Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3536
I gamle dager da jeg var i 20-årene tok jeg opp et kredittkort hos Norwegian. Grense 25k. Pissa det bort, slet med å nedbetale og saken gikk til Lindorff. Betalte litti histen og pisten, men ikke nok. Kravet samlet sett steg og til slutt sendte Lindorff saken til namsmannen som avslo søknad om automatisk trekk fra lønn. Saken ble så sendt tilbake til Lindorff. Så den sist i høst. Kravet var da på nesten 40k.

I ettertid har jeg ordnet meg økonomisk nedbetalt absolutt alt og per idag er denne saken det siste utestående jeg har igjen, men saken er forduftet.
Hos Lindorff er jeg ajour, statensinnkrevningssentral har jeg ingenting hos. Kredittsjekket meg selv og har ikke noen aktive ubetalte anmerkninger.

Vergrer meg mot å ringe lindorff å spørre bare sånn i tilfellet de rett og slett har gjort en feil og hvor min samtale kanskje vil rette opp i feilen.. What do i do?
Lindorff kan ha solgt gjelden din til noen andre. Men hvis den ikke dukker opp i gjekdregisteret eller kredittsjekker kan den ha utgått fordi de ikke har vært flinke og fornyet den i mellomtiden.

Anbefaler ikke å ringe Lindorff eller noen andre. Spar de pengene uten å bruke dem mens du venter en stund.

Også kan du sjekke postkassen din eller digipost for å sjekke om det er krav mot deg som er i behandling nylig.
Sist endret av Picard; 3. januar 2021 kl. 11:51.
Da må du jo ha betalt det ned men til et annet navn. Men mindre de faktisk bare gir opp på sånn liten gjeld etter langt nok tid lol.
Lindorff gir seg absoulutt aldri. Mest kyniske inkassoselskapet som finnes, så har du hatt gjeld der så skal jeg love deg at den finnes enda.

Dersom det finnes en utleggsforettning på gjelden, så vedder jeg hatten min på at lindorff har solgt gjelden din til seg selv, til lindorff capital. Der ligger den å murrer på langtidsovervåkning til en fin rente. Spesielt om du hadde oversikt over den i høst.

Anbefaler deg å ringe å finne gjelden og gjøre den opp. Spesielt om du selv vet du skylder pengene.

Om så "de har glemt" den, så kommer de nok på det til slutt, så kommer de med sugerøret når det passer som dårligst.
Utifra personlig erfaring, så glemmer de aldri noe permanent.
Hvis det er snakk om usikret gjeld så *skal* det være tilgjengelig her: https://www.norskgjeld.no/
Sitat av Ueland Vis innlegg
Hvis det er snakk om usikret gjeld så *skal* det være tilgjengelig her: https://www.norskgjeld.no/
Vis hele sitatet...
Ser ikke ut som all gjeld dukker opp på den nettsiden. Fikk bare opp ett lån der. Men har flere. Pluss kreditt kort, har ikke gjeld på kreditt kortene, men etter di mye reglene så skal vell det telles som gjeld vist man blir sjekket. Sånn at man ikke kan ha 10 kreditt kort
Dersom det gjelder Bank Norwegian, så ligger det hos Kredinor.
Sist endret av Sambadelight; 4. januar 2021 kl. 00:37.
Sjekk i horde appen.