Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3140
Hei,

Jeg har i en snart 3års periode hatt en YouTube kanal som jeg har lagt ut videoer og tjent ut penger på. Har litt over 1,5m Views av musikk som har copyright på seg og etter å ha lest litt i media i det siste lurer jeg på om hva konsekvensene av at jeg blir oppdaget av de som har laget sangen. Det er amerikanske artister og jeg vet hvor hardt de går etter copyright i statene så er litt redd for hva som kan skje. (Har nå tatt videoene mine privat)

Hva tenker dere? Noen tips? Hva kan skje?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Jadetermeg Vis innlegg
Hei,

Jeg har i en snart 3års periode hatt en YouTube kanal som jeg har lagt ut videoer og tjent ut penger på. Har litt over 1,5m Views av musikk som har copyright på seg og etter å ha lest litt i media i det siste lurer jeg på om hva konsekvensene av at jeg blir oppdaget av de som har laget sangen. Det er amerikanske artister og jeg vet hvor hardt de går etter copyright i statene så er litt redd for hva som kan skje. (Har nå tatt videoene mine privat)

Hva tenker dere? Noen tips? Hva kan skje?
Vis hele sitatet...
Tror du kan slappe helt av Er ikke store beløpet du sitter igjen med i den store sammenhengen.
Det mest realistiske hadde vært en "copyright claim" mot kontoen din. Den vil ta inntektene fra videoen din fram til de får behandla saken.
Trådstarter
2 0
Originalen har bare 800 000 visninger, mens min har 1 300 000... Så har jo tjent over 10 000kr på bare den ene sangen, men du mener det ikke er noe å bry seg om?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Jadetermeg Vis innlegg
Originalen har bare 800 000 visninger, mens min har 1 300 000... Så har jo tjent over 10 000kr på bare den ene sangen, men du mener det ikke er noe å bry seg om?
Vis hele sitatet...
Nei, uten å kunne lovgivningen rundt dette, så er si, en rettsak ganske mye dyrere enn 10k.
I 99.999% av tilfellene så kommer de kun til å disable monetization/claime sangen din om de oppdager det. Worst case er nok en DMCA take-down, men det er heller ikke noe stress om ikke du er veldig redd for at YT kanalen din skal suspendes. Du trenger ikke å være bekymret.
Har selv blitt demonitized og fikk ingen "Strikes". Det var alt, jeg fikk beholde pengene og ingen problemer. Dette var ett krav ifra NRK som hevdet å eie kun LYD.... Resten hadde dem stjælt ifra andre...Kjør på
Sist endret av xxxXxxx; 13. mars 2017 kl. 04:02.