Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1211
Prøver meg på autoflower for første gang, og trenger litt hjelp.
Toppene vokser helt vilt, en gren på ett sted, tre på samme etage rett over, litt her og litt der. Er dette normalt? I tillegg "legger" toppen seg sidelengs øverste ca 5 cm. Bladene (de nyeste i toppen) er også bleke/gule og grønne, nesten som kamuflasje. Fargen blir normal grønn etter hvert.
De har stått tre uker i dag, og er nå 60, 68 og 70 lange.
Står i 7,5l potte, jord.
Canna terra vega, oppe i full dose etter tabell i dyrkehåndboka.
Temp 23-27 24/0.
Siste to netter 18/6 og 18-20 grader på natt.
2x400 hps, etter dag 10, startet på 85 cm avstand, nå flyttes opp til 50 cm når det kommer ned i ca 40 cm.

Om noen med erfaring kan korrigere hvis det jeg driver med er helt feil setter jeg pris på det. På forhånd takk��
Sist endret av Erul; 28. januar 2021 kl. 12:29. Grunn: Skrivefeil
Hvis nyveksten er veldig blek kan det tyde på at planten vil ha mer næring. Det hadde hjulpet en del om du hade lagt ut bilde.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mulig det er varme/lys-stress, 40cm høres litt kort avstand til HPS lamper, la hånden din ligge ca der plantetoppene er, er det behagelig eller blir det ubehagelig varmt?
Trådstarter
5 0
http://unna.gr/101363Xa2b9d

Nope, ikke sånn man legger ut bilde...

Økte næringsinnholdet siste vanning (2 dager siden) og det er bedring å spore. Prøver samme på neste.
Vet du om auto krever mere næring?
Og angående næring, jeg bytter vel til blomsternæring på auto også?

Blir 28-30 grader ca 40 cm under lampa, har i tillegg vifte på, så det burde ikke være noe problem. Har brukt samme avstand tidligere med hell.
Sist endret av Erul; 28. januar 2021 kl. 14:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Siden for å laste opp bilder er http://imma.gr, den lager også BB-kode som du bare limer inn i innlegget ditt slik bilde vises.

Jeg spurte ikke om temperaturen, jeg spurte om hva det føles for hånda, å ha den ca samme distanse fra toppene på plantene til lampa: det er en vesentlig forskjell.

Hvordan er viften? Om den står stasjonært kan det hende den tørker ut plantene: en konstant luftstrøm av tørr luft vil stjele fukt fra planten og tørke den ut: var borte i et oppsett det en bud hadde begynt å råtne. Viste seg han hadde en vifte som blåste mot samme punkt på en bud, den tørket ur, visnet delvis og det begynte å vokse mugg inni.
Sist endret av Dodecha; 28. januar 2021 kl. 15:07.
Trådstarter
5 0
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Siden for å laste opp bilder er http://imma.gr, den lager også BB-kode som du bare limer inn i innlegget ditt slik bilde vises.

Jeg spurte ikke om temperaturen, jeg spurte om hva det føles for hånda di å ha den ca samme distanse fra toppene på plantene til lampa: det er en vesentlig forskjell.

Hvordan er viften? Om den står stasjonært kan det hende den tørker ut plantene: en konstant luftstrøm av tørr luft vil stjele fukt fra planten og tørke den ut: var borte i et oppsett det en bud hadde begynt å råtne. Viste seg han hadde en vifte som blåste mot samme punkt på en bud, den tørket ur, visnet delvis og det begynte å vokse mugg inni.
Vis hele sitatet...
Vifte går kontinuerlig frem og tilbake, står aldri på et punkt.
Godt og varmt men ikke stikkende og ubehagelig med hånda under, men øker med 5 cm for sikkerhets skyld.

Sist endret av Erul; 28. januar 2021 kl. 15:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.