Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2445
Hvor får man kjøpt billigst og best lystgassåpner/cracker i Norge? Har de på Jernia f. Eks? I så fall, hva heter produktet?

(Beklager, sikkert mange tråder om dette allerede, men har problemer med søkefunksjonen på nettbrettet mitt.)
Kjøp deg en ballong du og en sånn her, så ler du ENDA MEREEEHEHEHEHE:


https://lystgasspatroner.com/product...gle%20Shopping
Ebay - n2o cracker
Jernia - kresifon

Btw, det er ikke fattigmanns ket, det er rikmanns ket.... Satan det koster penger skal man ha så det "holder"
LER EN VELDIG METALLISK LATTER MED EN GOD DEL EKKO

Jeg fant noen esker på min lokale gjenbruksstasjon, vil ha meg frabedt rikmannsinsinuasjoner.
I min ungdom kjøpte vi en 1.60m høy tankflasker av en lokal våpenentusiast. Varte over en uke!

Takk for svar.
Sist endret av slependen; 24. november 2020 kl. 22:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av slependen Vis innlegg
LER EN VELDIG METALLISK LATTER MED EN GOD DEL EKKO

Jeg fant noen esker på min lokale gjenbruksstasjon, vil ha meg frabedt rikmannsinsinuasjoner.
I min ungdom kjøpte vi en 1.60m høy tankflasker av en lokal våpenentusiast. Varte over en uke!

Takk for svar.
Vis hele sitatet...
får også flasker med n02 https://lystgasspatroner.com/collect...tank-2000-gram
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Prisene er jo galskap, JEG SPESIFISERTE FATTIGMANNS!! HAR ALLEREDE FUNNET DISSOSIATIVENE MINE I ANNEEN MANNS SØPPEL FOR SVINGENDE!!
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blodpriser der ja, kitchen selger kremdispensere. Om du absolutt må ha cracker så gå for wish eller ebay.
Tror det er like greit at det koster en arm og en genser.

Blir det for billig kan man i verstefall sitte igjen med en livslang regning man aldri kan gjøre opp.

Anbefaler alle å lese denne trip-og-dalbanen av en Erowid rapport.

Uansett om du har interesse for n2o, eller ikke.
Så er det definitivt god lesning.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Tror det er like greit at det koster en arm og en genser.

Blir det for billig kan man i verstefall sitte igjen med en livslang regning man aldri kan gjøre opp.

Anbefaler alle å lese denne trip-og-dalbanen av en Erowid rapport.
Vis hele sitatet...
Dude... Har du faktisk lest rapporten? Vel, isåfall så burde du vite at det er med god grunn at fyren fikk hjerneskade så det holder. For det første så blir han så avhengig at han holder gassen nede alt for lenge og puster så lite han kan i mellom trekkene i håp om å ha gass ut dagen, også har du det faktumet at du bruker opp vitamin b12 når du inhalerer nos, når du går tom nok så drar du på deg en hjerneskade, men det skal voldsomt mye til!

At fyren i det heletatt klarte å bli så hekta på lyst gass i første omgang har garantert med den psykosen (eller hva faen du skal kalle det) han dro på seg av alt for mye LSD og lystgass bruk som gjorde han helt manisk på å finne ut av det han opplevde på syre og gass
Sist endret av Alge; 25. november 2020 kl. 03:31.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om vi først skal inn med fakta og advarsler i tråden så er det bare å fastslå at lystgass er skadelig.

Det er ikke noe å dysse ned ved å fremstille det som at skader bare skjer i ekstreme tilfeller.

Alle forskere har den samme beskjeden: Lystgass er livsfarlig, og det kan gi permanente skader i hjernen og i kroppen. I værste fall føre til kvelning og død.

Hver gang lystgass inhaleres, mister hjernen tilgang til oksygen.
Selv ved små og få inhaleringer vil kroppen oppleve forstyrrelser og endringer. Det kan også påvirke DNAet og nervesystemet.

https://illvit.no/mennesket/hjernen-...ler-din-hjerne

https://www.abcnyheter.no/nyheter/he...orske-butikker

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-farlig-er-det

Ikke for å skape noen diskusjon her men digger ikke at ungdom som googler og kanskje leser tråden seinere får inntrykk av at de bare kan fortsette å ta lystgass i storefri (som jeg og min klikk var idioter å gjorde) uten fare for noe.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om vi først skal inn med fakta og advarsler i tråden så er det bare å fastslå at lystgass er skadelig.

Det er ikke noe å dysse ned ved å fremstille det som at skader bare skjer i ekstreme tilfeller.

Alle forskere har den samme beskjeden: Lystgass er livsfarlig, og det kan gi permanente skader i hjernen og i kroppen. I værste fall føre til kvelning og død.

Hver gang lystgass inhaleres, mister hjernen tilgang til oksygen.
Selv ved små og få inhaleringer vil kroppen oppleve forstyrrelser og endringer. Det kan også påvirke DNAet og nervesystemet.

https://illvit.no/mennesket/hjernen-...ler-din-hjerne

https://www.abcnyheter.no/nyheter/he...orske-butikker

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-farlig-er-det

Ikke for å skape noen diskusjon her men digger ikke at ungdom som googler og kanskje leser tråden seinere får inntrykk av at de bare kan fortsette å ta lystgass i storefri (som jeg og min klikk var idioter å gjorde) uten fare for noe.
Vis hele sitatet...
Jeg leste den første artikkelen og det holdt for meg. Det er samme gamle regla, kan bli kvalt, b12, hjerneskade... Ja, man skal ikke ta for mye lystgass og viktigst av alt, man skal ikke gjøre det for ofte. Bildene fra artikelen er av en dude som som har huffa 100 - 200 patroner om dagen i flere måneder, pluss han har nok heller ikke gjort det i ett ventilert område som gjør at b12 greia fortsetter selv når han ikke huffer gass. Bli kvalt? du vet du kan blande lystgass og oxygen selv?

Det handler om å bruke ting riktig og med måte. Men det er nok en stor del av lystgass brukere som ikke tar dette på alvor eller vet om det i det hele tatt.
Sist endret av Alge; 25. november 2020 kl. 15:11.
Sitat av Alge Vis innlegg
Dude... Har du faktisk lest rapporten? Vel, isåfall så burde du vite at det er med god grunn at fyren fikk hjerneskade så det holder. For det første så blir han så avhengig at han holder gassen nede alt for lenge og puster så lite han kan i mellom trekkene i håp om å ha gass ut dagen, også har du det faktumet at du bruker opp vitamin b12 når du inhalerer nos, når du går tom nok så drar du på deg en hjerneskade, men det skal voldsomt mye til!

At fyren i det heletatt klarte å bli så hekta på lyst gass i første omgang har garantert med den psykosen (eller hva faen du skal kalle det) han dro på seg av alt for mye LSD og lystgass bruk som gjorde han helt manisk på å finne ut av det han opplevde på syre og gass
Vis hele sitatet...
Mmm'k.
Om du hadde lest posten min så hadde du kanskje skjønt at historien ikke var ment som skremsel.
Poenget var det gjør ikke så mye at det koster litt, da vil de aller fleste kunne bruke n20 med måte. hallo..

Postet til rapporten fordi det er en god story, og det var relevant.

Slapp av.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Mmm'k.
Om du hadde lest posten min så hadde du kanskje skjønt at historien ikke var ment som skremsel.
Poenget var det gjør ikke så mye at det koster litt, da vil de aller fleste kunne bruke n20 med måte. hallo..

Postet til rapporten fordi det er en god story, og det var relevant.

Slapp av.
Vis hele sitatet...
Sorry, da missforsto jeg. Du har rett i at rapporten er helt konge.

Godt poeng også, selv om det ikke hadde gjort meg personlig noe om det var litt billigere
Bestwhip.com
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Anbefaler alle å lese denne trip-og-dalbanen av en Erowid rapport.

Uansett om du har interesse for n2o, eller ikke.
Så er det definitivt god lesning.
Vis hele sitatet...
Sterk lesing, utrolig fett av deg å linke

TLDR: ikke bruk masse n2o, det kan gi deg B-vitaminmangel, nerveproblemer og kognitive problemer. Med problemer mener jeg skader.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg leste den første artikkelen og det holdt for meg. Det er samme gamle regla, kan bli kvalt, b12, hjerneskade... Ja, man skal ikke ta for mye lystgass og viktigst av alt, man skal ikke gjøre det for ofte. Bildene fra artikelen er av en dude som som har huffa 100 - 200 patroner om dagen i flere måneder, pluss han har nok heller ikke gjort det i ett ventilert område som gjør at b12 greia fortsetter selv når han ikke huffer gass. Bli kvalt? du vet du kan blande lystgass og oxygen selv?

Det handler om å bruke ting riktig og med måte. Men det er nok en stor del av lystgass brukere som ikke tar dette på alvor eller vet om det i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Jaja, da velger du å ikke lese resten da. Står blandt annet at bruken av lystgass øker på ungdomsfester.. Tror du ungdom uten konsekvenstenkningen ferdig utviklet bryr seg om å blande patronene med oksygen? Man inntar det på enklest mulig måte som "ferdig produkt", får lættis og tenker ikke noe mere over det. Voksne som misbruker lystgass eller andre rusmidler fast vet å ruse seg på en mindre skadelig måte men ungdom tror de er untouchable og tenker at litt kan ikke skade.
Mange av dem i mitt miljø som stod over bensinkanna til scootern til kompis på utefestene om sommeren, de som bodde på bygda og sniffa lightergass i helgene i kjellern når de samles for å røyke joint osv fikk kognitive problemer av det som senskade. Formfett og lystgass var helt ufarlig for oss trodde vi når vi holdt på men det ER jo ikke ufarlig og det er viktig at unge blir klar over. Om Rolf 32 bruker lystgass får det være hans greie men når ungdom på vippen ser at andre på fest tar lystgass og blir nysgjerrig på å prøve selv er det greit at de finner tråder på nett som understreker at det ikke er ufarlig selvom man ikke innhaler 200 patroner hver dag, siden det ofte av venner og de andre unge som tar det blir snakka om som noe ufarlig sånn som vi ser mdma også blir for tida hos de yngre. Jeg ekke fattern til noen av de men bryr meg om de neste generasjonene og sunt rusvett

Det har ingen hensikt å drive hverken skremselspropaganda eller å dysse ned farene, men det virker som du er så kritisk til all faglig informasjon at du avfeier all opplysning som skremselspropaganda og det kan slå uheldig ut på andre som kanskje googler seg frem til det du har skrevet ved en annen anledning..
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for deling av rapport, en av de bedre!
Opplevd store ting selv. Cosmic joke blant annet, beste "vitsen" som kan finnes. Men kjedelig og komme tilbake og for så og komme på at man har opplevd det før og at det forsvinner like fort. En annen gang var jeg helt sikker på at jeg døde, var ikke like gøy :P
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jaja, da velger du å ikke lese resten da. Står blandt annet at bruken av lystgass øker på ungdomsfester.. Tror du ungdom uten konsekvenstenkningen ferdig utviklet bryr seg om å blande patronene med oksygen? Man inntar det på enklest mulig måte som "ferdig produkt", får lættis og tenker ikke noe mere over det. Voksne som misbruker lystgass eller andre rusmidler fast vet å ruse seg på en mindre skadelig måte men ungdom tror de er untouchable og tenker at litt kan ikke skade.
Mange av dem i mitt miljø som stod over bensinkanna til scootern til kompis på utefestene om sommeren, de som bodde på bygda og sniffa lightergass i helgene i kjellern når de samles for å røyke joint osv fikk kognitive problemer av det som senskade. Formfett og lystgass var helt ufarlig for oss trodde vi når vi holdt på men det ER jo ikke ufarlig og det er viktig at unge blir klar over. Om Rolf 32 bruker lystgass får det være hans greie men når ungdom på vippen ser at andre på fest tar lystgass og blir nysgjerrig på å prøve selv er det greit at de finner tråder på nett som understreker at det ikke er ufarlig selvom man ikke innhaler 200 patroner hver dag, siden det ofte av venner og de andre unge som tar det blir snakka om som noe ufarlig sånn som vi ser mdma også blir for tida hos de yngre. Jeg ekke fattern til noen av de men bryr meg om de neste generasjonene og sunt rusvett

Det har ingen hensikt å drive hverken skremselspropaganda eller å dysse ned farene, men det virker som du er så kritisk til all faglig informasjon at du avfeier all opplysning som skremselspropaganda og det kan slå uheldig ut på andre som kanskje googler seg frem til det du har skrevet ved en annen anledning..
Vis hele sitatet...
Ja jeg velger å ikke lese resten for jeg har sett det før. Det som går igjen i de artiklene er fakta lagt frem på en måte for å skremme. Altså det som står er ikke løyner, det er bare fremstilt på en måte som gjør hele greia skeiv. At yngre mennesker bruker ting helt ukritisk og på en feil måte er selvfølgelig ikke en bra greie, men som dem selv skriver så øker bruken til tross for alle disse artiklene. Mtp det så er det ganske hull i hode å ikke engang skrive ett par linjer med noen enkle skadereduksjon tiltak man kan gjøre for å redusere risikoen for skader med sikkert godt over 90%

Artiklene er ikke skrevet for å redde liv, dem er skrevet for å skremme og tjene penger. Selv om hjernen ikke er ferdig utviklet så kan man selvfølgelig tenke konsekvenser til en viss grad, feks så huffa jeg aldri bensin eller lighter gass som dere gjorde når jeg var mindre, jeg viste det var farligt. Når tiltakene man selv lett kan gjøre for å unngå hjerneskade eller død er så pass enkle som dem er så tror jeg de fleste ungdommer hadde valgt å gjøre det om noen bare tok seg bryet om å prøve å opplyse om det i stedet for å skremme dem vekk (noe som tydeligvis ikke fungerer)

- Ta med litt luft i trekket med gass

- Det er ikke vits å holde nede gassen 30sek i slengen, det er ikke mer å hente på det kontra det å ta seg en ny patron

- Hyper ventiler noen ganger før du tar gassen og mellom vær patron sånn at du metter blodet med mye oxygen

- Om muligt så ta gassen i ett godt ventilert område, som ute eller med flere vinduer åpne

- Ikke bruk for mye for ofte. Å bruke flere 100 av disse vær måned er sikkert ikke lurt. Ihvertfall ikke bruk flere 100 av disse i uka, det er som å be om problemer på lang sikt. Akuratt hvor grensa går er vanskelig å vite, så better safe than sorry

Da har ihvertfall jeg nevnt noe man enkelt kan gjøre for å redusere risikoen drastisk. Off topic så det holder, men men..

Gjerne opplyse meg om hvilke fakta jeg velger å stikke under en stol. Om du faktisk sitter på informasjon som faktisk viser til at det jeg sier er helt opp ned så for all del kom med det. Det vil jeg gjerne vite, tilltross for at det hadde fått meg til å se ut som en klovn
Sist endret av Alge; 25. november 2020 kl. 18:17. Grunn: La til noe i teksten
Bare å chille, lystgass er ikke farlig i det heletatt om man ikke bruker det kronisk. Det eneste man må passe på er at det er en viss sjanse for å svime av om man ikke tar en liten pause mellom hver ballong.
Ellers er det jo prisen, Ketamin gir en lignende rus, og er mye billigere. Lystgass kan man fort bruke 1000kr+ på en kveld.