Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  208 40228


Planking! Jeg tenkte å dele med dere freaks noe jeg fant i går. Planking er en aktivitet alle kan gjøre med veldig få og enkle regler. Planking handler om å ligge med hodet ned, strak som en planke på forskjellige steder. Trenden startet i Australiea, men har spredt seg videre over hele verden.

For å planke må du følge disse reglene:
  • Alltid ligg med fjeset ned uten å lage annsiktsutrykk.
  • Bena må være rette og tærna skal peke utover.
  • Hendene skal ligge langs med kroppen, strake.
  • Du må gjøre det kjent at du planker. F.eks ved å si "Jeg planker".
  • Sikkerhet først. Tenk deg om to ganger før du utfører risikable planks.
  • Alle planker som blir tatt bilde av skal navngives.

Så i dag stakk jeg og noen kompiser ut en tur for å teste ut dette. I grunn var det ganske gøy og jeg anbefaler dere å prøve også!

Noen resultater:

Tre på rad planke


Trappeplanke


Vannstigeplanke

NOTE Planking er farlig! I går, da en mann skulle planke på balkongen i syvende etasje, datt han ned og døde.

-----------------------------------------------

Kule lenker
Planking Australia
Planking
Planking Norway

Nyheter
NRK: Advarer mot Facebook-trend
IT Avisen: Dette er livsfarlig
Jeg ler av dere Når man har fritids så gjør man alt
Skjønner fortsatt ikke greia. Er litt kult å se folk som setter seg ut i fare med å "planke" i høye trapper, togskinn osv, men gruppa på FB er full av bilder der folk bare ligger på bakken..???
Jeg ble veldig fascinert da jeg i fjor hørte om noen irer som drev med det der, dog under navnet extreme facedown. At det har spredd seg sliter jeg med å forstå.
Fatter ikke at folk orker noe sånnt. men kos dere
Dette er ca akkurat like idiotisk og teit som Phooning
Sitat av salhusramp Vis innlegg
Fatter ikke at folk orker noe sånnt. men kos dere
Vis hele sitatet...
Mangel på gratis aktiviteter i nærmiljøet, tenker jeg
Når alt koster penger, så satser man livet på "planking" når man er blakk ;p
Sitat av ztaale Vis innlegg
Dette er ca akkurat like idiotisk og teit som Phooning
Vis hele sitatet...
Dette er genialt skal jeg si deg! Like morsomme alle bildene
Er det noe jeg har gått glipp av? Dette virker ikke veldig spennende om du spør meg.
Hahaha det er jo faktisk morsomt ^^ Skal slenge opp ett par bilder etter ikveld!
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dead Roach Vis innlegg
Hahaha det er jo faktisk morsomt ^^ Skal slenge opp ett par bilder etter ikveld!
Vis hele sitatet...
Ja, gjør det!
Et ord:

Barnslig.
Visste ikke at dette var såpass utbredt. Den vannstigeplanken må jo ha vært smertefull?
Dette må vi gjøre flere ganger. Kult du legger det ut Skateward.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gobity Vis innlegg
Visste ikke at dette var såpass utbredt. Den vannstigeplanken må jo ha vært smertefull?
Vis hele sitatet...
Vi tok den alle samme, og ja, den var ikke veldig behagelig.

Kan jo legge til en som var enda værre. (dårlig kvalitet fordi vi filma det og henta ut bildet)


Smashballstang-planken
Er det bare jeg som sliter med å se poenget i detta?
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Et ord:

Barnslig.
Vis hele sitatet...
Joda, men jeg mener fortsatt at aktiviteten er ganske interessant med tanke på at utøverne ofte prøver å overgå hverandre med å planke på sykere og sykere steder.
Syns dette ble veldig dårlig tatt i mot her på freak...

Foreslår at alle går ut å prøver seg på planking før de uttaler seg så negativt!
Sitat av Skateward Vis innlegg
Vi tok den alle samme, og ja, den var ikke veldig behagelig.

Kan jo legge til en som var enda værre. (dårlig kvalitet fordi vi filma det og henta ut bildet)


Smashballstang-planken
Vis hele sitatet...
Få se filmen
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Syns dette ble veldig dårlig tatt i mot her på freak...

Foreslår at alle går ut å prøver seg på planking før de uttaler seg så negativt!
Vis hele sitatet...
Jeg tror alle har ligget rett ut før. Jeg gjør det nesten daglig i senga. Forskjellen her er at man tar bilder av det og publiserer det på nett. Helt idiotisk. I hvertfall når de gjør det i helt normale settinger.

Gjør det på klipper og høge rekkverk så ser det i det minste litt spennende ut (selv om det er enda mer idiotisk da).

Håper ikke folk ser på seg selv som freaks av å gjøre dette. 12 åringene nedi gata her gjorde planken på fotballbanen her om dagen. Dødsfett asså! Jeg lover...!
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Et ord:

Barnslig.
Vis hele sitatet...
Jepp, og hvor morsomt og godt er det ikke å være litt barnslig innimellom? Viktig, vil jeg nesten påstå at det er -- å ha det morsomt uten å bry seg om hva folk tenker om deg
Sist endret av exocytose; 16. mai 2011 kl. 17:58.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg tror alle har ligget rett ut før. Jeg gjør det nesten daglig i senga. Forskjellen her er at man tar bilder av det og publiserer det på nett. Helt idiotisk. I hvertfall når de gjør det i helt normale settinger.

Gjør det på klipper og høge rekkverk så ser det i det minste litt spennende ut (selv om det er enda mer idiotisk da).

Håper ikke folk ser på seg selv som freaks av å gjøre dette. 12 åringene nedi gata her gjorde planken på fotballbanen her om dagen. Dødsfett asså! Jeg lover...!
Vis hele sitatet...
Pleier du å balansere på smashballstativer til vanlig? Er vel ikke helt normale settinger.


Sånn kan det gikk.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Pleier du å balansere på smashballstativer til vanlig? Er vel ikke helt normale settinger.
Vis hele sitatet...
Nå snakket jeg vel ikke om det spesifikke bildet heller da.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Jeg ble veldig fascinert da jeg i fjor hørte om noen irer som drev med det der, dog under navnet extreme facedown. At det har spredd seg sliter jeg med å forstå.
Vis hele sitatet...
Kineserne er knallharde når det gjelder planking:

Hardcore planking
Konseptet faller ikke helt i smak hos meg, det minner alt for mye om en billig rip-off av gode, gamle phooning.
Hehe, ser jo artig nok ut på de litt mer "farlige" bildene. Folk burde få i gang en konkurranse om å planke på den farligste plassen.
Sitat av paragone Vis innlegg
Hehe, ser jo artig nok ut på de litt mer "farlige" bildene. Folk burde få i gang en konkurranse om å planke på den farligste plassen.
Vis hele sitatet...
Hvis du vil at folk skal skade seg, eventuelt dø, av dette, så ja.

Stiller meg kritisk til akkurat dette...
Cookie Monstah ^_^
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Syns dette ble veldig dårlig tatt i mot her på freak...

Foreslår at alle går ut å prøver seg på planking før de uttaler seg så negativt!
Vis hele sitatet...
prøvde det, gikk på trynet, ga faen i alt
Jeg syns Phooning var gøy og også dette får meg til å trekke på smilebåndene. Det er det å finne noe morsomt i noe som i utgangspunktet ikke er morsomt i det hele tatt, som fasinerer meg. På norsk har vi ikke noe godt begrep for slike ting, men på engelsk popper med en gang begrepet "Serendipity" opp til overflaten...
Trudde Freak var et sted dær folk var åpne for stort sett alt.
Anyways, virker som det kan komme en del komiske bilder ut av det hær!
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Trudde Freak var et sted dær folk var åpne for stort sett alt.
Anyways, virker som det kan komme en del komiske bilder ut av det hær!
Vis hele sitatet...
Hva forventer du å finne? ett forum med 100k brukere som alle er enige på alle emner?


Gammelt basketballmål.
Er enig i mye som blir sagt her, men å kalle det "barnslig" er jo idiotisk. Det finnes ikke snev av barnslighet her vell? Hvordan kan det være barnslig å legge seg ned på bakken flat ut?

Jeg syns det er morsomt at folk får andre til å le ved å .. ikke gjøre noe? keep it up! Basketballmålet var epic btw!
Cookie Monstah ^_^
ble egentlig ganske intresert i dette her :P tross den siste kommentaren min, tror jeg skal gi planking en ny sjanse
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Hvorfor? 10tegn
Hvorfor ikke?
Dette må da være en mye bedre aktivitet en og sitte inne og spille pc.
Ler meg i hjel av idiotene som sier "ah, dette er barnslig", "sykt fritids" osv.

Det er jo langt bedre å komme seg ut med venner og finne på kreative ting enn å vie hele livet sitt til pc-skjermen på freakforum og 4Chan. Har også på følelsen av at de som sier det er barnslig og idiotisk også er de som er mest redd for å skille seg ut og egentlig ikke gjør så mye kult på fritida.
Jeg er 34 år og synts hele konseptet er genialt!
Digger det rett og slett..skal faen meg ut å få Planka litt selv tror jeg ..
Siden vi først er inne på planking, kom akkurat over DENNE tråden

"En ny trend på internett kalt «planking» tok søndag sitt første liv i Australia."

Folk tar da bilder av planking, og legger det på facebook. Stor aktivitet i Australia

Sitat av dn.no
De siste ukene har trenden tatt av på Facebook, og siden «Planking Australia» har nesten 60.000 medlemmer. På siden er det blitt lagt ut hundrevis av bilder av folk som ligger på togspor, i heiser, på brannhydranter, motorsykler og andre gjenstander.
Vis hele sitatet...
Bra du ikke leste første post da, det står ikke der alt.
Planking på 17. mai! Skal lett gjøres
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Bra du ikke leste første post da, det står ikke der alt.
Vis hele sitatet...
Denne artikkelen er ikke linket i TS sitt inlegg.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Awarize Vis innlegg
Denne artikkelen er ikke linket i TS sitt inlegg.
Vis hele sitatet...
Muligens ikke den kilden, men jeg linket til en artikkel som omhandlet akkurat denne saken.

-------------------------------------------------------------

I DAG ER DET 17. MAI
Hvor gøy er det ikke hvis folk legger ut bilder av at de planker i dress eller bunad!
Sist endret av Daybreak; 17. mai 2011 kl. 00:57.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Muligens ikke den kilden, men jeg linket til en artikkel som omhandlet akkurat denne saken.

-------------------------------------------------------------

I DAG ER DET 17. MAI
Hvor gøy er det ikke hvis folk legger ut bilder av at de planker i dress eller bunad!
Vis hele sitatet...
Hehe, væregod Skate. Gleder meg til bildene kommer :PP
planking 4tw. bra tråd. flere bilder!
Hmm.. Kanske jeg da skal åpne en tråd om Klatring, det er artig og sunt...
Sist endret av Vod0; 17. mai 2011 kl. 01:01.
Tenker på å planke i toppen av flaggstanga iført bunad.