Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  138 69616
Har et stort problem! skjærer..http://no.wikipedia.org/wiki/Skj%C3%A6re

Kl 0500 kommer fuglene og sitter seg på takrenna/ verandaen utenfor soverommet mitt, de holder mildt sagt et helvette og driter ned alt.
Jeg vil fjerne fuglene! Bor i relativt tettbygd strøk..

Tenkte først jeg skulle bruke 22 og skyte, men får ikke til å ta et sikket skudd, uten at jeg skan være 100% sikker på at kula lander i et hus eller barn.

Noen som har noen tips ?
-Rar på fulltid.
Brøskalk med 96% sprit, de blir drita og faller i bakken (slår seg i hjel).
Sitat av djrubber Vis innlegg
Brøskalk med 96% sprit, de blir drita og faller i bakken (slår seg i hjel).
Vis hele sitatet...
Gjorde faktisk dette når jeg bodde på landet! Dynket en loff med raki jeg hadde fått med meg fra syden.. var sikkert 20 måker som gikk mental på loffen, og den var borte på 2 minutt. Måkene klarte ikke å fly etterpå..de gikk bare rundt på bakken og var drita, dreit mye og spydde.
Var ganske gøy å se på forsøkene på å lette da..
Var all in good fun helt til bikkja til naboen kom løpende og gikk på killing spree
Ganske enkelt triks jeg gjorde når jeg hadde problemer med måker o.l som satt på båten min. Gå på en leketøysbutikk å kjøp slike flaske leke slanger. Klapperslange. brilleslange osv. Legg disse her problemene er!
Kjøp en "leir ugle" på feks xxl. Det skal vist ha en efekt på skjær å kråker...
Sitat av Bodegaman Vis innlegg
Kjøp en "leir ugle" på feks xxl. Det skal vist ha en efekt på skjær å kråker...
Vis hele sitatet...
De funker bare en liten stund har jeg hørt
Du må beise sjarken!
.22 med lyddemper så er problemet borte, bortsett fra masse døde skjærer
Fugleskremesel ? Kansje ikke såfint men :P
Sist endret av Skadefro; 10. juni 2012 kl. 21:19.
Rottegift og leverpostei. Eller ei pakke kjøttdeig med knust glass i...
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Katt.

På onsdag satt det 7-8 skjærer og skreik på taket vårt om morgenen.
Når jeg kom hjem fra skolen hadde katta barbarisk drept 3 av dem og plassert dem strategisk ut i hagen. Har ikke sett resten siden da.
Har akkurat samme problemet som deg.

Jeg har nå spikra mange spikere på et bord med spissen opp. Dette har jeg festa der dem pleier å sitte.

Ellers har jeg hengt opp cd-plater i tråd under takmønet. Funker også.

Edit: Gummislanger, ugler osv. fungerer kanskje 1 uke.
Sist endret av reklame; 10. juni 2012 kl. 21:43.
Sitat av djrubber Vis innlegg
Brøskalk med 96% sprit, de blir drita og faller i bakken (slår seg i hjel).
Vis hele sitatet...
Om man er ekstra ondsinnet og har lyst til å få masse tyn og pepper fra de trauste dyrevennene her på huset så kan man bytte ut spriten med konsentrert frostvæske.
Det skal være en temmelig effektiv metode for å ta livet av glupske skapninger som f.eks. skjærer.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Katt.

På onsdag satt det 7-8 skjærer og skreik på taket vårt om morgenen.
Når jeg kom hjem fra skolen hadde katta barbarisk drept 3 av dem og plassert dem strategisk ut i hagen. Har ikke sett resten siden da.
Vis hele sitatet...
Katta mi er en maskin når det kommer til å drepe tidlig på sommeren, men så begynner fuglene å stupe etter henne, når de gjør det blir hun inne hele dagen har også hendt at fugler har stupt rett inn i vinduet i stua for å ta katta.
Sist endret av Vod0; 10. juni 2012 kl. 22:01.
Rottefelle med brød i.
En kompis av meg satte de i et tre og venta, de jævlene er så glupske at de forsøkte og spise fella også, mens måkekompisen hadde bøyla rundt halsen.
Støtter den om å få seg en katt.

Vær imidletid forsiktig med 96% alkohol, fulle katter er slitomt.
Sitat av tøffel Vis innlegg
Ganske enkelt triks jeg gjorde når jeg hadde problemer med måker o.l som satt på båten min. Gå på en leketøysbutikk å kjøp slike flaske leke slanger. Klapperslange. brilleslange osv. Legg disse her problemene er!
Vis hele sitatet...
Støtter den.
Om mulig kan du knyte en streng langs takrenna f.eks. Da kan de ikke sette seg. Ofte gjort på møne fra ene siden til andre, også oppå piper.


Edit: Rødsprit fungerer også på loffen.
Sist endret av Skaddfrontallap; 10. juni 2012 kl. 22:55.
Du må beise sjarken!
Hvis du dreper ei og legger den på taket så vil de andre forsvinne
Bestemor hadde samme problemet for mange år siden, ho skaut en av de med luftgevær, er ikke merkbart med skjærer der den dag i dag.
Måkene OG skjærerne var der før deg.. Vent til vinteren så kan du heller klage på snø på taket
kast masse brødbiter på bakken, bruk ei fiskestang, fest kroken i en av brødbitene og vent.
Sitat av matsiiiii Vis innlegg
kast masse brødbiter på bakken, bruk ei fiskestang, fest kroken i en av brødbitene og vent.
Vis hele sitatet...
Det må jo se bra ut for evt naboer som går forbi; en kar som flyr rundt med en fiskestang og en fugl i andre enden av snøret.

Vet måker er plagsomme, men jeg er ganske sikker på at noen vil reagere når du forsøker å fiske fugler
Sitat av heartslava Vis innlegg
Måkene OG skjærerne var der før deg.. Vent til vinteren så kan du heller klage på snø på taket
Vis hele sitatet...
Og hva faen har det å bety?

Brødbiter og sprit funker som bare juling, kjør på!
Sitat av olavXO Vis innlegg
Det må jo se bra ut for evt naboer som går forbi; en kar som flyr rundt med en fiskestang og en fugl i andre enden av snøret.

Vet måker er plagsomme, men jeg er ganske sikker på at noen vil reagere når du forsøker å fiske fugler
Vis hele sitatet...
bare sveiv den inn og avlive fuglen
Sitat av matsiiiii Vis innlegg
bare sveiv den inn og avlive fuglen
Vis hele sitatet...
Ser sikkert enda bedre ut.

Må jo være bedre å ikke være tilstede i det hele tatt
Folkens, vi trenger da vel ikke å være slemme mot andre dyr. Disse her burde fungerer perfekt: http://www.mamut.net/egilsvendsen/subdet10.htm
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Og hva faen har det å bety?

Brødbiter og sprit funker som bare juling, kjør på!
Vis hele sitatet...
Du fortjener en brødskive med rottegift.. Hva gjør skjærene for noe galt da? Måkene skriker greit nok, men er det noe grunn i å begå dyreplageri for den ene lille skylden?

Det som har med saken å gjøre er at fugler har eksistert lenger enn hele slektstreet ditt og motivert tipsing og råding mot mishandling av fugler er feil..

Til trådstarter: Håper du har vett nok i hodet til å overse slike barnslige og onde tips.. mange andre som har tipset godt nok her, håper for guds skyld at du ivaretar normal tankegang når du prøver å fjerne problemene dine..
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Og hva faen har det å bety?

Brødbiter og sprit funker som bare juling, kjør på!
Vis hele sitatet...
Og hva faen skal det hjelpe med problemet?

For det første er det dyreplageri.

For det andre kommer de garantert til å returnere etter at de har fått servert brødbiter uansett om det er med alkohol.
Brødskalk og fenghette! Smeller greit, og fugler vil ikke være et problem lenger.
Er bedre med ti fugler på taket enn en inni huset!

(Eller hvordan nå det ordtaket var)
Happy Buddha
Det storebrand linket til funker utmerket! Og om du absolutt skal ta livet av dem kan sprit være en diskré og fin måte med tanke på at du bor i et tettbebygd strøk.
Som noen har sagt tidligere.. Skaff deg en katt!

Hadde masse skjærer i treet utafor huset. Ene dagen jeg sto opp og skulle ta morgenrøyken min lå det 4 døde skjærer på bakken og katta var oppe i reiret og koste seg. Etter det har katta fått min respekt og får sove i senga mi
få vekk de ekkle fuglene(måser og skjærer), lager bråk, plager kattene mine, og prøver å drite på meg nå. kan knapt gå 100 meter fra de så kan du nermest høre at de lader opp ræven for å skyte meg...
Hvis man først er inne på tanken om å skjenke en fugl med sprit så skal man ikke skaffe seg en katt heller. Dyreplagere kalles dere.
Sitat av tgod Vis innlegg
Hvis man først er inne på tanken om å skjenke en fugl med sprit så skal man ikke skaffe seg en katt heller. Dyreplagere kalles dere.
Vis hele sitatet...
å herregud.... det er forskjell mellom en katt og en måke... kjørt på med sprit og brødskive har hørt det skal funke fjell
Kjøp deg en diger pappegøye som hyler, skriker og banner hver gang skjærene nærmer seg!
Sitat av [K]aLLeMcSnurp Vis innlegg
Kjøp deg en diger pappegøye som hyler, skriker og banner hver gang skjærene nærmer seg!
Vis hele sitatet...

Han ville fjerne støyet, ikke forverre det.
flaske med dette strategisk sprutet over noen brødbiter fra denne flaska burde holde jævlene unna LENGE

http://www.chilefoundry.co.uk/wp-content/uploads/blairs-pure-death-sauce.jpg

faenskapet brenner som lava, og får tabasco sauce til og smake som rømme, denne dritten er full av advarsler for en grunn og har fortjent navnet!

(muttern har ødelagt meg og mine brødres smaksløker med chilli siden vi var små så jeg er vant til sinnsykt sterk mat, men dette er umenneskelig)
Sitat av faceplants Vis innlegg
flaske med dette strategisk sprutet over noen brødbiter fra denne flaska burde holde jævlene unna LENGE

http://www.chilefoundry.co.uk/wp-content/uploads/blairs-pure-death-sauce.jpg

faenskapet brenner som lava, og får tabasco sauce til og smake som rømme, denne dritten er full av advarsler for en grunn og har fortjent navnet!

(muttern har ødelagt meg og mine brødres smaksløker med chilli siden vi var små så jeg er vant til sinnsykt sterk mat, men dette er umenneskelig)
Vis hele sitatet...
Er den helse skadlig?
Funker det som prank på kompisser uten at de omkommer/får varige men tenker jeg på da
Sist endret av Klistermerke123; 11. juni 2012 kl. 06:19.
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Han ville fjerne støyet, ikke forverre det.
Vis hele sitatet...
Å? Var forsåvidt ikke støy, men avføring og ekskrement som jeg oppfattet var hoved årsaken til å jage dem vekk. Syntes en forbanna, slagferdig pappegøye som kommer med gloser fra nordland, er et verdig forslag
Sitat av [K]aLLeMcSnurp Vis innlegg
Å? Var forsåvidt ikke støy, men avføring og ekskrement som jeg oppfattet var hoved årsaken til å jage dem vekk.
Vis hele sitatet...
Kl 0500 kommer fuglene og sitter seg på takrenna/ verandaen utenfor soverommet mitt, de holder mildt sagt et helvette og driter ned alt.
Vis hele sitatet...
Syntes en forbanna, slagferdig pappegøye som kommer med gloser fra nordland, er et verdig forslag
Vis hele sitatet...
Prøver og ikke irritere folk grenseløst med og kverulere for mye nå, men det er egentlig ikke det
If you can't beat them, join them.
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Prøver og ikke irritere folk grenseløst med og kverulere for mye nå, men det er egentlig ikke det
Vis hele sitatet...
Greit, men hadde dog vært festlig å våkne til:
"Ha dæ tel helvete vekk før æ bestille voldtekt fra Kongo tell å ta dæ i rævgløtte på tur!!"
Prøv å kast småstein på fuglene/jævelskapet i ett par dager (trenger ikke drepe dem, bare jage dem vekk).
Sitat av FpsDog Vis innlegg
If you can't beat them, join them.
Vis hele sitatet...
Hahaha, hva skal det bety? Skal TS sitte på taket i skjærekostyme og danne vennskap med fuglene? :rolleye:
Sitat av okkla Vis innlegg
å herregud.... det er forskjell mellom en katt og en måke... kjørt på med sprit og brødskive har hørt det skal funke fjell
Vis hele sitatet...
Når det kommer til dyreplageri? Fortell.
Sitat av tgod Vis innlegg
Hvis man først er inne på tanken om å skjenke en fugl med sprit så skal man ikke skaffe seg en katt heller. Dyreplagere kalles dere.
Vis hele sitatet...
Det er da stor forskjell fra at katten din dreper dem og at du skjenker dem fulle.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det er da stor forskjell fra at katten din dreper dem og at du skjenker dem fulle.
Vis hele sitatet...
Snakker om å eie en katt om man liker å pine dyr. At katter fanger fugler er naturlig.
Om du gir de gratis sprit burde da bare fuglene være takknemelige.