Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Smaker dyre produkter bedre en FirstPrice produkter?
Ja, stort sett! 246 40,39%
sjeldent/aldri.. 79 12,97%
noen ganger.. 284 46,63%
Stemmegivere: 609. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  165 53966
Mange first price-varer smaker møkk i forhold til ekte vare. First Price melkesjokolade, First Price Juice er noen av eksemplene som ikke er halvparten så gode som f.eks Freia Melkesjokolade og Meirienes Appelsinjuice.
Sitat av unify Vis innlegg
Mange first price-varer smaker møkk i forhold til ekte vare. First Price melkesjokolade, First Price Juice er noen av eksemplene som ikke er halvparten så gode som f.eks Freia Melkesjokolade og Meirienes Appelsinjuice.
Vis hele sitatet...
Hva er ditt grunnlag for å kalle de andre produsentenes varer for "ekte vare"?
FP sine produkter er nå like "ekte" som alle andre sine.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Hva er ditt grunnlag for å kalle de andre produsentenes varer for "ekte vare"?
FP sine produkter er nå like "ekte" som alle andre sine.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med Fulloggal.
FP sine produkter er like ekte som alle andre sine, men de er ikke nødvendigvis like.
Mye rart og litt bra her.

Firstprice er som nevnt her før billigere fordi det er merkbart dårligere kvalitet på nesten alle produkter.
Ingrediensene beviser min påstand.
FP er NorgesGruppen egen label og fungerer kun som lokkevarere. Du som nevnte at First Price er det merket butikkene tjener mest på tar fullstendig feil. De aller aller fleste FP produkter blir solgt med null fortjeneste, noen også med tap. Blant annnet bleier, kyllingfilletter og "sessongkjøtt" som ribbe og lam blir solgt med store tap. Nå for tiden selges 50 FB bleier til 5 kr. Fanschisere over hele landet erges over firstprice fordi det er tap og null fortjeneste og død og fordervelse.

De fungerer dog utmerket som lokkevarer og tilbyr mye helt greit, og noe bra, til kunder som ikke har for høye krav.

Brød og loff til 6 kr er ikke bare latterlig billig, men også et av de beste produktene i sitt segment.
Heremtisert mais er hermetisert mais.
Potetgull og dipp er helt kurrant
Sprøstekt løk er sprøstekt løk.


Kotelletter og annet kjøtt innholdet betydlig mer fett og mindre næring.
Slike varer er varer bønder og andre ledd i distribusjonskjeden bevisst har plukket ut som dårligerer varer og derfor krever mindre penger for. Samme med egg.
Firstprice potetene er ikke de potenene som har ligget i den beste jorda med den beste næringen hos de beste bondene.

- Dårlig kvalitet
- Null profitt
- Null markedsføring
- Lokkevarere.

Der har vi grunnene til FP priser
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Hva er ditt grunnlag for å kalle de andre produsentenes varer for "ekte vare"?
FP sine produkter er nå like "ekte" som alle andre sine.
Vis hele sitatet...
Med ekte vare mener jeg noen som har vært i bransjen over lengre tid og satser tungt på kvalitet.
firstprice dytter også en god del mer vann inn i produktene sine enn andre gjør. Jeg gir egentlig litt faen da jeg ikke merker forskjellen :P + mindre ekte mat = mindre kalorier
Eldorados juice er så og si helt lik First Price sin.
Vis hele sitatet...
Smakte first price juice en gang i tiden, noe av det værste jeg har vært borti.

Gikk så over til Eldorado... Bør btw "vannes ut", ekstremt digg med isbiter. Levde på Eldorado Juice i et år og holdt meg unna de fleste andre drikker bortsett fra melk og vann.

Men både first price og eldorado er jo begge fra juicekonsentrat... Merkelige greier.
mesteparten av juicen som selges er fra konsentrat da
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er veldig mange som lar smaken sin påvirkes av merket utenpå emballasjen. Det skjer ikke bevisst, men det skjer. Mange varer fra billigmerkene er svært gode, og i en blindtest tror jeg svært mange ville hatt problemer med å skille ut de billigste variantene. Når man ser merket blir det annerledes, fordi mange folk har en tendens til å bli påvirket av "gammel vane", altså de favoriserer det "kjente merket" uten å tenke over det.

Dette er ikke rettet mot noen spesielle her inne, mer generelt. Selv prøver jeg alltid billigmerkene, og syns jeg det smaker greit så fortsetter jeg å kjøpe det. Bryr meg null og niks om merke.Gjelder ikke alltid kjøtt da selvfølgelig, der er det mye varierende.
Firstprice fruktbrus er den beste brusen jeg har smakt. (Ser bort ifra Pommac nå.)
Likte også potetgullet og skjokoladekjeksen

Synd at Kiwi'en her brant ned
Sist endret av onClipEvent; 6. oktober 2010 kl. 20:36.
Sitat av nobels Vis innlegg
Har hørt at Tine produserer ost'en til FP. Samme ost, forskjellig innpakkning, 20-30 kr billigere.
Vis hele sitatet...
Osten produseres hos synnøve finden, legg merke til hos ikke den samme osten som synnøve selger under sitt eget merke. noen mener de har same kvalitet på produktene, men de fleste holder en litt lavere standard selvom det ikke alltid gir stort utslag på kvaliteten.
De som mener at maten har samme kvalitet, burde teste ut bønner i tomatsaus. Der merker man ekstremt godt forskjellen på kvalitet og søppel.

Når det kommer til ost, så har jeg selv blitt kjørt en del blindtester på akkurat det området.
Osten både ser/føles anneledes ut, og en smak som minner mer om plast enn ost. Så personlig holder jeg mer til norwegia.

All kjøtt som males, vil man også merke meget stor forskjell på. Krydderblandingen(pølser o.l) og mengden med vann og brusk/bein(kjøttdeig hovedsaklig) er hovedforskjellene.
Om det er 10% mer vann i et billigprodukt iforhold til et kvalitetsprodukt, så vil de jo kunne selge produktet 10% billigere. Er det 5% bein, så vil de kunne senke prisen til 15%. osv osv

Det eneste billigproduktet jeg personlig kjøper er kyllingfillet.
Ellers så har man kjøttdeigen til Rema og coop som også er ganske god kvalitet på.

Skal man også ha en sikkelig aha opplevelse, kjøp grillpølser ifra nordfjord og gilde, så sammenligner du smaken.
Sitat av Ampier Vis innlegg

Bonusfakta: FP produktene er de produktene Norgesgruppen og butikkene tjener mest på selv. fordi de selv produserer, leverer og står for salget.
Vis hele sitatet...
Dette er faktisk ikke sant, siden jeg selv arbeider i butikk(Kiwi). Sjefen ber oss faktisk om å "gjemme" vekk varene, siden vi tjener så og si ingenting på disse varene(i hvert fall butikkene). Dermed finner du ofte f.eks: FP Youghurten gjemmt bak en stolpe etc.
Sitat av Bercedes-Menz Vis innlegg
Det er veldig mange som lar smaken sin påvirkes av merket utenpå emballasjen. Det skjer ikke bevisst, men det skjer. Mange varer fra billigmerkene er svært gode, og i en blindtest tror jeg svært mange ville hatt problemer med å skille ut de billigste variantene. Når man ser merket blir det annerledes, fordi mange folk har en tendens til å bli påvirket av "gammel vane", altså de favoriserer det "kjente merket" uten å tenke over det.

Dette er ikke rettet mot noen spesielle her inne, mer generelt. Selv prøver jeg alltid billigmerkene, og syns jeg det smaker greit så fortsetter jeg å kjøpe det. Bryr meg null og niks om merke.Gjelder ikke alltid kjøtt da selvfølgelig, der er det mye varierende.
Vis hele sitatet...
Alt går ikke på smaken!

To eksempler:
FPs kokte skinke smaker ganske likt merkevarene, men det er mye brusk og fett i de, noe som gjør at jeg ikke kjøper det. Ketchupen smaker helt greit, men er så vannaktig og tynn, så den kjøper jeg heller ikke.

Når det kommer til osten, så merker jeg VELDIG god forskjell. Sammenlignet med norvegia, så smaker FP sin saltere, og har en mer klissete konsistens (blæh). Det var hvertfall sant for et års tid siden.
Sist endret av Archj; 6. oktober 2010 kl. 21:06.
Enkelte produkter er sameshit, kjeksene til firstprice er like gode som dem "vanlige."

Men, spesielt kjøttprodukter og andre produkter du må legge litt arbeid i er langt fra like gode som de mer eksklusive varene
First price er vinn. Utenom småting, som f.eks. kjøtt. Jeg pleier tho å kjøpe firstprice når jeg er fattig på hybel.
Men det salte potetgullet er bedre enn alle de andre salte
Den stora frågan är vel inte hur det smakar med vad det innehåller. Komihåg att tillsatser är billigare än riktiga varor vilket leder till att man kan ha ett lägre pris
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
De som mener at maten har samme kvalitet, burde teste ut bønner i tomatsaus. Der merker man ekstremt godt forskjellen på kvalitet og søppel.

Når det kommer til ost, så har jeg selv blitt kjørt en del blindtester på akkurat det området.
Osten både ser/føles anneledes ut, og en smak som minner mer om plast enn ost. Så personlig holder jeg mer til norwegia.

All kjøtt som males, vil man også merke meget stor forskjell på. Krydderblandingen(pølser o.l) og mengden med vann og brusk/bein(kjøttdeig hovedsaklig) er hovedforskjellene.
Om det er 10% mer vann i et billigprodukt iforhold til et kvalitetsprodukt, så vil de jo kunne selge produktet 10% billigere. Er det 5% bein, så vil de kunne senke prisen til 15%. osv osv

Det eneste billigproduktet jeg personlig kjøper er kyllingfillet.
Ellers så har man kjøttdeigen til Rema og coop som også er ganske god kvalitet på.

Skal man også ha en sikkelig aha opplevelse, kjøp grillpølser ifra nordfjord og gilde, så sammenligner du smaken.
Vis hele sitatet...
Osten, er neesten det samme som norwegia.. Same shit, different name..
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Osten, er neesten det samme som norwegia.. Same shit, different name..
Vis hele sitatet...
Isåfall er smaksløkene dine alvorlig skadet.
Lol, fanboy diskusjon om ost
Kan trygt spise kylling fileten fra FP. Det er den beste kyllingen jeg har vert borti. Jeg trener en god del så spiser ca 10kg kylling filet i mnd så har prøvd alle merker, men ikke noe som slår FP på kylling fileten
Det er Meny, Kiwi, Bunnpris og Spar som selger FP-produkter. Når det gjelder osten så er det helt riktig som nobels skriver, Tine som produserer den.
FP-osten er rett og slett vanlig Norvegia med 3% mer vann. Dette merkes bla på konsistensen noen dager etter at den er åpnet. Men for helt vanlige folk smaker den det samme.
Det er kanskje litt off-topic, men jeg får helt spasmer av ost som ikke er ost, urgh... hva er vitsen?!
Ellers funker FP helt greit når lommeboka er slunken og lønninga mil unna. FP kattemat er jo et must, pusen vil heller ha det enn Gourmet (tenkte jeg sku spandere på kattekreket litt godt ei helg, men nei, FP var visst tingen).
In this thread: Folk som ikke har spist ost før.
Ikke stor fan av firstprice og andre billigmerker. Her i Norge har vi dårlig standard på maten våres fra før av.

Men det er et av produktene som jeg synes overgår merkevare og det er Landlord makrell i tomat. Den er sykt god, smaker mye bedre enn stabburet sin. Men.. er nok mye restefisk i landlorden sin tipper eg.
Dasspapir fra First Price eller fra et merke med en sau som koster dobbelt så dyrt, så ser jeg ikke pointe i å kjøpe det saue merke, med tanke på at jeg skal uansett tørke ræva mi med det.
Sitat av Flatulence Vis innlegg
Storfekjøttet fra First Price er like bra som merkevaren og halvparten så dyrt. Kjøtt er kjøtt, enten det er fra Gilde eller First Price, men når det gjelder bearbeidede kjøttvarer som pølser, karbonader ol. kjøper jeg som oftest merkevaren. Karbonadene til First Price er vemmelige, og blir aldri servert her i huset igjen.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke. First Price sitt kjøtt er så billig fordi det blir plukket ut sist, det er blant annet mer fett og ikke like mørt. Med andre ord, det er de råvarene Gilde m. flere ikke ville ha, som First Price får billig. Som tidligere nevnt er et av First Price sine metoder også å tilsette saltvann. Det er stor kvalitetsforskjell på kjøttet, men for manges ganer er det nødvendigvis ikke så relevant. Tips: Kiwis Go'helg-tilbud er kjøtt av god kvalitet, da det er små fileter som de får kjøpt i stort antall.

Kilde: Slakter
Jeg kjøpte en First price pizza på Kiwi i dag. Halve pizzaen var bort, som gjorde at den faktiske prisen ikke var så lav allikevel. God var den og.
Sitat av robbi13 Vis innlegg
Vil nå selv si at Gilde kjøttprodukter smaker bedre enn firstprice. De har mer smak og saftigere. Så jeg tror firstprice ikke gjør så mye med tingene før de shipper.
Vis hele sitatet...
Mye av kjøttproduktene til FP er det Gilde som lager. Norgesgruppen/Unil legger dette ut på anbud, og de fleste store kjøttprodusenter er veldig keen på å kunne selge ekstra, selv med lavere gevinst. Derfor har både S.Finden og Tine laget ost og det er samme prudsent av "Fiskemannen" som er et relativt dyrt merke, og alle fiskeproduktene til FP....

Det er også akkurat like strenge regler for prosentandel av kjøtt i produktene til FP. Og for at Gilde/Tine etc skal få produsere dette merket må de produsere gode varer.Så smaksmessig er det lite som skiller FP fra andre merker (om noe i det hele tatt) (Se feks på FP fiskegrateng er det mer fisk enn i Findus sin)
Sist endret av Akanth; 7. oktober 2010 kl. 00:45.
Sitat av Akanth Vis innlegg
Det er også akkurat like strenge regler for prosentandel av kjøtt i produktene til FP. Og for at Gilde/Tine etc skal få produsere dette merket må de produsere gode varer.Så smaksmessig er det lite som skiller FP fra andre merker (om noe i det hele tatt) (Se feks på FP fiskegrateng er det mer fisk enn i Findus sin)
Vis hele sitatet...
Hvis du noen gang har jobbet med kjøtt, fisk eller andre råvarer så vet du like godt som meg at det er noe som heter b-varer. Det er dette first price selger billig og for mange er det godt nok, men det holder rett og slett ikke samme kvalitet som de beste råvarene. Du får det du betaler for, enkelt og greit. Hvis du syns kyllingfillet med slintrer og 10% saltvann er like godt som ren kylling så go for it, men det er altså ikke samme kvalitet på produktet, selv om det kommer fra de samme hønene og produsentene. Når det kommer til fjærkre så bør man uansett betale det ekstra det koster for økologiske/frittgående egg, med tanke på velferden til dyra.
Næringsinnhold i produktene er nok mye det samme, men smaken og kvaliteten på varene er ikke det.
I følge denne artikkelen så er det smak og pris som bør bestemme og jeg mener at merkevarer nesten alltid smaker bedre, men så har jeg minst 20 kokebøker og er litt over snittet glad i mat.
Jaffakaker smaker langt bedre fra First Price enn McVities( eller hvordan det nå enn skrives. )
Sitat av Wessa Vis innlegg
Mye rart og litt bra her.

Du som nevnte at First Price er det merket butikkene tjener mest på tar fullstendig feil. De aller aller fleste FP produkter blir solgt med null fortjeneste, noen også med tap. Blant annnet bleier, kyllingfilletter og "sessongkjøtt" som ribbe og lam blir solgt med store tap. Nå for tiden selges 50 FB bleier til 5 kr. Fanschisere over hele landet erges over firstprice fordi det er tap og null fortjeneste og død og fordervelse.

De fungerer dog utmerket som lokkevarer og tilbyr mye helt greit, og noe bra, til kunder som ikke har for høye krav.


Der har vi grunnene til FP priser
Vis hele sitatet...
Fullstendig feil tar jeg hvertfall ikke! Men det er en tosidig sak, det kan jeg være enig i.

Butikkenes egne varemerker (ofte forkortet EMV) har er stadig økning av butikkenes omsetning, faktisk har det gått så langt at merkevarer trues av dem.

se her:
http://www.handelsbladetfk.no/id/19124
http://www.handelsbladetfk.no/id/580...ate=1272664800
http://www.butikkipraxis.no/xp/pub/v...rkevarer/49090

Altså - totalt sett er det noen som mener de tjener mer av sine egne varemerker enn andres merkevarer (nøyaktig hva som trekker kunder er ikke undersøkt). Mange ganger er det faktisk slik at merkevarene (før iaf) hadde mye makt.

dette kan illustreres med et enkel spørsmål: kunne du tenkt deg å handle i en butikk der det ikke fantes Coca cola, freia sjokolade, eller tine produkter i det hele tatt?

Både merkevarer og EMV kan derfor brukes som lokkepriser. Det er også vært å nevne at jeg kunne la til denne "fun facten" i min originale post, var fordi vi fikk vite det i en forelesning. Så jeg er ikke helt bombesikker, men det finnes helt klart argumenter for det, i tilegg til at EMV er blitt et omstridt tema innenfor varehandelsbransjen.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
De har i hvert fall ikke brukt store summer på fancy innpakning..
Vis hele sitatet...
Det er helt sikkert.
Man vil fort legge merke til en etikett med et bilde der en person nyter et First Price-produkt.
Hele bildet er belagt med gråtoner i photoshop, foruten deres produkt.
http://www.klikk.no/helse/dinkost/article367584.ece
Noen som har prøvt denne her?
Lukter helt forferdelig, smaker det samme. (Lukten havner høyt på listen av de verste luktene jeg noen gang har kjent)
sleng fp revet ost på en grandis og du har en ødelagt grandis. jeg driter heller på pizzan, samma resultat. men noe funker bacon svor fek..
Sitat av byp4ss Vis innlegg
http://www.klikk.no/helse/dinkost/article367584.ece
Noen som har prøvt denne her?
Lukter helt forferdelig, smaker det samme. (Lukten havner høyt på listen av de verste luktene jeg noen gang har kjent)
Vis hele sitatet...
Denne er fin å steke i panna ved siden av speilegg.
Et mer magert alternativ enn bacon.
Sleng på litt salt og pepper før du steker den til den blir halvsprø.
Her kan du lese litt mer om hvordan du finner ut hvem som produserer osten, skinka og storfekjøttet med First Price-logo påklistret: http://nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6495889 Min mening er forøvrig at det aller meste av FP er helt ok. Noen dyrere "merkevarer" kan smake LITT BEDRE, men stortsett er jeg fornøyd med FP. Osten til FP f.eks. er helt grei og spiselig, men kjøper helst norvegia eller jarlsberg på grunn av at smaken er hakket bedre.
Jeg må visst rette litt på meg selv når det gjelder ostediskusjonen her inne. Jeg har ikke smakt First Price-osten, det er Landlord jeg pleier å kjøpe. Tok litt feil der gitt.

Så da aner jeg ikke hvordan FP sin hvitost smaker, men Landlord sin smaker godt etter min mening. (ikke revet da, det er jo ikke ost)
Jeg vet i alle fall at FP-isen er produsert på Hennig Olsen. Mye av forskjellen er at det brukes mye billigere råvarer. De lager f.eks ikke fløteis, men "melkeis".
Synes merkevarer så og si alltid smaker bedre en billigalternativer. Når det er sagt så er de fleste firstprice produktene jeg har smakt helt ok. Eneste jeg kommer på som jeg ville styrt unna er "osten" deres og frossenpizzaen.
Kjøp first price seigmenn, de smaker som de gode gamle, de nye "ekte" seigmennene er både dyre og en latterlig skygge av first price varianten. =)

Har hørt det er billigere fordi man ikke markedsfører Eldorado og FirstPrice (sikkert andre ting også), det er også påvist i flere undersøkelser at noen FirstPrice produkter er bedre på smak og sunnere enn de orginale, men det kommer an på varen, noen varer er mer usunne (som potetgull f.eks).

Det er også påvist flere ganger at FirstPrice og Eldorado er produsert av de vanlig produsentene (speslelt mht osteprodukter er Tine og Synnøve blitt "avslørt" flere ganger ^^)
Ostepopen til first price må jo være noe av det verste jeg har smakt. Brusen er helt ok, men pølsebrødene er nesten ikke brukbare. Kommer ikke på noe mer, men i et nøtteskall er noe dårlig og noe bra.
FirstPrice dasspapir er som å tørke seg i rævva med sandpapir.
Enig med Optomon, jeg var på en fest med noen venner som hadde ostepop.... Jeg svelget den ned litt motvillig og lurte på hvilket merke det var.. FirstPrice.

Men, på den lyse siden: Mesteparten er like godt (And sometimes even better)!
Jeg personlig nærer en irrasjonell frykt for alt fra First Price og liknende! Ble tvunget til å spise taco med kjøttdeig fra Coop Xtra (billigmerket deres hvertfall, husker ikke helt om det er det det heter), og var hellig overbevist om at jeg fant brusk og arterier og slintrer over alt. Ble ikke spist mye den kvelden for å si det sånn. Flere år senere spiste jeg taco på jentekveld, og fikk en plutselig mistanke om at kjøttdeigen kanskje var fra first price e.l. da jeg så at et par andre ting på bordet var det. Klarte ikke å spise en bit til. Kjøttprodukter og meieriprodukter fra billigmerkene kommer ganske enkelt ikke på tale!

Eneste unntaket er Icas egne varer, sikkert like mye pga sangen som noe annet, haha. Pluss at emballasjen ikke ser helt rævhøl ut som på Euroshopper og FP. Icas egne varer liker jeg ganske godt, bortsett fra kanskje tacolefsene, som jeg syntes hadde en rar bismak. Men jeg må innrømme, jeg kjøpte en gang en Euroshopper Pizza margerita og SPISTE over halvparten! Men det var bare fordi jeg møtte en ekte italiener som sa det var den eneste norske pizzaen han likte, og selv det var ikke nok til å overbevise hjernen min nok til å spise hele. Its all in the head.
Har tilfeldigvis stått ved siden av når dem har pakket på Gilde, en gang,
og hørte da ordren, "...og resten kan du kjøre i First Price emballasjen."

Det var altså de samme pølsene, same shit different wrapping.
Sist endret av fxxked; 8. oktober 2010 kl. 02:11.
Da jeg gikk 2. året Salg & Service på videregående lurte fikk vi et lite prosjekt, jo, å finne ut hvorfor f.eks Kims Chips var dyrere enn FirstPrice Chips..

Så vi tok et lite forsøk der vi kjøpte inn SaltChips av merkene Kims, Maarud, Firstprice og en annen Jallachips de hadde på Rimi, så fikk vi inn 15 forsøkspersoner som skulle smake på hver og en chips med bind foran øynene og etterpå skrive hvilken de likte best på salthet, sprøhet, smak osv.

Og Ironisk nok var det Faktisk FirstPrice som kom ut som best i test...
Så ja, det er et Jævli bra spørsmål hvorfor Firstprice er så mye billigere
Sist endret av Atuhl; 8. oktober 2010 kl. 03:37.
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Pommesen til First-Price er best 18 kr. for 1200 g.
Er firstprice så billig? eller er det alt annet som er så dyrt?
Har ikke fryktelig mye å bidra med ang spørsmålet til trådstarter, men jeg må meddele og advare eventuelle kjøpere av FP frossen pizzaen. Hadde kjøpt inn den og skulle mekke'n utover kvelden på en fest, promilla var på topp - sulten likedann. Og dette kommer fra en som gjerne sluker både 2 og 3 kebaber gjennom en kveld på byen; HOLD DERE UNNA. Gud bedre for noe møkk, bunnen var deig, deig og atter deig, iallefall 5 cm tykk, skinka var bruskete og i alle verdens farger... Nej, usj. Jeg spiste ca en kvart før jeg tok beina fatt og gikk de 20 minuttene ned til byen.

Ellers skal de ha for en del gode produkter, testa 2L'ern med eplejuice idag, og jeg synes da vitterlig den smaker dønn likt med Tines eplejuice.
Sist endret av Dibsent; 8. oktober 2010 kl. 03:52.