Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4359
Hei,

Jeg trenger nettverksaksess i boden min som er ca 15 meter fra leiligheten, dessverre ingen mulighet for kabla tilkobling.

https://www.kjell.com/no/produkter/n...uk-n300-p61248

Dette produktet er skalert for flere kilometer fri sikt, men jeg lurer på om denne ville fungert 20 meter uten fri sikt? Virker til å være retningsspesifikke antenner med mindre demping i forhold til vanlige wifi antenner.

Evt andre forslag for netrverksaksess i bod er også velkommne. Det gjelder altså til en mining rig, dermed ee 4G utelukket grunnet pris.
På ti meter vil det meste funke så lenge det ikke er 10meter med kontinuerlig hindring uten noen vei utenom.

Hva er det mellom deg og boden ? Er det 10 meter med betongvegger inni ett hus eller er det ett tre i hagen ?
En RadioLink er en trådløs kabel, litt avvik innskytingen kan påvirke signalkvaliteten betraktelig. Nå titta jeg ikke på produktet du delte, men det er basert på kunnskap om generell radiolinje bygging.
Den bruker 2,4Ghz, så det er ikke noe spesielt du ikke kan klare med helt vanlig WiFi. Forskjellen på en slik radiolink og et helt vanlig aksesspunkt er at de gjerne er retningsbestemte.

Sendestyrke og frekvensbånd er sterkt regulert i Norge. Jeg tipper du kan få det til å funke med helt vanlig WiFi-utstyr og litt smart plassering på mottaker og sender.
Mesh!
Kjøp et rett med 3 Deco bokser og sett disse mellom hver vegg og avslutt med boden så løser hele problemet seg!