Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 664
Jeg har problemer med at når jeg tar stillbilder med gopro hero 3+ og 4 (begge black), så blir bildeformatet på 4:3, og ikke 16:9. Er heller ikke noe i innstillinger på kameraene som endrer dette.

Hva kommer dette av?
gopro har i alle sine generasjoner kun hatt bilder i 4:3, vet ikke nøyaktig grunn til dette... er dessverre ikke noe å gjøre med dette men du kan bruke video funksjonen i 16:9 og deretter bare ta et stillbilde, ikke like bra kvalitet... men gopro 3,3+ og 4 får ganske bra bilder med å gjøre det på den måten !

er sikkert en måte å få den til å ta bilder i 16:9 men ikke som jeg vet, og tror heller ikke gopro selv har en måte å gjøre dette på. ble faktisk litt usikker så vil følge denne tråden !!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Alle Gopro's bildesensorer er 4:3(forøvrig mange andre også) Så du slipper ikke unna.

Når du velger video med 16:9, så er det egentlig 4:3, den bare cropper det til, så du mister uansett litt av bildet.
Så du må ta bilder i 4:3, med ønsket oppløsning, og så bare croppe det til i et bildebehandlingsprogram senere.