Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  146 16149
Var nettopp vitne til et horibelt drap av den 4 mnd gamle nabo katten. Den gikk og knurret rolig i solen. Da ser jeg to gutter som bor et par hundre meter fra meg. Jeg ser at bilen øker farten og legger seg over i motsatt kjørefelt og kjører rett over katten og den dør momentant.

Jeg har nettopp vært inne hos naboen og fortalt eieren på 80 år hva som har skjedd og hun braste ut i tårer.

Det jeg lurer på da om det er noe jeg/naboen kan gjøre med dette? Er det noe vits og anmelde dem? Har egentlig på følelsen at dette ikke er noe og bruke tid på siden jeg ikke har noen bevis.

Jeg er ganske forbannet og i dårlig humør, og har egentlig veldig lyst tl og dra bort og gi denne personen er god en på tygga, men vet dette ikke kommer til og hjelpe noe, og i værste fall kan jeg bli anmeldt eller banket opp igjen senere.
Såklart! Det er er dyremishandling, anmeld svinene fortest mulig.
Ja du burde anmelde det som skjedde, og si fra til politiet hvem det var. Det er en mikroskopisk sjanse for at de for eksempel drar ut for å se på bilen og kanskje finner spor. Uansett har du gjort det du kan og skal gjøre i slike situasjoner.
Andmeld det!
å hvis saken blir henlagt...
så må du ty til andre metoder ( hvis du skjønner hva jeg mener )
Fy faen, helt sykt.. hva som egentli er... nei blir mål-løs.... fy faen
Anmeld svina!
Politiet gjør sikkert ikke noe, men da har du gjort ditt vertfall, og personen blir oppmerksom på at det var vitner, og kanskje blir litt svett på hendene.
Klart dyremishandling.
Hadde eg vært vitne, så hadde eg tatt saken i egne hender. og godtatt straffen om hadde blitt tatt.
Folk som holder på med dyremishandling verdsetter eg like mye som overgripere og annet pakk!
Anmeld dem til helvete og heng dem ut i lokalsamfunnet.
Jeg har ett å si ord. Cruelty
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Anmeld. Blir saken henlagt så ta et balltre å herp bilen som kjørte over katten!

Så inni satans provoserende oppførsel bør få konsekvenser på en eller anen måte.
Sist endret av Bombasa; 20. mai 2010 kl. 22:59.
Sitat av pontiac Vis innlegg
Folk som holder på med dyremishandling verdsetter eg like mye som overgripere og annet pakk!
Vis hele sitatet...
Agreed. Kan ikke politiet gjøre noe, gjør noe selv.
Er det ungutter så gå til foreldrene og si at du har nå anmeldt dem og at de kjørte på katta til naboen.

Skjønner ikke hva folk tenker med. Har ingenting til overs for folk som driver med det. Skada mennesker..
Sist endret av Nath; 20. mai 2010 kl. 23:00.
Sier som farfar, det skulle vert som i gammledager, kun pryl med stor P som virker!
En ting du kan gjør er jo å ta bilder og slenge i trynet på politiet, gå bort til bilen se om du får bilde av noe blod.
Gå bort til veien blodet jo vil peke den veien bilen kjørte og kjøreretningen viser da at den lå i feil felt.
Vet ikke om det hjelper men kan jo prøve.
Neiheihei!
TheGEEK's Avatar
Jeg stemmer for at du informerer venner og familie av de to guttene om hva de gjorde. Skriv et seriøst, gjennomtenkt brev som du sender med brevpost til aller næmeste familie, samt at du prøver å sende til flest mulig venner osv digitalt.
Forklar objektiv sett hva du så, deretter din oppfatning av situasjonen og hvordan eieren reagerte når du informerte om hendelsen.
Det gjør meg godt å se at folk føler det samme som meg når det kommer til dyremishandling!

Nei, anmeld guttene. De fortjener en større straff for denne handlingen. Forkastelig at noen klarer å gjøre noe slikt
Greit man kan regne saken henlagt allerede nå. Men kanskje er dette kjenninger av politiet som gir ekstra tyngde til at slike syke personer får straffen/oppfølgingen de trenger. -Før- de kanskje tar det ett skritt videre fra dyrene...
Jeg blir bare sinna og lei meg hver gang jeg hører om sånne ting.... anmeld de!
Personlig så vet jeg ikke om jeg hadde klart å holde meg rolig hvis jeg hadde sett det selv...
Homemade Retard
zeicko's Avatar
kjør på dem. å se om dem liker det ? hater idioter som gjør sånt!
Ta bilde av bilen, katten og at det ikke er bremsespor, også tar du med det til politiet og anmelder.
grusomt :/
Det du bør gjøre i det minste, er å fortelle alle som bor i nærheten om hva som skjedde. Kan se for meg at det trolig blir siste gang de gjør noe slikt igjen, hvis de har fått et allhat mot seg selv. Og så klart, gjør det du kan for at de får en straff for dette.
Gå bort til dem, si du har bilder av hendelsen og at hvis de ikke tar seg en tur til den gamle dama, sier unnskyld og prøver å gjengjelde hendelsen så anmelder du dem.

Er du stor og barsk fåreslår jeg at du går å strekker dem opp, kanskje skremme de litt hvis de har dyr selv. Si at det ikke er trygt å holde bikkja si utafor huset ol. Du vet, den stakkars hunden kan jo plutselig ikke komme hjem en dag?

Eller som Hippe sier, spre litt rykter
Sist endret av Oransje; 20. mai 2010 kl. 23:12.
Lost
Kastrup's Avatar
Trådstarter
Planen min er nå å ta en tur ned, sammen med naboen til den lokale politi stasjonen og anmelde saken i morgen tidlig.
Jeg skal også henge opp lapper i nærmiljøet og fortelle hva disse guttene bruker fritiden sin på. Tenkte og ta kontakt med lokalavisen.

Dama til han som kjørte er en gammel vennine av meg, de har vært sammen i over 3 år, så skal nok ta en telefon til henne. Å begynne og ødelegge bilen er ikke aktuelt, siden det er faren hans sin bil, og har på følelsen at den ikke blir brukt av andre en han på en god stund.

Håper virkelig han ikke for sove på en god stund.

Edit: Har tatt bilder av den stakkars katten og omgivelsene rundt, har dessverre ikke fått tatt noen bilder av bilen siden den ikke er tilgjenglig.
Sist endret av Kastrup; 20. mai 2010 kl. 23:19.
Fyfaen så tragisk, som sagt tidligere i tråden bør du kjappe deg å få bilder av bilen og alt det andre for så å annmelde greia. Start en gruppe på facebook? Du ser jo hvordan det gikk med han som kasta den stakkars hunden utenfor broa.

ER SÅ FORBANNA LEI AV Å SE ROADKILLS!! Jævla møkka unger som dette burde bli gjengjeldt med akkuratt det samme som dem gjorde.
Sist endret av Aaatcho; 20. mai 2010 kl. 23:20.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tja.. ta en telefon til noen dyrevernaktivister?

Jeg skal innrømme at tilfeller som dette gjør meg forbannet, skuffet og lei meg. Å kjøre over dem til gjengjeld er kanskje litt drøyt, men ett eller annet som svir skikkelig på pungen fortjener de absolutt.

Æsj.
Sist endret av robhol; 20. mai 2010 kl. 23:20.
Foreslår at du tar kontakt med faren til gutten og forteller hva bilen hans egentlig blir brukt til.
Liker veien du allerede har tatt ved å anmelde saken og spre ordet om hva de gjorde til familie, venner osv.
Dyr er uskyldige skapninger og gjør ingen noe vondt og kjenner jeg blir frustrert når jeg hører om slike hendelser.

Du skal ha ros for å ha holdt deg forholdsvis rolig, jeg hadde rimelig sikkert gitt dem juling asap.
Uff , jeg så en gang et ekkorn ble most u nder et bilhjul to meter fra meg ,jeg skal si deg det knaste og poppet .
Sist endret av random40348; 20. mai 2010 kl. 23:30.
anmeld dem !!
er kanskje litt groteskt sakt av meg men når jeg leste tittelen så såg jeg for meg en katt som sprang ut i veien og var suicidal :P
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Anmeld dem! Personlig synes jeg vesener, jeg nekter å kalle dem mennesker, som gjør sykt fortjener å sendes til den mørkeste, kaldeste avkrok av helvete og bli utsatt for ekstremtortur til døden. Jeg ville nok anmeldt, og så tenkt over saken, blitt forbannet og slått dem sønder og sammen. Stoppe blodtilførselen til hjernen til de blir permanent hjerneskadde. Vedder på at de blir til mennesker...
Anmeld, fungerer ikke det. Slipp ut lufta i dekke på bilen og fyll på med lim i dysa.
Blir grenseløst forbanna når jeg hører om slike saker. Har selv hatt to katter som har blitt påkjørt, hvor vedkomne ikke engang har tatt seg bryet å sjekke båndet for å finne eier (da de begge hadde chip, samt en sånn liten bjelle med info om adresse og tlf nummer). Trist å finne katten sin most i veikanten..

Heng dem ut overalt for svarte helvete! Anmeld dem og heng opp lapper med navn og bilde på den lokale butikken med skriv om hva dem har gjort.
Sitat av L33tSmiley
Er du stor og barsk fåreslår jeg at du går å strekker dem opp, kanskje skremme de litt hvis de har dyr selv. Si at det ikke er trygt å holde bikkja si utafor huset ol. Du vet, den stakkars hunden kan jo plutselig ikke komme hjem en dag?
Vis hele sitatet...
Det hadde jo selvfølgelig vært en fin straff for vedkomne, men hunden har da ikke noe med hva drittungene driver med? Ta heller på en finlandshette og bruk fantasien..

Edit;
Sitat av Kastrup
Planen min er nå å ta en tur ned, sammen med naboen til den lokale politi stasjonen og anmelde saken i morgen tidlig.
Jeg skal også henge opp lapper i nærmiljøet og fortelle hva disse guttene bruker fritiden sin på. Tenkte og ta kontakt med lokalavisen.
Vis hele sitatet...
Så ikke side 2, men ser nå at smarte hjerner tenker i like baner
Sist endret av pannekake2k; 20. mai 2010 kl. 23:46.
Mens vi er så godt i gang med voldelige forslag: Jeg foreslår at du regelrett trer ringmuskelen på personene det gjelder over bilen som ble brukt i drapet.

Fra spøk til revolver: endeløs vold løser ingenting her. Det beste forslaget jeg har sett til nå er å anmelde, for så å henge personene ut i nabolaget, og fortelle hele historien til venner og familie av de det gjelder
Lost
Kastrup's Avatar
Trådstarter
Vil bare nevne at nå har naboen blitt hentet bevistløs av ambulansen, og fraktet av gårde til sykehuset. Mannen hennes døde for 3 uker siden, og nå katten. Vet ikke om det har noen sammenheng, men...

Nå håper jeg virkelig at disse guttene aldri våkner i morgen tidelig!!!
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Vil bare nevne at nå har naboen blitt hentet bevistløs av ambulansen, og fraktet av gårde til sykehuset. Mannen hennes døde for 3 uker siden, og nå katten. Vet ikke om det har noen sammenheng, men...

Nå håper jeg virkelig at disse guttene aldri våkner i morgen tidelig!!!
Vis hele sitatet...
Ok, nå er jeg forbanna.

Dette gjør du:

1 Anmeld dem
2 Gå til faren og si hva som har hendt (husk å fortelle om reaksjonen til dama, og hva som hendte med henne nå ikveld)
3 Lag en facebookgruppe med hele navn og bilder
4 Spread the word muntlig
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Hold oss oppdatert? (A)
Lissomsjef
Gj3dda's Avatar
Sitat av etsi Vis innlegg
Ok, nå er jeg forbanna.

Dette gjør du:

1 Anmeld dem
2 Gå til faren og si hva som har hendt (husk å fortelle om reaksjonen til dama, og hva som hendte med henne nå ikveld)
3 Lag en facebookgruppe med hele navn og bilder
4 Spread the word muntlig
Vis hele sitatet...
Beste forslaget så langt.

Ikke la dem komme unna med dette. Det er helt uakseptabelt at folk skal holde på sånn.
Fy faen så trist. Stakkars gamle dama. Du må i hvertfall anmelde de idiotene som kjørte over katten. Dette må de ikke få komme unna med! Og jeg er enig i at du må henge ut disse svinene i lokalsamfunnet. De fortjener all straff de kan få.

Tviler på at det er en tilfeldighet at hun får et sammenbrudd så tett etterpå. Husk å ta godt vare på naboen din fremover. Hun trenger sikkert litt hjelp og støtte nå. Bare håper alt vil gå bra med henne..
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Anmeld
Heng ut
Facebook gruppe
4chan, finn fullt navn, facebooken dems, tlf, adresse, ALT!
Jeg sier ikke at de burde gjort det. Men synes det er litt drøyt å henge de ut på WWW. Det er bedre å anmelde de og henge de ut lokalt, så de forstår at de aldri skal gjøre det igjen. Poste info på nettet, så de sikkert får drapstrusler tror jeg ikke er særlig morsomt. Alle har gjort en feil i livet, de angrer antagligvis som faen nå.
Sist endret av hestelus123; 21. mai 2010 kl. 00:37.
Som allerede sagt:

Anmeld
Heng de ut i lokalmiljøet
Facebook-gruppe
Gjerne besøk den gamle damen hvis hun er av den ensomme typen
Og tilslutt legger du ut historien på 4chan, med bilde, navn, facebook-account til svinene, epost, tlf og alt du kan finne.
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Jeg sier ikke at de burde gjort det. Men synes det er litt drøyt å henge de ut på WWW. Det er bedre å anmelde de og henge de ut lokalt, så de forstår at de aldri skal gjøre det igjen. Poste info på nettet, så de sikkert får drapstrusler tror jeg ikke er særlig morsomt. Alle har gjort en feil i livet, de angrer antagligvis som faen nå.
Vis hele sitatet...
Hvem har sagt det skal være morsomt for dem? Er det ikke det motsatte "vi" er ute etter?
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Hvem har sagt det skal være morsomt for dem? Er det ikke det motsatte "vi" er ute etter?
Vis hele sitatet...
Så du mener dere bør lage en svær kampanje og ødelegge livet deres i de neste årene? Jeg sier ikke at de ikke fortjener straff, men de fortjener ikke å bli hengt ut over hele nettet.
Sist endret av hestelus123; 21. mai 2010 kl. 00:52.
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Så du mener dere bør lage en svær kampanje og ødelegge livet deres i de neste årene? Jeg sier ikke at de ikke fortjener straff, men de fortjener ikke å bli hengt ut over hele nettet.
Vis hele sitatet...
Da har vi vel rett og slett forskjellige meninger om emnet, hadde det vært opp til meg hadde jeg satt en kongle i anus på begge to og sagt god helg. Å bli hengt ut på nettet må du regne med når du kjører over en katt mens en fra NFF ser på
Sitat av UncleSam Vis innlegg
hadde det vært opp til meg hadde jeg satt en kongle i anus på begge to og sagt god helg.
Vis hele sitatet...
Hadde vært helt greit for meg. Vil bare at folk skal tenke før de gjør noe dumt som å oppgi infoen til han og hele familien på 4chan eller noe sånt.
Sist endret av hestelus123; 21. mai 2010 kl. 01:14.
Lissomsjef
Gj3dda's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
4chan, finn fullt navn, facebooken dems, tlf, adresse, ALT!
Vis hele sitatet...
Dude, det er da vel ikke drap vi ønsker?
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Var nettopp vitne til et horibelt drap av den 4 mnd gamle nabo katten. Den gikk og knurret rolig i solen. Da ser jeg to gutter som bor et par hundre meter fra meg. Jeg ser at bilen øker farten og legger seg over i motsatt kjørefelt og kjører rett over katten og den dør momentant.

Jeg har nettopp vært inne hos naboen og fortalt eieren på 80 år hva som har skjedd og hun braste ut i tårer.

Det jeg lurer på da om det er noe jeg/naboen kan gjøre med dette? Er det noe vits og anmelde dem? Har egentlig på følelsen at dette ikke er noe og bruke tid på siden jeg ikke har noen bevis.
Vis hele sitatet...
Du bør helt klart anmelde dem! Dette er jo et drap som er gjort med vilje, og det burde stilles på lik linje med andre straffbare handlinger. En katt er faktisk et individ, den også.

Hadde det vært opp til meg, skulle slikt ha resultert i fengselsstraff OG bot. Jeg skjønner rett og slett ikke at noen kan gjøre sånt mot uskyldige dyr.
Anmeld det, likevel om det er minimale sjanser for at vedkommende straff. Neste gang det skjer, kanskje de sperrer opp øyene siden de vet av tilfellet fra tidligere.

Slik jeg velger å se på det ihvertfall.
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Så du mener dere bør lage en svær kampanje og ødelegge livet deres i de neste årene? Jeg sier ikke at de ikke fortjener straff, men de fortjener ikke å bli hengt ut over hele nettet.
Vis hele sitatet...
De fortjener ikke å bli hengt ut over hele nettet? What? Som om det er det verste som kan skje med noen. Selvfølgelig fortjener de å bli hengt ut "over hele nettet".
Majestic 12
Tothep's Avatar
Dyremishandling og vanskjøtsel av dyr er dessverre et nedprioritert felt i Norge

Fra og med 1. januar er det lovpliktig å varsle myndighetene ved mistanke om dyremishandling eller vanskjøtsel av dyr.

Dette må du anmelde med en gang.

Er det ikke en tv-serie som går nå? Husker ikke navnet, men det var noe om dyremishandling.

Norge trenger et dyrepoliti.
Sitat av Tothep Vis innlegg

Norge trenger et dyrepoliti.
Vis hele sitatet...
Animal Police xiyuno reporting for duty, sir!