Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 701
Hei! Jeg har snekkere som holder på i 2.etg hos meg, de fant ut at det var isolert for lite (10cm) så de har foret ut veggene, og det er nå i rekkefølge fra ut: vindsperre,10cm glava,dampsperre så 10cm med glava igjen. Mitt spørsmål da er om dette er forsvarlig? Eller kommer det til å slå seg i veggen?

Korreksjon : 15cm på utside av dampsperre og 5cm på innside, etter hva jeg klarte å lese meg frem til så er det ok,så lenge det ikke overskrider 200mm på innside av sperren. Og så lenge det er under 200mm kommer det ikke til å slå seg, men bare bli ventilert vekk. Noen snekkere e.l som har noe å si på dette?
Sist endret av Hydroide; 24. oktober 2018 kl. 09:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke lenger i hi
Ingley's Avatar
Har svennebrev som tømrer og tar emnet bygningsfysikk på universitet nå. Dette er forskriftsmessig, og etter hva jeg kan huske akkurat slik vi gjorde det på jobben. Regner med at du ikke har tilgang til byggforsk, men bildet på denne lnken viser vanlig og forskriftsmessig oppbygging av en trekonstruksjon.
Sist endret av Ingley; 24. oktober 2018 kl. 11:25. Grunn: kommafeil
Det er vanlig å gjøre det sånn slik at koblingesboksene kan monteres på stenderverk uten å ta hull på dampsperre
Tja
Hydroide's Avatar
Trådstarter
Kjempeflott! Takk for svar