Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 4345
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Heihei Freaks, jeg er ikke den mest renslige av meg, men i dag kom vakta på døra og sa jeg måtte vaske eller så blir det utkastelse. Så jeg vasket, fikk inspeksjon, fikk beskjed om å utbedre (personlig mener jeg jeg hadde gjort en jævla god jobb her allerede da).

Jeg skal selvfølgelig utbedre, men jeg lurte på rettighetene mine hvis han skulle finne et støvkorn og jeg ikke får godkjent.

Kan han kaste meg ut på den måten? Det er ikke helsefarlig å bo her (ikke nå lenger hvertfall ), og reglementet nevner ingenting om utkastelse, bare at jeg "plikter og holde det ryddig", ingen sanksjoner.

Jeg bor på hybelhus, er myndig, og har til i morgen å vaske, så jeg går i gang med det og sjekker innom etter svar i blant.

En ting til, HVIS jeg er fucked og ikke vasker "godt nok" ("litt" streng vakt), vil 3mnd oppsigelsestid gjelde?

Relevant reglement:
http://www.alta.vgs.no/default.aspx?infoid=497 (leiekontrakt)
http://www.alta.vgs.no/default.aspx?infoid=364 (normalreglement)
http://www.samskipnaden.no/nor/www_s...ormalreglement (reglement for de skolen leier bygget av, selv om det sikkert ikke er så relevant).
Står ikke noe i kontraktene og normalreglementet at det må være prikkfritt til enhver tid (står heller ikke noe sted at du plikter og holde det ryddig som du skrev), dermed kan de ikke kaste deg ut
Normal leiekontrakt fungerer begge veier. Det gjelder da også oppsigelsestiden.

Husk at du ikke eier stedet du bor, du betaler for å kunne bo der. Kanskje det hjelper deg med å holde det ryddig og pent. Jeg blir også fly forbannet om leietakere ikke holder en god standard, men det er mest for å få dem til å ta et tak.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Står ikke noe i kontraktene og normalreglementet at det må være prikkfritt til enhver tid (står heller ikke noe sted at du plikter og holde det ryddig som du skrev), dermed kan de ikke kaste deg ut
Vis hele sitatet...
Aah, det var en lettelse, det er ikke det, vil fortsette å vaske siden det trengtes, men at de ikke kan kaste meg ut høres bra ut.

Hvis han prøver seg får jeg vel ta en tur til rektor da.

Sitat av stiq Vis innlegg
Normal leiekontrakt fungerer begge veier. Det gjelder da også oppsigelsestiden.

Husk at du ikke eier stedet du bor, du betaler for å kunne bo der. Kanskje det hjelper deg med å holde det ryddig og pent. Jeg blir også fly forbannet om leietakere ikke holder en god standard, men det er mest for å få dem til å ta et tak.
Vis hele sitatet...
Ja ja jeg forstår jo at han var litt sur, men en trussel om utkastelse synes jeg var i drøyeste laget...
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Står ikke noe i kontraktene og normalreglementet at det må være prikkfritt til enhver tid (står heller ikke noe sted at du plikter og holde det ryddig som du skrev), dermed kan de ikke kaste deg ut
Vis hele sitatet...
At det ikke står at det skal være prikkfritt er neppe problemstillingen her. I kontrakten står det bla:

Leietaker plikter å behandle boligen og eiendommen ellers med tilbørlig aktsomhet og rette seg etter de vanlige ordensregler som utleieren fastsetter til sikring og ro og orden og forsvarlig behandling av eiendommen.
Vis hele sitatet...
Dette er en veldig rundt formulering, men det er liten tvil om at manglende renhold medfører at boligen ikke behandles med tilbørlig aktsomhet.

Dersom TS ikke innretter seg kan han selvfølgelig bli kastet ut.

Sitat av Choobe Vis innlegg
Aah, det var en lettelse, det er ikke det, vil fortsette å vaske siden det trengtes, men at de ikke kan kaste meg ut høres bra ut.

Hvis han prøver seg får jeg vel ta en tur til rektor da.



Ja ja jeg forstår jo at han var litt sur, men en trussel om utkastelse synes jeg var i drøyeste laget...
Vis hele sitatet...
Er det egentlig så drøyt? De ønsker å holde boligen i god stand og manglende renhold medfører forfall. Det er faktisk helt normalt å true med utkastelse i en slik situasjon. Det har åpenbart fungert ettersom du har begynt å vaske.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Bilder. Bilder. Bilder.
eh hvordan orker du å bo sånn ? , og er bare en hybel å vaske...

kp til mister dirtey
Som Pledrik sier er det formulert veldig vagt i kontrakten, slik at utleier får så mye spillerom som mulig.

På meg høres det dog ut som du er det bestefaren min kaller en "slaskefaen" :P En som gir litt for mye blaffen?

Men tror nok utleier har retten på sin side om det er like ille som det høres ut. Ellers mener jeg det finnes et slags konfliktråd for sånt...?
Slask eller ikke - du skal ha en skriftlig advarsel. Hvis ikke kan de bare drite i utkastelse.
Ikke be om skriftlig advarsel da med mindre du vil flytte.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
At det ikke står at det skal være prikkfritt er neppe problemstillingen her. I kontrakten står det bla:



Dette er en veldig rundt formulering, men det er liten tvil om at manglende renhold medfører at boligen ikke behandles med tilbørlig aktsomhet.

Dersom TS ikke innretter seg kan han selvfølgelig bli kastet ut.
Vis hele sitatet...
Men TS sier at han selv mener han har gjort en jævla god jobb allerede, dermed skulle jeg kunne tro at han oppfyller kravet til tilbørlig aksomhet som ikke er en så ekstremt rund formulering, vil tro det holder å bare holde det ryddet uten at man skulle være nødt til å "shine" rommet til enhver tid
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av bavarai Vis innlegg
Bilder. Bilder. Bilder.
Vis hele sitatet...
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0109.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0110.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0111.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0112.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0113.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0114.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0115.jpg

Picz foar the people!

Når det er rent da har ingen fra da det ikke så ut i det hele tatt her.

Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Som Pledrik sier er det formulert veldig vagt i kontrakten, slik at utleier får så mye spillerom som mulig.

På meg høres det dog ut som du er det bestefaren min kaller en "slaskefaen" :P En som gir litt for mye blaffen?

Men tror nok utleier har retten på sin side om det er like ille som det høres ut. Ellers mener jeg det finnes et slags konfliktråd for sånt...?
Vis hele sitatet...
Joda, jeg er nok en slik en slaskefaen, men ble mye bedre her da , det jeg mente med tråden var at når han kom tilbake (første gangen han kom fikk jeg kjeft) var det kun litt støv i kroken og hyllene hadde litt støv, og han holdt fortsatt trusselen over meg. Venter på dom i morgen, han skulle låse seg inn i skoletiden (noe jeg samtykket til, ettersom jeg vil få dette overstått).
Sist endret av droppboks; 30. januar 2012 kl. 23:41.
Det var jo en romslig kontrakt for utleier ja. Sleipe faen.
Det så jo bra ut, om han klager for det der bruker han deg kun for å få ut aggresjonen sin...har sikkert krangla med kona eller tapt mye på poker, stå på!
Du betaler gode penger for å bo et sted, da skal du ha friheten din såfremt det ikke blir skader på boligen. Støv, klær som ligger på gulvet, oppvask som ligger en stund skader ingen verdens ting. Med mindre det ligger matrester rundt omkring som mugner da, det er ille.

Dessuten har huseier å behandle andre med respekt. Det er ikke bare å kaste ut folk på gata i dag.
Alta VGS sine hybler er helsefarlige uansett da de inneholder radioaktive gasser fra skifergrunnen.

Jeg ville flyttet ut, det er grusomt å bo der med de fordømte barnevaktene og idiotiske regler for når en kan nyte alkohol. På Bobbo kan du ha det helsefarlig skittent uten å kastes ut, en venn bodde der, og når han åpnet døren var det en vegg av stank. Luften på rommet var tyngre enn utfor, jeg måtte brenne klærne mine etter et besøk.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av emptychange Vis innlegg
Alta VGS sine hybler er helsefarlige uansett da de inneholder radioaktive gasser fra skifergrunnen.

Jeg ville flyttet ut, det er grusomt å bo der med de fordømte barnevaktene og idiotiske regler for når en kan nyte alkohol. På Bobbo kan du ha det helsefarlig skittent uten å kastes ut, en venn bodde der, og når han åpnet døren var det en vegg av stank. Luften på rommet var tyngre enn utfor, jeg måtte brenne klærne mine etter et besøk.
Vis hele sitatet...
Dette er relevant for interesser

Vet du noe om pris?
Dessverre, men jeg tror du kan forhøre deg i kiosken, mener eieren selv står der innimellom (han bor i det tilknyttete huset) så han er neppe langt unna. Usikkert om noe er ledig, det er et litt vanskelig leiemarked.
Hvorfor kom vakta på døra? Bare for å si at du skulle vaske, eller for noe annet- og såg da hvor jævlig det var? Har han fått tips om dritten, lukter det? Mye som spiller inn her. Men, jeeze....hold da litt orden...
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av Snavs Vis innlegg
Hvorfor kom vakta på døra? Bare for å si at du skulle vaske, eller for noe annet- og såg da hvor jævlig det var? Har han fått tips om dritten, lukter det? Mye som spiller inn her. Men, jeeze....hold da litt orden...
Vis hele sitatet...
For å si jeg skulle vaske, de har hatt inspeksjoner før, og jeg har ryddet, men de har liksom aldri kommet tilbake før, så jeg begynte å drite i det når de sa i fra før.

Akkurat denne inspeksjonen kom uanmeldt.
Som jeg sa tidligere - du har ingenting å frykte. De skal gi deg en skriftlig advarsel om de mener du har opptrådt uaktomt. Det er klart alle skal ha rett på en ny sjanse. Så med mindre du har fått skriftlig advarsel tidligere, kan du bare fortsette å dasse
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Ok, fikk ikke godkjent. -.- (beklager fjortissmileyen, men blir bare så jævla oppgitt).

Grunnen var at "det ikke er blitt vasket på lang tid" og da er han "jævla nøye". Tenkte kanskje dere ville holdes oppdatert.
Hahaha! Be han pelle seg til helvete ut og sende skriftlig varsel minst 14 dager før neste visitt.
Måtte kaste ut min gamle huseier og. Bare valsa rett inn som en annen idiot
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Men du virker som en som har peiling. Kan det faktisk være helsefarlig her lenger? Fordi det "ikke er vasket på en stund"?
Nei, det kan det nok ikke med mindre det er mugg.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Nei, det kan det nok ikke med mindre det er mugg.
Vis hele sitatet...
Ok, men da så. Jeg kommer til å gjøre litt til, så sender jeg en mail til han duden med info om at han ikke kan kaste meg ut (ja, klar over at jeg skal ha skriftlig advarsel og greier også).

Men hvor klager man på sånt? Hvem snakker jeg med om han nekter?
Forbrukerrådet.
Nå må du utdype litt her. Enten så er denne fyren en dust som har tatt på seg klagebuksa, eller så har det virkelig, virkelig vært ekkelt og skittent inne hos deg.

Så:
- Var det matrester der som, har skiftet farge/form/lukt?
- Var det et mørkt skittlag på veggene og/eller i taket?
- Lå det våte klær i hauger, som ikke hadde blitt rørt på 2 måneder, og dermed blitt en stk komposthaug?
- Var fargen på innsiden av doskåla, brun/orange?
- Var fargen rundt doskåla, blitt gul/orange?
- Lå det kjønnshår overalt på badet?
- Lå det "brukt" toalettpapir under/ved senga. (Gjerne med erotiske magasiner i nærheten).
- Var alle overflater på rommet dekket av et uidentifiserbart, klissete stoff?
- Var det umulig å se ut av vinduet/se sitt speilbilde i speilet?

Har du svart "ja" på noen (eller flere) av disse spørsmålene, vil jeg si at det kanskje var ganske skittent og ekkelt hos deg. Men det er likevel ikke noe "helsefarlig" ved det. Deler du rom med noen?
Sist endret av Lily Bowen; 31. januar 2012 kl. 13:32.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Nå må du utdype litt her. Enten så er denne fyren en dust som har tatt på seg klagebuksa, eller så har det virkelig, virkelig vært ekkelt og skittent inne hos deg.

Så:
- Var det matrester der som, har skiftet farge/form/lukt?
- Var det et mørkt skittlag på veggene og/eller i taket?
- Lå det våte klær i hauger, som ikke hadde blitt rørt på 2 måneder, og dermed blitt en stk komposthaug?
- Var fargen på innsiden av doskåla, brun/orange?
- Var fargen rundt doskåla, blitt gul/orange?
- Lå det kjønnshår overalt på badet?
- Lå det "brukt" toalettpapir under/ved senga. (Gjerne med erotiske magasiner i nærheten).
- Var alle overflater på rommet dekket av et uidentifiserbart, klissete stoff?
- Var det mulig å se ut av vinduet/se sitt speilbilde i speilet?

Har du svart "ja" på noen (eller flere) av disse spørsmålene, vil jeg si at det kanskje var ganske skittent og ekkelt hos deg. Men det er likevel ikke noe "helsefarlig" ved det. Deler du rom med noen?
Vis hele sitatet...
- Matrester? Nja, bruker pizzaesker som tallerken, enkelte hadde ligget en stund, men de er borte nå.
- Nei, hadde et par flekker på gulvet, men de forsvant under første vask...
- Nei, har et skap jeg kanskje har slengt et vått håndkle i, men det er jo klesvask, det kan jeg ta en annen gang (eller har jeg failet på dette punktet?)
- Urelevant, har ikke do på rommet, deler bad med en kar, men vakta har ikke klaget på det... men nei.
- Også urelevant... men nei.
- Nei, ikke sist jeg sjekket.
- Nei, det gjorde det ikke, bevis kvitter man seg med.
- Nei, som sagt, hadde et par flekker på gulvet som forsvant med første vask.
- Ja, jeg kan se både i speilet og ut vinduet.
- Deler ikke hybel med noen, deler bad med en kar, men badet er som sagt ikke temaet denne gangen.
Sist endret av droppboks; 31. januar 2012 kl. 13:37.
Så lenge du foretar normalt vedlikehold, slik at flekker og lort ikke fester seg eller omdannes til mugg, kan ikke utleier kreve at du har det ryddig til enhver tid.
Kan en del om husleieloven. Er selv midt oppi en helvetes konflikt og skal snart i forliksrådet. Jeg leide en hybel hvor inneklimaet var helt på trynet! Senga mi råtna opp av mugg og dama mi fikk utslett av enten det fuktige inneklimaet eller av muggen. Jeg holdt tilbake husleie og sendte huseier brev om å rette opp i feil innen 14 dager. Det var da han kom busende inn i leiligheten min og kjekka seg opp.

Har flytta derifra nå, men saken er langt fra over.
Sist endret av Life Goes On; 31. januar 2012 kl. 13:43.
Da har ikke fyren noe å klage over. De tingene jeg ramset opp er ting som er ekkelt og skittent. At det ligger klær på gulvet og en pizzaeske her og der, er ikke god nok grunn til å mase om at du skal vaske en gang. Du har ikke brutt noe kontrakt/ordensregel. Hvilken stilling/posisjon har han på denne skolen/internatet?

Blir du kastet ut, på dette grunnlaget så går du til Forbrukerrådet feks. Men også gjerne skolen og folk som er "høyere i systemet" enn denne dusten.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Da har ikke fyren noe å klage over. De tingene jeg ramset opp er ting som er ekkelt og skittent. At det ligger klær på gulvet og en pizzaeske her og der, er ikke god nok grunn til å mase om at du skal vaske en gang. Du har ikke brutt noe kontrakt/ordensregel. Hvilken stilling/posisjon har han på denne skolen/internatet?

Blir du kastet ut, på dette grunnlaget så går du til Forbrukerrådet feks. Men også gjerne skolen og folk som er "høyere i systemet" enn denne dusten.
Vis hele sitatet...
Han er avdelingsleder for elevhyblene. Jeg bor på et 18-årsbygg de har leid av høyskolen(?) om det er relevant.

Er rektor over han når det kommer til hyblene da? Jeg skal i hvert fall sende han en mail og irettesette han litt (på en så høflig måte som mulig selvfølgelig).
Ut i fra det jeg leser, samtidig som jeg stoler på det du skriver Choobe, så virker du som en ganske normal tenåring som ikke har bodd så altfor lenge hjemmefra? Er da ikke unormalt at en gutt i sin beste alder har det litt rotete. Litt klær slengt på gulvet/sofaen. Gulvvask er heller ikke gutter sin største favoritt, men det har du tatt tak i nå.

Hvem er denne vakta? Er det jobben hans, eller er det noe lærerne skifte på? Virker på meg som om "vakta" tar jobben sin litt for seriøst, eller at du har noe uoppgjort med utleier/skole så de vil ta deg på noe for enhver pris.

Edit: ser det har kommet noe svar mens jeg skrev.
Sist endret av stagg; 31. januar 2012 kl. 13:51.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Han er avdelingsleder for elevhyblene. Jeg bor på et 18-årsbygg de har leid av høyskolen(?) om det er relevant.

Er rektor over han når det kommer til hyblene da? Jeg skal i hvert fall sende han en mail og irettesette han litt (på en så høflig måte som mulig selvfølgelig).
Vis hele sitatet...
Jaok. Nja, rektor har kanskje ikke så mye å gjøre med det. Men nå bor jo jeg i Oslo, og aner ikke hvordan det er i Alta :P Dersom du har blitt truet av denne fyren med utkastelse, så kan du henvende deg til rektor og be han hjelpe deg med å finne riktig person å gå til.

Ang hva du bør gjøre:
Du kan sende en mail. Jeg vet ikke om det helt hjelper men.

Inviter han heller bort til deg, og be han fortelle litt om hvor/hva han mener ikke er bra nok. Legg deg flat og jatt med. Så bare drar du opp en kopi av kontrakten og ordensreglene du tilfeldigvis har i baklomma og ber han peke ut de reglene du skal ha brutt. Si at du gjerne vil forbedre deg, fordi det har du lov til mtp kontrakten.

Her er en ok side forresten:
Om utkastelse
kanskje ikke irettesettelse av "overformynderiet" er tingen da de fort kan slå seg enda vrangere, men send mail til rektor om att du gjerne vil ha en annen til og kikke over leiligheten din da han som gjøre det når ikke gir deg fred og ro til skole arbeid fordi han maser og renslighet hele tia.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Han er avdelingsleder for elevhyblene. Jeg bor på et 18-årsbygg de har leid av høyskolen(?) om det er relevant.

Er rektor over han når det kommer til hyblene da? Jeg skal i hvert fall sende han en mail og irettesette han litt (på en så høflig måte som mulig selvfølgelig).
Vis hele sitatet...
Det er revnende likegyldig om han er Bush eller avdelingsleder. Han har langt færre rettigheter enn deg.
Det er du som leietaker som sitter på en svær bunke av rettigheter. Blir det problemer i saken kan du bare kontakte for Forbrukerrådet - selv om de er veldig trege. Under konflikten kan du ikke bli hjemløs uansett.
Sitat av Choobe Vis innlegg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0109.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0110.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0111.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0112.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0113.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0114.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5926182/IMAG0115.jpg

Picz foar the people!

Når det er rent da har ingen fra da det ikke så ut i det hele tatt her.



Joda, jeg er nok en slik en slaskefaen, men ble mye bedre her da , det jeg mente med tråden var at når han kom tilbake (første gangen han kom fikk jeg kjeft) var det kun litt støv i kroken og hyllene hadde litt støv, og han holdt fortsatt trusselen over meg. Venter på dom i morgen, han skulle låse seg inn i skoletiden (noe jeg samtykket til, ettersom jeg vil få dette overstått).
Vis hele sitatet...
Hvis du blir truet med utkastelse for dette her, så lurer jeg på hva jeg hadde blitt om jeg hadde bodd der. Mest sannsynlig hengt offisielt av vakten selv.
Sist endret av RydEN; 31. januar 2012 kl. 14:01.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Jaok. Nja, rektor har kanskje ikke så mye å gjøre med det. Men nå bor jo jeg i Oslo, og aner ikke hvordan det er i Alta :P Dersom du har blitt truet av denne fyren med utkastelse, så kan du henvende deg til rektor og be han hjelpe deg med å finne riktig person å gå til.

Ang hva du bør gjøre:
Du kan sende en mail. Jeg vet ikke om det helt hjelper men.

Inviter han heller bort til deg, og be han fortelle litt om hvor/hva han mener ikke er bra nok. Legg deg flat og jatt med. Så bare drar du opp en kopi av kontrakten og ordensreglene du tilfeldigvis har i baklomma og ber han peke ut de reglene du skal ha brutt. Si at du gjerne vil forbedre deg, fordi det har du lov til mtp kontrakten.

Her er en ok side forresten:
Om utkastelse
Vis hele sitatet...
Har hittil lagt meg flat, når sant skal sies så er fyren litt skummel synes jeg.

Så det er ikke en god idé og sende en mail hvor jeg påpeker at regel 1 om renslighet nå er oppfylt (jfr. at jeg har ansvar for dette selv)? (Det er kun litt støv på gulvet som kom etter støvsugingen i går, fordi jeg bruker sokker inne ) og litt "bak" (egentlig på siden, men den som går i veggen) og under PC-bordet.

Eller burde jeg traske ned til skolen å si i resepsjonen at jeg vil prate med rektor?

Edit: Wait wait wait...! Mener og ha lest/hørt at ved uklar formulering i kontrakt, faller den den som ikke skrev kontrakten til gode, stemmer dette?
Sist endret av droppboks; 31. januar 2012 kl. 14:04.
Slapp av da. Inspektør-psyko kan ikke kaste deg på gata.
Drit i han og la det gå sin gang
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Jeg vil for det første avbestille den vaskeopplæringen, jeg kan godt ta det en annen dag, men det passer dårlig i dag.

Jeg vil også påpeke at punkt 1 i normalreglementet (http://www.alta.vgs.no/default.aspx?infoid=364) sier jeg har ansvar for orden her inne,
det vil jo da si at så lenge det ikke er fare for noens helse, eller kan føre til skade på rommet, så er det egentlig ikke skolens sak (så fremst det er normalt ryddig)?

Ikke misforstå, jeg gjør ikke dette for å være ekkel eller for å slippe å vaske, jeg ville bare påpeke at det ikke er utkastelsesgrunnlag.

Jeg har vist bilder av standen hybelen er i nå til en rekke personer, og har ikke fått en eneste negativ kommentar.

Jeg er klar over at jeg ikke har vasket tidligere, men jeg har vasket nå og det ser jo ikke så ille ut her på rommet nå.

Jeg vil også helst ha beskjed før romsjekk (jfr. punkt 24 i normalreglementet), hvis det er mulig.


Jeg håper du ikke ser på dette som et angrep mot deg, og du må gjerne skjekke rommet i morgen som du sa du skulle, men det er ikke grunnlag for utkastelse.



Med vennlig hilsen Choobebruyoindahoodbitch (signerer med mitt ekte navn i selve mailen)
Vis hele sitatet...
Hvordan er dette som mail? Er det noe jeg burde sende? (stoler på freak på denne, dere har peiling )

(det med vaskeopplæring er noe jeg kunne få valgfritt)
Sist endret av droppboks; 31. januar 2012 kl. 14:18.
Ville ikke skrivd at du ikke har vaska før. Skriv heller at du har vært litt sløv med vaskinga
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Okei, takker for svar, sender han den mailen, også oppdaterer jeg dere om saken senere.
Lykke til! Du er nok trygg
Sitat av Alta VGS Normalreglement for hybler
[...]
21. Hybler er underlagt dagleie, slik at husleieloven §8 annet ledd kommer til anvendelse.
Vis hele sitatet...
Liker at de viser til en lov som ble opphevet i 1. januar 2000.
Ganske useriøst spør du meg, kan forøvrig heller ikke huske å ha vært borti uttrykket "dagleie" i den gjeldende husleieloven. Etter den er minstetiden for leie av husrom 3 år, med visse unntak hvor tiden kan settes ned til minst 1 år.
Ikke skriv at du helst vil ha beskjed før romsjekk. Si heller at du har krav på det noe du har ifølge husleie loven.
Ikke skriv og det ser jo ikke så ille ut her nå men skriv heller at leiligheten er i normal stand. Høres litt mere formelt ut.
Skal nok ordne seg skal du se. Hadde en jævel når jeg skulle flytte ut av min siste leilighetet som stakk fingern opp i kjøkkenvifta blandt annet for å sjekke at jeg hadde tørka den innvendig for støv.... Så ja alt ordner seg med såpe og vann
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Ok ok, oppdatering: jeg tror han ga seg, har ikke fått svar på mailen (annet enn at en annen person skrev at de blir å ha romskjekk hver Torsdag, noe som forsåvidt er greit nok, de kan jo ikke gjøre noe selv om det er litt rotete), virker som han ga seg med en gang han så jeg hadde litt peiling på rettigheter.

Jeg lovte oppdateringer... derfor jeg bumber tråden...