Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 7453
Okei, vet ikke om det her ligger på rett plass, men prøver!

Er en helt vanlig gutt, klarer meg greit sosialt og har forsåvidt mange venner.
Men det jeg lurer på er hvordan man kan drite i å bry seg om ting man gjør, eller hva folk syns om meg? Vet ikke helt hvordan jeg kan forklare det, men at jeg på en måte slipper meg helt løs og gjør det som faller meg inn osv. Alt fra å bare snakke med folk og ikke tenke på hva de tenker om deg, til hva man har på seg og gjør.

Takker for alle svar, og beklager at jeg ikke klarer å forklare det bedre enn det her!
Virker som du har dårlig selvtilitt? Been there, done that!
Det du må er og bare fokusere på det positve.

Prøv og tenk at ''Hvorfor skal folk le av meg? jeg har jo masse venner osv''
Dette er nok noe du innbiller deg!

Sliter du med kropsbilde eller noe slikt?
Ta meg ikke spydig eller feil nå, men hemmeligheten er faktisk:

1. Tenk over at du ønsker å ikke bry deg
2. Start å ikke bry deg
3. Du bryr deg ikke lenger

Er ingen meditasjonshåndbok dessverre, ei heller en magisk sinnstillstand du kan komme i ved å tenke på en viss ting i 30 sekunder :/

EDIT: Slik jeg oppfattet deg ønsket du å lære deg hvordan du skulle unngå å bry deg om hva andre sier/mener? Slap me om jeg tar feil :P
Sist endret av Dibsent; 29. april 2010 kl. 22:00.
Hey, du er ikke den eneste som sier rare ting eller gjør feil.
Venna dine gjør like mye "feil" som deg, men de husker bare de i gjengen som ikke gir faen i de feilene.
Så, dersom du viser at du bryr deg, tenker de andre rundt deg mer på de bagatellene du har gjort, enn de som ingen bryr seg om og har glemt.

Bryr du deg, bryr de andre seg.
Det er nyttig både for seg selv og andre at man tenker over hva andre mener om en selv, men om det blir for mye slik at en bruker for mye tid på det, får negativt selvbilde og handler uhensiktsmessig så er det ikke nyttig.

Utifra det du skriver, så lurer du på hvordan du kan slippe deg helt løs og gjøre hva enn faller deg inn? Det er en i verste fall skadelig og beste fall naiv innstilling på hvordan du burde fungere.

Du burde kanskje si litt mer forklarende om hva du ønsker. Mener du at du er for selvbevisst når du er med andre og det hemmer? Et triks kan kanskje være å bevist fokusere mer på de du er sammen med?
Sist endret av Kinseek; 29. april 2010 kl. 22:04.
Trådstarter
16 1
Nei nei, vil si jeg føler meg komfortabel med meg selv. Kroppsbildet er helt greit, er en kropp jeg er fornøyd med.

@ Dibsent, du har helt rett

Det jeg mener er at jeg liksom ikke vil bry meg om hva andre folk syns om meg. At jeg vil føle meg litt friere på en måte! Med andre ord, ikke være redd for å drite meg ut!
Sist endret av pirate365; 29. april 2010 kl. 22:06.
Alkohol, men blir dyrt og usunt i lengden.
Trådstarter
16 1
Kommer nok ikke til å begynne å drikke alkohol hver eneste dag
Hvor gammel er du? Dette handler i stor grad om modning...
Trådstarter
16 1
Er 18 år
Jeg slutter alltid å tenke på sånt under/etter trening, så det kan vel anbefales å gjøre regelmessig
Skjønner helt hva du mener pirate365.. Har samme problemet. Klarer ikke slå meg løs og snakke med folk uten å bry meg om dem synes jeg er teit osv, eller om de synes jeg ser ut som en taper.

Tror egentlig mitt problem er selvtillitten. Jeg går ikke i merkeklær, litt ekstra fett her og der og ikke det peneste ansiktet, og siden jeg vet jeg er mindre pen, så tenker jeg liksom at jeg er en "taper" i deres øyne og blir derfor tilbaketrukken i møte med nye mennesker. Egentlig tull å si at man skal tenke "Jeg bryr meg ikke om hva de tenker om meg", for det er funker rett og slett bare ikke. Har prøvd, så vet.

Jeg merket egentlig fort at med ENGANG jeg kjøpte meg nye fete klær, sko og fikk en hårklipp samt. trente litt, så ble jeg litt stiligere og fikk også da mere selvtillitt. Kom lettere i prat med mennesker også! Eneste svaret jeg kan gi deg, som funker på meg hvertfall.. men det er om du har dårlig selvtillitt da!
Sist endret av Outier; 29. april 2010 kl. 22:30.
Mennesker er flokkdyr, til en viss grad kan man lære seg å gi faen i hva andre sier om det du gjør, men det vil nok gjøre en innvirkning på deg uansett. Hvis du har gode venner, årndlig gode venner, så driter de nok i hva du sier og mener, igjen, til en viss grad..

Beste du kan gjøre er vell egentlig å bare gjøre som du vil, og si hva du vil, uten å virke obnoxious eller følelsesløs. Du skjønner sikkert hva jeg mener! Man blir vand til det og, så vil det komme mer naturlig.
De som gjør ting uten å tenke på hva andre synes er muligens litt dum.
Jeg tror nok heller disse som "ikke bryr seg" aksepterer at andre tenker slikt om dem, ikke at de "ikke bryr seg". argh ikke ikke ikke ikke
Sist endret av snox; 29. april 2010 kl. 23:57.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Har forsåvidt slitt med litt av det samme, og være redd for å drite meg ut. For meg handlet det bare om å bygge selvtillitt.
hvorfor drite i hva andre mener og syns om deg? Du bruker parfyme, ikkesant? Hvorfor?

Du bør bry deg om hva andre syns om deg, om du absoultt vil ha den badass "om du ikke liker meg for den jeg er, så fuck off"-attituden, så kommer du til å gå på en smell... Du kommer ikke langt med å ikke bry deg. Det ligger i menneskets natur å syns det er awkward å gå bort til totalt fremmede å snakke. Deal with it
Om de kommenterer ting osv, ta det med humor! Humor = respekt. Alle liker Humor.
Føler med deg, har hatt det slik selv i en periode av livet mitt. Det som hjalpt meg ut av gjørma var å finne én ting jeg skulle bli skikkelig skikkelig god på. Tok ikke lange tiden heller, ganske shaky i begynnelsen, men det bygget virkelig selvtillit når man mestret dette og ga veldig mye glede å kunne lære det bort til andre venner som kansje slet.

Kort fortalt så er det selvtillitsproblem, jeg bryr meg ikke et døyt lengre om hva andre synes om meg og er meg selv 100% og det finnes ikke deiligere følelse i verden. Tro meg, det får ingen konsekvenser for deg å slippe deg løs. Det er tross alt din egen natur du prøver å skjule nå.
Sitat av crEpi Vis innlegg
Det ligger i menneskets natur å syns det er awkward å gå bort til totalt fremmede å snakke. Deal with it
Vis hele sitatet...
Det ligger ikke i vår natur, nei. Dette er en kulturell egenskap som vi tillegger oss under oppveksten, og som vi nordmenn generelt sett har mye av. Man kan fint lære seg å bli mer åpen og avslappet overfor andre mennesker, og det behøver ikke å være synonymt med å ha en gi faen-holdning.
Går du skole? Arbeidsledig?

Jeg har vært arbeidsledig siden jul nå, og merker det at jeg begynner å få slike tanker selv. Hater når jeg møter nye folk, og de spør hva jeg driver med. Får helt ødeleggende tanker om hva andre tror om meg siden jeg bare danker hjemme uten å gjøre en dritt
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg er en person som for det meste ikke har noe problem med å være meg selv. Jeg gjør masse random ting som jeg selv synes er morsomt, eller som jeg har lyst til å gjøre, selv om jeg VEIT at mye av det er helt absurd og at mange ville syntes at det er litt unormalt å oppføre seg sånn.

Hadde det vært for noen år siden, hadde jeg aldri vært slik. Jeg er en person som egentlig bryr meg veldig om andre mennesker. Før brydde jeg meg veldig om hva folk mente om meg også. Allikevel ble jeg mye mobbet, selv om jeg behersket meg til det "normale". Da innså jeg at uansett hvor mye jeg strevde etter å være "normal", hadde det ikke noe særlig å si, da jeg allikevel ble mobbet.

Nå i senere tid, har jeg rett og slett bare utgitt meg for å være AKKURAT den jeg er, og den jeg ønsker å være. Over sikt har flere og flere mennesker oppfattet dette, og det virker som om mange rett og slett ser opp til det. Mennesker i dag er såppass redd for å ikke være en del av mengden, at de ikke tør å være seg selv. Det er klart at jeg fortsatt begrenser meg til en liiiten grad, for at ikke folk skal tro jeg har kommet rett ut fra sinnsykehus, men er det noe jeg synes virker morsomt, interessant, eller som jeg virkelig føler for å gjøre, så lar jeg ikke en annen person sin mening hindre meg i å gjøre det, bare fordi at DE SELV er redd for å skille seg ut

Dette har funket veldig bra for meg, og i dag er jeg en person som kan være veldig interessant og morsom å være rundt, fordi jeg finner på så mye fancy.. (egentlig uten å tenke over det selv der og da..)


Dette innlegget var ikke for å skryte av meg selv på noen måte, og jeg håper ikke at det ble tolket slik. Jeg prøver bare å si at dersom du faktisk går INN for å være deg selv, og viser det til verden på en hyggelig og interessant måte, vil folk bare like deg enda mer !

Det beste svaret jeg har sett hittil, er svaret fra Dibsent på første siden! Det var slik jeg tenkte hele tiden i startfasen, og det funka for meg.

Håper dette hjalp litt da..!
Sist endret av Sangeren; 8. juli 2013 kl. 13:51.
Du må huske på at i stor grad har også andre mennesker fokus på seg selv og hvordan de oppfattes av andre.
Dermed så tenker de ikke alt for mye på hvordan du fremstår, men hvordan de fremstår ovenfor deg
Kanskje vil det være enklere å ikke bry seg hvordan man fremstår når man har visshet om at andre ikke bryr seg?
Min erfaring:
Det er umulig å få alle til å like deg! Drit i hva alle andre syns, vær deg selv og bruk normal folkeskikk er mitt råd.. Hvis du skal få absolutt alle til å like deg ender det bare opp med at ingen liker deg nettopp fordi du prøver å være noen andre ("spiller skuespill"). Du ønsker å omgås mennesker som liker deg for den du er, ikke som liker deg for den du "spiller" hvis det virker logisk?
Sist endret av Putresopp; 8. juli 2013 kl. 22:40.
Vet nøyaktig hva du mener, og nøyaktig hva du trenger.

Det vil ikke gå ann å tenkte seg ut av dette problemet, her er det handling som gjelder.

To måter å gjøre det på, gjerne begge:

1.) Gjør ting av og til / litt og litt / hver dag som bryter din konforts soner. Feks: Gjør dumme ting offentlig som gjør at du vil uansatt havne i en sitausjon der du "driter deg ut". Etterhvert, vil, hjernen bli vant til dette og herdes, der du etter hver gang vil bli vant til å bare "gjøre ting" uten å tenke så mye over det. Merk, dette trenger ikke å være pranks som jeg hinter det til. Det kan være å dra på byen alene å sjekke opp jenter, det vil falle under samme "kategori" der du kaster deg ut i det ukjente og må tilpasse deg der og da (der tankene vil naturligvis forsvinne mer og mer)

2.) Finn din retning i livet (ikke bare "jeg skal studere" / "jeg skal være selger" men NØYAKTIG hva du skal drive med fremover og GJØR det - da er tankene fokusert på akkurat det og du har ikke tid / bruker ikke energi på å tenke hva andre synes om deg

Med andre ord, ikke bruk din energi til å se og analyser hvordan andre lever - bruk energi til å handle selv
Tror dette er noe ALLE sliter med i forskjellig grader, uansett utseende eller kroppstype.
Jeg har hvertfall slitt en del med det, og jeg er, eller har hørt at jeg er en over gjennomsnittlig kjekk kar. Det er koselig å høre selvfølgelig, men ut ifra hva jeg har sett i sosiale sammenhenger så har ikke utseende noe som helst å si, det er til syvende og sist selvtilliten og personligheten din som tiltrekker folk.
Det som hjelper meg å komme i et positivt mindset er å se alt rundt deg, og da mener jeg absolutt ALT på en positiv måte. Ikke la deg selv tenke negativt, hvis du begynner å tenke negativt så bryt de tankene umiddelbart og start å tenk på noe som gjør deg glad. Om det er ditt første kyss, middagen du skal ha senere, eller den dagen du satte et awesome triks på snowboard er det samme, bare ikke la deg tenke negativt om deg selv eller andre.

Når først du klarer bevisst å bryte negative tankemønstre, begynn å si ting i det små som kanskje kan sette folk litt ut, se hvordan de reagerer og hvordan du tar det. For dette handler vel egentlig mest om sosiale skillz vil jeg tro. Gjør du dette ofte, altså sier ting som du kanskje ikke vil/tør å si, vil du føle deg mer og mer komfortabel etter hvert som tiden går, så lenge du opprettholder det. Til slutt vil du tørre å si hva du mener til en hver tid, også bedre selvtillit vil jeg tro

Og husk på at du ikke kan få alle til å like deg uansett, prøv å overse det negative og heller gå mot det positive. Mennesker som er negative holder du deg unna, gå alltid mot det positive. Ser folk på deg som en taper fordi du sier noe du mener eller tenker så er de ikke verdt tiden din.
Jobb med deg selv innvendig, ikke belag deg så mye på det utvendige. Lykken kommer virkelig innenifra, og ikke utenfra.
Fra en helt annen perspektiv kan også "Eckhart Tolle" være nyttig. Spesielt "the Power of Now".

Han skriver/snakker om hvordan å være fokusert "her og nå". For å være "her og nå" kan man ikke tenke - man må "være".
Faller under samme båt. p.s om du får tak i lydboka, ikke bry deg om den rare stemmen, man blir vant til den etterhvert : )
1) Ikke bry deg, ignorer dem.
Enkleste er jo å ikke bry seg, bare ikke bry deg :P Drit i hva folk sier til deg, og hvis du bryr deg om det ikke vis det. Du må også huske at et svar er det de vil ha, så ikke gi det til dem. Hvis noen sier du er stygg bare si ok og forsett med det du driver med.

2) Noen vil gå lengre en andre, gi ekstra faen i dem!
Selv blir jeg kalt mye rart og jeg bryr meg strengt tatt ikke, folk kan kalle meg feit og jeg bryr meg bare ikke. Jeg har en kompis som nylig har startet å teste grensene mine på dette at jeg ikke bryr meg og han har begynt å gi seg nå som han ikke får svar i det hele tatt.

3) Kutt bånd med "giftige"-venner.
"Giftige"-venner er folk som er helt ok å være med så lenge det bare er deg og denne personen, eller i en liten gruppe. Når gruppa blir litt større kanskje fire folk eller flere, så endrer personen plutselig personlighet eller tanker om deg, da kan personen bli heller frekk mot deg på måter han ikke er når det bare er dere to. Dette inkluderer ting du forteller han privat som ikke skal komme ut, mot disse så er også rådet ignorer dem og kutt det du har av bånd til personen. Jeg har hatt en sånn venn som jeg bare stoppet å være med i ca. 3 måneder, nå er han blitt hyggelig igjen og nå er vi kompiser. Du kan også konfrontere personen med dette, men ikke gjør det når han har folk på sin side, siden da vil han ikke forstå hva han gjør og bare gjemme seg bak vennene sine.

4) Skap deg et eget selvbilde.
Lag et selvbilde av deg selv som du liker også når noen sier noe som ikke stemmer med dette, ikke svar dem, men bare tenk stille for deg selv "Der tar du feil, jeg er nemlig sånn og sånn!".
Sist endret av Ekvivokk; 8. juli 2013 kl. 23:40.
Sitat av zlagther Vis innlegg
1) Ikke bry deg, ignorer dem.
Enkleste er jo å ikke bry seg, bare ikke bry deg :P Drit i hva folk sier til deg, og hvis du bryr deg om det ikke vis det. Du må også huske at et svar er det de vil ha, så ikke gi det til dem. Hvis noen sier du er stygg bare si ok og forsett med det du driver med.

2) Noen vil gå lengre en andre, gi ekstra faen i dem!
Selv blir jeg kalt mye rart og jeg bryr meg strengt tatt ikke, folk kan kalle meg feit og jeg bryr meg bare ikke. Jeg har en kompis som nylig har startet å teste grensene mine på dette at jeg ikke bryr meg og han har begynt å gi seg nå som han ikke får svar i det hele tatt.

3) Kutt bånd med "giftige"-venner.
"Giftige"-venner er folk som er helt ok å være med så lenge det bare er deg og denne personen, eller i en liten gruppe. Når gruppa blir litt større kanskje fire folk eller flere, så endrer personen plutselig personlighet eller tanker om deg, da kan personen bli heller frekk mot deg på måter han ikke er når det bare er dere to. Dette inkluderer ting du forteller han privat som ikke skal komme ut, mot disse så er også rådet ignorer dem og kutt det du har av bånd til personen. Jeg har hatt en sånn venn som jeg bare stoppet å være med i ca. 3 måneder, nå er han blitt hyggelig igjen og nå er vi kompiser. Du kan også konfrontere personen med dette, men ikke gjør det når han har folk på sin side, siden da vil han ikke forstå hva han gjør og bare gjemme seg bak vennene sine.

4) Skap deg et eget selvbilde.
Lag et selvbilde av deg selv som du liker også når noen sier noe som ikke stemmer med dette, ikke svar dem, men bare tenk stille for deg selv "Der tar du feil, jeg er nemlig sånn og sånn!".
Vis hele sitatet...
Punkt 3 støtter jeg så godt det lar seg gjøre. Hadde en tidligere "bestevenn" som var akkurat slik. For ca 6 mnd siden fikk han seg dame og var KUN med ho. I førsten syntes jeg det var litt trist, men jeg fikk nye venner og har nå 2 bestevenner som jeg har det så ufattelig bra med. Det at han "bestevennen" forsvant var egentlig akkurat det jeg trengte for å starte å bygge selvtilliten min. Kan også nevne at det siste halvåret har jeg trent styrke regelmessig 6-7 ganger i uka og føler det virkelig har hatt stor innvirkning på selvtilliten min. Er en helt annen person nå enn før!

Masse lykke til, TS!
Regner med at du ikke mener "fuk everything" attitude, men rett og slett å få opp humøret med å bry deg mindre? Mange blir deprimert pga dagens tilgjengelighet, som facebook osv.
Noen tips:
- Ro ned sosiale medier bruken.
- Ikke sammenlign deg med andre. Mange forgifter seg selv ved å sitte å stirre på "mer velykka" folk på internett.
- Dyrk egne interesser.
- Prøv å vær utilgjengelig. Prøv å gå ett par dager uten å logge på facebook og lignende, og føl på å bare chille med ett par kompiser.
- Strev etter å bli velykka - på din måte! Gjør det du vil, ta ting i ditt tempo, gi faen i de sosiale konvensjoner om hva som er velykka osv. Jeg har en kamerat som følte seg dypt mislykka fordi han ikke var på russebil og ikke drev med "fitness". Helt latterlig spør du meg!

Lykke til
Har lenge slitt med det samme, kan slenge ut noen tips jeg har plukka opp på veien:

-Sjekk svaret til Dibsent på første siden, enkelt men effektivt. Bruk litt tid første gangen, begrunn punktene for deg selv. Om du kjenner etter kan du faktisk merke at "trykket" letter litt med det samme.

-Istedet for å fokusere på "feilene" du gjør, ha fokus på positiv fremgang. Legg merke til situasjoner som på en måte bekrefter at du faktisk har blitt bedre.

-Tråkk på utsiden av din egen "boble", om dette gjelder deg. Noen har en tendens til å følge rutiner, som feks å spise det samme til lunsj hver eneste dag. Gå ut av komfortsonen og gjør forandringer, variasjon i hverdagen er sunt.

-Ha tro på deg selv! Hvis ikke du har tro på deg selv, hvordan skal andre ha tro på deg?


Husk at du er ung, du har massevis av tid! Selvtillit er det vanskeligste å lære her i livet, og er ikke gjort over natta'n.
Det kommer

Lykke til!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Var i samme båt som deg en gang i tiden, men etter mye lesing og selvhjelp og lignende endte jeg opp med den jeg er nå idag. Jeg sier som regel akkurat det jeg føler for, gjør det jeg vil og tenker aldri over hva andre syns om meg.

Når jeg klarte det så fant jeg ut at jeg egentlig en en real hestkuk, ihvertfall uten det "filteret". Men bedre dèt enn å ikke kunne si og gjøre det man vil når man vil.
Det beste må vel være å ha en innstilling til at du selv er fette awesome. Alt du gjør er kult. Alle rundt deg digger deg og vil være venn med deg. Du er deg selv og det fins ingenting fetere enn det! Dersom noen andre er uenige; fuck them. Man kan ikke være venn med alle. Bare gi faen rett og slett. Ignorer det du ikke ønsker å ta inn over deg (negative kommentarer, negative mennesker). Ha respekt for deg selv og velg å lev et liv du ønsker å leve. Du trenger ikke tillatelse fra noen andre enn deg selv!

Vær obs! Å være impulsiv og gi faen kan gi deg flere uvenner og mennesker kan ende opp med å forakte deg. Det er viktig at selv om du gjør "det som faller deg inn", er det også viktig at en er reflektert nok til å vite at de valgene man tar ikke ender med å fucke andre. Karma kommer tilbake! Dersom du ikke føler deg sterk nok til å takle å være hovedkarakteren i ditt eget liv, bør du kanskje vurdere å bli en av flokken igjen!
Sist endret av kn^tte; 9. juli 2013 kl. 10:50.
Trening! Bedre utseende! Bedre selvfølelse! Bedre helse! Bedre drag på kvinner! Mer natural high som påvirker kroppen din og følelser!

Det er viktig å tenke på ting og tang, men i lengden blir det negative tanker til slutt. Bruk heller to av de timene du ville tenkt slike tanker på å trene eller starte med en awsome hobby. Okkupere dine egne tanker med ting som interesserer deg. Det er ikke sikkert trening interesserer deg men når du kommer i gang og merker resultater og mottar en shitload av dopamin og endorfiner så blir du en glad og stolt gutt.

Eye of the tiger rett og slett, mennesker har ofte et behov for å markere seg, gjør dette ved å trene eller bli god/flink på en hobby. Dette gjør deg mer interessant og kan ofte bidra til mer oppmerksomhet. Selv om du ikke er en person som "liker" oppmerksomhet så er det noe en hver setter pris.

Dropp alkohol, sterke rusmidler, negative tanker, dårlig selvbilde og ta noen skritt mot å bli en "ny" person.

heartslava!
Da trenger man god selvtillit, min venn. Et stort steg til stor selvtillit er å legge seg under hardtrening og få en sicko markert kropp. Da kommer du seriøst unna med alt.

Pluss: Ikke ta deg selv og livet for seriøst
Sist endret av Mr.NicePrice; 9. juli 2013 kl. 11:12.
De som betyr noe, bryr seg ikke og de som bryr seg, betyr ikke noe.
Bra tråd du har startet. Masse bra tips.


Si til deg selv hele dagen: jeg er verdifull og viktig!
Jeg har litt samme problemet egentlig bare det at jeg føler at ingen rundt meg har samme interesse og at jeg bare kjeder dem når jeg snakker.
Tror det er en ganske integrert del av menneskers psyke å bry seg om hvordan andre oppfatter en selv. Tror ikke det er noe du bare kan skru av, på samme måte som at du ikke bare kan skru av empati eller kjønnsdrift.

Du kan selvsagt jobbe med å gi litt faen, men da må du genuint begynne å gi litt mer faen.

Tenk at du er bedre enn andre, fokuser på områdene der du er det. Snakker du med en dum fyr tenker du at du er smartere. En lav fyr tenker du at du er glad du er høy. Det hjelper for min del enda det er sykt arrogant
Sist endret av Tøffetom; 9. juli 2013 kl. 11:48.
Tanken som skapes i den andre personens hode er utenfor ditt kontrollområde, derfor skal du ikke bry deg om den.
Kom på et par andre ting

5) Blokker formspring etc. fra facebook feeden din.
Sånne forum er bare lagd for at folk skal rakke ned på andre og de vil ikke gjøre deg gladere til sinns. Dette gjelder og tag some one who sidene også og som en bonus får du en mye enklere og finere facebook feed :P
Begynn i det små og lat som du ikke bryr deg så mye. Etterhvert som du blir vant til å "drite" deg ut kommer det til å føles mer og mer naturlig. Bruk humor!