Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1602 225175
Jeg har i leng tid googlet mye av dirking og generelle shadye greier, og uansett så dukket nFF opp. Og sånn er det
▼ ... noen uker senere ... ▼
Google. Lest mye om snus, cannabis, og røyk og generelle rusmidler. Har bare google om det og har da kommet hit.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Fant det i 2003 ca da jeg søkte etter cannabis på google eller noe lignende søkemotor, og lest jevnlig siden da, men aldri registrert meg før for ca ett årsia.
Hørte det ble nevnt flere plasser både på internett og folk som snakket om det.
Så jeg besøkte forumet og har siden vært her.
Jeg søkte faktisk etter "anfo bombe" for mange mange år siden. Og kom da til nff
▼ ... noen uker senere ... ▼
Datamaskin
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg ble kjemt med nFF gjennom paal aka enjoylife
Søkte på et spørsmål og Google ledet meg hit.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Søkte på kno3 røykbombe i google.no tror jeg.
Muntlig invitasjon fra Iblis.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Googlet bare UE, så fant jeg noen kule tråder her. Tok meg lang tid før jeg tok steget det er å faktisk registrere seg da.
Maaaaaange år siden, 2001 eller noe sånt.
Trengte datahjelp og en tipset meg om #NFF på IRC.
Med tiden oppdaget jeg forumet også, men jeg likte meg på IRC best.
Det var mye morro på IRC back then ...
interessen for pyro
▼ ... over en uke senere ... ▼
random googling av ting jeg trengte å finne ut av. endte opp med å melde meg på "for the heck of it"
Jeg surfet og fant det og følte meg velkommen ^^
oatre fikk meg inn
▼ ... noen uker senere ... ▼
Etter x-antall søk på google som førte meg hit bestemte jeg meg for å lage en bruker.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg var på hip-hop.no, og nFF dukket opp i diskusjon der en gang i blant, og nå har jeg profil her. Magi.
Når jeg spurte google om forskjellige ting om rusmidler.
Blitt avhengig.
NFF er tidsfordriv på jobb :P
Google etter troubbleshooting
Google der jeg søkte om info ang. diverse rusmidler
Oppdaget forumet gjennom en venn for noen år siden. Har hatt et par brukere siden da, men denne har kommet for å bli
Hørte egentlig ganske random om forumet. Er selv dog mest aktiv på Diskusjon.no. Det er mye negativt jeg først og fremst har hørt om forumet.

Er det mulig å forandre nick, eller må jeg opprette en ny bruker btw?
Sist endret av TheMightyUnknow; 19. desember 2013 kl. 22:59.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Endre nick gjør du ved å kontakte nso. «Kontakt oss» nederst på hver side.

Ellers kan nFF-FAQ og nFF-hacks være interessante.
Sist endret av Jonta; 19. desember 2013 kl. 23:05.
Flott, nå opprettet jeg akkurat en ny bruker.. Hvorfor gjorde jeg nå det..
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Sitat av TheMightyUnknow Vis innlegg
Hørte egentlig ganske random om forumet. Er selv dog mest aktiv på Diskusjon.no. Det er mye negativt jeg først og fremst har hørt om forumet.
Vis hele sitatet...
Noe nysgjerrig. Hva er det negative du har hørt?
Sist endret av tep0sen; 20. desember 2013 kl. 01:05.
Sitat av tep0sen Vis innlegg
Noe nysgjerrig. Hva er det negative du har hørt?
Vis hele sitatet...
Ikke noe spesielt egentlig. Men jeg har hørt en del om episoder som har vært negative. Nå kan jeg ikke huske hva det var, men..
▼ ... over en uke senere ... ▼
En kompis sendte meg link om noe lucid dreaming stuff fra nFF, og plutselig hadde jeg en bruker her og ble interisert i de mange interresante trådene her.
Brakk armen, fikk påvist syndromet CRPS. Før syndromet - så gikk jeg på ulike tabletter - og både så og hørte "rare ting". Måtte sjekke dette ut og googlet - og vips!

OT: Ikke visste jeg at jeg kunne tjent en haug bols på forummedlemmer som snorter fra pillehaugen min ?>%#^*+<~{];(
Husker ikke helt, men det hadde med UE og gjøre.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Googlet om ting og tang
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Googlet som en gal om alt mulig, kom inn her og så hvor ofte jeg fikk svar på det jeg lurte på her
Sitat av establisha Vis innlegg
En kompis av meg introdusere meg til forumet.
Gjennom en tråd som den gang het; Hvordan gjemme et lik.
Jeg likte den sprøe siden ved forumet (ikke spesifikt for å gjemme et lik) Men for at man kunne spørre om alt fra a-å uten å bli hengt.
Vis hele sitatet...
Hvor er tråden "hvordan gjemme et lik" ??
Gjennom en venn. Etter 3 år bestemte eg meg for å registrere meg. Men det betydde ikke så mye, siden mye av det jeg lurer på er besvart. Har også funnet mye annet interesang lesing, og har etterhvert funnet ut at mennesker her sitter inne med mye stoff.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Hvor er tråden "hvordan gjemme et lik" ??
Vis hele sitatet...
"Hvordan kvitte seg med et lik og bevis?"
Sist endret av zorro; 22. april 2014 kl. 14:39.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gjennom en kamerat
Mulig dette er litt offtopic, skulle skrive i tråden "nff i media", men denne tråden er mest lik. Hørte at nff har bare vært i kontakt med politiet i ett par anledninger og det synest jeg er litt merkelig fordi det er så kontroversielt. Først og fremst, så er det så mange som skriver direkte at de tar narkotika, andre indirekte, men det er enkelt for medlemmer å peke ut andre og si "jeg er ganske sikker på at den brukeren der har tatt narkotika". Så kan ikke politiet lese trådene og se at brukeren X har tatt det og det. Så ringer politiet til freak sitt hovedkvarter og sier at de skal ha ip addressen til den aktuelle profilen. Så reiser de til fyren og krever urin testing pga mistanke. Er ikke dette ett scenario som kan skje her?
Sitat av Pizzatyv Vis innlegg
Mulig dette er litt offtopic, skulle skrive i tråden "nff i media", men denne tråden er mest lik. Hørte at nff har bare vært i kontakt med politiet i ett par anledninger og det synest jeg er litt merkelig fordi det er så kontroversielt. Først og fremst, så er det så mange som skriver direkte at de tar narkotika, andre indirekte, men det er enkelt for medlemmer å peke ut andre og si "jeg er ganske sikker på at den brukeren der har tatt narkotika". Så kan ikke politiet lese trådene og se at brukeren X har tatt det og det. Så ringer politiet til freak sitt hovedkvarter og sier at de skal ha ip addressen til den aktuelle profilen. Så reiser de til fyren og krever urin testing pga mistanke. Er ikke dette ett scenario som kan skje her?
Vis hele sitatet...
Det blir aldri og skje, politiet har bedre ting og gjøre en å spore opp folk på et forum for å ta dem for bruk av narkotika.

Vist politiet kommer på døra mi og krever at jeg skal avlegge urinprøve for noe jeg har postet på forumet, så hadde jeg knekt sammen i latter tror jeg..
Sist endret av EyesWideShut; 5. mai 2014 kl. 19:54.
Sitat av Pizzatyv Vis innlegg
Mulig dette er litt offtopic, skulle skrive i tråden "nff i media", men denne tråden er mest lik. Hørte at nff har bare vært i kontakt med politiet i ett par anledninger og det synest jeg er litt merkelig fordi det er så kontroversielt. Først og fremst, så er det så mange som skriver direkte at de tar narkotika, andre indirekte, men det er enkelt for medlemmer å peke ut andre og si "jeg er ganske sikker på at den brukeren der har tatt narkotika". Så kan ikke politiet lese trådene og se at brukeren X har tatt det og det. Så ringer politiet til freak sitt hovedkvarter og sier at de skal ha ip addressen til den aktuelle profilen. Så reiser de til fyren og krever urin testing pga mistanke. Er ikke dette ett scenario som kan skje her?
Vis hele sitatet...
Joda, men tror ikke politiet gidder å ta seg bryet for å få tak i småskurk...
Sitat av Pizzatyv Vis innlegg
Mulig dette er litt offtopic, skulle skrive i tråden "nff i media", men denne tråden er mest lik. Hørte at nff har bare vært i kontakt med politiet i ett par anledninger og det synest jeg er litt merkelig fordi det er så kontroversielt. Først og fremst, så er det så mange som skriver direkte at de tar narkotika, andre indirekte, men det er enkelt for medlemmer å peke ut andre og si "jeg er ganske sikker på at den brukeren der har tatt narkotika". Så kan ikke politiet lese trådene og se at brukeren X har tatt det og det. Så ringer politiet til freak sitt hovedkvarter og sier at de skal ha ip addressen til den aktuelle profilen. Så reiser de til fyren og krever urin testing pga mistanke. Er ikke dette ett scenario som kan skje her?
Vis hele sitatet...
Tja, det er ikke helt umulig med tanke på sprø prioriteringer i politiet. Jeg tror også politiet holder et lite øye med dette forumet, nettopp fordi det er så mange tråder som diskuterer kriminelle handlinger. Likevel tviler jeg sterkt på at de gidder å henge seg opp i tråder hvor brukere innrømmer bruk av narkotika.

For det første kan alle skrive at de har brukt et stoff, og det å være lystløgner/troll på et forum er ikke straffbart, og for det andre er politiet i høy grad "lokalorientert", altså, med mindre du sier at du er fra en liten bygd og innrømmer forholdsvis grov narkotikakriminalitet, så er det ingen nasjonale organer som orker å bruke ressurser på noe som de ikke engang vet tilhører sitt distrikt. Politiet kan finne på mye rart, men jeg tror at selv de vil se at de sitter med en svak sak (om noen i det hele tatt) uten å ha "fersket noen", og ikke minst at den preventive effekten er ganske liten her. I "beste" fall vil folk slutte å diskutere bruk her.

I tillegg er det lov å håpe på at selv politiet ser nytteverdien av å la informasjon rundt dette flyte forholdsvis fritt, for i de fleste tråder der trådstarter har tenkt å gjøre noe veldig dumt, blir h*n advart og forklart hvorfor dette er dumt. Dette fungerer mye bedre når det kommer fra andre som selv har erfaringer og ikke vifter med noen moralsk pekefinger, enn skremselspropaganda fra myndighetene. Jeg tror dessverre ikke at veldig mange ser den siden av saken, men det kan hende noen gjør det...

Personlig tror jeg at den totale effekten av diskusjonene rundt bruk her er positiv og forhindrer mange dumme handlinger
Årsaken for at jeg spurte er at har vært interessert i en del undergrunns og småkriminelle handlinger, og da har jeg alltid hørt "slapp av, politiet prioriterer ikke saker som dette, de prioriterer bare narkotika". Og når jeg nå ser på freak folk som innrømer mer eller mindre bruk lurte jeg bare litt. Visste jo at de ikke hadde skrevet det viss politiet kom til å ta dem, men jeg spurte bare likevel :P

Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Joda, dette har skjedd flere ganger. For et par år tilbake husker jeg det var en pizza tyv som ble tatt.
Vis hele sitatet...
he-he, måtte tenke litt der før jeg tok den faktisk.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har egentlig bare visst om forumet ganske lenge, fant ut her om dagen at jeg ble medlem for noen år siden.

Sitat av Pizzatyv Vis innlegg
Årsaken for at jeg spurte er at har vært interessert i en del undergrunns og småkriminelle handlinger, og da har jeg alltid hørt "slapp av, politiet prioriterer ikke saker som dette, de prioriterer bare narkotika". Og når jeg nå ser på freak folk som innrømer mer eller mindre bruk lurte jeg bare litt. Visste jo at de ikke hadde skrevet det viss politiet kom til å ta dem, men jeg spurte bare likevel :P
Vis hele sitatet...
Politiet forskjellige steder i norge har forskjellige prioriteringer. Jeg husker at jeg så to misbrukere deale stoff 2-3 meter ifra to politifolk i oslo, uten at de gadd å bry seg om det. Hadde derimot personen kjørt bil samtidig som han var ruset ville nok saken ha endret seg. Mye handler om hva som påvirker andre rundt deg. Kutter du deg selv i armen ler nok politiet bare av deg, men kutter du noen andre i armen (på byen f. eks.) blir det nok en omfattende psykologi undersøkelse etc.

I småbyer hvor politiet "ikke har noe å gjøre" får de mer tid til å prioritere alle sakene de får, også småsaker som bare blir blåst av bordet i større byer. Det er nok heller ikke i småbyene de har mest penger til å overvåke nettaktivitet til folk som bor der. Kort og greit er jeg (personlig) relativt fornøyd med politiet vi har, sett i forhold til ansvarsområder, budsjett, prioriteringer og alt som følger med.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fant freakforum da jeg googlet Lier psykiatriske.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg gikk i 8 klasse på ungdomsskolen og folk sa til meg at cannabis ikke var like farlig som heroin. Nå har det gått rundt 10 år siden da og jeg er helt enig i de, cannabis er et ekstremt sterkt rusmiddel som gir ekstremt svake problemer i samfunnet. Ja, noen får bad trips og ekstremt ekle opplevelser men det er egentlig det eneste negative med cannabis. Man blir ikke psykisk syk av cannabis, de som blir det er folk som allerede er psykisk syk fra før av.

Med andre ord, du kan røyke med god samvittighet! Jeg personlig føler meg helt jævlig når jeg røyker, men andre personer kan gjøre det.

Med andre ord, du kan røyke med god samvittighet! Jeg personlig føler meg helt jævlig når jeg røyker, men andre personer kan gjøre det. Jeg har en opplevelse av at alle på nFF røyker og er for legalisering, men jeg er en av få som faktisk ikke røyker selv og er for legalisering. Dette er ikke fordi jeg ikke er anonym, jeg kunne seriøst gitt tisse/blodprøve til deg, og jeg er enda for legalisering av absolutt alle stoffer.
Sist endret av Dongerino; 22. juni 2014 kl. 06:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
etter en del googling, å leitet etter en del ting,fant jeg ut at dette er beste forum!
Prøvde å finne litt ut av forskjellige ting som tech og etc. så har jeg begynnt å lese random threads som ser interessante ut
▼ ... noen måneder senere ... ▼
En venn av meg fortalte meg om nFF for en god del år siden.
Begynte meg at jeg googla litt for å finne god info om vannpiper og shisha, og vips så havna jeg her inne på nFF. Fant rimelig fort ut at det var veldig mye interessant lesestoff her inne! Skulle straks ha eksamen, og bestemte meg derfor for å lese meg opp på forskjellige rusmidler og rusrapporter. Tenkte dette kunne være nyttig, interessant, og lett og vinkle inn i en oppgave. Det viste seg at jeg hadde rett, og kan derfor takke nFF for strålende karakter! Har vært trofast leser siden.
Ble nevnt i en eller annen tråd på Plur/repeat-forumet, ble nysgjerrig og endte her. Hadde tidligere en annen konto, fra 2003/2004ish.
Sist endret av Hobby; 11. desember 2014 kl. 15:14.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Som mange andre her var jeg nysgjerrig på undergrunnsdiskusjon, og da var pilene til Freak ikke så vanskelige å finne.

Jeg ble her (riktignok mest som lurker) fordi takhøyden på debatter og spørsmål er lav. Jeg ser også at vanskelige temaer ofte får gode svar og diskusjoner, så jeg skal prøve å bli litt bedre på å poste selv.