Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 37526
skal på klassetur til england 30 april, er 17 år, og lurer på hva de forskjellige aldersgrensene er der nede?

aldersgrense for kjøp av alkohol i dagligvare/pol?
aldersgrense for å komme inn på utesteder?
aldersgrense for kjøp av nikotin?

- har prøvd å lete endel på nettet men fant det ikke
http://www.google.com/search?q=legal...oogle-s%C3%B8k

http://www.google.com/search?hl=no&i...&btnG=S%C3%B8k

Altså:

-aldersgrense for kjøp av alkohol i dagligvare/pol? == 18

-aldersgrense for kjøp av nikotin? == 16

Aldersgrense for å komme inn på utesteder varier vel fra utested til utested, akkurat som her.
Et godt tips er å vise fram leg uansett om du er 18 eller ikke halvparten forstår dem ikke, går ut i fra at du er 18 siden du viser leg, og studerer til gjengjeld bildet veldig nøye...
Opprinnelig postet av Damnyou
Et godt tips er å vise fram leg uansett om du er 18 eller ikke halvparten forstår dem ikke, går ut i fra at du er 18 siden du viser leg, og studerer til gjengjeld bildet veldig nøye...
Vis hele sitatet...
Er det som det er i Irland så godtar de kun pass eller førerkort. (Jeg hadde også et problem med førerkortet, men det skyltes vel mest en lærer fra en muslimsk skole, og ikke førerkortet.)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av jimKing
skal på klassetur til england 30 april, er 17 år, og lurer på hva de forskjellige aldersgrensene er der nede?

aldersgrense for kjøp av alkohol i dagligvare/pol?
aldersgrense for å komme inn på utesteder?
aldersgrense for kjøp av nikotin?
Vis hele sitatet...
Alkohol: 18
Utesteder: 18
Nikotin: 16

Mange pubbert osv sjekker ikke leg, men dagligvaresjapper og supermarked og alko-sjapper er ganske strenge.

Haje
Var selv på pub i London da jeg var 17, når de spurte om leg. sa jeg bare (på ekstra gebrokkent engelsk naturligvis) at passet desverre lå bevart i hotellsafen. Fungerte veldig bra, og jeg må si at det er en rimelig troverdig unnskyldning.
takker for tilbakemeldinger..
håper på at det skal gå bra.. er ikke så viktig med dagligvarer, men hadde vært morsomt å sette seg på en pub med noen venner..
Håper ikke dette kommer til å sette en brems på hele turen vår :-(
Jeg får jo ingen problemer siden jeg er 18 :-)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Om du går på en kombinert familierestaurant og bar (Wetherspoons osv), så får man som regel kjøpt lettere enn på stam-barer osv.

h
▼ ... over en uke senere ... ▼
Var på flere barer i london når jeg var 16 og det var aldri snakk om leg. Kjøpte både whiskey og øl. Eneste var at en kompis gikk i joggebukse Ellers var det ikke noe pes å få kjøpt alkohol i kiosk etter kl 23 heller, bare det ikke var andre kunder i butikken
Var i England ifjor jeg (Eastbourne) Var 14 da faktisk :P fikk kjøpt alkohol de fleste steder.
Min erfaring var at de var veldig strenge på kjede-butikker men i andre butikker gikk det som smurt.
Så jeg tror ikke dere skal slite hvis dere er 17

edit: Som cyberdog skriver er det viktig at det ikke er andre kunder i butikken.
I London er det ikke uvanlig med 25 års aldersgrense.
kjenner noen som kom hjem fra londond for et par dager siden. de var ikke strenge i det hele tatt når det gjalds å komme inn på utesteder hvor det var 18 års grense
Ministry of Love
sptz's Avatar
Men det er litt sent og si siden han reiste i går.