Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1637
NRKbeta ( http://www.nrkbeta.no ) har gjort den populære TV-serien "Nordkalotten 365" med Lars Monsen tilgjengelig via bittorrent. (Liten innføring )
Dette er den eneste serien nå i oppstarten, men om det blir populært håper de å få lagt ut flere serier på samme måte.

Kvaliteten er MPEG4 H.264, 1024×576 25fps, 3 Mbit/s, og ingen DRM (!)

As one of many ways to reach people with our content we have decided to do an experiment and make one of our most popular television series available through BitTorrent.This technology makes it possible for us to make our content available in a very high quality without having to invest in large server farms and expensive bandwidth.
Vis hele sitatet...
http://nrkbeta.no/norwegian-broadcas...ia-bittorrent/
http://nrkbeta.no/last-ned-lars-mons...full-kvalitet/

Digg.

Høres ut som en god plan.
Ser ganske bra ut med tanke på den friheten de endelig gir oss...men jeg synes fortsatt systemet har sine mangler.
Anyways, good thinking nrk, dere har endelig gjort noe alle andre tv kanaler burde gjort for leeenge siden. På tide at noen endelig innser det.
Sist endret av julegave; 29. januar 2008 kl. 23:49.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Hadde tenkt og laste ned, nå gjorde jeg det endelig. Gleder meg til flere episoder.
Håper de starter å legge ut flere serier, bare synd at NRK desverre ikke har så mange tv-serier jeg synes er bra.
Et helt fantastisk initiativ! Hører jeg klaging på lisensavgiften?
Sitat av Elemental
Håper de starter å legge ut flere serier, bare synd at NRK desverre ikke har så mange tv-serier jeg synes er bra.
Vis hele sitatet...
Man kan jo streame gratis rett fra nrk.no, for de som ikke var klar over dette.
Feks Team Antonsen, Uti vår hage (1+2) og Autofil er noe jeg har streamet igjennom.
De har lagt ut utrolig mye over de siste årene i tålig bra kvalitet.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Veldig bra initiativ av NRK, spesielt med tanke på at DVDen med samme innhold nylig har kommet i salg, og reklameres for i andre TV-kanaler.

Jeg tror de kan får bra omtale om de også legger ut f.eks. Uti vår hage 2 og andre egenproduserte serier som torrenter, da det helt sikkert vil bli lagt ut uansett når det kommer på DVD. DVD-salget på slike serier blir uansett minimalt svekket av torrenter, da jeg tror gruppene som kjøper DVDen og de som laster ned med torrent uansett er rimelig disjunkte grupper.
Det beste med det hele er jo at de faktisk legger ut noe folk vil ha, og ikke en eller annen møkkaproduksjon for "test". Jeg kan også tilføye at det selges drøssevis av eksemplarer med DVDen, og all PR'en de får for dette gir nok bedre salg i forhold til tap.
NRK tar alltid bra initiativ syns jeg, bare synd det ikke er så masse bra å se på der
NRK ligger nesten ett år bak USA når det kommer til serier, så de kan du se et annet sted
men norske serier hadde vært supert
Kudos til nrk. Med det budsjettet de har så skulle det bare mangle at de tilbyr folket noe tilbake. Men det er helt klart et steg i retningen vi liker
▼ ... over en måned senere ... ▼
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slurpeedelic
NRK ligger nesten ett år bak USA når det kommer til serier, så de kan du se et annet sted
men norske serier hadde vært supert
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke NRK sin feil.
..Og mange mange år foran USA når det gjelder å gjøre tv-serier tilgjengelig på denne måten.
Sitat av FleinOve
..Og mange mange år foran USA når det gjelder å gjøre tv-serier tilgjengelig på denne måten.
Vis hele sitatet...
Comedy central har allerede gjort dette med en episode med south park og har planlagt å gjøre det mer etter neste sesong.
Ah, I stand corrected. Ville bare påpeke at NRK som statskanal er i en bra posisjon når det gjelder å slippe programmer gratis på denne måten. Da får det så heller være at de ligger 1 år bak på amerikanske serier, av logiske grunner.
Gleder meg til å se (og rappe ) naturbilder fra Mr. Monsen i litt bedre kvalitet enn hva jeg får på stream her..
Ut i vår hage 2 ?
"Got to be got" sitat fra snoop/ the wire ses 5

edit : 100 innlegg uten ban?
Sist endret av pidget; 8. mars 2008 kl. 18:21.