Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 4259
Min gode venn Stjerna har nettopp laget ferdig end drum and bass remix av Alexander Rybaks mye hatede Fairytale. Kan sjekkes ut her;

http://www.marsmelons.com/articles/9...n-song-contest

Bråk kalles det spør du meg...
Hvis målet var å lage noe dritt av noe dritt, så vil jeg benytte anledningen til å gratulere.
Den er altfor intens, i tilleg er den basert på noe som i utgangspunktet nesten fremkaller brekninger.........I agree with mentalmelt
+1 på at det var for intenst.

Hvis dette ble brukt som et kort break i en Drum'n'Bass låt kunne det vært noe annet, men nei.

Trodde virkelig det skulle komme noe annet / mer.
Hva faen var det?
Trådstarter
Haha, gudene veit hvorfor han ville remixen akkurat den, men det passet nå å legge den ut på en dag som denne.
Var intenst ja :P
Faktisk værre enn min musikksmak jo. - Dj eXecute

Amazing.
Det høres teknisk bra gjennomført ut, men låta i sin helhet ble for intens som folk skriver, for kjapp og masete. Så klarte jeg ikke helt plassere den låta som drum'n'bass heller. Dritrask dubstep uten wobblebass, og masse felesamples

Jeg mener gjennomførelsen og konstruksjonen på låta kunne blitt mye bedre hvis du strakk melodier og riff fra originalen mer ut, nå høres det ut som du prøver å stappe mest mulig fele mellom hvert kick og da blir det for raskt og for "masete" for de fleste

Men lyden og det rent teknisk produksjonsmessige syns jeg hørtes veldig bra ut.
jeg orka 5 sekunder. Horrific
Jeg trodde virkelig ikke jeg kunne hate den sangen mer, men du greide det. Minner om den Zen musikken i children of men..
Sist endret av Dyrdal; 29. mai 2010 kl. 15:48.
Gucci gang
Fusjon's Avatar
HVA var det akkurat jeg hørte på?

Var jo bare rot.
Åherregud! Demp deg da mann!
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvis målet var å lage noe dritt av noe dritt, så vil jeg benytte anledningen til å gratulere.
Vis hele sitatet...
Jeg synes forsåvidt originalen er kul (selv om jeg rakk å gå voldsomt lei av den da den ble spillt ihjel i fjor), men er helt enig i at denne remixen ikke gjorde låta noe bedre...
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg synes forsåvidt originalen er kul (selv om jeg rakk å gå voldsomt lei av den da den ble spillt ihjel i fjor), men er helt enig i at denne remixen ikke gjorde låta noe bedre...
Vis hele sitatet...
Deg om det, kjære venn =) Jeg synes nå originalen er helt forjævlig, og hadde jeg ikke visst bedre, så kunne jeg nok latt meg lure til å tro at den var en ren parodi på poppkulturen. Samme gjelder for så vidt resten av MGP-smørja.
Sitat av Eivindeik Vis innlegg
Jeg trodde virkelig ikke jeg kunne hate den sangen mer, men du greide det. Minner om den Zen musikken i children of men..
Vis hele sitatet...
Aphex Twin er et signert band da.

Omgyjya Switch 7
Jeg fikk følelsen av at hele sangen var en intro.
Den starter og jeg sitter i 2 minutter og venter på at den rotete introen skal være ferdig og sangen skal begynne, men dette skjer jo ikke, så jeg skrur av

Når de tkommer til orginalen er det lett en av de beste MGP låtene jeg har hørt, men det skal sies at listen ikke et veldig høy!
Ville tro sangen hadde blitt 100x kulere vis den hadde vært i vanlig tempo, kansje heller med en trancebass i stede for fiolinen og noe kicks og snares

var jævlig og høre på den der ass :P
Sitat av waf Vis innlegg
Aphex Twin er et signert band da.

Omgyjya Switch 7
Vis hele sitatet...
Finnes mangfoldige signerte band, betyr ikke at de er gode.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Minner meg ikke om Drum & Bass, minner mer om en CD med hakk i :P
Eller, egentlig er dette det som kan defineres som Glitch Music

:P
Jeg har en ny favorittsang
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Deg om det, kjære venn =) Jeg synes nå originalen er helt forjævlig, og hadde jeg ikke visst bedre, så kunne jeg nok latt meg lure til å tro at den var en ren parodi på poppkulturen. Samme gjelder for så vidt resten av MGP-smørja.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg er nok litt "partisk", iom. at jeg kjenner Hr. Rybak litt, synes han er en fin fyr og unner ham all suksessen
Wow akkurat sånn hørtes musikk ut på computeren til en kompis før jeg installerte ubuntu på den og fikk ting til å virke normalt. Men orket bare 1 minutt før jeg skrudde av. Liker vesentlig bedre originalen ja. Men faktisk min favoritt av denne sangen er når han ene i radio resepsjonen som var på P3 sang vokalen. Rybakk er best på fele spør du meg.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Denne mangler bare passende vokaler, så har vi enda en sang i lolicore-sjangeren.

Jeg impliserer ikke at dette er positivt.
Sitat av waf Vis innlegg
Aphex Twin er et signert band da.

Omgyjya Switch 7
Vis hele sitatet...
Aphex twin kan ikke sammenlignes med dette ass. Orka 15 sek, så måtte jeg skru av. Av AT kan jeg høre sang etter sang når jeg er in the mood ;p
åpnet akkurat en drum'n bass stream fra di.fm og det lignend jo ikke sjanger-messige en gang! :O
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Akkurat som om ikke denne sangen var desperat dårlig fra før av..
Liker ideen, men kunne vært utført mye bedre. Må også si meg enig i at hele sangen høres ut som introen til en sang :P
2minutter og 30 sekunder med støy eller rent helvete...
Fua mi lager bedre lyder enn det der http://i50.tinypic.com/29wjtp4.jpg
Trådstarter
Haha, morsomt med så mange tilbakemeldinger på den. Stjerna er en dyktig produser, men ja, hva skal man si, det går ikke an å lage gull av gråstein.
Dette er vel det verste en med epilepsi kan komme borti... Gi meg anfall da for faen.

Nei, dette likte jeg ikke. Alt for mye bråk.
Tragisk er ikke dekkende for denne låten en gang..
Det må være noe av det verste jeg har hørt. Kan dette regnes som musikk?
FAIL! fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail fail... Sorry for å være useriøs, men det var FAIL!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette var veldig squarepusher aktig, jeg kunne godt ha hørt på dette faktisk, det eneste som irriterer meg er at jeg gjenkjenner den helvettes melodien til rybak.

Jeg kan dog godt skjønne at andre synes dette er masete, men jeg må si jeg liker det på en snål måte.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Deg om det, kjære venn =) Jeg synes nå originalen er helt forjævlig, og hadde jeg ikke visst bedre, så kunne jeg nok latt meg lure til å tro at den var en ren parodi på poppkulturen. Samme gjelder for så vidt resten av MGP-smørja.
Vis hele sitatet...
Alexander Rybak hadde ett fantastisk show og en knallbra framføring forrige år. Det er en grunn til at han vant så suverent overlegent. Sangen ble riktignok spilt i hjel, men dette gikk opp for meg etter årets MGP. Personlig er jeg ikke noe særlig til tilhenger heller. Om du personlig misliker sangen bryr vel de færreste seg om. Hvis du ikke klarer å se det fra ett mgp publikums perspektiv er det vel like greit å bare prøve å ignorere hele dritten? Det er verdens største TV show vi snakker om.
Sist endret av jassågitt; 3. juni 2010 kl. 15:15.
Tanken virker god, det som trengs er at du ikke har den felelyden hele tiden, må strekke ut noen mer rolige segmenter. Isolert sett tror jeg 00:15 til 00:23 må være den delen som jeg mener har mest fremtid om du skulle prøvd å forbedre låta. Bare husk å gjøre den mindre intens.
Sist endret av Nichotin; 3. juni 2010 kl. 15:15.
Jeg.... Liker den? Litt, kanskje? Selv om den gir meg hodepine så er det noe der som gjør det "greit". Total miss på sjanger da.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Jeg liker ikke originalen. Men musikk-stilen er tøff. Forsøk på IDM?

Hvis du heller lager noe originalt uten rybak-driten kunne det funka for meg
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Gratulerer, kammeraten din klarte å lage søppel
Dette er da ikke dnb, dette er mer som breakcore. Var da ikke sååå ille som folk her inne skulle ha det til
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Sitat av TinnSoldat Vis innlegg
Var da ikke sååå ille som folk her inne skulle ha det til
Vis hele sitatet...
Da det eneste du hører er frekvenser som veksler omtrent?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dette var veldig squarepusher aktig, jeg kunne godt ha hørt på dette faktisk, det eneste som irriterer meg er at jeg gjenkjenner den helvettes melodien til rybak.

Jeg kan dog godt skjønne at andre synes dette er masete, men jeg må si jeg liker det på en snål måte.
Vis hele sitatet...
Enig. Ikke hør på godfjottene. Felehelvetet skurret i hjernebarken, men rytmene, støyen og komposisjonen ellers funket. Spinkelt, men. Litt utbrodering, og noe annet enn Fairytale i bånn, så kan dette bli fjongt.
Et uttrykk som er verdt å bite merke i når det kommer til dette rabalderet:

'Jo mer du roter og graver i dritten, desto værre lukter den.'

Og tro meg, du har virkelig gravd dypt i dritten!
*Leser trådtittel*

Nei. Bare..Nei.
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Alexander Rybak hadde ett fantastisk show og en knallbra framføring forrige år. Det er en grunn til at han vant så suverent overlegent. Sangen ble riktignok spilt i hjel, men dette gikk opp for meg etter årets MGP. Personlig er jeg ikke noe særlig til tilhenger heller. Om du personlig misliker sangen bryr vel de færreste seg om. Hvis du ikke klarer å se det fra ett mgp publikums perspektiv er det vel like greit å bare prøve å ignorere hele dritten? Det er verdens største TV show vi snakker om.
Vis hele sitatet...
Oh, verdens største TV-show, det må jeg respektere altså..

Jeg anser mgp som et elendig og fordummende kulturuttrykk. La meg nå få uttrykke min mening uten at du skal komme med sensurpreiket ditt. Dette er et debattforum, og personlige meninger er ikke akkurat irrelevant i den forbindelse.
Sist endret av mentalmelt; 3. juni 2010 kl. 22:11.
Den sangen vekte samme følelse som eg får morgonen etter ein vill kveld...
Ææææ!!!!!! Ørene mine... 0_o