Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5224
Noen som har opplevd det? Hvor mye skal til liksom?

Skrev noen kanskje ikke så veldig hyggelige meldinger (men ikke noe helt grusomt) til 1 person på messenger. Nå er jeg redd for å bli utestengt ser at han mest sannsynlig har rapportert meldingene mine (i og med at det ikke går ann å angre dem)

Er forresten ikke interessert i moralprekener.
Sist endret av Bæbæbæ; 5. mai 2021 kl. 11:32.
Tror det skal litt mer til akkurat der for og bli kastet ut. Etter ett lite googlesøk, ser det mer ut som de slår ned på litt mer seriøse ting som falsk bruker, skaffe seg følgere iform av fake give aways, skulle de kastet ut alle som skrev noe stygt og ble rapportert hadde det ikke vært mange brukere igjen. Ser jo alle disse som skriver hat, rasistiske eller andre meninger i grupper osv på Facebook og ser ikke ut som de blir kastet ut.
Hvis det er krystallklart at du bryter noen av retningslinjene, så skal det ikke så mye til. Ellers avhenger det av personen eller botten som mottar rapporten.

Det er også flere grader av utestengelse. Jeg ble nylig "utestengt" i 60 dager pga. et bilde jeg postet på min egen vegg for ~5 år siden, men som tydeligvis ble for drøyt for de automatiske scannerne deres noen år etterpå. Jeg kunne fortsatt bruke meldingstjenesten, men fikk ikke lov å "Go Live!", klikke like på ting, følge nye sider og et par ting til. Alle var helt urelaterte til "forbrytelsen" min. Vil anta at sperrene avhenger av hva man gjorde eller sa, og hvor grovt det er.
Du får sikkert bare en ban i 1-2 uker ellernoe sånt.
Om det skjer noe i det hele tatt...

Halvparten av alle på mannegruppa har fått ban flere ganger. Ikke noe krise i det hele tatt
Gjorde det samme, og blir nå truet med anmeldse hos politiet for netthets av vedkommende. Noen som vet hvorvidt politiet tar slike anmedelser seriøst? Ser jo stadig vekk at titusenvis av anmeldser henlegges.
Sist endret av ayas8; 5. mai 2021 kl. 13:21.
Leste i avisen i dag at de starter opp «Operasjon nettroll». Virker som de tar det seriøst!
Sitat av Bæbæbæ Vis innlegg
Er forresten ikke interessert i moralprekener.
Vis hele sitatet...
Protip, fra en som har måttet rydde opp i en diskusjon eller tre her på bruket: Det finnes knapt noen bedre måte å garantere at diskusjonen sporer av med moralprekener enn å be om å ikke få de.