Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1862
Heisann freaks! Jeg reiser mye og har kjørt mye motorsykkel. Spesielt i Asia. Har kjørt motocross og slikt siden jeg var 12, men har kun førerkort på moped og bil.

Nå har jeg tenkt å reise til vestlige land og har lyst å kjøre motorsykkel. Men da burde man jo ha gyldig førerkort. Er liksom ikke så farlig i Asia.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med å ta MC-lappen, typ intensivkurs, i et EU/EØS land?

Tenkte på muligheten til å fly ned til Romania eller Polen, ta et intensivkurs og få førerkort.

Ville dette førerkortet vært gyldig i Norge? Kunne jeg brukt det førerkortet i USA eller EU-land?

Alle tips taes i mot. Jobber turnus så tid er ikke noe problem.
Du må kunne dokumentere at du har bodd i landet minst 6 måneder

Edit:
Beklager, endrer innlegget siden oppholdskravet kun gjelder utenfor EU/EØS. Så det er mulig!
Sist endret av Fomo; 18. september 2018 kl. 02:50.
Alle EU/EØS-land skal ha som krav at du er fastboende i landet for å utstede førerkort:

1. Driving licences shall be issued only to those applicants:
[...]
(e) who have their normal residence in the territory of the
Member State issuing the licence, or can produce evidence
that they have been studying there for at least six months.
Vis hele sitatet...
Hvis du får utstedt førerkort på tross av at du ikke bor i landet, vil førerkortet være ugyldig i Norge.
Du må bo i landet 6mnd for å kunne ta det der. Husk aldersgrenser er litt høyere på MC der,ihvertfall i Nederland.

Lett/mellom/ting der er 18/20/24(22) ikke 16/18/24(20) som het.