Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 18714
Hei! Er ny på dette forumet, og poster på subforumet som jeg fant som passet best.

Begynte for ca. 3 uker siden med Snus, da jeg fikk prøve The Lab 06. Altså noen av de sterkeste på markedet. Når jeg først begynte og de første ukene kjente jeg at hele kroppen ble lammet og følelsen var DEILIG, men nå kjenner jeg nesten ikke noe ting når jeg tar snusen under leppa.

Kan noen hjelpe meg til å få tilbake effekten eller forklare mulige årsaker? Var 06 for drøy start? Takk på forhånd!
Det kalles toleranse og skjer med så og si alle drugs om du bruker det hver dag.
Trådstarter
29 7
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det kalles toleranse og skjer med så og si alle drugs om du bruker det hver dag.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge tror du jeg må slutte før det kommer tilbake? Har mange venner som snuser opptil 5 ganger daglig og de mener de kjenner det godt hver gang
Sitat av Gavlan Vis innlegg
Hvor lenge tror du jeg må slutte før det kommer tilbake? Har mange venner som snuser opptil 5 ganger daglig og de mener de kjenner det godt hver gang
Vis hele sitatet...
Når du er avhengig av det blir det jo digg, fordi da forsvinner ubehaget. Men den eneste snusen/siggen man kjenner skikkelig er den om morgningen. Hvis du snuser et par ganger i uka blir det nok digg hver gang
Trådstarter
29 7
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Når du er avhengig av det blir det jo digg, fordi da forsvinner ubehaget. Men den eneste snusen/siggen man kjenner skikkelig er den om morgningen. Hvis du snuser et par ganger i uka blir det nok digg hver gang
Vis hele sitatet...
Det er ikke ubehagelig! Problemet er bare det at jeg får så å si INGEN effekt av snus lengre, og jeg tar bare 2 daglig.
Toleranse kalles det, ett tegn på at du begynner å bygge opp en avhengighet til snusen. Ville stoppet nå om jeg var deg, eller så ender du bare opp som meg.... snuser bare for å forhindre "abstinenser". Smaker heller ingenting lenger, og det ryker 15 000 i året for å føle meg "normal".

Eventuelt kan du ta pause en ukes tid. Sjansen for at du klarer å holde toleransen nede for nikotin er nesten null. Alle tror de har kontrollen, alle.
Sitat av Gavlan Vis innlegg
Det er ikke ubehagelig! Problemet er bare det at jeg får så å si INGEN effekt av snus lengre, og jeg tar bare 2 daglig.
Vis hele sitatet...
Som bloodshutEyes sier, er det på grunn av toleranse, og når man holder på lenge nok forsvinner også nikotinkikket man gjerne opplever om morgenen.
Jeg husker godt hvordan det var når jeg begynte å røyke, var skikkelig digg når jeg gikk til skolen og tok meg en røyk, men det forsvant egentlig ganske fort, nå, snart 25 år senere, får jeg sjelden noen god følelse av å ta meg en røyk, men slipper ubehaget som oppstår om jeg ikke tar meg en røyk.
Så om du er lur, lar du ikke det å snuse bli en vane, da kan du heller nyte det en sjelden gang å få en buss hver gang.
Sist endret av Veggen; 4. oktober 2014 kl. 17:39.
En 06 om dagen holder toleransen nede for min del. Går jeg over det merker jeg bare mindre og mindre. Ganske få som klarer å holde forbruket så lavt og begynner å kjedesnuse dag inn og ut. Jeg liker å ta en pris når jeg kan slappe av helt og ikke har noen stressende faktorer som henger over meg, aldri ellers.
Sist endret av Marr; 4. oktober 2014 kl. 17:42.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Toleranse kalles det, ett tegn på at du begynner å bygge opp en avhengighet til snusen. Ville stoppet nå om jeg var deg, eller så ender du bare opp som meg.... snuser bare for å forhindre "abstinenser". Smaker heller ingenting lenger, og det ryker 15 000 i året for å føle meg "normal".
Vis hele sitatet...
Akkurat slike jeg ville beskrevet det har snust i snart 3 år nå, men gikk nok ikke mer en 1 måne før jeg ikke "kjente" noe av det, utenom å holde unna abstinenser. Samme gjelder vell egentlig alle nærme venner som har begynt å snuse. Er det samme hver gang, går noen uker, så spør de hvorfor folk snuser overhode, når den "super" følelsen ikke er der, men ender sjelden med at de slutter uansett
Er på mitt 5 år som snuser, og kan fortelle at "den gode følelsen" ved første prell om morningen har dabbet av. Kan komme en gang innimellom, men det er sjeldent. Anbefaler som de fleste her å slutte først som sist, og heller knytte det opp mot festlige lag.
snust i ca 20 år, som mange andre er det ikke lenger noe glede i det lenger,sitter bare og dytter hele dagen,og sover med snus om natten. Elendighet jeg skal prøve å slutte med. nok om det!

Du sier du bare tar 2 snus om dagen og kjenner ingenting? det hørtes rart ut syntes jeg. selv med toleranse vil kun 2 snus om dagen gi et avslappende velbehag. Hvor lenge har du den inne? kaster du den etter 5min skjønner jeg det :P
Trådstarter
29 7
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
snust i ca 20 år, som mange andre er det ikke lenger noe glede i det lenger,sitter bare og dytter hele dagen,og sover med snus om natten. Elendighet jeg skal prøve å slutte med. nok om det!

Du sier du bare tar 2 snus om dagen og kjenner ingenting? det hørtes rart ut syntes jeg. selv med toleranse vil kun 2 snus om dagen gi et avslappende velbehag. Hvor lenge har du den inne? kaster du den etter 5min skjønner jeg det :P
Vis hele sitatet...
Har den vanligvis i 45 minutt, men etter jeg har sluttet å merke den kaster jeg den etter ca. 20 minutt. Nå er det kveld og jeg stappet faktisk en brukt snus i kjeften og den er bedre enn de andre jeg har brukt i hele dag.

Som dere sikkert forstår er jeg en noob innenfor snus. Har hørt at den er bedre om en har den i kjøleskapet. Noen andre "snustips"? (Hah det hørtes utrolig teit ut)
Den som bare er der
Grunnen til at vennene dine for mer effekt, er fordi de får abstinenster og det får ikke du... enda. Når man demper abstinenstene føles det bedre og ha i snus enn å ikke ha snus. Derfor får de en følelse av velvære, mens de egentlig går tilbake til en "normal" følelse, det samme som å slå hode i en vegg for så og stoppe.
har snusa i 5 år, og nå bruker jeg bare skruf fresh white, men vil du ha en sterk snus gå for thunder blå de selger den ikke over alt, men er diggest hvis du vil ha noe som svir under leppa
Forsvant hos meg etter bare en måneds tid og. Fikk mer effekt av røyk etter det, så driver å bytter mellom røyk og snus. Men etter nesten et år med snus så har jeg mistet all effekten.
Hvorfor vil du snuse?

Det er slettes ikke en god vane å ha med seg, tennerne dine blir stygge, skikkelig stygge å det koster dyre dommer å få det reparert igjen, kan ta bilder av mine så får du se.
Det sliter veldig på tannkjøttet som igjen går utover tennerne dine, her blir det dyrt igjen..

En boks koster rundt 90 kroner og du må ha 2-4stk i uka når du blir avhengig, her blir å dyrt i lengden.

Veldig mange damer_hater_at du snuser.

Og tilslutt så får du kreft, dette kan jeg ikke bevise, men det er absolutt noe å tenke på!

Ikke begynn, jeg snakker av årevis med erfaring.
Sist endret av Trollanon; 5. oktober 2014 kl. 03:33.
Jeg bruker 1-3 dager på en boks, og jeg kjenner det dugbart nesten hver gang. Prøv Skruf fresh white slim, det er den eneste jeg får den effekten av. Spesielt om morgenen, og på natten.
Sitat av Gavlan Vis innlegg
Hvor lenge tror du jeg må slutte før det kommer tilbake? Har mange venner som snuser opptil 5 ganger daglig og de mener de kjenner det godt hver gang
Vis hele sitatet...
Velkommen på nikotinkarusellen. Du har gjort noen dumme valg hittil, og jeg skal hjelpe deg få mest effekt av de dumme valgene som kommer. Slutt å snuse, sånn en måned +/- så begynner du å snuse original snus (hvis du absolutt skal begynne igjen/klarte å slutte) og tar en sjelden gang en ekstra sterk snus for å få godfølelsen.

Det kommer neppe til å ta så fryktelig lang tid før du angrer på at du begynte i utgangspunktet..
Snus er verdens dårligste venn, man begynner å bli kjent med den, og liker det, så henger den bare med deg ut i flere år selv om du egentlig ikke synes noe særlig om den.
Signerer de andre. Du er egentlig nå ferdig med moroa med snus, og til slutt snuser du bare fordi du må. Noen liker godt smaken, og det er nesten den eneste trøsten hos meg. Den siste uka har jeg begynt å gå fra General ekstra sterk, til general smoky oak, og så tar jeg en Odens Extreme på morgenen uten at jeg har spist frokost. Avslutter snusinga i god tid før jeg legger meg. Da gir det god effekt. Men dette er nok ikke noe jeg skal fortsette med, selv om det er litt gøy.. Det er virkelig ikke verdt det. Siden jeg tar såpass sterk snus på morgenen, får jeg bare desto sterkere abstinenser utover dagen, og føler at vanlig General ikke er nok. Tenker heller å veksle mellom general ekstra sterk og smoky oak, som er de to beste smakene imo
Sitat av Djiises Vis innlegg
Hvorfor vil du snuse?

Det er slettes ikke en god vane å ha med seg, tennerne dine blir stygge, skikkelig stygge å det koster dyre dommer å få det reparert igjen, kan ta bilder av mine så får du se.
Det sliter veldig på tannkjøttet som igjen går utover tennerne dine, her blir det dyrt igjen..

En boks koster rundt 90 kroner og du må ha 2-4stk i uka når du blir avhengig, her blir å dyrt i lengden.

Veldig mange damer_hater_at du snuser.

Og tilslutt så får du kreft, dette kan jeg ikke bevise, men det er absolutt noe å tenke på!

Ikke begynn, jeg snakker av årevis med erfaring.
Vis hele sitatet...
Tull og tøys, jeg elsker snusen. Sluttet en gang, men jeg begynte igjen - fordi jeg mistet de 5-10 høydepunktene i dagen min. Det er en motivasjon i daglilivet for min del å ha snus å se frem til. Har hvite tenner, er frisk og rask, og det er latterlig liten sjanse for kreft. Jeg synes det er verdt pengene. Har snuset i 4 år nå.
Det opplever når du snuser nå er en mild form for nikotinsjokk. Siden du har dyttet i deg snus flere dager på rad så har kroppen bygd opp en tolleranse. Neste steg på stigen er at du blir avhengig og vil vise abstinenser hvis kroppen ikke får i seg nikotin.

Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Toleranse kalles det, ett tegn på at du begynner å bygge opp en avhengighet til snusen. Ville stoppet nå om jeg var deg, eller så ender du bare opp som meg.... snuser bare for å forhindre "abstinenser". Smaker heller ingenting lenger, og det ryker 15 000 i året for å føle meg "normal".
Vis hele sitatet...
Nå har jeg snust i snart 10 år og syntes snusen er like kos nå som da.
Merker effekt jeg - ikke nikotinsjokk, men kosen er tilstedet den. Det eneste som jeg virkelig kan si er negativt med snus er besteforeldre som ikke skjønner seg på dævelskapen og selvfølgelig det økonomiske.
Sist endret av Bombasa; 5. oktober 2014 kl. 15:11.
Enig med relevant. Sluttet i ett år, men vurderte det mye frem og tilbake, og begynte igjen. Jeg savnet kosen, og smaken. Bruker en boks på ca seks dager, og har snusen inne i som regel 1,5 time. Liker veldig godt smaken, og det er som godteri for meg (som jeg forøvrig ikke spiser). Synes det er verdt pengene, og det er jo derfor jeg snuser. Tannlegen sa forresten til meg at snusingen ikke går utover tennene, fordi jeg har egen snuslomme på siden, og snusen rører derfor hverken tennene eller tannkjøttet. Fine, hvite tenner har jeg uansett aldri hatt.
Prøv andre typer også. eks Nick eller 13
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Tannlegen sa forresten til meg at snusingen ikke går utover tennene, fordi jeg har egen snuslomme på siden, og snusen rører derfor hverken tennene eller tannkjøttet.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener med dette, kan du utbrodere?
Sist endret av BiffBiff; 6. oktober 2014 kl. 21:12.
Sitat av BiffBiff Vis innlegg
Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener med dette, kan du utbrodere?
Vis hele sitatet...
Google «snuslomme». Ung.no sier at det er roten til helvete, swedishsnus.com sier at det blir helt bra igjen når du slutter å snuse. At bruk av snus over lengre tid har etset huden i munnen, og at man får en slags lomme, slik snusen passer perfekt i en slags... grotte i munnen om du vil. Snusen plasserer seg fint der, og den rører ikke tannkjøtt eller tenner (har snusen ganske langt oppe, fra der tannkjøttet starter og til litt over der hvor nesen slutter (men ikke i midten av leppa, har den på siden)). Snuser også porsjonsnus, som visstnok er bedre for tannkjøtt og tenner. Tannlegen min sa hvertfall ikke at det var noe problem, og han synes det var kjempedumt at jeg snuste sånn generelt, er spesialist (i forsåvidt noe helt annet, rotfylling), og har lang erfaring; så jeg anser ham som seriøs.
Nå har jeg snust ca i et år. I de to første månedene så fikk jeg alltid en svimmel og en avslappningsfølelse. Brukte Skruf slim fresh white. Jeg har brukt forskjellige typer snus, som Røde Lacket, 06, General, men har stoppa på Skruf ekstra sterk white, og har brukt det i ca 8-9 måneder tror jeg, og føler så og si ingenting, men hvis jeg vil slappe av tar jeg 2 stykker samtidig, fungerer det
Den som bare er der
Sitat av coffeescript Vis innlegg
Nå har jeg snust ca i et år. I de to første månedene så fikk jeg alltid en svimmel og en avslappningsfølelse. Brukte Skruf slim fresh white. Jeg har brukt forskjellige typer snus, som Røde Lacket, 06, General, men har stoppa på Skruf ekstra sterk white, og har brukt det i ca 8-9 måneder tror jeg, og føler så og si ingenting, men hvis jeg vil slappe av tar jeg 2 stykker samtidig, fungerer det
Vis hele sitatet...
Hvordan slapper du av med dobbel dose med nikotin?
Sitat av RavnX Vis innlegg
Hvordan slapper du av med dobbel dose med nikotin?
Vis hele sitatet...
Får en avslappningsfølelse, blir litt trøtt i tillegg. Jeg liker det i hvertfall, vet ikke med andre
Sitat av RavnX Vis innlegg
Hvordan slapper du av med dobbel dose med nikotin?
Vis hele sitatet...
Dersom nikotindosen økes til mer en det vanlige skilles det også ut mer dopamin, som er feelgood hormonet. Dette gjør at han slapper bedre av - rent nevrokjemisk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
det kalles vell nikotin ''sjokk'' , noe som ALDRI kommer til å vedvare :P kroppen din venner seg til nikotin som så mye annet veldig veldig fort , sånn er det bare
Må si at det virker som om man letter mister nikotin-sjokket/de gode effektene av snus enn røyk. Gir jo mening. Snus varer lenger, men røyk kicker ofte mer.
Mitt beste snustips er å bruke det kun til fest. Da beholder du evnen til å nyte den. Selv får jeg ingen glede av nikotin uten at jeg har inntatt alkohol. Blir bare kvalm, og det er jo ikke noe digg.. Ganske praktisk! Snuser skruf slim white fresh eller skruf slim polar, som er sterkere.
Har snust i 7 år sammenhengende og har egentlig ikke noe negativt å komme med.
Nikotineffekten er minimal, men kosen er der alltid
Hvis du gjør det fast vil den følelsen forsvinne ganske fort. Da blir den gode følelsen normalen, mens normalen blir bedriften der du er irritabel, kanskje har vondt i hodet osv. Gjør deg selv en tjeneste og ikke gjør det oftere enn én gang i uken eller sjeldnere. Gjerne i helgen, så har du noe å se frem til. Virker ikke som du er så gammel, og blir fort mye penger i måneden som ryker på snus.

Snus er et nytelsesmiddel, men som så mange andre nytelsesmidler kan det lett bli for mye av det gode.
▼ ... flere år senere ... ▼
Trådstarter
29 7
Jeg var hadde såvidt blitt seksten år når jeg skrev dette innlegget her.....

Ville bare si at jeg kutta ut snusen i starten av 2020 og har holdt meg snusfri nå i godt over tre år. Så at bloodshotEyes har kommentert i tråden min også i sin tid.... liten verden.....


Ønsker alle andre fremtidige lesere og snus-sultne tenåringer lykke til med å kutte ut snusen mens leken enda er god og helst før man begynner i det hele tatt.

Peace !