Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1572
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
yoyo! Har jævlig angst og følelsen av at noen er i huset! whats that? Er dette noe psykose symptomer eller noe, har en sårbarhet for psykose skjønner dere og får ikke sove pga angst. Har følelsen av at tankegangen min er uvirkelig og har depersonalisering, hva bør jeg gjøre er vell ikke vits å kontakte legevakten eller? Er stresset så skrev litt lite (sorry) håper dette er nok!
¨

Og ja vet at det ikke er noen i huset men jeg kvepper pga følelsen av noen bak i stolen og snur meg og ingen er der. Men faen så angst av dette. Legen spurte meg mange psykose spørsmål for 1 mnd siden og om å føle at noen andre var i huset var et av spørsmålene!


Mvh, angstmannen (26).
Litt av greia med psykose er at man merker det ikke selv, iallefall ikke de første gangene.
Tviler på at det er psykose, heller mer mot angst.
Er man utsatt for angst så er det ikke uhørt at man blir påvirket av noe man hørte noen si, fantasien tar dette og bygger videre på det.
I psykose så er det ingen som trenger å si noe, men du hører de likevel, det er temmelig spesielt.

Vil anbefale deg at du snakker med helsepersonell om dette, det er ikke mange brukere her inne som innehar kompetansen til gi deg et vittig svar, og de som kan vil nok si det samme som meg, snakk med noen som faktisk har peiling.
Angst i seg selv kan nå høyder jeg ikke trodde var mulig, krydrer man enda på med litt fantasi så har man det gående, og det er skikkelig kjipt for man skjønner at ting ikke er som de skal være, samtidig som man ikke klarer å legge fra seg den andre tanken, og til slutt så har angsten spist opp fornuften og da står man der og tror man kommer til å bli tatt med buksa nede og skjegget i postkassa.
Snakk med legen din du
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Litt av greia med psykose er at man merker det ikke selv, iallefall ikke de første gangene.
Tviler på at det er psykose, heller mer mot angst.
Er man utsatt for angst så er det ikke uhørt at man blir påvirket av noe man hørte noen si, fantasien tar dette og bygger videre på det.
I psykose så er det ingen som trenger å si noe, men du hører de likevel, det er temmelig spesielt.

Vil anbefale deg at du snakker med helsepersonell om dette, det er ikke mange brukere her inne som innehar kompetansen til gi deg et vittig svar, og de som kan vil nok si det samme som meg, snakk med noen som faktisk har peiling.
Angst i seg selv kan nå høyder jeg ikke trodde var mulig, krydrer man enda på med litt fantasi så har man det gående, og det er skikkelig kjipt for man skjønner at ting ikke er som de skal være, samtidig som man ikke klarer å legge fra seg den andre tanken, og til slutt så har angsten spist opp fornuften og da står man der og tror man kommer til å bli tatt med buksa nede og skjegget i postkassa.
Snakk med legen din du
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Vet hvordan psykose er har hatt det 3 ganger første gangen var fullt utløst andre gangen trodde jeg at jeg var jesus/gud, men dette føles ut som det, det føltes før psykosen(e) jeg hadde, så litt usikker.
Anonym bruker
"Arg Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er paranoia og kan utvikle seg til psykose om du mister alt grep og er overbevist om at det faktisk er noen bak sofaen din og ikke bare er redd for det.
Akutt handling: Slutt med inntak av alle rusmidler, ta en beroligende tablett om du har og gå å legg deg i mørkt rom. Prøv å hvil hodet ditt men om du ille klarer så konsentrer deg om et enkelt mobilspill som sudoku eller noe som kan distrahere noia tankene og roe hodet . Etterhvert faller du forhåpentligvis til ro, si til deg selv at det går over, og i morgen når du har sovet godt til slutt så er du deg selv igjen. Unngå stimuli som lyd eller uforutsigbar tv, isoler deg på soverommet så du ikke blir stående i stua å kikke ut av gardina!

Fremtidig handling:Hold deg unna alt av rusmidler i fremtiden og snakk med lege/psykolog om dette.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er paranoia og kan utvikle seg til psykose om du mister alt grep og er overbevist om at det faktisk er noen bak sofaen din og ikke bare er redd for det.
Akutt handling: Slutt med inntak av alle rusmidler, ta en beroligende tablett om du har og gå å legg deg i mørkt rom. Prøv å hvil hodet ditt men om du ille klarer så konsentrer deg om et enkelt mobilspill som sudoku eller noe som kan distrahere noia tankene og roe hodet . Etterhvert faller du forhåpentligvis til ro, si til deg selv at det går over, og i morgen når du har sovet godt til slutt så er du deg selv igjen. Unngå stimuli som lyd eller uforutsigbar tv, isoler deg på soverommet så du ikke blir stående i stua å kikke ut av gardina!

Fremtidig handling:Hold deg unna alt av rusmidler i fremtiden og snakk med lege/psykolog om dette.
Vis hele sitatet...
Sitter å gamer COD på PC'en, går på rommet nå. Og ser på mobilen (leser på freak eller oppdaterer tråden)
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Faen faen! Tror jeg så noen på vei inn til rommet (jeg er bevisst!) men faen! Ringer mental helse eller faen faen faen! !!!!!! Hjelp hva skal jeg gjøre! Nei nei nei faen! Aner ikke lenger! Faen faen faen! Må ha antipsykotika nå føler jeg! Er dette angst eller? Faen! Kan være du som skremte meg med dey du skrev men aner ikke! HVA BØR JEG GJØRE!
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå er jeg i psykose tror jeg det knirker! Du der ovenfor meg, ta vekk anonym så snakker vi over Pm! !!!!!!’
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Angsten er på 8/10 på 10 er det panikk! Faen faen!
Anonym bruker
"Arg Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg føler deg og har vært der selv. Har du legevakt i nærheten kan du ringe dit og få komme dit men de hjelper ikke med annet enn lang ventetid, et rom med hard seng og en beroligende tablett. Det aller beste er å sette på noe rolig meditasjons musikk og ikke se mere på skjermen, ikke lese her, ikke spille uforutsigbare spill som cod. Prøv å legg deg ned på senga og skru av bryteren og si til deg selv at det du føler ikke er ekte.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg føler deg og har vært der selv. Har du legevakt i nærheten kan du ringe dit og få komme dit men de hjelper ikke med annet enn lang ventetid, et rom med hard seng og en beroligende tablett. Det aller beste er å sette på noe rolig meditasjons musikk og ikke se mere på skjermen, ikke lese her, ikke spille uforutsigbare spill som cod. Prøv å legg deg ned på senga og skru av bryteren og si til deg selv at det du føler ikke er ekte.
Vis hele sitatet...
Joda det går fint nå, var kun angst og litt paranoia og en liten tur ut av virkligheten hvor jeg endte opp med å snu alle julepynt greiene pga blikket dees var rett inn i sjelen min (lenge siden jul men skal fjerne de snart har ikke giddet flytter herfra om 2 dager uansett). Skal til psykologen på tirsdag.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Neidu å sove er umulig! Våknet 08:00 i går. Så har vert våken 23 timer. Noiaen er litt tilbake. Har tatt 6mg melatonin. Ligget i sengen 43min nå null søvn.
Melatonin i høyere doser kan hos noen føre til synsforstyrrelser og/eller opplevelse av hallusinasjoner hvis man ikke sover etter inntak.

Etter egen erfaring får man en slag "body high" i 30-60 min før man føler seg litt tufs. Det er også vanskelig å sovne etterpå da kroppens egen søvnrytme er forstyrret grunnet melatonininntak uten påfølgende søvn. Er lett tilgjengelig informasjon om dette via googlesøk.

Hvis TS har angst som vanskeliggjør det å få sove så er det mulig melatonin ikke fungerer optimalt for vedkommende. Ville heller forsøkt Valerina ekstrakt fra apoteket - roer tankene.
Sist endret av Uten Agenda; 23. januar 2021 kl. 10:00.