Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3630
Hei!
Synes slike her ting egentlig er sykt kleint, men vet ikke helt hva annet jeg kan gjøre. Jeg ble voldtatt for 1 år siden, og skal i rettsak om noen måneder. Og trenger derfor sårt noe å roe meg ned på og for å få dagene til å gå fortere. Har fått tak i litt forskjellige piller, har blant annet imovane, vallergan, catapresan, sobril, olanzapine(?), sarotex, tramadol og paragin forte. Lurte på om noen av dere visste om noen av disse + alkohol eller en blanding av disse som gir en behagelig rus? Vil ikke ha en «festerus», men en «slappe av, gi faen i alt» rus. Finnes dette, og går det an å blande noen av disse for å få det? Er det eventuelt noe annet jeg burde prøve å få tak i?
Jeg er takknemlig for alle tips dere har!
Hilsen jente 18 år )
Sist endret av barescam; 30. september 2018 kl. 23:18.
Så lite som mulig for å få dagene til å gå rundt. For meg cannabis eller rom og cola. Av og til en pf om jeg ekstraherer bort paracetamol. Pf er en sjeldenhet. Prøv å fylle tiden med trening og ting som gir deg energi!
Synes ikke at å trene
eller holde seg opptatt med andre ting hjelper, fordi kommer bare flashbacks og påminnelser uansett hva jeg gjør. Derfor jeg vil ha noe som får tankene bort. Cannabis og sånnt er uaktuelt for min del, føler det blir for «ulovelig» haha, men takk for tips!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Rus er ikkje løysinga du er på jakt etter. Det funker midlertidig - men har store konsekvenser.

Ei langt betre løysing er psykolog - få hjelp til å bearbeide ting, og lære metoder og mekanismer for å verte kvitt flashbacks. Gå til fastlegen din, og be om henvisning til psykolog eller DPS.
Leit å høre at du har opplevd dette.

Det du skisserer her er imidlertid en oppskrift på å bli blandingsmisbruker. Hva slags tilstand tror du at kroppen og psyken din kommer til å være i når rettsaken endelig er ferdig, og du har bedrevet daglig blandingsmisbruk i flere måneder? Du kommer ikke da plutselig til å være ferdig med blandingsmisbruket. Du har da utsatt å prosessere opplevelsene dine, og pådratt deg et svært skadelig bruskmønster i tillegg.

Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å revurdere denne taktikken for å bearbeide følelser. Slike medikamenter er fint for å roe seg ned i krisesituasjoner, men det er ikke noen løsning å basere seg på over tid. Det som har skjedd har skjedd, og du må uansett bearbeide det hvis du skal bli ferdig med det. Det blir ikke noe lettere av å gjøre seg til rusmisbruker i tillegg.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Imovane bør du prøve på kvelden, før leggetid. Mange som blir helt kokko av det og gjør snodige saker. Med toleranse er det digg og chill med alkohol, også uten.

Sobril er godt med alkohol, blir som noen ekstra pils, bare mer avslappet og for noen, euforisk.

Tramadol og PF er begge gode i lag, også , og i lag med alkohol. Faktisk så er alle tingene jeg nevnte godt sammen, men det er lurest å holde seg til en av gangen skal du blande med alkohol og ikke har noen erfaring/toleranse. Doser får du nesten prøve deg frem med, men ingen av preparatene du har er kjempekraftige sånn sett, men fortsatt lurt å være forsiktig.

Andre greier på den listen der som olanzapin er det bare å kaste rett i søppelet. Vallergan kan være greit å ha liggende men hadde nok bare kastet det selv.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan legge til at jeg har problemer med daglig misbruk av sterkere varianter av beroligende og smertestillende, og det er et helvete. Leste ikke at du hadde blitt utsatt for det der, rus er ikke løsningen som de over nevner, men noen ganger er det bare så greit å forsvinne inn i rusens verden og komme tilbake nåe ting er blitt bedre sån ellers. Men.. skal ikke alt for mye til før du har skapt deg et nytt problem du vil flykte fra.. :/
Er veldig klar over at rus ikke er noen bra løsning. Har allerede koblet på alt som kan kobles på av både leger, fysioterapeuter, psykologer og psykiatrere. Så hele det nettverket er oppe å går, er dessuten ikke så mye de kan gjøre. Men tusen takk Synes ikke noe hjelper hittil, og vil bare komme meg bort egentlig. Tenker å ta det som det faller seg hvis jeg er nødt å bearbeide dette her etter rettsaken, men akkurat nå prøver jeg å ikke tenke så langt fram i tid :/ Vil bare prøve å slappe av

Forresten, kan det bli overdose om jeg blander flere av disse sammen med alkohol? Uhøvelig om jeg dør, slik at det ikke blir noe rettsak og sånn
Sist endret av barescam; 30. september 2018 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo egentlig for akkurat slike tidsavgrensede tilfeller som ditt at bruk av beroligende og sovemidler er indisert. Med et ordentlig apparat rundt deg og nedtrapping i ettertid ser jeg ingenting galt i å redusere spenninger og angst i forkant av en såpass alvorlig sak med medisiner.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er jo egentlig for akkurat slike tidsavgrensede tilfeller som ditt at bruk av beroligende og sovemidler er indisert. Med et ordentlig apparat rundt deg og nedtrapping i ettertid ser jeg ingenting galt i å redusere spenninger og angst i forkant av en såpass alvorlig sak med medisiner.
Vis hele sitatet...
I samarbeid med lege - ja. Men det framstår ikkje som eit pilleskrin vedkommande har fått frå lege - men heller samla sammen i medisinskapet til slekta. For leger gir gjerne råd om bruk, og kan følgje opp bruken.
Imovane, vallergan, sarotex, og catapresan er medisiner jeg har fått av leger og slikt på resept. Men det er bare for å få sove og ikke ha så mye smerter. Har også samlet opp litt tramadol og pf fra tidligere sykdom, men dette er ikke noe jeg kommer til å få tak i lett igjen, tror jeg. Foreldrene mine er dessverre koblet tett på behandlingen jeg får av leger osv, og de er veldig skeptiske og strenge til beroligende, så tviler sterkt på at jeg kommer til å få noe slikt på resept. Alt det andre har jeg funnet fram litt her å der og samlet opp hahah :/ Derfor vil jeg gjerne kunne få en slags rus som jeg kan bruke i ny og ne av disse
Sist endret av barescam; 30. september 2018 kl. 23:58.
Disse medisinene er gitt ut i slikt volum av leger at det skal kun være nok til å brukes i absolutte nødstilfeller. Dersom du har fri tilgang og selvmedisinerer så vil du veldig enkelt ta disse medisinene hver gang det føles uoverkommelig å takle vanskelige følelser, men dette vil ikke nødvendigvis skje like ofte dersom du vet at du har veldig få av disse medisinene. Med fri tilgang kan du ende opp med å spise medisiner hver gang ting blir ordentlig vanskelig og det vil gjøre at du aldri blir frisk, du bare medisinerer det vekk. Skulle du da til slutt innse dette så er det ikke lengre bare de vanskelige følelsene som du må håndtere, du vil også oppleve abstinenssymptomer som kan virke motsatt av medisinene. Dette vil gjøre at de psykiske plagene blir langt tøffere å konfrontere.

Jeg håper du forstår hva jeg mener. Jeg skjønner at det er veldig kjipt, og det er det jo. Men man kan ikke gjøre det ukjipt med medisiner dessverre. Jeg håper at du drar til legen og følger legens råd og avslutter denne planen om selvmedisinering. Dette er kanskje vanskelig, men dette greier du!
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen av disse gjør deg rolig med alkohol. Med alkohol kan de gjøre deg uttaggerende og veldig rusa, og gjøre deg utsatt for mer farlige situasjoner og overgrep, så ikke bland med alkohol!

Ta en sobril eller max to ila dagen når du kjenner du begynner å få angst og panikk, og om du sliter med å sove kan du ta en imovane og gå å legge deg rett etterpå og lukke øynene mens den begynner å virke og stopper tankene dine, eller en sarotex ca 2,5 time før du skal sove, den gjør deg trøttere men tar lang tid å virke. Tramadol og paralgin forte forsterker hverandre sammen men gir ingen direkte rus, men kan hjelpe deg å stilne tankene litt.
Føler virkelig med deg og anbefaler at du tar kontakt med dixie senteret for å ha noen å snakke med , og får en venninde til å være hos deg eller dra hjem å sove hos foreldrene dine noen uker om du har det vondt alene.
Du har blitt ødelagt så mye av denne mannen og please ikke la han ødelegge deg mer ved å bli rusavhengig! Jeg vet det føles som den beste utveien nå å bare gi faen men du er nødt til å holde deg sterk og klar i hodet så du kan gi en så god som mulig forklaring i retten, både for din skyld og for alle andre kvinner denne mannen risikerer å voldta i framtiden! La dét være rusen din, kamprusen om å komme deg gjennom dette og ikke flykte fra det. ❤❤❤❤
Anonym bruker
"Snill Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan det ikke være nok å fjerne angstsymptomene og ikke blande med alkohol? Smartere mtp avhengighet og hvor trygt det er også. Piller og alkohol kan være en forferdelig stygg kombo snakker av erfaring. Lykke til!
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal vet ikke hvordan du har det men når jeg opplevde
3 dødsfall i svært nær familie på veldig kort tid gikk jeg til alkoholen. Det funka for meg men er nok ikke før alle.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det beste du kan gjøre er å snakke om det. Faktisk snakke så mye om hendelsen at du til slutt blir "lei" den. Hjalp for meg etter en hendelse der jeg var offer for grov uprovosert vold. Sleit hardt med det, så begynte jeg å snakke om det hele tiden. Og til slutt så hadde ikke hendelsen noen tak i sinnet mitt lenger.

Ikke gjem deg bort i rus, da vil det hente deg inn igjen når du en dag slutter å ruse deg. Og da vil det sitte enda dypere i sinnet ditt
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av barescam Vis innlegg
Synes ikke at å trene
eller holde seg opptatt med andre ting hjelper, fordi kommer bare flashbacks og påminnelser uansett hva jeg gjør. Derfor jeg vil ha noe som får tankene bort. Cannabis og sånnt er uaktuelt for min del, føler det blir for «ulovelig» haha, men takk for tips!
Vis hele sitatet...
Vil heller anbefale deg cannabis enn og dope deg ned på sterke, avhengigskapende piller du mest sannsynlig ikke har resept på.
Sjekk ut Blue Lotus. Du kan røyke den eller lage te
Her er en motiverende YouTube video på 2 minutter. Han prater om hvordan man kan forholde seg til negative situasjoner

https://youtu.be/IdTMDpizis8
Sist endret av why_not; 1. oktober 2018 kl. 17:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Choose life...
Bardo's Avatar
Du nevner tre legemidler som folk ofte bruker rekreasjonelt. Paralgin Forte, Tramadol og Sobril.
Spiser du for mye Tramadol kan du få "epileptiske anfall" så jeg vil ikke anbefale å bruke det rekreasjonelt.
Om du absolutt skal ruse deg på noe av dette, anbefaler jeg at du starter med å lese deg godt opp på kaldtvanns ekstrahering av kodein. Google "Codeine CWE" f.eks, sett deg godt inn i hvordan det funker og hvilke risikoer du tar skulle du prøve det.
Blander du PF med Sobril får du en klassisk "gir faen rus" men du du skal være klar over at sjangsen for overdose øker drastisk. Det samme gjelder for alkohol.
Sitat av Bardo Vis innlegg
Du nevner tre legemidler som folk ofte bruker rekreasjonelt. Paralgin Forte, Tramadol og Sobril.
Spiser du for mye Tramadol kan du få "epileptiske anfall" så jeg vil ikke anbefale å bruke det rekreasjonelt.
Om du absolutt skal ruse deg på noe av dette, anbefaler jeg at du starter med å lese deg godt opp på kaldtvanns ekstrahering av kodein. Google "Codeine CWE" f.eks, sett deg godt inn i hvordan det funker og hvilke risikoer du tar skulle du prøve det.
Blander du PF med Sobril får du en klassisk "gir faen rus" men du du skal være klar over at sjangsen for overdose øker drastisk. Det samme gjelder for alkohol.
Vis hele sitatet...
Takk! har lest meg ganske mye opp på litt av hvert av disse stoffene, men finner som regel bare oppskrift på sånn sinnsyk rus av folk som er hardbarka på dette her, så har vært litt vanskelig å finne ting jeg kan bruke hahah...Har ganske høy toleranse for kodein såvidt jeg vet, men har aldri prøvd sobril. Hvor mye tror du det er lurt å blande av disse først? Som sagt før så er det litt uhøvelig om jeg dør med engang
Skal holde meg unna moralpreken, da de lengre opp har tatt den.

Siden du aldri har prøvd sobril (erfaring med andre benzo?) vil jeg tro 30-45mg skulle gjøre kvelden litt enklere uten at det er helt spinnvillt. Vil og fraråde å blande med alkohol, spesielt når du ikke har noen særlig erfaring med rusen fra før, og det skal ikke mye til før du går på en snurr.

vet sobril ikke er sterkeste benzoen, men kan være lurt å ha disiplin å legge unna resten så du plutselig ikke har spist opp hele brettet.

Take care.
Sitat av FjellUgla Vis innlegg
Skal holde meg unna moralpreken, da de lengre opp har tatt den.

Siden du aldri har prøvd sobril (erfaring med andre benzo?) vil jeg tro 30-45mg skulle gjøre kvelden litt enklere uten at det er helt spinnvillt. Vil og fraråde å blande med alkohol, spesielt når du ikke har noen særlig erfaring med rusen fra før, og det skal ikke mye til før du går på en snurr.

vet sobril ikke er sterkeste benzoen, men kan være lurt å ha disiplin å legge unna resten så du plutselig ikke har spist opp hele brettet.

Take care.
Vis hele sitatet...
hahaha takk! har prøvd å lese for å forstå hva benzo egentlig er, men klarer ikke helt bli klok på det? flere prater om at imovane er benzo, men egentlig ikke fordi er bare sånn halvveis? har nok ikke erfaring med så mye annet bortsett fra sovepiller og morfinlignende preparater og sånn «oxy» ting, men da ikke i piller, men sånn man får i veneflon hahah