Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1592
Hei!

Jeg har et prosjekt på gang der jeg trenger å vannkjøle et 1070 mini kort, men jeg kan ikke finne vannblokker som passer.

Er det noen som har tips til hvor jeg kan finne det?
Ville foreslått å spørre de som driver techbay.no, de kan nok hjelpe med slikt. Husk å fortell de hvilket 1070 du har
Sitat av meitemark Vis innlegg
Ville foreslått å spørre de som driver techbay.no, de kan nok hjelpe med slikt. Husk å fortell de hvilket 1070 du har
Vis hele sitatet...
De hadde jeg glemt! Takk for tipset.

Har ikke handlet 1070 enda, så er litt fleksibel på hvilket.
Sitat av daffe Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Føler det er litt utrykt å bruke produkter fra aliexpress i en vannloop med tanke på korrosjon. Men takk for tipset, dette får bli en mulighet hvis jeg ikke finner noe annet
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har selv brukt kinablokker, fungerte helt greit i mitt tilfelle, etter at jeg planerte og polerte overflaten! Den var ikke bare ripete, men veldig skjev også.

Du kan også bruke de "universale" vannblokkene, men du får da ikke kjøling på PCB/vrm osv, bør egentlig ikke være noe problem sålenge du har god airflow eller ikke har planer om høy overklokking.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Har selv brukt kinablokker, fungerte helt greit i mitt tilfelle, etter at jeg planerte og polerte overflaten! Den var ikke bare ripete, men veldig skjev også.

Du kan også bruke de "universale" vannblokkene, men du får da ikke kjøling på PCB/vrm osv, bør egentlig ikke være noe problem sålenge du har god airflow eller ikke har planer om høy overklokking.
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk du planert blokka?

Har sett på universalblokker, men er litt redd for at vram ikke får god nokk kjøling. Prosjektet jeg har på gang blir en svært kompakt PC, med lite luftflyt over hovedkort og skjermkort.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Planerte blokken med en benk ment for å planere toppen til motorer
Deretter vanlig polering med maskin.

Du kan bruke slike små heatsinks for vrm, men føler ikke de henger like bra alltid. Har sett folk 3d printe en slags klips for å holde de i spenn, så det kan jo funke.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Planerte blokken med en benk ment for å planere toppen til motorer
Deretter vanlig polering med maskin.

Du kan bruke slike små heatsinks for vrm, men føler ikke de henger like bra alltid. Har sett folk 3d printe en slags klips for å holde de i spenn, så det kan jo funke.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! Jeg har en fres hjemme, men litt skeptisk til å planere den selv hvis det blir et problem

Små kjøleribber var en god ide. Har 3d printer, så kan fikse fester selv. Er litt kjipt om kjøleribbene faller av og skaper en kortslutning.