere som tror dette ikke skjer eller er vanskelig å komme unna med må ha bodd under en stein ganske lenge.
Vis hele sitatet...
Hallo, TS sier at et vitne bekrefter at det ikke skjedde noe. TS sier selv at de ikke mistenker det heller.
Hvorfor skal andre da mistenke at det har skjedd en voldtekt og sikre spor?
Jada, ting kan ha skjedd som man ikke husker men når alle involverte mener det ikke har skjedd noe så forstår jeg ikke hva som skulle blitt gjort annerledes.

Jeg har stor forståelse for TS og h*ns søsters situasjon og jeg tror alle vet at neddoping skjer. Det er helt uakseptabelt at mennesker faktisk risikerer livet til andre for å få seg et ligg.

Problemet her er som nevnt at de selv sier at det ikke er misstanke om voldtekt. Da er ikke voldtektsmottaket rett sted.
Legevakta er rett sted dersom tilstanden er dårlig. Om hun er oppegående så er det (som nevnt til det kjedsommelige) i beste fall en vanlig politisak.

Hvor mange tror du ikke det er som kontakter disse stedene med alle mulige irrelevante problemer?
Voldtektsmottaket skal hovedsaklig sikre biologiske spor og se etter fysiske spor etter voldtekt ikke drive med sikring av bevis i hva som foreløpig "kun" er en mulig narkosak uten en eneste form for henvisning.

Det er jo egentlig ikke så mye vits å diskutere det frem og tilbake, jeg mener personlig (basert på det lille vi vet, fra én part) at de ikke hadde noe på et voldtektsmottak å gjøre, det gjorde også legevakten og mottaket selv.
Om du mener at slike mottak skal brukes til privat etterforskning og bruke ressurser på å analysere urinprøver uten misstanke om voldtekt så er du velkommen til det.
Jeg mener at disse stedene bør være forbeholdt personer som har en virkelig misstanke om at det har skjedd noe.
Anonym bruker
"Digital Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei vet du hva det eneste innlegget ditt inneholder er latterliggjøring av alvorlig traume og handling og latterliggjøring av alle som opplever å bli neddopet og peilet ut av overgripere for å voldta. Er du klar over at det skjer gjennomsnittlig to voldtekter i timen i Norge? Ca 50 i døgnet? Og at GHB er det aller vanligste voldtektsdopet som man spiker drikka med, og ikke gir rent? Syns du ikke det er en smule mistenkelig at en person heller en væske i glasset til to jenter som han ikke inntar selv? Denne personen er også helt åpen med at han har et seksuelt mål og spør om trekant, og håper at jentene skal være så ruspåvirket (av for eksempel ghben) at de sier ja... Personen spør om jentenes adresse noe som også er veldig spesielt og noe som ville vært nyttig å vite for en overgriper og eventuelt hans medsammensvorne om jentene dro fra festen godt berusa men klarte å dodge gutten eller overgriperne men så ble oppsøkt utenfor adressen og overtalt til å ta med seg gutten eller overgriperen inn, eller overfalt.

Det er fordi jenter tenker at gutten bare prøver å være hyggelig at voldtekter og overgrep skjer, vet du det? De færreste voldtekter skjer med vold og blåmerker, men på grunn av sneaky motherfuckers som pakker inn dems slu plan i manipulerende hyggelighet. Han som var så snill å spanderte drinker men som plutselig spika den andre drinken, han som var så omtenksom å ga uttrykk for å passe på at jenta som spydde kom seg trygt hjem men som ba taxien kjøre hjem til han istedet, den alltid greie og kule bekjente kameraten som inviterte på nach og er så generøs å sier at jenta kan ta senga og han sofaen så hun ikke trenger å stresse med å rekke nattbussen hjem og kommer inn der å voldtar henne mens resten av nachet er i stua uten mistanke fordi han jo er så "hyggelig".

Fakta her er at du mangler kunnskap om voldtekt og neddoping av jenter, og fakta er at det er mange ting med situasjonen og personen som er omtalt som er veldig mistenkelig. Mange sånne saker er det ingenting som for omgivelsene ser mistenkelig ut engang så det er klart man skal reagere og ta det alvorlig når det er så mange mistenkeligheter som her!
Vis hele sitatet...
Du går i samme felle selv og anklager en ukjent person for forsøk på voldtekt av 2 jenter med kun én side av saken forklart på en ytterst rotete måte og som er full av motsetninger.
Husk at TS nærmest måtte overtales til å kontakte legevakt. Hadde det vært en reell fare for at en voldtekt har skjedd så ville de fleste reagert annerledes.
TS styres av følelser og er kun enig med de som støtter h*ns syn.

Her jeg bor er det helt vanlig å dele drikkevarer på fest og jeg kunne selv lett gitt bort en flaske med utblandet brennevin uten å drikke av den selv, det kan ikke være sånn at man blir anklaget for voldtektsforsøk på såpass sviktende grunnlag.

Jeg er forøvrig helt enig med Moret, i denne saken virker det som om følelsene og ønske om å "ta" denne personen styrer mer enn fakta.
Mulig det har blitt nevnt før men hvis ikke, ta uansett en kopp med urin og dra på apoteket og kjøp en rus test som tester for GHB.