Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5916
We got machetes!
Var på¨rehab i Krsand når jeg var 19 år.. Holdt meg vel til jeg ble 22 før den første sprekken skjedde (er 25/26). Men nå i ettertid sprekker jeg så i så kosntant..(Værte ute på tull i ca 1,5år) jeg får piller av lege, kjøper xanor/valium++ på gata, bruker en del pepper/cola.. ++ Jeg har 50% jobb og KVP fra NAV....
Og har nettop blitt 'forelska' i ei kjekk jente, kansje fordi hun har den mest deilige kroppen jeg har sett på et kvinnemenneske.(IRL), eller bare fordi jeg ikke er vandt med å få den type oppmerksomhet hun gir meg. Men hun sliter og med rus ,veldig.... og ja jeg vet det er en dårlig combo..Men nå har jeg møte med nav imorgen ang "Hvordan går det med deg kvp osv".. Hun vet ikke at jeg har så stort rusproblem som jeg har.. Og jeg vil faktisk inn på en instutisjon.. For nå er jeg for gammel til å holde påmed dette føler jeg. Og jeg klarer ikke slutte på egen hånd. Noen som har erfaring fra Alpha? Evangeliesenteret? Andre plasser? Alt utenom rogaland. Men er som sagt 100% forberedt på å bli ferdig med ALT., vet heller ikke hvordan jeg skal klare å beskrive dette for hu nav dama men det får jeg finne ut av imorgen. tips om det kansje?

Beklager om skrivingen ble litt uforståelig.. er ganke full av diverse benzo...
Takk for svar på forhånd.
Jeg tenker at dette har NAV erfaring i å hjelpe deg med :-)
Forklar alt til saksbehandler og unerrett oss i morgen.
NAV har også rus konsulenter du kan prate med, be din saksbehandler om å få time der.
Gratulerer med et godt valg og lykke til i morgen :-)
Sist endret av Huttetutta; 30. mars 2014 kl. 20:45.
Ikkje dra på noke evangeliesenter. Då bytte du ut narkotika med anna fantasiavhengighet.

Any way, når du har komt så langt som du har med å vere innstilit på avvenning og å avslutte ruskapittelet så e du godt på veg. Hold på den motivasjonen du har, så skal du sjå at du fiksa deg. Masse lykke til!
Det å innse at man har et problem, og videre ta initiativ til å løse problemet er det første steget til å bli rusfri. Håper virkelig du får bra hjelp av NAV!
Hvor bor du? Floen Kollektivet på Manger utenfor Bergen er visst utrolig bra. Det er en gård med dyr langt ut på landet, der pasientene er med på stell av dyrene og virkelig får samarbeide i husarbeid osv. De driver medisin fri behandling, men de har stor fokus på gruppesamtaler og det synes jeg er en veldig bra metode. Det er også sånn at du begynner i poliklinikk som ligger i Bergen sentrum, der man møter 2 ganger i uken og blir en del av de som venter på å komme inn på Floen.

Det som og er veldig spesielt og bra med Floen er at de har mange faser. Først begynner du i poliklinikk, så kommer du ut på selve gårdsbruket/huset hvor du går inn i en intens prosess med deg selv. Ikke nok med det, men de hjelper deg ut i jobb igjen eller inn på skole om du vil det. Men de legger en plan for deg og får deg inn i strukturerte hverdager. Så når du har vært der 1 år og har tilbud om jobb eller skole flytter du ut i en av leilighetene som Floen Kollektivet selv eier.
I begynnelsen tror jeg du bor i en leilighet under oppsyn, etter hvert får du flytte inn i din egen leilighet som de også eier. De går dypt inn i alle fasene, og tar deg som pasient på alvor!

Du kan lese mer og se bilder her: http://www.helse-bergen.no/omoss/avd...der/enhet.aspx
Kom også over en del artikler om pasienter som har vært innlagt der:
http://www.helse-vest.no/aktuelt/nyh...-pa-alvor.aspx
http://www.klikk.no/produkthjemmesid...icle312583.ece Hun her var først innlagt på Floen for så å begynne som miljøterapaut der

Om dette høres interessant ut ville jeg tatt en tlf til de for mer informasjon. Det jeg har skrevet her har jeg selv fått vite av de på et informasjonsmøte jeg hadde sammen med min psykolog og Floen Kollektivet.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg ville være forsiktig med å knytte krav til deg selv opp til en dame. Dette handler vel delvis om at du ikke føler deg bra nok? At hvis hun visste hvordan du egentlig var, så ville hun hatet deg eller gått fra deg?

Du er ikke alene, bror. Flere har gått på den smellen.. men hva skjer hvis hun likevel går fra deg..vil du falle tilbake til "gamle vaner"..? Kjenn på den følelsen det ville være hvis hun hadde visst alt om deg i morgen og sagt at hun aldri ville se deg igjen.. hva ville du fylt livet ditt med?

En refleks når jeg virkelig ikke takler eksistensen er å putte noe i meg. Samme hva det er, samma hvor dårlige ide det er. Alt annet enn å være alene i kroppen med den dårlige følelsen. mat, drop alkohol whatever.

Dere kan rope liksompsykolog nå, be my guest. Jeg har vært der¨.. at jeg har følt meg for dårlig.. nå vet ikke jeg hvor ille eller ikke ille du er, men jeg ble likt for den var og ikke den jeg trodde at dama ville jeg skulle være.. og det var en av de største feilene jeg har gjort at jeg prøvde å være den jeg trodde hun ville like og slik klamre meg til henne. Det kostet meg henne som venn også
Sist endret av meaculpaUIO; 31. mars 2014 kl. 03:22.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Ikkje dra på noke evangeliesenter. Då bytte du ut narkotika med anna fantasiavhengighet.
Vis hele sitatet...
Heller kristen enn narkoman.
We got machetes!
Trådstarter
Jeg bor i stavanger, Og jeg ringte dama idag å sa at jeg kan ikke fortsette å være me ho... Og idag når jeg kom inn til nav kl 9 (møte var kl9) Så får jeg tlf halv 10 om at saksbehandler er sjuk og at jeg må komme tilbake imorgen kl 2.. Og får heller ikke snakke med min saksbehandler, men ei anna som er helt ukjent i min sak. Flott start på en dag jeg håpte skulle starte bedre å få ordne opp i litt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan gikk det på møtet, Junglemafia? Hørtes ut som du var klar for å rydde opp i litt av hvert, og jeg vil gjerne høre hvordan det går med deg.
skaff deg en jobb.. jobb er løsningen for allt !
JO DRA på evangeliesenteret!!!! jeg har vært der selv og det er kjempebra om du vil bli mer kristen/torende og når du blir det tenker du på helt anen måte, jeg har helt sluttet med tung narkotika for å "takle verdagen" men ruser meg fortsatt på stimunlanter og psykideler selvom jeg vet det er helt feil pga jesus og alt det der og om jeg dør i sånn rus og jeg er bevist vet jeg er en synder................ Jesus greiene har ihvertfall hjulpet meg med å tenke mye mer kreativt og fremover, og ikke bare "leve i nuet" , nå tenker jeg hele tiden på om jeg kommer til helvete eller himmelen eller hvor/hva/skjer når jeg dør!.....

er veldig mye mer forsikktig nå, har vært så nær døden mange ganger i psykose panikk dødsangst og "Djevelen" har kommet til meg og stjålet, penger, ting, personer, som jeg har mistet!
Sist endret av 125367468864; 10. april 2014 kl. 21:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 125367468864 Vis innlegg
JO DRA på evangeliesenteret!!!! jeg har vært der selv og det er kjempebra om du vil bli mer kristen/torende og når du blir det tenker du på helt anen måte, jeg har helt sluttet med tung narkotika for å "takle verdagen" men ruser meg fortsatt på stimunlanter og psykideler selvom jeg vet det er helt feil pga jesus og alt det der og om jeg dør i sånn rus og jeg er bevist vet jeg er en synder................ Jesus greiene har ihvertfall hjulpet meg med å tenke mye mer kreativt og fremover, og ikke bare "leve i nuet" , nå tenker jeg hele tiden på om jeg kommer til helvete eller himmelen eller hvor/hva/skjer når jeg dør!.....

er veldig mye mer forsikktig nå, har vært så nær døden mange ganger i psykose panikk dødsangst og "Djevelen" har kommet til meg og stjålet, penger, ting, personer, som jeg har mistet!
Vis hele sitatet...
Vil det si at du fortsatt ruser deg like mye som før, men nå har du en gud og ha noia for også?
jeg ruser meg absolutt ikke så mye som før, jeg brukte å ta heroin å alt mulig for å "ha det gøy" trodde det bare var kult og dagene gikk fortere, nå har jeg andre ting og tenke på ja, men jeg tar stimulanter/psykideliske stoffer iblandt til fest og sånt, og ja jeg har abbsollutt "noia" for gud og djevelen, whatever hvor crazy det høres ut som, er jeg ihvertfall ikke en drittnarkoman som jeg pleide å være å tar mye mer vare på helsa og meg selv nå, og tenker hva som faktisk kommer til å skje etter at man dør, noe må jo skje?? ingen vet svaret på det, men det finner vi alle ut av. Det er ihvertfall nødvendig å være forberedt på det, for det kommer en dag for oss alle. og tenke på alle handlinger man også gjør mens man lever er også viktig
Sist endret av 125367468864; 10. april 2014 kl. 22:07.
Jeg må bare nevne at jeg kjenner folk som har hatt greie opphold på evangeliesenteret og kommet bra utav det, psykisk og. De er rusfri idag og sliter ikke med tanker hverken om Gud eller fanden selv. Men om du er ca. allergisk mot kristendom (som meg) så ville jeg dratt et anna sted. Var visst endel samlinger med bønn og slikt..
Hvis du ikke har selvdisiplin; Iboga! Religion er også et rusmiddel.
Sist endret av nudo; 11. april 2014 kl. 11:58.