Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2840
Heisann freaks.

Tiden er kommet hvor min gamle Iphone 4S har begynt å tulle så mye at jeg snart må finne meg en ny mobil.

Vet det finnes flere tråder her inne, men er litt vanskelig å finne den perfekte mobilen som tilfredstiller mine krav i dette havet av alle slags telefoner.

Krav til mobilen;
1. Skjermen bør være minst like stor som en Iphone 5, men ikke noe særlig større enn en Samsung Galaxy S5.
2. Bør ha 32GB minne eller mer. Har rundt 16GB på min nåværende Iphone og ser at den fylles opp litt for raskt.
3. Tåle litt vann og være litt robust. Har aldri knust en mobilskjerm eller skadet mobilene mine noe særlig tidligere (foruten en uheldig tur i vasken under en tannpuss og litt fuktskader), men å ha en liten ekstra sikkerhet ser jeg som en god investering.
4. Ikke mer enn kroner 4000 (i verste fall opp under 5000). Ser ikke noe vits i å legge i så mye mer penger enn dette.

Har sett litt på Galaxy S5 en stund nå, men prisene holder seg fortsatt ganske stive (4k+) samtidig som at jeg er redd for at denne kommer til å bli fort gammel eller miste kompabilitet. Har også hørt god kritikk om Google Nexus?
Sony Z3 høres ut som den perfekte telefonen for deg! Den er vanntett, skjærende er 5,2 tommer med tynne kanter rundt, den har desverre bare 16gb lagring men dette kan økes med et minnekort.
Telefonen ligger rundt 4000 kr
Det har kommet ut en nyere modell men den koster MYE.
Se på litt tester og prøv telefonen hvis du kan i en butikk ;-)

Z3 finnes også i en compact versjon som er litt mindre uten å ofre noe av brukeropplevelsen
Sist endret av Sandertn; 5. juli 2015 kl. 18:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvordan telefonselskap har du? Om du er fornøyd med de, så bør du sjekke hva telefonene koster med binding. Du kan spare en del penger der.

Selv bestilte jeg en iPhone gjennom Netcom og fikk den 1600kr billgere.
Mener at LG G3 faller inn under betingelsene dine. Er den beste telefonen jeg har vært borti så langt. Har testet ut diverse Sony, iPhone og HTC tidligere.
jeg setter min elsk til samsung galaxy s5.. har akkurat kjøpt ny pga greide å ødelegge den gamle, men jeg valgte heller å kjøpe samme som jeg hadde pga det ikke var så stor forskjell til s6'n. har aldri vært så fornøyd med en mobil som denne!
Sitat av Tawon Vis innlegg
Mener at LG G3 faller inn under betingelsene dine. Er den beste telefonen jeg har vært borti så langt. Har testet ut diverse Sony, iPhone og HTC tidligere.
Vis hele sitatet...
LG g3 er en del større Skjærmbeskytter på en s5, men ellers en fantastisk telefon
LG G4 er ennå kjappere med lengre batteritid og har ennå bedre kamera enn G3. Og har også manuell innstillinger for kamera. Tror du finner den i prisklassen din med binding. Koster vel 6K uten. Når det er sagt er G3 en knakende bra telefon.
Sist endret av frtoretang; 6. juli 2015 kl. 11:08.
Jeg kan absolutt anbefale Sony Z serien, ufattelig god batteritid sammenlignet med de fleste andre på markedet og rask, fin telefon som tåler en støyt.
For øyeblikket har jeg en Sony Xperia Z3 og er veldig lite fornøyd med den.
Venter nå på Phonebloks før jeg skal kjøpe ny tlf, synes dette virker som et mye bedre konsept en de fleste andre leverandører har idag.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
For øyeblikket har jeg en Sony Xperia Z3 og er veldig lite fornøyd med den.
Venter nå på Phonebloks før jeg skal kjøpe ny tlf, synes dette virker som et mye bedre konsept en de fleste andre leverandører har idag.
Vis hele sitatet...
Når er det dette skal lanseres egentlig? Mener jeg så konseptet for flere år siden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av hala Vis innlegg
Når er det dette skal lanseres egentlig? Mener jeg så konseptet for flere år siden.
Vis hele sitatet...
Stiller meg litt tvilande til heile konseptet. T.d. vil antenner påverkast av korleis dei er plassert, cpu påverkast av batteri, etc. Resultatet vert enten at mobilen er suboptimal på alt, eller at du ikkje kan bytte ut blokkene fritt. Det er rett og slett for mange variabler i samme reknestykket til at ein generell mobil av den typen vil passere godkjenningsorgana, og fortsatt vere fornuftig i bruk.
Vurdert en Honor 6 ? Koster 2700 på komplett.no
https://www.komplett.no/honor-6-svart-16gb/827825

Har brukt den selv i en mnd og den overasker meg, går ikke tilbake til nexus serien igjen for de begynner og bli dyrt.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Mener at LG G3 faller inn under betingelsene dine. Er den beste telefonen jeg har vært borti så langt. Har testet ut diverse Sony, iPhone og HTC tidligere.
Vis hele sitatet...
G3? Hadde en G3 nå men senderen begynte å fuske, telefonen restarter seg selv helt random og enkelte ganger vil den ikke slutte å restarte seg selv. Og selve kameralinsen blir veldig fort ripet opp. Og da er det umulig å ta fine bilder. Det er iværtfall min erfaring med telefonen, blir ikke å gå tilbake til LG med det første.
Sitat av Settoz Vis innlegg
G3? Hadde en G3 nå men senderen begynte å fuske, telefonen restarter seg selv helt random og enkelte ganger vil den ikke slutte å restarte seg selv. Og selve kameralinsen blir veldig fort ripet opp. Og da er det umulig å ta fine bilder. Det er iværtfall min erfaring med telefonen, blir ikke å gå tilbake til LG med det første.
Vis hele sitatet...

Dette høres jo ikke bra ut. Jeg har hatt min et halvt års tid og har så langt ikke hatt noen problemer med den; ei har jeg slått den av enda heller. Eneste som kan sees som negativt fra min side, og da pirker jeg, er at den kan bli opphetet hvis jeg chatter flere timer i strekk. Gir jeg den 10 minutter hviletid, vender den tilbake til normal temperatur. Lader den forøvrig 2-3 ganger i uken med relativt hyppig bruk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bestilte meg nettopp Samsung S6 Edge med 64gb. Betalte 6000 for telefonen inkl trådløs lader, fulgte også med spotify premium i 1år..
Måtte binde meg til netcom i 12 mnd og betaler 349,- pr mnd. for 4gb mobildata..
Så da må jeg nesten si opp onecall!


https://nettbutikk.netcom.no/mobil/s...-gold-platinum
totalpris 10100 er ikke gæli egentlg..


Noen som vet hvordan det 1000 ringeminutter i norden fra netcom fungerer?
Sist endret av bacardi; 27. juli 2015 kl. 03:45.