Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 737
Noen som vet om det er copyright på bennyhill soundtracken? Lyden jeg mener er denne: http://www.songarea.com/mc/3/benny_hill.html

Herstår det følgende: "Copyrights records by Thames Television, P.L.C.", men jeg er fortsatt usikkker på om jeg har lov til å bruke den i en kortfilm som vi lager på skolen.

Fant også ut at Thames Television ble nedlagt i 1992. Er det fritt å bruke musikken da?
Copyrights blir som regel alltid solgt eller overført ved nedleggelser, så nei det er sannsynligvis copyright på den enda.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Ja du kan bruke den. Så lenge du ikke tjener penger på filmen.
I praksis kan du bruke alt du vil av musikk. Det er ingen som kommer til kreve at du melder ifra til Tono eller vil stoppe videoen.

Hva trodde du egentlig ville skje? At du fikk telefon fra Thames Television fordi noen så videoen og gav dem beskjed?
Fordi oppgaven sier at jeg ikke skal bruke copyrightbeskyttet materiale uten tillatelse, vel! Det er ingen barnehageoppgave, og jeg er ikke dum.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 7. mai 2010 kl. 18:20.
Da har du vel ikke så mange andre valg enn å lage musikken selv ?
Da anbefaler jeg å gjøre et google-søk på "creative commons music."

Skulle gjerne lagt til linker, men det finnes alt for mange sider med helt åpen musikk til at det er hensiktsmessig.