Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3164
Jeg studerer for tiden, og grunnet noe depresjon, så eier jeg ikke konsentrasjon eller energi til å studere hardt nok. Vet noen her om det finnes smartdugs som gjør deg mere konsentrert og som gjør at du husker det du har lest?
Igjen må jeg nevne at jeg har søkt, men jeg er ikke tilfredsstillt med svarene jeg fant. Jeg var borti en side en gang som solgte pre-hormoner av et slag som skulle gjøre deg smartere, meeeen, de ble stoppet i tollen, og jeg valgte da at tollerne skulle destruere dette fremfor at de ringte politiet.

Noen som vet om noe?
Sørg for å få nok søvn om natten, nok dagslys om dagen, spis sunt og vær litt fysisk aktiv, så skal du se at konsentrasjonen og hukommelsen blir bedre (samt at du blir mindre deprimert). Enkelte studier indikerer at noen næringsstoffer/matvarer kan ha en gunstig effekt på læringsevne (samt på depresjon). Noen av disse er tran/omega 3, egg og gulrøtter.

Hvis du virkelig sliter kan du oppsøke lege. Det man har av såkalte "smartdrugs" er veldig mye tull, noe potensielt farlig, og alt sammen regnet som legemidler og dermed trøblete å importere uten resept.

En annen viktig ting er jo om man er interessert i det man studerer og hva slags leseteknikk man bruker.
Sist endret av felix_poker; 18. november 2010 kl. 12:40.