Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4337
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har fått melding om at brukerkontoen min har blitt sperra og det vises til et punkt i nettbutikkens brukeravtale. I det punktet står det at de "blandt visse kunder har oppdaget systematisk bestilling der kunden returnerer nesten alle varer" . Videre står det at "det kan handle om at de mistenker at varene er brukt før de returneres eller misbrukt i en eller annen form for svindel og at disse kundene vil bli sperret uten tidsbegrensning" , for life antar jeg.

Men nå er greia her at jeg ikke driver noe svindel eller systematiske bestillinger, men jeg prøver å finne meg en ny klesstil og har i tillegg gått mye opp i vekt så både størrelser og type plagg har ofte blitt feil sånn at jeg må returnere 6 av 8 plagg/10 av 12 plagg/2 av 4 plagg osv fra en ordre. Det har skjedd sammenlagt kanskje på åtte bestillinger på 1 år fra denne nettbutikken, eller i et shopperush med to bestillinger på samme måned som nå sist.

Jeg vet ikke om jeg gidder å kverulere med de om jeg uansett taper men det jeg vil spørre mine medfreaks her om er om nettbutikker har lov til å bruke bruk av angreretten mot noen på denne måten med å banne meg som kunde? Angreretten er jo noe alle forbrukere har rett til å bruke og denne står også nevnt i vilkårene til nettbutikken som er norsk. JA jeg har returnert mye av det jeg har bestilt men har ikke bestilt noe systematisk, ikke brukt plaggene utenom å bare prøve noen av de å se to sek i speilet som man har lov til, og lappen er fortsatt på og alle forseglinger inntakt etter returvilkårene. Jeg er ikke noen svindler heller og ser ikke helt hvordan returnere varer kan være svindel.. Vil dere si at jeg har blitt bannet fra nettbutikken på feil grunnlag og burde klage eller har de retten på sin side med å indirekte anklage meg for svindel eller banne kunder som benytter seg av angreretten for mye?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
De kan ikke hindre deg å bruke angreretten din, men de kan selv velge om de vil ha deg som kunde.
Du kan sikkert lage et helvete for dem med stadige henvendelser på saken for å forsøke å få dem til å endre mening. Men er det egentlig så viktig? Om det bare er tilfeldigheter og vektoppgang som er grunnen til at du har returnert varene så er det vel strengt tatt ikke en butikk du ønsker å handle mer hos? Personlig hadde jeg gitt helt faen i den butikken. De er jo ikke de eneste som selger klær. Og om det skulle komme noen skikkelig gode tilbud som du føler du bare må kjøpe så kan du jo bare snakke med en kompis, vippse over cash og få ham til bestille de i sitt navn. Selv hadde jeg ikke kjøpt noe mer der i ren trass, for at de trodde det dreide seg om svindel.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tias Vis innlegg
De kan ikke hindre deg å bruke angreretten din, men de kan selv velge om de vil ha deg som kunde.
Vis hele sitatet...
Åhmpf er det så lett for dem altså? De viser til et vilkår i kundeavtalen som de mener jeg har brutt og som dermed gir de lov til å banne meg, men jeg mener at jeg virkelig ikke har brutt det vilkåret annet enn at jeg har returnert (som i seg selv er min lovfestede rett som forbruker) men hverken svindlet, systematisk bestilt og returnert, eller returnert etter bruk som den regelen de viser til lyder. Kan de i tilfelle fortsatt banne meg når det de påstår jeg har brutt ikke er korrekt? Det står ikke noe sted at for mange returer alene er grunn nok til banning.
Jaja kjør på da. Det er jo bare din egen tid og energi det koster deg. Kanskje er du så heldig at du får fortsette å kjøpe varer hos dem.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åhmpf er det så lett for dem altså? De viser til et vilkår i kundeavtalen som de mener jeg har brutt og som dermed gir de lov til å banne meg, men jeg mener at jeg virkelig ikke har brutt det vilkåret annet enn at jeg har returnert (som i seg selv er min lovfestede rett som forbruker) men hverken svindlet, systematisk bestilt og returnert, eller returnert etter bruk som den regelen de viser til lyder. Kan de i tilfelle fortsatt banne meg når det de påstår jeg har brutt ikke er korrekt? Det står ikke noe sted at for mange returer alene er grunn nok til banning.
Vis hele sitatet...
Butikken står helt fritt til å selv bestemme hvem de vil ha som kunder, hvem de vil selge til og hvem de ikke vil selge til, med mindre det er åpenbar diskriminering som følge av kjønn, etnisitet, seksuell legning eller religion.

Du kan jo naturligvis prøve å protestere og hevde din uskyld, og at du skal bli flinkere til å ikke kaste vekk deres tid og penger i form av ekstraarbeid ved å ikke bestille størrelser du er usikker på i fremtiden. Du kan ikke kreve noe som helst her, men hvis du spør pent kan det jo hende de forbarmer seg
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du kan sikkert lage et helvete for dem med stadige henvendelser på saken for å forsøke å få dem til å endre mening. Men er det egentlig så viktig? Om det bare er tilfeldigheter og vektoppgang som er grunnen til at du har returnert varene så er det vel strengt tatt ikke en butikk du ønsker å handle mer hos? Personlig hadde jeg gitt helt faen i den butikken. De er jo ikke de eneste som selger klær. Og om det skulle komme noen skikkelig gode tilbud som du føler du bare må kjøpe så kan du jo bare snakke med en kompis, vippse over cash og få ham til bestille de i sitt navn. Selv hadde jeg ikke kjøpt noe mer der i ren trass, for at de trodde det dreide seg om svindel.
Vis hele sitatet...
Joa må si det frister å trasse og boikotte hele dritten. Har brukt mye tid og penger på den butikken men tydeligvis ikke nok penger for de siden de ikke tillater at jeg returnerer... Men det er en av de største nettbutikkene og med best utvalg etter min stil og jeg vet egentlig ikke om et lignende alternativ utenom utenlandske sider hvor det er høy toll og mva som gjør det drit dyrt.
Så er det kanskje litt prinsipp og "get up, stand up, stand up for your rights" som gjør at jeg reagerer.. Men gidder ikke krangle om de uansett bare parkerer meg og har lov. Det er det jeg lurer på da... Om de egentlig har lov når jeg ikke har gjort det som beskrives i punktet de viser til og mener er grunnen til utestengelse.

Kunne bestilt i kompis navn men kjenner ingen som gidder den ekstra jobben med å hente og evn returnere pakker for meg så ofte For all del jeg tar hintet fra butikken om at jeg burde shoppe mindre men det har vært nett jeg har tydd mye til det siste coronaåret her..
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tias Vis innlegg
Butikken står helt fritt til å selv bestemme hvem de vil ha som kunder, hvem de vil selge til og hvem de ikke vil selge til, med mindre det er åpenbar diskriminering som følge av kjønn, etnisitet, seksuell legning eller religion.

Du kan jo naturligvis prøve å protestere og hevde din uskyld, og at du skal bli flinkere til å ikke kaste vekk deres tid og penger i form av ekstraarbeid ved å ikke bestille størrelser du er usikker på i fremtiden. Du kan ikke kreve noe som helst her, men hvis du spør pent kan det jo hende de forbarmer seg
Vis hele sitatet...
Okey hører deg.. Takker for utgreiing av situasjonen!
Tror ikke jeg gidder å maile de da.. Men om det hadde vært sånn at de ikke hadde lov når jeg faktisk ikke har brutt vilkåret de viser til så ville jeg gjerne gitt dem et spark i ræva og finger å suge på
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joa må si det frister å trasse og boikotte hele dritten. Har brukt mye tid og penger på den butikken men tydeligvis ikke nok penger for de siden de ikke tillater at jeg returnerer...
Vis hele sitatet...
Hvis du returnerer så mye som du sier (langt over halvparten hver gang)
så er det ikke sikkert de tjener så veldig mye på deg.
Det er folk som skal behandle de returvarene. De skal ha lønn. Mange nettbutikker betaler også
for frakten når du returnerer.
Er det ikke bedre å gå i en vanlig butikk hvor du kan få målt opp størrelsen din og prøvd de forskjellige størrelsene? Det er vanskelig å bestille på nett hvis du ikke vet størrelsen din, og din måte å handle på gjør at butikken taper penger.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvis du returnerer så mye som du sier (langt over halvparten hver gang)
så er det ikke sikkert de tjener så veldig mye på deg.
Det er folk som skal behandle de returvarene. De skal ha lønn. Mange nettbutikker betaler også
for frakten når du returnerer.
Vis hele sitatet...
Klar over det og skjønner at de ikke digger det men å bruke angreretten på deler av hver bestilling står ikke noe sted i brukeravtalen at kan føre til utestengelse.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er det ikke bedre å gå i en vanlig butikk hvor du kan få målt opp størrelsen din og prøvd de forskjellige størrelsene? Det er vanskelig å bestille på nett hvis du ikke vet størrelsen din, og din måte å handle på gjør at butikken taper penger.
Vis hele sitatet...
Seff men nå har vi under pandemien siste året blitt oppfordret til å ikke gå i butikker og sentere har vært stengt..... Hjemmekontor + mye datatid =
Er det ikke bare å lage ny bruker da?

Å siden du vet at du har gått opp i vekt, så burde du jo også vite at klærne må være større...
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Er det ikke bare å lage ny bruker da?

Å siden du vet at du har gått opp i vekt, så burde du jo også vite at klærne må være større...
Vis hele sitatet...
Det er navnet og adressen min som er banna så får samme problem med ny bruker. *sukk* vet at jeg trenger større klær men det handler ikke om enkle størrelser dette her, det er ikke som jeg bestiller feil med vilje men må prøve meg frem til perfect fit perfect size perfect model. Bukser som eksempel fins i over 400 forskjellige modeller, farger og størrelser...
Er vel nærmest umulig å finne noe som er "perfect fit perfect size perfect model" uten å prøve det først eller å måle størrelsen sin (måle kan du fint gjøre selv med målebånd)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det har skjedd sammenlagt kanskje på åtte bestillinger på 1 år fra denne nettbutikken, eller i et shopperush med to bestillinger på samme måned som nå sist.
Vis hele sitatet...
Du bestiller tydeligvis mye klær, såpass mye klær at du burde ha lært deg størrelsene dine imho. Det er ikke rart at de mistenker misbruk av angreretten med et slikt volum, vektoppgang eller ei. Har selv returnert varer til Zalando, men har kanskje 4 returer over 5-6 år, og jeg har handlet mye der de siste årene.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Er vel nærmest umulig å finne noe som er "perfect fit perfect size perfect model" uten å prøve det først eller å måle størrelsen sin (måle kan du fint gjøre selv med målebånd)
Vis hele sitatet...
Riktig så derfor bestiller jeg for å prøve.

Så har det seg sånn at jeg først ville endre klesstil, så gikk jeg opp 7 kg, kjøpte noen nye plass så gikk jeg opp 5 kg til, kjøpte noen ny plass så gikk jeg opp mer og til sammen har jeg gått opp 25 kg det siste året så til dere som mener at jeg burde visst størrelsene mine så nei dem har forandra seg hele året uten at jeg har skjønt det før jeg bestiller ny bukse i samme str som passet sist og den plutselig ikke passer. Ikke lett å merke den snikende vektoppgangen like mye når hverdagen går til hjemmekontor og joggebukse med strikk i livet hehe! Mye av t skjortene har vært gjennomsiktige og tynt ræva stoff og derfor retur og skjorter som ikke er i virkeligheten som på bildet så det er ikke sånn at jeg kjøper masse som egentlig burde vært fint og returnerer det på pur faen heller...
Du har gått opp 25 kg i løpet av et år? Da er det jo ikke en snikende vektoppgang, men heller en ganske vesentlig en som du må ha lagt merke til. Selv så gikk jeg ned over 30 kg i løpet av knappe 4 måneder, før jeg så gikk opp igjen 8 kg noen måneder senere. I løpet av denne tiden så ble det mye utskiftning av garderoben, og jeg brukte tusenvis av kroner på det. Jeg tok alltid mål, og leste reviews av plagget før jeg bestilte, og har i ettertid gitt bort en del klær som ble for store eller for små for meg.
Sist endret av caperno; 13. mars 2021 kl. 14:38.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Du har gått opp 25 kg i løpet av et år? Da er det jo ikke en snikende vektoppgang, men heller en ganske vesentlig en som du må ha lagt merke til. Selv så gikk jeg ned over 30 kg i løpet av knappe 4 måneder, før jeg så gikk opp igjen 8 kg noen måneder senere. I løpet av denne tiden så ble det mye utskiftning av garderoben, og jeg brukte tusenvis av kroner på det. Jeg tok alltid mål, og leste reviews av plagget før jeg bestilte, og har i ettertid gitt bort en del klær som ble for store eller for små for meg.
Vis hele sitatet...
Halloen har lagt merke til å ha gått opp fire og fem størrelser men man registrerer ikke fem og fem kilo i endring rundt livet når man stort sett har hatt hjemmekontor med joggebukse! Er ikke som de 25 kg kommer fra en uke til den neste og jeg har fått sjokk hver gang jeg har prøvd nye bukser og innsett at jeg dæven meg har gått opp enda en størrelse.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Å gi bort klær til tusenvis av kr er ikke noe jeg har råd til derfor har jeg benyttet meg av min lovfestede angrerett
Det er ikke så komplisert, og Tias har allerede sagt det viktigste: butikken bestemmer selv hvem de vil ha som kunder og ikke.

Når de har valgt å sperre deg fra å handle mer der, så betyr det at de vurderer det slik at de taper penger på deg. Hadde de tjent penger på deg, så hadde du fremdeles fått være kunde. Hvis du er uenig, og mener at du er en så god kunde at de går glipp av masse penger, så får du heller smile fornøyd for deg selv i vissheten om at avgjørelsen koster dem profitt, og ta med deg pengene til neste nettbutikk i stedet.

Det er ikke en menneskerett å få bestille fra en spesifikk nettbutikk.



For øvrig: en plutselig vektoppgang på 25 kg kan for sikkerhets skyld være verdt å få sjekket hos legen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å gi bort klær til tusenvis av kr er ikke noe jeg har råd til derfor har jeg benyttet meg av min lovfestede angrerett
Vis hele sitatet...
Da jeg ga bort klærne så hadde jeg jo brukt dem. Dessuten var jo angrefristen gått ut for lenge siden...

Butikken taper nok penger på deg hvis du returnerer klær for tusenvis av kroner, og jeg har ingen problem med å forstå at de nekter deg å være kunde der. Selv så syntes jeg historien din virker noe rar. Er det så vanskelig å ta målene dine? Da slipper du jo å returnere så mye, og det må jo være mye enklere også for din del?
Nei, du har ikke noen lovfestet angrerett når du fremstår så «uaktsomt» og «bortskjemt» (i mangel av bedre ord i farta. Når du klarer gå opp 25 kg i løpet av år, er du greit overspiser i mine øyne, og det du beskriver som er mønster opp og ned i vekt, snbefaler jeg deg ta en liten titt på det underliggende problemet for. At det bare har vært et «hjemmekontor år», forklarer ikke, ei rettferdiggjør 25 kg med vektoppgang. At jeg ber def titte på den underliggende årsaken, er av «tøff kjærlighet/medmenneskelighet, da jeg kan gjenkjenne meg i p gå opp og ned i vekt, men kanskje 5-6 kg pr pr, ikke 25.. det er urovekkende. Samtidig vil jeg påstå du virker bortskjemt, lat og skamløs som mener du som forbruker ikke skal sette deg noe inn i klesplagget(ene) du kjøper, men bare forventer at nettbutikker og sikkert butikker generelt (som også har hatt et tøft år - flere permitterte/oppsagte - lavere etterspørsel etter klær og andree forbruksvarer, basic samfunnsøkonomi på både mikro- og makronivå (enkeltkjese vs landsbasis). Så med ord - skjerp den holdningen betraktelig, den merker var kvalmende. Hadde jeg eid egen enkeltstående fysisk butikk med tilhørende nettbutikk, og du hadde holdt på slik, hadde jeg kastet klærne i trynet på deg ut døra om du prøvde returnere i omfanget (6/8 plagg, flere bestilinger og attpåtil flere forsøk på størrelser). Just my2cents:
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Archdacko Vis innlegg
Når du klarer gå opp 25 kg i løpet av år, er du greit overspiser i mine øyne, og det du beskriver som er mønster opp og ned i vekt, snbefaler jeg deg ta en liten titt på det underliggende problemet for. At det bare har vært et «hjemmekontor år», forklarer ikke, ei rettferdiggjør 25 kg med vektoppgang. At jeg ber def titte på den underliggende årsaken, er av «tøff kjærlighet/medmenneskelighet, da jeg kan gjenkjenne meg i p gå opp og ned i vekt, men kanskje 5-6 kg pr pr, ikke 25.. det er urovekkende. Samtidig vil jeg påstå du virker bortskjemt, lat og skamløs som mener du som forbruker ikke skal sette deg noe inn i klesplagget(ene) du kjøper, men bare forventer at nettbutikker og sikkert butikker generelt (som også har hatt et tøft år - flere permitterte/oppsagte - lavere etterspørsel etter klær og andree forbruksvarer, basic samfunnsøkonomi på både mikro- og makronivå (enkeltkjese vs landsbasis). Så med ord - skjerp den holdningen betraktelig, den merker var kvalmende. Hadde jeg eid egen enkeltstående fysisk butikk med tilhørende nettbutikk, og du hadde holdt på slik, hadde jeg kastet klærne i trynet på deg ut døra om du prøvde returnere i omfanget (6/8 plagg, flere bestilinger og attpåtil flere forsøk på størrelser). Just my2cents:
Vis hele sitatet...
Fra angre rett til fat shaming?
Hva han veier og hvorfor kan vi holde utenfor.

Han bør derimot uten tvil bli flinkere til å ta mål.
@Realist1 de aller fleste som lider av overvekt/fedme, eller som har en så drastisk vektoppgang uansett, er stort sett selvforskyldt i det. Foruten av diabetikere med type 1 diabetes, hvor forekomsten av lavt stoffskifte er høyere enn hos resten av befolkningen. Men det store flertall av feite her til lands, har en kombinasjon av latskap, manglende basal forståelse av kalorier ut vs inn, og sikkert hva matvarer inneholder av kcal. Når man ikke skjønner at man går opp i vekt etter en påskeuke på fjellet med bare høykalorimat, samt stort inntak av snacks, godteri, sukkerholdig/alkoholholdig drikke fordi «jeg var jo flink og gikk på ski 5 dager denne påsken!» ja, fru Blom, den knappe mils søndagsskituren du gikk med barna på 4 timer (kanskje 5-600 kcal forbrent, og det er maks) gjør ikke opp for de 3500-4000 kcal du døtta i deg på daglig basis..

Sitat av Archdacko Vis innlegg
Nei, du har ikke noen lovfestet angrerett når du fremstår så «uaktsomt» og «bortskjemt» (i mangel av bedre ord i farta. Når du klarer gå opp 25 kg i løpet av år, er du greit overspiser i mine øyne, og det du beskriver som er mønster opp og ned i vekt, snbefaler jeg deg ta en liten titt på det underliggende problemet for. At det bare har vært et «hjemmekontor år», forklarer ikke, ei rettferdiggjør 25 kg med vektoppgang. At jeg ber def titte på den underliggende årsaken, er av «tøff kjærlighet/medmenneskelighet, da jeg kan gjenkjenne meg i p gå opp og ned i vekt, men kanskje 5-6 kg pr pr, ikke 25.. det er urovekkende. Samtidig vil jeg påstå du virker bortskjemt, lat og skamløs som mener du som forbruker ikke skal sette deg noe inn i klesplagget(ene) du kjøper, men bare forventer at nettbutikker og sikkert butikker generelt (som også har hatt et tøft år - flere permitterte/oppsagte - lavere etterspørsel etter klær og andree forbruksvarer, basic samfunnsøkonomi på både mikro- og makronivå (enkeltkjese vs landsbasis). Så med ord - skjerp den holdningen betraktelig, den merker var kvalmende. Hadde jeg eid egen enkeltstående fysisk butikk med tilhørende nettbutikk, og du hadde holdt på slik, hadde jeg kastet klærne i trynet på deg ut døra om du prøvde returnere i omfanget (6/8 plagg, flere bestilinger og attpåtil flere forsøk på størrelser). Just my2cents:
Vis hele sitatet...
@vindaloo Jeg ser ikke noen grad av fatshaming her. Jeg nevner blant annet at jeg gjenkjenner meg selv i det å gå opp og ned i vekt. Samt det må være lov å påpeke sin bekymring, når han skriver at han tildels ikke har lagt merke til vektoppgangssekvenser på 5-8 kg avs gangen. I mine øyne er det nok vel så mye et ønske om å unngå å anerkjenne realiteten, som at han ikke har sett noe vektoppgang i det hele tatt.
Derfor tipser jeg han om at han for sin egen del bør ta en titt hvilke følelser han undertrykker, og få hjelp av noen rundt seg evt. profesjonell hjelp til å regulere/og forsåvidt akseptere disse følelsene på en mer rasjonell måte. Jeg vil si dette er å være et medmenneske. Forøvrig er det direkte skadelig for kroppen, samt indre organer å hoppe opp og ned i vekt, og aldri finne en ideell baseline-vekt. Det er også på et lenger tidsperspektiv vesentlig forhøyet risiko for hjerte- og karsykdommer, noe jeg unner ingen.!
Sist endret av Archdacko; 13. mars 2021 kl. 15:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Archdacko Vis innlegg
@Realist1 de aller fleste som lider av overvekt/fedme, eller som har en så drastisk vektoppgang uansett, er stort sett selvforskyldt i det. Foruten av diabetikere med type 1 diabetes, hvor forekomsten av lavt stoffskifte er høyere enn hos resten av befolkningen. Men det store flertall av feite her til lands, har en kombinasjon av latskap, manglende basal forståelse av kalorier ut vs inn, og sikkert hva matvarer inneholder av kcal. Når man ikke skjønner at man går opp i vekt etter en påskeuke på fjellet med bare høykalorimat, samt stort inntak av snacks, godteri, sukkerholdig/alkoholholdig drikke fordi «jeg var jo flink og gikk på ski 5 dager denne påsken!» ja, fru Blom, den knappe mils søndagsskituren du gikk med barna på 4 timer (kanskje 5-600 kcal forbrent, og det er maks) gjør ikke opp for de 3500-4000 kcal du døtta i deg på daglig basis..
Vis hele sitatet...
Takk for leksjonen. Jeg kan allerede en ting og to om kosthold og ernæring, så jeg vet godt hvor lett man kan legge på seg. 25 kg, sakte men sikkert, over mange, mange måneder trenger heller ikke være noen rød varsellampe, men om man har hatt en stabil vekt hele livet, og så plutselig skyter opp 25 kg, så er det faktisk verdt et legebesøk, selv om man har hatt hjemmekontor det siste året. Sannsynligvis vil man bare finne ut at man har overspist og vært for lite aktiv, men better safe than sorry! Verdt å få undersøkt uansett!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Angreretten gjelder i 2 uker, har du returnert alt innen de 2 ukene? Uansett, de kan nekte deg som kunde men bare å returnere det du måtte ha igjen å returnere.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Denne tråden spora av med fatshaming og gudene veit så jeg meldte meg ut. Jeg har gått opp i vekt pga medisiner jeg trenger så det er ikke snakk om å være en bortskjemt lat feit jævel.. Jeg gikk gjennom cellegift behandling og tapte mange kg så feit er jeg heller ikke selvom jeg har lagt på meg mye. Det har vært uvant for meg og når jeg har gått opp 1 str og kjøpt nytt tøy og ikke skjønt før neste bestilling igjen at jeg trengte enda større str så sneik vekta seg oppover uten at jeg merka det så godt. Det kommer av at jeg nesten ikke har brukt jeans gått mest i joggebukse pga hjemme i corona året, jeg hadde merka det bedre om jeg gikk i jeans hver dag at de ble trangere og trangere. Så sånn gikk det seg til! Er vel ikke så bortskjemt å returnere ting man har kjøpt heller. Det er noe alle gjør i blandt så stop the hate Chill å bestille på nett når man har sosial angst og det er corona med stengte kjøpesentere anyway. Har hatt ett avhengighetsproblem med gambling jeg har slutta med så sånn sett er det enda godt jeg kan returnere når jeg kjøper klær for tusenvis så jeg ikke havner i gjeld igjen men jeg burde ikke måtte forsvare meg selv ovenfor fordømmende åpenbart dritkjipe folk som hater tjukke.

Jeg er utestengt fra webshoppen og har snakka med forbrukerrådet som sa at det ikke var noen regel som sa at man ikke kunne returnere et visst antall ganger men gidder ikke ta kampen. Fuck it jeg får holde meg til bukser med strikk i livet peace
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er utestengt fra webshoppen og har snakka med forbrukerrådet som sa at det ikke var noen regel som sa at man ikke kunne returnere et visst antall ganger men gidder ikke ta kampen. Fuck it jeg får holde meg til bukser med strikk i livet peace
Vis hele sitatet...
Om du gjennomfører et kjøp kan de ikke nekte deg å reklamere på varene. Men uavhengig av det kan de sette regler for hvordan du bruker nettbutikken deres.

Syns det er veldig rart at du tar deg bryet med å kontakte forbrukerrådet i stedet for å kontakte nettbutikken og forklare situasjonen din. Mest sannsynlig hadde du fått handlet igjen da.
Hvis du digger butikken, ta kontakt og spør om de kan åpne kontoen.

Forklar situasjonen og si at nestegang du handler og skal returnere varer så dekker du selv frakten og eventuelle behandlingsgebyrer.

Det er jo fair? Nå har de sannsynligvis gjort det på en del av dine bestillinger.

Det øker også kanskje terskelen din for at du bestiller varer du er 90% sikker på at du skal ha.

Win win