Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 8428
OneCall har lenge vert ledende leverandør i forhold til gratis minutter og gratis sms. Pr dags dato har de 120minutter og 90 sms gratis. Det at en kan få gratis mobilbruk har lokket mange brukere (inkludert meg selv som har 2 abonnement hos de, men det er en annen sak). OneCall har lenge levert stabilt nett med få nede tider der de få har blitt fikset på kort tid. Kundeservicen hos OneCall har også vert noe av det beste jeg har vert borte i, og alle mail har blitt svart innen 1 dag.

Nå har OneCall bestemt seg for å senke minuttprisen fra 80 til 65 øre etter de inkluderte minuttene noe som er vel og bra, men dette tar de igjen en annen plass. Når de nå 1. Oktober senker prisen på minuttprisen, så innfører de at oppstartavgiften på "hele" 0.59kr skal også gjelde de "gratis" minuttene. Dette fører til at de gratis minuttene faktisk ikke blir gratis likevel. Dette er noe som de som ringer mange men korte samtaler vil merke godt i bukselommen som begynner å bli tom igjen etter at OneCall har vert så vennlig å hjelpe til å holde den full.

Utdrag fra mail som jeg fikk pr. dags dato.

ONE CALL ENDRER PRISEN PÅ MOBIL FAKTURA
I henhold til våre avtalevilkår informerer vi herved om at følgende endring for One Call Mobil Faktura trer i kraft fra 1. oktober 2008.

For vårt mest populære abonnement Mobil Faktura har vi besluttet å sette ned ringeprisen pr minutt fra 80 øre til 65 øre og sms-prisen fra 42 øre til 40 øre. Disse prisene gjelder for forbruk ut over de 120 ringeminuttene og 90 sms-ene som våre Faktura-kunder får gratis hver måned. Samtidig med dette vil oppstartsavgiften på 59 øre heretter gjelde fra og med første samtale; også for de første 120 gratis ringeminuttene. Uansett fortsetter One Call Mobil Faktura å være blant de aller gunstigste mobilabonnementene – og dersom du ringer mye og ønsker enda lavere ringepriser, bør du ta en kikk på One Call Mobil Aktiv. Les mer på www.onecall.no/prisendring

Endringene innføres 1. oktober 2008 for eksisterende kunder, og umiddelbart for nye kunder.
Vis hele sitatet...
Vil dette føre til at de mange som har skiftet til OneCall pga gratis mobilbruk flytter over til MTU eller Tele2 sitt nye Sheriff abonnement? Selv føler jeg å gi MTU tvilen til gode, og eventuelt portere mitt hovednummer over til de der jeg i tillegg får flere minutter gratis med den samme gode telenor dekningen. Er det bare jeg som kommer til å tenke å gjøre dette eller vil dette føre til at mange vil følge i mine fotspor?

Gleder meg til å høre svar

MVH
Wolfenheart
Byttet mobiloperatør asap når jeg fikk den mailen.
Takk for din bestilling av mobiltjenester hos MTU. God service og ryddighet er nøkkelord for oss.
Vis hele sitatet...
Er trossalt 1. oktober, så stresser ikke med porteringen selv. Velger å undersøke litt før jeg gjør dette og skal sende en fin mail til OneCall =P Men det at du faktisk skiftet har bekreftet mine tanker Uff, og jeg som var så fornøyd med OneCall og har fått ca 5 venner til å skifte til OneCall....
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Tusen takk for inlegget Wolfenheart. Jeg pleier aldri lese e-post fra leverandørene, og hadde det ikke vært for deg, så hadde jeg mest sannsynlig gått på en smell! Skifter over til MTU, da jeg stort sett bare har mange korte samtaler, og aldri overskrider OneCall's 120 ringeminutter.
Har lenge gått med tanker om å bytte til OneCall, men nå bytter jeg heller til MTU. Ikke at oppstartsprisen ville utgjort noen formue akkurat, men når MTU har like godt tilbud - og ingen oppstartspris er valget klart.

Det er sikkert de som kommer til å bytte over til feks MTU pga dette, men majoriteren av OneCalls kunder er nok for late til å bytte bare for dette. Sånn sett kan man lure på om dette er noe OneCall har planlagt hele tiden, og trukket masse kunder ved å reklamere om at de ikke har oppstartspris, gratis ringeminutter osv. Sleipt..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Takk for tipset. Da mistet OneCall en kunde her også (ikke at jeg noen gang signet opp hos dem frivillig -- jeg ble med på lasset når de kjøpte opp et annet firma).
Jeg sjekket forresten nettopp epostkassen, og jeg har ikke fått noen beskjed om dette.
Sitat av nso
Takk for tipset. Da mistet OneCall en kunde her også (ikke at jeg noen gang signet opp hos dem frivillig -- jeg ble med på lasset når de kjøpte opp et annet firma).
Jeg sjekket forresten nettopp epostkassen, og jeg har ikke fått noen beskjed om dette.
Vis hele sitatet...
Du har fått det via Ipea da altså? Det er via dem jeg har 2 abonnement hos onecall
Da mistet de 3 kunder fra min familie også.
De har nettop mistet 7 kunder fra min familie. Selv har jeg tele2. Men resten har OneCall.
Huff, OneCall som var så bra igang. De hadde vel ikke de beste inntektene men.
Tror dere at onecall registrere at de mister mange kunder, og kanskje går tilbake til det gamle systemet? Da er det vel allerede for sent... Dere frå poste hvordan dere liker MTU
Med å gjøre dette føler jeg at de ikke lenger vil ha småbrukerne, men derimot vil ha de som faktisk ringer litt og ikke meg som har betalt de ca 120 kr på over et år... Viss de skifter tilbake tror jeg at det vil være for seint for de da de allerede da har mistet mange kunder. Blir spennende å se hvordan fremtiden til de blir.
grei post å komme over ettersom jeg holder på å sjekke ut nye mobiloperatører. Vurderte virkelig OneCall, men ettersom jeg også har mange korte samtaler forsvinner poenget litt.. Som bobbo sa, har noen erfaringer med MTU?
Fin post dette. Jeg fikk også mail i dag, og kom fra lasset som ble dratt med IPEA. Bytter selv til MTU nå, gratis er det ikke lengre. Oppfordrer alle andre også til å sende en mail til OnceCall og forklare hvorfor man velger å bytte operatør.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Takker for informasjonen, besluttet å bytte selv i nermeste fremtid.
Hadde de ikke hatt råd til å sette ned prisene hadde de sanssynligvis ikke gjort det. Taktisk markedsføring. De får flere kunder av sånt, vet du.
Leste akkurat mail jeg å. Da blir det å bytte til MTU
Jeg og de fleste jeg kjenner har chess friends og betaler ikke en krone uansett hvor mye vi ringer... Hva er MTU? Hva er bedre med dem? FÅR man penger for å ringe folk?
har one call, men tror jeg skal bytte til MTU.
Enig med deg wolfenheart, jeg å hadde vervet inn mange kompiser til onecall, synd at de skulle starte med oppstartsavgift.
Håper for deres del at MTU har skjerpet seg. Jeg byttet vekk fra de for litt over en måned siden, da var jeg dritt lei.
Blant grunnene kan jeg nevne:
  • Horribel responstid på mail (en og en halv måned, etter purringer)
  • Kort åpningstid hos kundeservice (der hvor NetCom har åpent 24/7 har mtu åpent vanlig kontortid (det er ikke en gang oppgitt på hjemmesiden))
  • Mms fungerer ikke som det skal (mottager får kun en link til en nettside)
  • Mange meldinger forsvinner (både inngående og utgående)
  • Mange fire- og femsifrede numre fungerer ikke å ringe i det hele tatt
  • Nettverksoppsettet fungerer veldig til og fra
  • Enkelte ganger kunne jeg ikke en gang motta samtaler (den på andre siden fikk beskjed om at nummeret ikke var i bruk).
Jeg sendte informasjon om denne tråden til OneCall. Konkurranse er veldig viktig for oss som forbrukere, så jeg håper de leser den og tar stilling til de sterke meningene her.
Sikkerhetsklarert
MTU er ikke noe alternativ en gang, da de rett og slett ikke leverer varene. Froskenfredrik nevner de fleste problemene dems, i tilegg til at sms du sender kommer opptil 2 døgn forseint frem til mottaker.

Eneste som kan være konkurerende med OneCall er Tele2 Sheriff, som jeg selv har bestillt nå som Onecall dreit på leggen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Problemet med Tele2 er at dei har et avslappa forhold til personvern, og at dei har levert det eg meiner grensar til falske anmeldelser mot personer. Derfor er dei uaktuelle for min del, sjølv om dei er billigast.
Om jeg har forstått Tele2 Sheriff rett, betaler jeg 0 i måneden, så kan jeg ringe helt til jeg normalt ville brukt akkurat 175,- uten å betale et rødt øre? Dvs. akkurat samme greie som onecall, mtu og alle disse andre greiene, bortsett fra at du ikke får ringetiden oppgitt i minutter, men i penger isteden?
Hva byttet du til froskenfredrik? Har skiften til MTU nå, men vart litt i tvil etter den posten
surre: Byttet til NetCom. Litt dyrere, men de har et bunnsolid nett, seriøs kundeservice og lang erfaring. Pluss at min iPhone bare kunne kjøpes med NetCom abonnement
Sitat av froskenfredrik
surre: Byttet til NetCom. Litt dyrere, men de har et bunnsolid nett, seriøs kundeservice og lang erfaring. Pluss at min iPhone bare kunne kjøpes med NetCom abonnement
Vis hele sitatet...
Bruker ikke OneCall NetComs nett?

Skal prøve OneCall noen måneder til. Jeg ringer lite og sender få meldinger så er litt spent på hvordan regningene mine blir påvirket av dette.
"One Call benytter Network Norway sitt mobilnett i Norge. Network Norway er en nettleverandør som startet utbyggingen av sitt GSM-nett i 2006. Selskapet har per i dag et fullt utbygget nettverk kun i deler av Norge og har en avtale om nettverksplass på Netcom sitt nett, for de steder de selv ikke dekker. Vekslingen mellom de 2 nettene skjer automatisk og telefonen din velger alltid den senderen som gir best dekning."

Hjemmesiden til onecall. Det jeg har opplevd med mtu er at jeg får svar på mandag , når jeg har sendt sms på fredag til de som har det..
Kalakov, jeg byttet fra MTU til NetCom. Ville bare advare alle som nå planlegger å valfarte fra OneCall til MTU.

OneCall har forøvrig sitt eget nett, Network Norway. Utenfor sitt eget dekningsområde roamer de hos NetCom.
OneCall sine kunder skal fases over til Telenor sitt nett i forbindelse med omleggingen av abonnementene.
Edit: Network Norway er selvsagt fortsatt hovednett, men viss det ikke er tilgjengelig, skal nå kundene bruke Telenor sitt nett i stedet for Netcom sitt. Som følge av dette får OneCall-kunder 3G tilgang når de har blitt faset over.
Sist endret av steili; 31. august 2008 kl. 12:50.
"One Call bytter nå over til Telenor-dekning der hvor Network Norways eget nett ikke dekker. Nye kunder vil bli aktivisert i Telenors nett fra og med 1. september 2008.

For eksisterende kunder starter endringen ca 25.august. Overføringen av One Calls kunder vil ta ca 3-5 uker."
Bytter faktisk nå !
Ja da var man klar for å skifte til noe annet. Dette var en stor skuff fra One Call sin side :/
Da er Tele2 Sheriff bestilt hos hele familien... Farvell OneCall.. Gøy så lenge det varte...
Blir nok å bytte for min del også..
Jeg kommer nok til å bytte selv. OneCall har jo gått helt vekk fra sitt eget konsept og er nå ikke lenger et "billig abonnement". Denne endringer her lar vel kunder si opp abonnementet deres til tross for bindingstiden?
Sist endret av avispapir; 31. august 2008 kl. 16:14.
MTU fri virker som et godt alternativ. Noen som har erfaringer med MTU her?
Sitat av Forconin
MTU fri virker som et godt alternativ. Noen som har erfaringer med MTU her?
Vis hele sitatet...
Les lenger oppe i tråden
Jeg har onecall og mtu på to av mine mobiler. MTU bruker jeg lite, mens onecall er hovednummeret mitt liksom. Jeg kommer til å portere ut fra onecall temmelig snart. Hørte reklame for tele2 sin sheriff på radioen idag, og det hørtes jo interessant ut. Hvis det er et tilsvarende abonnement som det onecall har levert til nå og det mtu leverer så blir jeg tele2-kunde på mobil nå. Jeg har ikke lyst å ha hovednummeret mitt hos mtu, for de er alvorlig ustabile, selv mange måneder etter oppstart. Store forsinkelser på sms, problemer med mms, bingo om du får kontakt når du prøver å ringe. Det er min opplevelse med dem ihvertfall. Ganske utrolig at de kan lansere et så dårlig produkt, og ikke engang fikse det nå det har vært så dårlig så lenge.
Bottom line, jeg kommer til å sjekke ut tele2 sheriff, har litt vondt for å tro at de faktisk har et gratis-abonnement men vi får se når jeg får kikket litt mer på det. Bort fra onecall blir det ihvertfall. Og tipper resten av familien min følger etter ganske snart.

Det ser ut som Tele2 Sheriff overgår min tiltro til Tele2, og at det faktisk er gratis. Man får altså en rabatt på kr 175 på regningen hver måned som trekkes fra mot taletrafikk og sms. Vanlig forbruk av sms og taletrafikk blir da gratis, og man betaler ingenting. Gratis mobil. Slik det skal være
Melder portering imorgen dersom noen ikke har funnet noe med liten skrift.
Sitat av bo1e
Melder portering imorgen dersom noen ikke har funnet noe med liten skrift.
Vis hele sitatet...
Jeg har sittet og lest endel nå, og jeg ser fortsatt ingen ting. Jeg kommer dog ikke til å skifte fordi dersom noe høres for godt ut til å være sant, er det akkurat det det er. Så det må være noe jeg har oversett =)
Bittelitt off, men hvordan er det med fakturaer? Har nettopp bestilt OneCall, men ikke fått det enda.. Er det slik at hvis jeg ringer 2 samtaler på en måned (59 øre x2), får jeg regning på 1 kr og 18 øre den måneden da?
Sitat av pels
Bittelitt off, men hvordan er det med fakturaer? Har nettopp bestilt OneCall, men ikke fått det enda.. Er det slik at hvis jeg ringer 2 samtaler på en måned (59 øre x2), får jeg regning på 1 kr og 18 øre den måneden da?
Vis hele sitatet...
Om samtalene er under 120 minutter totalt, ja.
Ja, tenkte at begge samtalene var under 120 min totalt, og at jeg ikke hadde brukt 90 SMS heller.. så jeg får virkelig så små regninger?
Jeg leste mailen, men hadde ikke tenkt å gjøre noe med det. Vel, har vel egentlig ikke tenkt å gjøre noe mere med det. Jeg sender kanskje under 90sms i måneden, og ringer kanskje 3-4ganger. Jeg gjør ikke noe av å betalte et par kroner i måneden for å slippe å bytte, og vente til nummer er overført og sim-kortet er i postkassa.
Kjære kunde

MTU har i en lang periode vært alene i Norge med å tilby fri bruk av mobil, noe jeg regner med du også har funnet attraktivt.

Forutsigbarhet med de faste mobilkostnadene er et viktig element både for deg og oss.

Imidlertid ser vi nå at myndighetene legger føringer for alle mobiloperatørene, noe som kraftig reduserer vår inntjening. På denne bakgrunn ser vi oss nødt til å justere noe på vilkårene.

Vi vil fra 1. Oktober foreta en justering av gratisminutter på MTU Fastpris, MTU Fastpris+, MTU Fast Tale, MTU Fast Total+ og MTU Fast Total:
Fri ringetid inntil 3000 minutter (50 timer) pr mnd.
Priser for bruk utover dette for deg som privat.
Priser for bruk utover dette for deg som bedrift.



Vi mener antall minutter er såpass høyt at du neppe vil merke noen forskjell. Ringer du imidlertid mer en 50 timer, finner du prisen her.

For nye bestillinger gjelder endringen fra 25. August.

Du har mottatt denne mailen fordi du er juridisk eier av et mobilabonnement hos oss.


Med vennlig hilsen

MTU Communications AS


Jo Lerheim

Adm. dir





Nå ringer jeg ca 3-9 timer daglig, dette lover ikke bra for meg.. Noen som har et alternativ til MTU?
Sist endret av Dani87; 31. august 2008 kl. 21:22.
Sitat av pels
Ja, tenkte at begge samtalene var under 120 min totalt, og at jeg ikke hadde brukt 90 SMS heller.. så jeg får virkelig så små regninger?
Vis hele sitatet...
Nei, du får ikke så små regninger. Jeg husker ikke hva grensen er på akkurat nå, men jeg har ved flere tilfeller fått utsatt regning nettopp fordi at den var så liten selv

Jeg har OneCall selv, og kommer til å fortsette å ha det. MTU er for å være ærlig noe av det verste jeg har vært borti, verken jeg eller noen jeg kjenner har noen god erfaring med dem. Tele2 er som Slashdot sier meget slappe med sikkerheten, så de anser jeg heller ikke som noe alternativ. Jeg har i grunn heller ikke noen god erfaring med Tele2.
Sitat av Dani87
Kjære kunde

MTU har i en lang periode vært alene i Norge med å tilby fri bruk av mobil, noe jeg regner med du også har funnet attraktivt.

Forutsigbarhet med de faste mobilkostnadene er et viktig element både for deg og oss.

Imidlertid ser vi nå at myndighetene legger føringer for alle mobiloperatørene, noe som kraftig reduserer vår inntjening. På denne bakgrunn ser vi oss nødt til å justere noe på vilkårene.

Vi vil fra 1. Oktober foreta en justering av gratisminutter på MTU Fastpris, MTU Fastpris+, MTU Fast Tale, MTU Fast Total+ og MTU Fast Total:
Fri ringetid inntil 3000 minutter (50 timer) pr mnd.
Priser for bruk utover dette for deg som privat.
Priser for bruk utover dette for deg som bedrift.



Vi mener antall minutter er såpass høyt at du neppe vil merke noen forskjell. Ringer du imidlertid mer en 50 timer, finner du prisen her.

For nye bestillinger gjelder endringen fra 25. August.

Du har mottatt denne mailen fordi du er juridisk eier av et mobilabonnement hos oss.


Med vennlig hilsen

MTU Communications AS


Jo Lerheim

Adm. dir





Nå ringer jeg ca 3-9 timer daglig, dette lover ikke bra for meg.. Noen som har et alternativ til MTU?
Vis hele sitatet...
litt forsinket aprilsnarr eller?
Sikkerhetsklarert
Sitat av SpARxXx
litt forsinket aprilsnarr eller?
Vis hele sitatet...
Nei det stemmer det der...

Flere som har fått den i dag.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Jeg gikk over fra OneCall til NetCom YoungTalk nettopp for å ha kontroll på min mobilbruk. Med 120 gratis ringeminutter og 90 gratis SMS er det lett å bli mobilgal! :P
Jeg sa vel det da MTU startet med det der at det ikke kom til å vare lenge
Sitat av Pjukern
Nei det stemmer det der...

Flere som har fått den i dag.
Vis hele sitatet...
altså du kan ringe i 50timer pr. mnd. uten å betale for det?
virker litt suspekt spør du meg men..
Har fått mail og byttet til MTU Fri. Det samme med resten av familien. Får se om det lønner seg. Er det noe problemer blir det bytte igjen. Har uansett to telefoner, så man får tak i meg...