Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4134
God kveld

Har de to siste ukene brukt tramadol i forbindelse med postoperative smerter.
Er nå to dager siden jeg seponerte og jeg lurer derfor på om noen vet hvor lenge jeg burde vente med å innta mdma? det med tanke på tramadols effekt på seretoninreseptorene. Tramadol har i følge wikipedia SSRI-egenskaper.

Edit:
Jøss, er visst no candle day opplegg. Tiden flyr
Sist endret av Person_navn; 7. mai 2017 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville ikkje droppet noe MD pa en uke, selv om det kun er snakk om to ukers bruk, og selv halveringstida for Tramadol er 6-7 timmer.
Tramadol er digg men bieffektene er nasty shit. Har av misstag kombinert tramadol med andre serotogene droger - besvimte, og trur jeg fikk krampeanfall.

Har du spist depot eller hurtigvirkende?

Alltsa, jeg vill tro att tre dager er nok, men jeg er ikke sikker. Kanskje noen med erfaring av samme situation kan gi noe bedre svar.
Sist endret av travaxa; 8. mai 2017 kl. 16:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gladgutt
Trådstarter
Har tenkt det samme, altså vente minst 1 uke. Har brukt hurtigvirkende (tramadol activis), det har vel noe å si for halveringstid?

Hva slags bieffekter tenker du på? Må medgi at jeg har kjent litt på milde abstinenser, i form av rastløshet og en mild "feberfølese", men ellers kan jeg ikke si jeg har merket noe mens jeg brukte. Eneste jeg kan sette fingeren på, er at drømmene mine i det siste har vært, tja hva skal jeg si, interessante.

Edit:
Drømmene kan forsåvidt komme av andre årsaker. Operasjonen var pga. no "trøbbel i tårnet", så har fått sex-forbud i 4 uker etter operasjonen. Må medgi at det tærer på psyken til en kar i sin beste "bruke-pikk-som-plog" alder...
Sist endret av Person_navn; 8. mai 2017 kl. 17:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En depot-tablett slipper jo ut substansen under en lenger tid enn en hurtigvirkende.
Halveringstida er detsamme, men du har en jemnere og hoyere niva i blodet av en depot som stendig slipper litt dop i deg.

Det er abstinensen jeg synes er nasty. Det er den verste jeg har vart med om. Har hatt AT på Oxycontin, Subutex og Xanor/Rivotril, men synes tramadol var jevligest. Det er nok fordi det er en SNRI og ikke en klassik opiat/-oid.

Fikk du noe sarlig rus av tramadol? Eufori?
Mange far ikke det. Jeg far mer enn pa morfin.

Venter du en uke burde det vara topp att tura på MD!
Gladgutt
Trådstarter
Oh yes! Får en god og ganske langvarig eufori. En fin bonus i tilegg til at jeg kan sove uten smerter. Det måler seg dog ikke med "alfentanilen" jeg fikk før narkosen, eller oxynormen jeg fikk for de første nettene etterpå. Jeg synes dog det gir en bedre form en paralgin forte.
3-4 dager hos meg ved depot..
Alfentanilen?

Ja, paralgin er ganske kjedelig, og gir ikke sarlig smertelindring heller..
Gi det ei uke, bedre å være på den sikre siden. Det mest uheldige som kan skje er at du pådrar deg og unnskyld om jeg staver dette feil men serotonerg-syndrom. Noe som gir plager livet ut.
Sitat av Coffern Vis innlegg
Gi det ei uke, bedre å være på den sikre siden. Det mest uheldige som kan skje er at du pådrar deg og unnskyld om jeg staver dette feil men serotonerg-syndrom. Noe som gir plager livet ut.
Vis hele sitatet...
Serotonin-syndrom varer timer, maks en dag. Du kan riktignok gå inn i koma eller dø.
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Serotonin-syndrom varer timer, maks en dag. Du kan riktignok gå inn i koma eller dø.
Vis hele sitatet...
My bad, takk for korreksjonen. Vi fikk i det minste fremmet poenget med at det var farlig
Gladgutt
Trådstarter
Sitat av travaxa Vis innlegg
Alfentanilen?

Ja, paralgin er ganske kjedelig, og gir ikke sarlig smertelindring heller..
Vis hele sitatet...
Fikk alfentanil før narkosen

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alfentanil