Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1871
Den andre filmen basert på bøkene til Hunter S. Thompson er i morgen klar for norske kinoer. Filmen baserer seg på en roman skrevet i 1961, men som ikke ble publisert i før i 1998.

Imdb - Filmweb - Trailer

Er det noen som har lest boka? Forventninger til filmen? Om dere ikke har sett den allerede? Jeg gleder meg utrolig mye, så det blir nok kino neste (chess)tirsdag.
Jeg har lest den. Det er en god bok, antageligvis langt bedre enn filmen, etter traileren å dømme. Men jeg skal definitivt gi den en sjanse. En trailer sier jo ikke nødvendigvis så mye om den gjennomgående stemningen, og jeg har tross alt gledet med til denne filmen i flere år nå.
Sist endret av mentalmelt; 24. november 2011 kl. 12:01.
Satt her og skrev ett innlegg når jeg så at mentalmelt allerede hadde sagt alt det jeg hadde tenkt til å si. Jaja.

Er jævlig spent i alle fall!
Ja, jeg satser også på at filmen holder en annen stemning en den litt flåsete familiekomedien som presenteres i traileren.
Sitat av fanteri Vis innlegg
Ja, jeg satser også på at filmen holder en annen stemning en den litt flåsete familiekomedien som presenteres i traileren.
Vis hele sitatet...
klarer ikke helt å se hvordan du fikk til å plassere en film om Hunter S. Thompson i samme setning som familiekomedie.

The Rum diary er en av bøkene han jeg ikke har fått lest enda, er usikker på om jeg skal få tak i boka først eller lese den etterpå Filmen skal i hvert fall sees, har vært en stor fan lenge
Har både Rum Diary og fear and loathing i min besittelse.
Har derimot bare lest ferdig fear, 4 ganger. Og er godt igang med Rum Diary, fantastisk bra og orginal. Gleder meg til filmen, ettersom Depp er en av mine favoritt skuespillere.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
klarer ikke helt å se hvordan du fikk til å plassere en film om Hunter S. Thompson i samme setning som familiekomedie.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte bare på traileren og gamle damer som sier "we have all been down on her" sjargongen. Familiekomedie var vel å ta i litt for mye.
Virker som en standard hollywoodisering av en Hunter S. Thompson bok, noe som ikke er veldig nytt mtpWhere the Buffalo Roam og remake av den som alle kjenner Fear and Loathing.
Men så klart, det er jo en Hunter S. must see siden den har potensiale til å være veldig morsom.
Er det en tykk bok å lese?
Sitat av Gloss Vis innlegg
Er det en tykk bok å lese?
Vis hele sitatet...
Nei, den er faktisk ikke så lang.
ikke for å drepe gleden din, men filmen har fått ganske dårlige anmeldelser.
hadde gledet meg selv, men nå tror jeg heller at jeg laster den ned når den kommer på blue-ray.
Jeg har gledet meg til filmen i så mange år nå, også ser jeg traileren. Wtf.
Boken er en av mine favorittbøker, men hele stemningen ser ut til å ha forduftet. Kanskje tar jeg feil. Kanskje, er den bedre enn jeg tror. Og jeg blir nok å se den på kino.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Virker som en standard hollywoodisering av en Hunter S. Thompson bok, noe som ikke er veldig nytt mtpWhere the Buffalo Roam og remake av den som alle kjenner Fear and Loathing.
Men så klart, det er jo en Hunter S. must see siden den har potensiale til å være veldig morsom.
Vis hele sitatet...
Nå er vel strengt talt ikke Fear and Loathing en remake. Begge er enkeltsående filmer. Fear & Loathing er åpenbart basert på boken med samme navn. Mens Where the Buffalo Roam er diverse utdrag, og ment som en mer generell biografi. Men ja, jeg er enig, det er ingen stor film. Bill Murray gjør det godt, men manuset halter.

Det ser ikke så godt ut for the Rum Diary heller. Slitsomt at Depp på en eller annen måte har blitt synonymt med Hunter på lerret.
Det er tross alt en trøst at det ser ut som han spiller Paul, og ikke Duke igjen. Kunne fort skjedd.
Jeg er alikevell spent på filmen, kansje man er heldig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som så den? Vad tycks?
Har ikke lest boka, men har sett filmen. Syns det var en relativt kjedelig film, med et par artige øyeblikk.
Boka er bra, filmen er ikke så bra. Traileren fremstilte dog filmen feil, synes jeg. Den var ikke så masete og tåpelig som en skulle tro utifra den. De har klart å skape fine stemninger, men det er dessverre ikke nok til å bære hele filmen. Det skjer for lite gjennom historien, noe som går greit i boka da man man drømme seg bort ved å skape alle stemningene selv, men som funker dårlig i filmen, da fantasien ikke får noe å jobbe med. Noen høydepunkter med latter er det, men det holdt ikke for min del.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Boka er bra, filmen er ikke så bra. Traileren fremstilte dog filmen feil, synes jeg. Den var ikke så masete og tåpelig som en skulle tro utifra den. De har klart å skape fine stemninger, men det er dessverre ikke nok til å bære hele filmen. Det skjer for lite gjennom historien, noe som går greit i boka da man man drømme seg bort ved å skape alle stemningene selv, men som funker dårlig i filmen, da fantasien ikke får noe å jobbe med. Noen høydepunkter med latter er det, men det holdt ikke for min del.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i beskrivelsen du kommer med. Når det gjelder stemninger, så synes jeg fremstillingen av det gjennomgående konstante alkoholinntaket er med på å gi filmen et godt særpreg. Så for min del er dette en film som kommer på øvre halvdel av lista.

LSD sekvensen var forøvrig også veldig bra.