Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1471
Er relativt fersk på fotografering, men var ute og tok noen bilder her om kvelden. Ønsker gjerne ris og ros på dette bildet og gjerne tips til å få det enda bedre.

http://img196.imageshack.us/img196/3430/dsc09482j.jpg
Kan ikke si at jeg ser noe som er bra eller dårlig, er bare et.. vel.. månebilde. Det kunne vært tatt rett ut fra google pictures for min del.
Bra bilde til å være "fersk" , men slike månebilder er like kjedelig som 1000 andre bilder som ligger på nett
Hvitbalansen er fucked. Månen er ikke brun. Kunne nesten tro du hadde oppdaget en ny, ukjent måne. Mye støy i bildet og ellers et helt standard månebilde. Bruker ikke å ta bilder av månen, så lenge det ikke er noen spesielle skyformasjoner rundt den. Ellers ser jeg på månen på akkurat samme måte som jeg ser på blomster: De burde ikke VÆRE bildet, men de burde være EN DEL av bildet. Tenk utenfor den vanlige boksen og bruk månen mer som en kuliss i stedet for motiv.

Du har likevel bevegd deg så langt at du har trykket lukkeren et par ganger. Det er ganske bra.
Fargen er lagt på i photoshop.

Men ser jo den at dette bare er ett av en million månebilder og at det ikke er noe spesielt. Er bare litt fascinert.
Er det bare meg eller ser månen ujevn og mildt sagt skeiv ut?
Sitat av Herr Hemulen Vis innlegg
Er det bare meg eller ser månen ujevn og mildt sagt skeiv ut?
Vis hele sitatet...
Vi ser ikke hele månen, ettersom det ikke er fullmåne. (antar jeg)
Brukte du stativ da du tok bildet?
Av en eller annen grunn så likte jeg det svært godt.
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Vi ser ikke hele månen, ettersom det ikke er fullmåne. (antar jeg)
Vis hele sitatet...
Stemmer det.

Sitat av El-Zorro Vis innlegg
Brukte du stativ da du tok bildet?
Vis hele sitatet...
Ja. Stativ med 70-300mm objektiv.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kamma Vis innlegg
Er bare litt fascinert.
Vis hele sitatet...
(:

Les t.d. denne.
Er godt månen ikke har blitt tatt bilde av før
Dette Gooogle resultatet viser jo det

Nei, sånn helt ærlig, månen ser man hver dag (hvertfall når det er klar himmel), så det er ikke motiv uten noen trær i nærheten eller noe annet...
Nå var det vel strengt tatt ikke motivet han ville ha kritikk på Måne er måne uansett hvordan man vender å vrir på det. Men syntes bildet var helt greit, bra med detaljer osv. Mulig du burde rote litt med det i photoshop så du får en annen farge enn brun. Men ellers helt greit.

Nå kan du jo ha dette bildet til å sette inn i et kanskje ellers kjedelig naturbilde for å spice opp bildet litt feks.
Som dette.