Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 7904
Hei
Da har jeg endelig landet etter en LSD-tripp.
Jeg vil si at jeg er en middels erfaren tripper, da jeg har prøvd LSD flere ganger på kort tid det siste halvåret i alle forskjellige doser, alt fra 100 mikrogram til 800 mikrogram. Jeg har også hatt forskjellige settings hver gang, og opplevd litt av hvert. Jeg har heller ikke hatt en badtrip hittil.

Jeg har en kompis som er narkoman, han skyter heroin, Dolcontin, Rivotril, Xanor og alt han kommer over. Han bor på en rusomsorgsbolig i Trondheim. I den bygningen har de securitasvakter 24/7, kameraer overalt (ikke inne på rommene).

For et par måneder siden fikk jeg vite at han skulle i retten onsdag kl 10:00, tiltalt for en rekke lovbrudd hvor politiet ønsker å dømme ham til 5 måneder i fengsel. Det handler om salg av dop, oppbevaring av dop, vold, naskeri, ruskjøring, kjøring uten førerkort og sånne ting.

Klokka bikket 04:00 natt til onsdag, og jeg fikk fortsatt ikke sove. Jeg tenkte at faen, hvis jeg ikke døgner, så kommer jeg meg aldri opp tidsnok til rettsaken, så da får jeg ikke sett på heller.. Jeg hadde ingenting annet for hånda, så jeg inntok en lapp LSD. 185 mikrogram var det.

Jeg satt meg på stua, slo av lyset og så på "24 timer på Legevakten". Da klokka ble 05:00 - 06:00 begynte LSD-en å kicke inn. Det er egentlig ikke så mye å si om dette, bortsett fra at jeg reflekterte mer over det som skjedde på legevakten og følte med de som var pasienter der.

Jeg sendte også en SMS til kompisen min og spurte om han var våken (Han hadde tatt LSD kl 22:00 samme natt), og om han hadde tenkt å møte opp kl 10:00 i retten. Jeg fikk aldri svar på SMS-en.

Jeg liker i utgangspunktet ikke å treffe på fremmede folk eller reise kollektivt på LSD, da jeg en gang hadde litt for mye angst da jeg dro ned til byen midt under peak. Denne gangen gikk det jo ganske greit, jeg hadde også med en venninne som visste at jeg hadde tatt LSD. Hun har selv ingen erfaring med rusmidler, men har sett meg på LSD før.

Vi satt oss på bussen kl 09:30, og jeg nytet utsikten over hele byen, skrev på mobilen og snakket med venninna mi. Det var ganske mange studenter som skulle til skolen, så jeg fikk et par blikk jeg tenkte var "ehh, jeg ser at du er ruset på noe, hva faen?", noe som selvfølgelig var riktig, jeg var jo midt i peaken, og hadde pupiller store som tallerkener.

Da vi spaserte inn i tinghuset var det en vakt som sto ved døra med walkie-talkie som så på meg, og det ga meg litt noia, han nikket til meg og snakket i radioen, jeg vet ikke hva han sa, jeg sto for langt unna, men tenkte ikke mer over det. Heisen kom, og jeg tok heisen opp til rettsalen.

Da jeg gikk inn i venterommet, møtte jeg på en mann som tilsynelatende var advokaten til kompisen min, jeg spurte ham om det var her det var rettsak, og om det var mot kompisen min. Han bekreftet det, og viste oss veien inn i rettsalen og til plassene vi kunne sitte på. Det var nå jeg var skikkelig høy, men jeg hadde overraskende god kontroll og ikke så mye noia.

Da klokka bikket kl 10:00, var kompisen fortsatt ikke å se, dommeren kom, advokaten kom, de satt og pratet, tastet på mobilene og prøvde å ringe rundt helt til 10:45 for å finne ut om kompisen min skulle komme. De snakket også til meg et par ganger, og det var sykt vanskelig, siden ansiktet deres morphet, og jeg fikk noia for at de så at jeg var ruset, i tillegg til det fikk jeg ikke helt med meg hva de egentlig sa. Jeg fikk likevel svart dem tilfredsstillende tror jeg. Det gjorde de sikkert uansett, men de nevnte aldri noe om det ovenfor meg. Advokaten var flink til å stirre meg rett i øynene på en måte som fikk meg til å føle meg skyldig.

Til slutt hevet dommeren retten og sa at saken er utsatt, siden vi ikke fikk tak i kompisen min, og at vi bare kunne dra. Jeg sa "Ja, vi tenkte å stikke innom ham og se hvordan han har det"
- "Fint."

Jeg tenkte at denne dommeren var en sinnsykt hyggelig mann, og jeg håper det er han som skal dømme meg når jeg skal opp i retten tiltalt for å selge et par kilo med weed i Trondheim.

Vi dro og tok bussen 6 holdeplasser frem for å komme oss til rusboligen. Da vi gikk inn, ville securitas-vekterne vite hva venninna mi het, de kjente jo meg fra før, så meg brydde de ikke seg om. Jeg fortalte de navnet hennes, og vi fikk gå opp til kompisen min.

Da vi var framme ved døra til rommet hans, var den låst, og jeg ble egentlig skuffet, for nå kom vi ihvertfall ikke oss inn. Jeg ringte på et par ganger, og plutselig åpnet han døra og sa
"FAEN! Noen var her inatt og stjal mine 1800 kroner, mine to glass Rivotril, mine Xanorer og to dolcontin!!!!! Og hasj!!!"

Jeg fortalte ham at vi hadde vært i rettsaken og ventet på ham, at saken ble utsatt, og lurte på hvorfor han ikke kom.
"Fordi jeg ikke har skutt dolcontin enda, jeg kan ikke møte opp sånn!"

Han så veldig syk ut, fordi han ikke hadde fått sin daglige dose med opiater enda, samtidig som han fortsatt var på LSD. Jeg som er mer erfaren enn ham til tross for at jeg er mer enn 10 år yngre enn ham, visste at han snart ville lande.

Han driver altså og selger Rivotril i Trondheim, jeg spurte om hvordan dette skjedde, da døra er låst om natta. Han sa at han hadde latt en kompis ligge over den natta, og at det var han som stjal dette.

Han gikk nedover gangen med en sprøyte i den ene hånda (jeg tipper den var fylt med Rivotril), og en lader strammet rundt den andre armen. Klar til å skyte med andre ord

Han gikk innom en annen fyr, jeg og venninna mi fulgte etter, jeg tenkte å vise venninna mi hvordan livet til disse menneskene var, det var jo sånn de levde hver dag. I den bygningen er det dop, slåssing, knivtrusler og sånne ting hver eneste dag, jeg har vært der ganske ofte på besøk for å hjelpe kompisen min, så jeg har sett litt av hvert.

Med en gang vi kom inn i rommet til den andre fyren, begynte kompisen min å fortelle om han som hadde stjålet tingene, så de begynte å snakke svært høyt og si "Fy faen, ser jeg ham, skal jeg banke ham!", så slo de i veggen for å demonstrere. Jeg var ikke bekymret for at de ville angripe oss i det hele tatt, men jeg tenkte mer på venninna mi som aldri hadde sett sånt før, så jeg minte den andre fyren (som jeg altså har møtt før) om at vi hadde en jente som aldri hadde rørt stoff eller sett dette før tilstede.

Han begynte å be om unnskyldning til jenta, og jeg sørget for å stå i veien, slik at han ikke kom for nær henne og skremte henne. Alt gikk greit De pratet og sånt. Så gikk vi opp til rommet til kompisen min, han begynte å koke opp noe jeg ikke fikk med meg hva var. Jeg og venninna mi satt i sofaen og pratet mens kompisen min sto ved plata og nesten falt hele tiden, han sjanglet mens han sto der, han traff veggen, benken, en stol og sånt. Vi satt bare der og grep ikke inn, siden han alltid har sagt til meg at han liker den følelsen han har når han sjangler. Jeg aner ikke hva han snakker om, jeg har aldri skutt i det hele tatt, og heller ikke tatt så mye dop som ham.

Kompisen min spurte oss om vi låste døra etter oss, det hadde vi, og han sa "fint", jeg synes at akkurat dette var litt merkelig, da han aldri har brydd seg om døra er låst eller ikke tidligere, han har liksom alltid latt den stå åpen og latt alle få komme inn dersom de ville. Tenkte ikke stort over det, og lot ham koke ferdig. Han glemte plata et par ganger og sovnet stående, våknet plutselig til og sjekket kjela. Jeg skjønte at han kokte opp tabletter eller lignende.

Jeg og venninna mi satt og pratet om kompisen min, jeg forklarte at det er sånn han lever hver dag, og at det egentlig er trist.
Plutselig begynner noen å slå jævlig hardt på døra og rope som faen. Vi hørte ikke hva som ble ropt, og jeg fikk sykt noia for at det var politiet. Jeg hadde to rivotril i lommeboka mi, og jeg var ruset på LSD. Jeg løp bort til lommeboka mi mens de fortsatt slo på døra og ropte, jeg tenkte å kvitte meg med rivotrilen slik at jeg ikke ble tatt for den.

Kompisen min løp inn på badet og ba meg om å bli med. Vi gikk jo inn dit, og jeg spurte om han tror det kan være politiet.
"Nei, da hadde de enten allerede slått ned døra eller bedt vaktene om å få nøkkelkort.". Jeg visste jo egentlig det, men måtte likevel spørre siden jeg hadde noia. Jeg klarte på en eller annen måte å kvitte meg med noiaen, men snudde meg mot døra hver gang det ble slått på den.

Kompisen min fant ingen blodåre å skyte i, så han ropte at jeg måtte hjelpe ham med å skyte i halsen. Jeg har gjort det før, men ville ikke det denne gangen, siden jeg var ruset på LSD, og siden forrige gang har jeg fått vite at hvis han omkommer som følge av skuddet, så er det mitt ansvar. Han maste sånn, og sa at han hadde dårlig tid.

Jeg satte meg ned på gulvet og satte sprøyta i pulsåren i halsen, men jeg fikk ingen blodsvar etter gjentatte forsøk, så jeg ga opp og sa til ham at jeg ikke klarte å finne blodåra. (Jeg er glad for det, for da slapp jeg å gjøre dette for ham)

Så sa han "Faen, jeg må gå til naboen og be henne gjøre det", vi gikk ut av badet, og jeg sto klar i gangen til å se hvem det var som banket sånn på døra. Det hadde nå vært stille i et par minutter.

Kompisen min åpnet døra, og jeg så med en gang at det var en sint mann der, det var denne mannen vi var innom tidligere, han ropte "DU STJAL DOLCONTINEN MIN!!!", og jeg skjønte nå hva som hadde skjedd;

Da han ba venninna mi om unnskyldning tidligere, hadde kompisen min stjålet Dolcontinen hans for å skyte den. Nå ville han ha den tilbake.

Jeg ba ham om å komme inn og holde seg rolig, da venninna mi ikke hadde sett sånn atferd før. Han og kompisen min ble enige om å krangle om Dolcontinen etterpå, kompisen min måtte dra og ordne noe hos naboen.

Fyren kom inn, satte seg ned på sofaen med sin egen sprøyte, og begynte å kjefte om kompisen min. "Han stjal dolcontinen min!!!", og jeg sa at jeg ikke visste noe om det. Han sa "Neida, alt i orden, det er ikke deg jeg er forbanna på, men FOR FAEN jeg skal BANKE HAM når han kommer tilbake!!!!"

Fyren har ikke fortenner eller muskler, så jeg var ikke særlig bekymret for at de ville slåss i dag, kompisen min er uansett også svært svak.

Etter omtrent 10 minutter kommer kompisen min tilbake, og han fyren begynte å kjefte på ham for å ha stjålet dolcontinen hans. Kompisen min nektet selvfølgelig for dette, og jeg tenkte at det egentlig var veldig dårlig gjort, men ville ikke blande meg oppi det der, det er ikke min sak eller mitt problem, jeg ville bare at min kompis skulle våkne opp og skjønne at han må bli rusfri snart for å ikke dø.

Plutselig tar fyren, som sitter på setet rett ved siden av meg i sofaen, frem en tapetkniv og sier til kompisen min at han skal skjære over halsen hans dersom han ikke får tilbake Dolcontinen sin. Kompisen min tok frem sin (enda lengre) kjøkkenkniv og rettet den mot ham og sa "Du kan jo prøve!!".

Jeg tok tak i armen til fyren ved siden av meg og ba ham om å legge den fra seg, her skal ingen true hverandre med kniv eller skade noen. Fyren gjorde det ikke, så jeg sørget for å holde i armen, uten å dra i den (for å ikke provosere), i tilfelle han skulle begynne å skjære. Etter et par minutter med krangling, sier kompisen min "Hvis du virkelig tror at jeg stjal den Dolcontinen, så skal du få en ny av meg i morgen". Da ble de enige, og begge legger fra seg kniven. De sto minst 2 meter unna hverandre da de kranglet, så jeg var ikke stort bekymret for at de ville skjære i hverandre likevel.

Jeg gjemte bort tapetkniven til fyren etterpå, han tok med seg sprøyta si og dro.

Vi satt og pratet om løst og fast, jeg begynte å rydde litt på bordet og gulvet, siden det var et par brukte sprøyter der, jeg satte på hetta over nålene og la dem på bordet. Jeg har aldri kastet en sprøyte for kompisen min, sånt får han ta seg av selv. Jeg har kun sørget for at ingen andre eller han selv kan skade seg selv på dem.

Jeg viste venninna mi skuffa hans med brukte sprøyter og nåler, så begynte jeg å tenke på denne rusrapporten, hva om jeg legger ut et bilde av denne skuffa og viser Freakforum det?

http://bildr.no/thumb/U1M3dzFG.jpeg

Dette er jo helt sinnsykt egentlig.

Etter en liten stund måtte vi dra, venninna mi skulle kjøpe en oppvaskmaskin og en ny iPhone, så vi tok bussen videre. Jeg skulle også levere urinprøve hos fastlegen min, siden jeg har krav fra noen som har myndighet over meg om å levere urinprøver, og de må være rene. Gjør jeg ikke det, så har jeg et stort problem.

Det er laboratorietester, men LSD er ikke inkludert i pakken som fastlegen min har valgt, derfor er det ganske safe å pisse selv om jeg er ruset på LSD. Jeg er imidlertid bekymret for at hasjrøykinga mi i jula, 4 dager i strekk (3 uker og 1 dag siden siste trekk) ville slå ut på urinprøvene, men det får jeg ikke vite før i neste uke uansett.

Jeg tenkte at fyfaen, dette har vært litt av en dag, da jeg kom hjem ca kl 16:00, sov jeg med en gang helt til jeg sto opp og begynte å skrive denne rapporten.
Noe av det som skjedde virket jo sjukt nok uten lsd, så med litt syre innabors kan jeg se for meg det var "intenst".
Bra rapport!
Bra skrevet, den lukta innpå valøya er til å dø av i seg selv
elevatormusician
sorrY's Avatar
Bra rapport! KP
Jeeeez, mest loka forholdene jeg har hørt om noen sinne... rart du ikke bad trippa mer for å si det sånn dette er jo en reinspikka oppskrift på en super bad trip. Har selv tatt syre under litt spesielle forhold som i kirka, forelesning og kino etc men det ville aldri falt meg inn å gjøre det før en rettsak, må ha vært ganske stressende...nasty det mad at du faktisk måtte sette sprøyta i halsen til typen kan se det for meg... uansett bra skrevet, høres ut som litt av en dag
Holy shit, for en rapport.
Dette er definitivt en setting jeg ville følt meg utrygg i, som igjen ville resultert i en mega bad trip.
Virker som du takla det bra, morsom lesing.
Syk syretripp og maks bæd setting! Har selv vært vitne til knivstikking etter 2stk dobble hoffman milleniun lapper!

Men hva i helvette fikk deg til og dra med deg ei uskyldig jente på en plass som dette? De cleane vennene jeg har, har jeg gjort alt i min makt for og beskytta fra og se disse tilstandene
Trådstarter
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Men hva i helvette fikk deg til og dra med deg ei uskyldig jente på en plass som dette? De cleane vennene jeg har, har jeg gjort alt i min makt for og beskytta fra og se disse tilstandene
Vis hele sitatet...
Hun ville være med i rettsaken i utgangspunktet, men siden det ikke ble noe av den, sa jeg at jeg skulle til kompisen. Hun ville da være med

Takk for alle tilbakemeldinger, det var definitivt litt av en dag
Sist endret av Rusmisbrukeren; 14. januar 2016 kl. 17:43.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Har selv tatt syre under litt spesielle forhold som i kirka
Vis hele sitatet...
Hvordan var det da....Traff du på gud da du tok lsd i kirka.......Jeg spør fordi jeg aldri har prøvd før.....
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Hun ville være med i rettsaken i utgangspunktet, men siden det ikke ble noe av den, sa jeg at jeg skulle til kompisen. Hun ville da være med

Takk for alle tilbakemeldinger, det var definitivt litt av en dag
Vis hele sitatet...
Altså, betyr det at hun hadde fått lov av deg til å sette seg et skudd hvis hun hadde spurt? Hun ville da prøve det.. ?

Greit skrevet rapport, men din holdning til rusmidler er dessverre hovedårsaken til at det fortsatt er forbudt.
Sitat av okay40 Vis innlegg
Hvordan var det da....Traff du på gud da du tok lsd i kirka.......Jeg spør fordi jeg aldri har prøvd før.....
Vis hele sitatet...
Hinter du til en slags sarkasme her? Nei jeg traff hverken gud eller jesus men det var en litt spesiell stemning alikevel.
▼ ... noen uker senere ... ▼
det jeg lurer mest på er om du klarte pisseprøven? ;P
Spennende lesing dette her. Det bildet der av sprøytene var jo definitivt toppen av kransekaken, for å si det mildt. Går kaldt nedover hele ryggen min as we speak. Personlig hadde jeg aldri dratt til et slikt sted med ekspandert bevissthet, men fint at du delte denne historien med oss!

Ja, lurer selv på om du fikk utslag av THC på prøven?
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
det jeg lurer mest på er om du klarte pisseprøven? ;P
Vis hele sitatet...
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Spennende lesing dette her. Det bildet der av sprøytene var jo definitivt toppen av kransekaken, for å si det mildt. Går kaldt nedover hele ryggen min as we speak. Personlig hadde jeg aldri dratt til et slikt sted med ekspandert bevissthet, men fint at du delte denne historien med oss!

Ja, lurer selv på om du fikk utslag av THC på prøven?
Vis hele sitatet...
Resultat fra 13. januar; Negativt. Jeg drakk en liter vann rett før jeg gikk inn på legekontoret.

Resultat fra 14. januar; Positivt, verdi 12 av 1500. Kommentar; "Cannabis påvist i lave nivåer, mest sannsynlig nytt inntak siden forrige prøve".

Jeg sa at det var passiv røyking, ellers hadde verdien vært minst 100, siden jeg også har sett det selv tidligere.

Det ordnet seg!
Sist endret av Rusmisbrukeren; 3. februar 2016 kl. 10:31.
ah, herlig. godt å høre at den gikk igjennom
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan informere om at kompisen som jeg snakket om i denne tråden nå er død. Han døde for to uker siden av overdose. Han var rusfri i minst ett år før han sprakk, så jeg kan tenke for meg at toleransen var så lav at han overdoserte.

Hvil i fred.
Anonym bruker
"Intolerant Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan informere om at kompisen som jeg snakket om i denne tråden nå er død. Han døde for to uker siden av overdose. Han var rusfri i minst ett år før han sprakk, så jeg kan tenke for meg at toleransen var så lav at han overdoserte.

Hvil i fred.
Vis hele sitatet...
Huff, trist å høre. Er fra Trondheim selv og kjenner til forholdene i området. Mange skjebner som holder til der

Hvil i fred.
Borte, men ikke glemt