Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 6794
Jeg har nettopp fått et fælt brev fra banken

Inkassovarsel, JFR. Inkassolovens paragraf 9
Oppsigelse av kreditt på konto xxxx xx xxxxx - Kr 35200


Saldo i vår favør kr 41760,02


Vi viser til tidligere tilsendte brev vedr. overtrekk på ovennevnte konto. Kontoen viser fortsatt saldo i vår favør.

Du varsles herved om at kreditten forfaller til full innfrielse med forfall: 14 DAGER FRA BREVETS DATO

Vi gjør oppmerksom på at gebyr i forbindelse med dette varslet, kr 60,' vil bli belastet deres konto. I tillegg kommer påløpt ikke kapitalisert overtrekksrente, samt ytterligere overtrekksrente frem til inndekking skjer.
Overtrekksrente bergnes etter gjeldende satser.

Vi ber om at eventuelt utlevert bankkort og/eller andre kort omgående blir lever banken.
Vis hele sitatet...

35200 kr i lån, 6560,02 kr i minus.
Har ikke jobb, og har en måned igjen av skolen.


Hva er alternativene mine? Skyte meg selv?
Sist endret av Criminal; 21. mai 2010 kl. 21:02.
Sitat av Criminal Vis innlegg
Jeg har nettopp fått et fælt brev fra banken




35200 kr i lån, 6560,02 kr i minus.
Har ikke jobb, og har en måned igjen av skolen.


Hva er alternativene mine? Skyte meg selv?
Vis hele sitatet...
du må ringe dem og be om en betalingsavtale. Som regel vil det ordne seg med avdrag.
Har du tatt kontakt med banken? Tror de kan svare bedre enn oss.
ArbeidsledigProletar
Kontakt namsmannen? Banken? Disse er begge bra valg.
Har du noen eiendeler? Banken er jo i essensen _DIN_ lommebok...

Så det er litt absurd å få inkasso fra dem.

Ring banken, kom til enighet med dem.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
KONTAKT BANKEN. Ja, med store bokstaver. Veldig store bokstaver. Det burde du gjort for lenge sidan, og fått ei avdragsfrihet. Er du uheldig er det for seint no. Alltid kontakt dei du skylder penger. Uansett. Som regel er dei meir interessert i få pengane enn å rævkjøre deg.
Trådstarter
11 1
Hvordan kan jeg komme til noen enighet uten noen form for inntekt? :S

Mistet stipendet mitt foresten for 2 måneder siden også..

Jeg tar meg en tur ned i banken på mandag, så får jeg bare håpe at det er noe som kan bli gjort med dette. Takk for svar folkens
Sist endret av Criminal; 21. mai 2010 kl. 21:08.
Sitat av Criminal Vis innlegg
Hvordan kan jeg komme til noen enighet uten noen form for inntekt? :S

Mistet stipendet mitt foresten for 2 måneder siden også..

Jeg tar meg en tur ned i banken på mandag, så får jeg bare håpe at det er noe som kan bli gjort med dette. Takk for svar folkens
Vis hele sitatet...
Snakk med foreldre eller andre familemedlemmer og hør om de kan hjelpe deg. Få til en avtale med dem om hvordan du skal betale tilbake og over hvor lang tid.
Trådstarter
11 1
Sitat av sky_king Vis innlegg
Snakk med foreldre eller andre familemedlemmer og hør om de kan hjelpe deg. Få til en avtale med dem om hvordan du skal betale tilbake og over hvor lang tid.
Vis hele sitatet...
Ingen av de har så mye penger å låne bort.. De vet heller ikke om problemene jeg er i, og det er uaktuelt og konfrontere de med de. :/
Sitat av Criminal Vis innlegg
Ingen av de har så mye penger å låne bort.. De vet heller ikke om problemene jeg er i, og det er uaktuelt og konfrontere de med de. :/
Vis hele sitatet...
Skjønner at det er vanskelig, men jeg tror det kan være lurt å konfrontere dem med det. Du blir kanskje nødt til det uansett.

Hadde jeg vært deg hadde jeg sett etter en jobb snarest.
Trådstarter
11 1
Sitat av sky_king Vis innlegg
Skjønner at det er vanskelig, men jeg tror det kan være lurt å konfrontere dem med det. Du blir kanskje nødt til det uansett.

Hadde jeg vært deg hadde jeg sett etter en jobb snarest.
Vis hele sitatet...
Jeg kan desverre ikke konfrontere de med det..

Jeg skal se etter en jobb asap. Vet om en stilling, så må bare sette i gang å søke i morgen.
Jobb asap
Kontakt banken osv
Snakk med foreldre (SKAL betalest tilbake)
Lev på nudler (ikke seriøst, men bli litt gjerrig)

Beste av alt, se noen episoder av luksusfellen på tv3.no
Om du ikke har inntekt, ikke har sikkerhet og banken går til inkasso på deg så MÅ du et eller annet sted finne noen som kan hjelpe deg. Ellers blir det personlig konkurs.
Hvis ikke foreldre er aktuelt å blande inn, hva med personlig lån fra venner?

Tviler på at banken godtar at du ikke betaler for deg pga du ikke har inntekt, men ta kontakt med dem. Du har alt å tjene på det!

Må bare spørre, hvordan kom du opp i denne situasjonen?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Wolfenheart Vis innlegg
Jobb asap
Kontakt banken osv
Snakk med foreldre (SKAL betalest tilbake)
Lev på nudler (ikke seriøst, men bli litt gjerrig)

Beste av alt, se noen episoder av luksusfellen på tv3.no
Vis hele sitatet...

Støtter den.

Kontakt banken. De er ikke så onde som man skulle tro. Sier du at du har fått deg jobb så skal du ikke se bort ifra at de vil komme med en fin nedbetalingsplan som passer ihenhold til inntekten du får fra den nye jobben.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sandkasse Vis innlegg
Tviler på at banken godtar at du ikke betaler for deg pga du ikke har inntekt, men ta kontakt med dem. Du har alt å tjene på det!
Vis hele sitatet...
Banken har alt å tene på det. Dei kan gå til innkasso, og kanskje få litt, og samtidig sørge for å miste en kunde for alltid. Eller dei kan gi avdragsfrihet, få tilbake alle pengane over en viss tidshorisont, og beholde en kunde.

Det er i banken si interesse å ikkje gjere meir enn å true litt.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Banken har alt å tene på det. Dei kan gå til innkasso, og kanskje få litt, og samtidig sørge for å miste en kunde for alltid. Eller dei kan gi avdragsfrihet, få tilbake alle pengane over en viss tidshorisont, og beholde en kunde.

Det er i banken si interesse å ikkje gjere meir enn å true litt.
Vis hele sitatet...
Avdragsfrihet betyr at du kun betaler renter. Hvordan skal man betale renter om man ikke har inntekt?

Sier det igjen, ta kontakt med banken! Hva har du å tape?
Så lenge du betaler til slutt, er du, blir du en svært lønnsom kunde for banken. Hvis du snakker med dem, forklarer situasjonen og viser vilje til å betale, da hjelper de deg (mest av egen interesse). Hvis du ender i personlig konkurs får de jo ingenting.

Jeg har jobbet i bank, og tro meg, Norge er et veldig greit land å havne i gjeldstrøbbel i! Så lenge lånene er i legitime låneinstitusjoner er det ingen som kommer for å klippe fingrene dine eller skyte deg i kneet.

Du må imidlertid snarest kutte utgiftene dine! Hva enn det er du har brukt alle disse pengene på (dop, drikke, klær, bil whatever) må du stoppe i går!

Snakk med banken, vis til at du har søkt jobb og lov på tro og ære at du skal betale.

Lykke til!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sandkasse Vis innlegg
Avdragsfrihet betyr at du kun betaler renter. Hvordan skal man betale renter om man ikke har inntekt?

Sier det igjen, ta kontakt med banken! Hva har du å tape?
Vis hele sitatet...
Avdragsfrihet vil ofte sei at rentene i praksis blir lagt til lånet. Det er relativt dyrt for deg, men like fullt einaste mogelegheit om ein ikkje har inntekt. Å betale rente er uansett billigere enn å betale avdrag, og av 40k blir ikkje rentene meir enn et par hundrelapper i måneden. Langt bedre enn avdraga... Og det veit banken. Og banken vil ha penga sine. Og en framtidig kunde. Om det tar litt lenger tid tipper eg er rimelig uviktig.
Trådstarter
11 1
For å svare noen av spørsmålene:

Har ingen venner som har penger nok eller tilitt nok til å låne vekk så store summer.

Jeg kom i denne situasjonen ved å ha et helvetes forbruk på alt og ingenting.

Når det gjelder hvordan jeg kom opp i dette, så tok jeg et forbrukslån på 40,000 med en gang jeg ble 18.(er 18 enda) Jeg brukte pengene på røyk, alkohol, utemat, to pcskjermer og en 50" plasma. Så snart jeg hadde svidd av pengene, levde jeg videre med den livsstilen på 4.5k i mnd(stipend+lån), og når jeg gikk tom dro jeg kortet på minusen og plutselig mistet jeg stipendet og lånet, så her sitter jeg..


I tillegg til de pengene jeg skylder banken, skylder jeg lånekassen 80k for studielån(tatt over 3 skoleår) og mest sannsynelig må jeg betale tilbake stipendet på 20k elns for i år. Jeg tror dette skal være mulig å få utsatt 1 år elns

Jeg har også en skoleregning på 7000 eller noe som jeg regner med kommer krav på/inkasso på innen sommeren er over. Jeg skal egentlig betale 1000 kroner i månden, men har ikke gjort det siden andre eller tredje regning for dette skoleåret.


Fyr løs med flere spørsmål og forslag!
Sist endret av Criminal; 21. mai 2010 kl. 22:38.
Selg pc-skjermene og plasma-tvn!
Mitt spørsmål må være hvordan noen klarer å gjøre slikt mot seg selv. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å være så inn i helvete dum!?

Jeg foreslår at du kontakter NAV, er 100% ærlig og forteller at du nå vil ha livet ditt på rett kjøl igjen. De hjelper deg.
Trådstarter
11 1
Sitat av svaagan Vis innlegg
Selg pc-skjermene og plasma-tvn!
Vis hele sitatet...
Pc skjermene trenger jeg ettersom jeg er midt i planleggingen av en nettside jeg har planer om å få opp når økonomien er stabil. Dette kommer forhåpentligvis til å bli hovedinntekten min om 1 år. (Vil ikke gå mer inn på dette emnet.)

Tv'en har ikke lengre den verdien som den hadde når jeg kjøpte den, men det er vel kanskje en idee..

Sitter å leser litt på NAV nå.. Noen som har erfaring med dette?

http://www.nav.no/Sosiale+tjenester/...+(sosialhjelp)

Sitat av marp Vis innlegg
Mitt spørsmål må være hvordan noen klarer å gjøre slikt mot seg selv. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å være så inn i helvete dum!?
Vis hele sitatet...
Takk for de snille ordene
Sist endret av Criminal; 21. mai 2010 kl. 22:51.
Sitat av Criminal Vis innlegg
Pc skjermene trenger jeg ettersom jeg er midt i planleggingen av en nettside jeg har planer om å få opp når økonomien er stabil. Dette kommer forhåpentligvis til å bli hovedinntekten min om 1 år. (Vil ikke gå mer inn på dette emnet.)

Tv'en har ikke lengre den verdien som den hadde når jeg kjøpte den, men det er vel kanskje en idee..

Sitter å leser litt på NAV nå.. Kunne egentlig aldri falt meg inn å synke så lavt ned at jeg søker etter økonomisk hjelp, men det ser ut som et godt midlertidlig alternativ til jeg får meg en jobb?

http://www.nav.no/Sosiale+tjenester/...+(sosialhjelp)
Vis hele sitatet...
Det er ingen skam i å be om hjelp. Du er nok langt i fra den eneste som har gjort dumme valg som ung. Det viktige er å finne en løsning på å komme seg ut av problemet, å be om hjelp er på ingen måte å synke lavt etter min mening.
Sist endret av danielsk; 21. mai 2010 kl. 22:53.
Trådstarter
11 1
Sitat av danielsk Vis innlegg
Det er ingen skam i å be om hjelp.
Vis hele sitatet...
Innså at det så litt dumt ut, så jeg endret det
Takk for de snille ordene
Vis hele sitatet...
Helt greit det!

Denne nettsiden, det er ikke en nettbutikk, er det vel?
Trådstarter
11 1
Sitat av marp Vis innlegg
Helt greit det!

Denne nettsiden, det er ikke en nettbutikk, er det vel?
Vis hele sitatet...
Kunne ikke falt meg inn å besøkt en nettbutikk atm.
Som alle andre har sagt:

Kontakt banken og vis at du vil betale tilbake. De vil kunne gi mye bedre informasjon og tilbud enn de fleste her.

Selg pc-skjermene og tven!! Og evt. noe annet du har av verdi.

Og jeg beklager å måtte si dette, men det må bare ut:

Hva i HELVETE tenkte du på da du tok opp FORBRUKSLÅN bare for å kjøpe deg random shit som det der, UTEN jobb og med et studielån i tillegg? THE FUCK!?!
Sitat av Drake Killah Vis innlegg
Som alle andre har sagt:

Kontakt banken og vis at du vil betale tilbake. De vil kunne gi mye bedre informasjon og tilbud enn de fleste her.

Selg pc-skjermene og tven!! Og evt. noe annet du har av verdi.

Og jeg beklager å måtte si dette, men det må bare ut:

Hva i HELVETE tenkte du på da du tok opp FORBRUKSLÅN bare for å kjøpe deg random shit som det der, UTEN jobb og med et studielån i tillegg? THE FUCK!?!
Vis hele sitatet...
Jeg tror trådstarter har forstått at det var dumt, så det er vel strengt tatt ikke nødvendig å understreke mer.
Sitat av Criminal Vis innlegg
Pc skjermene trenger jeg ettersom jeg er midt i planleggingen av en nettside jeg har planer om å få opp når økonomien er stabil. Dette kommer forhåpentligvis til å bli hovedinntekten min om 1 år. (Vil ikke gå mer inn på dette emnet.)
Vis hele sitatet...
Planlegging av nettside kan gjøres helt fint uten pc.

Som han under her påpeker, trenger du hvertfall ikke 2 stykker.
Sist endret av pinkrabbitz; 21. mai 2010 kl. 23:10.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Jeg tror trådstarter har forstått at det var dumt, så det er vel strengt tatt ikke nødvendig å understreke mer.
Vis hele sitatet...
Da jeg startet å skrive posten min hadde INGEN presisert det.
Du trenger vel ikke to skjermer?

Gjør som sagt. Gå til banken å spør om hjelp der.
Sitat av marp Vis innlegg
...
Jeg foreslår at du kontakter NAV, er 100% ærlig og forteller at du nå vil ha livet ditt på rett kjøl igjen. De hjelper deg.
Vis hele sitatet...
NAV betaler ikke forbruksgjeld. Det hadde vært for enkelt.

Som mange påpeker her, er nøkkelen til døren ut av dette å kontakte kreditorene dine. Det er jo åpenbart ikke bare banken, siden du nevner skolepenger og tilbakebetaling av stipend og slikt.

Men du kan ikke bare kontakte kreditorene og si at du har havnet i et uføre. Du må ha en reell plan for å kunne betale det du skylder. Trygdesystemet (sosialhjelp) er ikke ment å skulle gjøre opp dine gamle "synder", så det er dødfødt. Du er nødt til å tenke jobb.

Du har levd på andres penger. Det er bare en måte å ordne opp på, og det er å betale tilbake. Nå må du bare hindre at det går så langt at summene begynner å dobles fordi det påløper renter, gebyrer og salærer.

Skaff deg en jobb. Her må du være villig til å gjøre hva som helst, så lenge det gir deg en tilstrekkelig inntekt til å bli gjeldsfri. Husk at noen andre eier pengene du har brukt opp, inntil du har gjort opp for deg.

For hver dag som går og du ikke får løst denne knuten, jo strammere blir den.

Så mitt forslag:
  • Gjort er gjort - lært er lært. Nå er det på tide å gjøre opp for seg.
  • Gjør noe med holdningen din til inntekter og utgifter. Dine penger og andres penger.
  • Skaff deg en jobb
  • Kontakt kreditorene og foreslå en nedbetalingsplan, og hvor de trekker inkassosaken

Går saken(e) likevel til inkasso, står du mye sterkere hvis du har en inntekt. Da kan du slippe at namsmannen beslaglegger alt du har av verdier for å dekke kravene. Da går man heller inn på en gjeldsordning.

Se mer om gjeldsordning her (i stedet for NAV, som ikke kan hjelpe deg med gjeld):

http://forbrukerportalen.no/Publikas.../1023973322.12

Lykke til, og hold oss gjerne oppdatert med hvordan det går.
Selg begge skjærmene, gå på loppemaked og finn en gammel kasseskjerm for 50,- du trenger ikke noe bedre enn det. Skaff deg en jobb. Hvis du bor i Trondheim kan denne være en idé:
http://www.deltidsjobb.no/resultlist.cfm?company=1713
200,- timen, regner med at du har en del fritid Og for guds skyld gjør som alle andre har sagt, snakk med banken.
Poenget var ikke at NAV skulle betale forbruksgjelden. Poenget er at NAV ser slike saker daglig - det fins mange idioter rundt om. NAV kan komme med gode råd.
Lånekassen er hvertfall rimelig rause når det kommer til nedbetaling av studielån og tilbyr tre års full avdragsfrihet - nada å betale - men rentene løper selvfølgelig og blir lagt til lånet. Det gir deg hvertfall muligheten til å "glemme" det litt og heller prioritere et betydelig dyrere forbrukslån som har gått til inkasso. 40.000 er mye penger, men ikke mer enn at det kan tjenes inn på to måneders jobb. Dette ordner seg
kjedelig streiting
Først å fremst, som alle har sagt. Kontakt kreditorene. Disse vil ofte være behjelplige med en betalingsavtale. Deretter så selger du pcskjermene å tven, å finner deg noen gamle skjermer som gies bort på finn. Deretter spør du deg selv hva du er god i å prøver å få deg en jobb. Om ikke en hvit jobb, så kjenner du kanskje noen som trenger litt "hjelp" med noe?
Selg blod og sæd!

Men som alle de andre sier, kontakt banken. Og du trenger da ikke to pc skjermer for å planlegge en nettside? En skjerm holder i massevis.

Tenk mer over hva du bruker penger på. Kutt sterkt ned på unødvendige ting som mat ute, diverse småplukk du ikke trenger og klarer deg uten osv. Skriv gjerne en liste over hva du bruker penger på i løpet av en mnd, og se hva du kan kutte ut/redusere.
Kjedelig situasjon dette her.

For å minimalisere skadevirkningene etter at du har betalt tilbake det du skylder burde du gjøre følgende:

- Opprette en BSU som du setter inn penger på regelmessig
- Opprette en sparekonto som du også setter penger inn på regelmessig.

Det trenger ikke å være så mye, men litt.
Dette viser at du har endret ditt økonomiske syn og det vil nok også banken gjøre ovenfor deg.
Dette er lurt for å kunne få boliglån og slikt i fremtiden.

Alt kan virke totalt håpløst nå for øyeblikket, men ta deg sammen, få deg en jobb og kjør en god dialog med banken så vil dette ordne seg.
Får du deg en jobb så kan denne saken være ute av verden rimelig kjapt.

Jeg har selv vært i samme situasjon etter at jeg ikke kunne betale for meg etter fengselsbesøk.
Min saksbehandler gav meg de samme rådene som jeg gav deg ovenfor etter at jeg spurte om jeg bokstavligtalt var rompekjørt med tanke på boliglån osv.

"Neida, dette ordner seg så lenge du bare gjør som jeg sier og ikke har betalingsanmerkninger."
Om du vil starte på blanke ark vil jeg anbefale deg å melde deg personlig konkurs, men det krever at du gir noe fra deg selv - tid og tålmodighet.

Jeg vet egentlig veldig lite om hvordan prosessen er, og om du noen gang vil slippe fri fra det, men vil tro at det kan la seg løse om du tar kontakt med konkursrådet og spør.

Vil også informere deg om tvangsfullbyrdelse hvor av dine eiendeler kan gå til pantesetting for å nedbetale det du er skyldig de forskjellige instanser. Les under

Er noen av skyldnerens eiendeler pantsatt ut over verdien, vil disse som regel bli abandonert av konkursboet.
Vis hele sitatet...
Jeg vil uansett anbefale deg å lese gjennom, for jeg vil ikke gjøre det for deg da det er litt å lese på. Ta kontakt med dem, og gjerne en advokat.
banker driver ikke vanlig innkassovirksomhet uten at det er siste mulighet. de er vant med dårlige betalere og vet at deres krav aldri foreldes. du trasker den tunge veien ned til de og forteller situasjonen så unngår du innkassorenter på kravet og får en avtale. banken tjener ikkeno på å forfølge en inntekstløs person så ta det rolig. Slike brev er sendt fordi du ikke har tatt kontakt.

se på dette fra bankens side. de tjener masse penger på dårlige betalere og passe lite på gode betalere.
Melde seg konkurs for småpenger? Nei prøv heller å få et privat lån og skaff deg jobb fortere enn du klarer å lese på den siden til han over...

Ja 40 000kr er småpenger... (studielånet på 100k er noe annet, men som andre har nevnt kan du få avdragsfrihet) så med jobb så tror eg du har kommet unna med det værste allerede innen slutten av sommerferien...
Sist endret av Wolfenheart; 22. mai 2010 kl. 01:14.
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men:
Du kan ringe 800 GJELD (eller enda lettere 800 45353) gratis for å få hjelp med hvordan du skal håndtere gjelden din. Du ringer da til NAV sin økonomirådstelefon.
Pc skjermene trenger jeg ettersom jeg er midt i planleggingen av en nettside jeg har planer om å få opp når økonomien er stabil. Dette kommer forhåpentligvis til å bli hovedinntekten min om 1 år. (Vil ikke gå mer inn på dette emnet.)
Vis hele sitatet...
Dette er den tankemåten som har fått deg opp i uføret i første omgang. Du trenger ikke to pc-skjermer for å sette opp en nettside. Sannsynligvis har du også en ganske ny pc. Selg en av skjermene og pcen, og kjøp en "ny" pc til 250 kroner på en brukthandel. 500 Mhz prosessor holder i massevis for å lage en nettside.

Hvis du har bredbånd, bytt til et billigere abonnement. Si opp tv-abo. Du trenger det ikke når du har solgt plasmaen.

Hvis du ikke finner jobb kan du jo spørre deg for i nabolaget om noen trenger gressklipping eller ut- og innvendig bilvask for 100 kroner.
Nå vet jeg ikke om det er nevnt; men alle kommuner er pliktig å ha en økonomirådgiver som skal være en gratis tjeneste i slike/lignende økonomisituasjoner. Han/hun er behjelpelig med å kontakte de du har fått inkasso fra, kanskje ordne en avbetalingsplan eller et lite lån som kan hjelpe, og også sette opp budsjett for hvordan du skal fordele pengene du får inn kontra det som skal ut.
Sist endret av thomasw; 22. mai 2010 kl. 11:20.
god som gull
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
500 Mhz prosessor holder i massevis for å lage en nettside. Hvis du ikke finner jobb kan du jo spørre deg for i nabolaget om noen trenger gressklipping eller ut- og innvendig bilvask for 100 kroner.
Vis hele sitatet...
500 Mhz er mindre enn jeg har på mobilen jo
Og det å spørre rundt i nabolaget er ikke en dum ide. Jeg tjener 10000 spenn på å male et hus som er ca 5-7 dager jobb i sommerferien. Fikk jobben ved å spørre rundt i nabolaget
Sist endret av mar10an; 22. mai 2010 kl. 12:49.
Trådstarter
11 1
Jeg vil bare si takk for tipsene folkens!

Skal ned på kjøpesenteret for å søke jobb på en butikk hvor jeg vet det er en stilling ledig! Skal holde dere oppdatert med situasjonen min om det er interesse for det.
Vet ikke hva de andre vil, men eg vil gjerne ha oppdateringer =)
Lykke til med jobbsøking Criminal. Du må gjerne oppdatere tråden, det kan jo også være oppmuntrende for din egen del å få tilbakemeldinger etterhvert som ting går framover
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Søk etter jobb ved å faktisk gå å møte opp på stedene og spør om de trenger noe hjelp, beste måten å få seg jobb på. Etterpå det ville jeg ha solgt iallefall TV'n og en av PC skjermene, ettersom dette egentlig er unødvendig.
Du må huske å være litt forsiktig med pengene, og prioritere de viktige tingene først. Men du lærer vel sikkert av det.
Har skjedd det samme med meg kinda, da jeg trodde jeg hadde nok penger til å bestille det beste internettet, men bak det lå installasjon, og kabeltrekking for å få den linja jeg faktisk skulle ha.
Lykke til
Sitat av Criminal Vis innlegg
Takk for de snille ordene
Vis hele sitatet...
Du har virkelig ingenting du skulle ha sagt.

Snakk med banken og få til en nedbetalingsplan over de neste årene. Drit i videre studier, nå burde du skaffe deg jobb ASAP og betale tilbake hver bidige krone.

Har forsåvidt hørt noe om at hvis du har et studielån fra Lånekassa, hvis man klarer å bestå alle fag, får man 40% av lånet i stipend, altså slipper du å betale tilbake.

Åssen klarte du å miste stipendet til å begynne med, egentlig?
Og tenkte du i det hele tatt da du tok opp lånet?