Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 6064
Sitat av 420master Vis innlegg
Vil ikke tenker jeg vi sier.. «Kan ikke annet enn å ødelegge meg i tidlig alder» Jeg har lyst til å skrive mye her men holder meg for god for det. Tåpelig utsagn
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg?! Sier jo at jeg prøver å slutte. Jeg prøver alt jeg kan! Hva mer vil du at jeg skal si?! Spør du meg så er det du som kommer med tåpelig utsagn. «Vil ikke tenker jeg vi sier» har du hørt så teit! Hvem faen er du for å bestemme hva JEG vil eller ikke?! Skjerp deg, er det noen som må slutte med rus her så er det nok deg!
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Unnskyld meg?! Sier jo at jeg prøver å slutte. Jeg prøver alt jeg kan! Hva mer vil du at jeg skal si?! Spør du meg så er det du som kommer med tåpelig utsagn. «Vil ikke tenker jeg vi sier» har du hørt så teit! Hvem faen er du for å bestemme hva JEG vil eller ikke?! Skjerp deg, er det noen som må slutte med rus her så er det nok deg!
Vis hele sitatet...
Jeg er deg for 20 år siden
Husker jeg følte meg sto da jeg var 16 år.. Når jeg nå ser tilbake på den tiden 12 år etter, så innser jeg hvor liten man faktisk er, spesielt mentalt. Det er maaaange år igjen før hjernen er ferdigutviklet, og å eksprimentere med stoffer som cannabis og mdma er ikke en veldig god ide. Spesielt siden skriver at du tror du har hatt psykose(?). Du skriver selvmedisinering, men jeg tror du skal lete lenge etter en lege som ville valgt å gi cannabis og MDMA til en person som er så ung, og det er det også en grunn til. Håper ting ordner seg for deg.

PS: Dop er ikke for alle.
Sist endret av Knekkmael; 21. april 2020 kl. 01:51.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Mange gutter/menn er ikke ferdig modnet før langt oppi 20 åra, og det er helt greit, det er masse moro i å være umoden, det er en glede i å tenke og være barnlig, men en gang må det ta slutt, og 10 års festing fra 21-31 lærte meg veldig mye, men all den kunnskapen kunne jeg fått uten rusmidler hvis jeg søkte den ut i seg selv. Og prisen for det har vært høy spør du meg, både økonomisk, sosialt, intellektuelt, helsemessig etc.

Det fine er at hvis du ikke sklir ut nå, så har du masse bra foran deg. Men hvis du blir en "case" tidlig, så er det veldig mye i livet som vil bli vanskelig for deg. Og det er ikke rusen verdt. Det er så mange andre ting å jobbe med; være flink på skolen, lære seg å sosialisere med det annet kjønn, bruke de høye testoverdiene i ungdommen til å få muskler, drive idrett og bli flink i språk. Det fins en uendelig liste med aktiviteter som vil bli utkonkurrert av rusen og "henging" hvis du lar den.
Sist endret av meaculpaUIO; 21. april 2020 kl. 02:39.
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Unnskyld meg?! Sier jo at jeg prøver å slutte. Jeg prøver alt jeg kan! Hva mer vil du at jeg skal si?! Spør du meg så er det du som kommer med tåpelig utsagn. «Vil ikke tenker jeg vi sier» har du hørt så teit! Hvem faen er du for å bestemme hva JEG vil eller ikke?! Skjerp deg, er det noen som må slutte med rus her så er det nok deg!
Vis hele sitatet...
Prøve å slutte? Hvor lenge har du liksom drivi på? Hvis det faktisk er sånn at du faktisk bare klarer å prøve så har du et problem i en alder av 15. Det er ikke noe å skryte av og som nevnt over her kan bringe med seg mye skader
Han vet jo godt at det han driver med ikke er bra. Hold dere til saken og gi han tipsene han vil ha
Sitat av 420master Vis innlegg
Prøve å slutte? Hvor lenge har du liksom drivi på? Hvis det faktisk er sånn at du faktisk bare klarer å prøve så har du et problem i en alder av 15. Det er ikke noe å skryte av og som nevnt over her kan bringe med seg mye skader
Vis hele sitatet...
Har tatt meg en liten pause fra freak på grunn av sånne dumme svar som dette.

Når i alle dager har jeg skrytet av bruken min?! Og ja jeg er fult klar over at det er tidlig å ruse seg som 15 åring, da dette er ikke første gang jeg har hørt det. Vil også si at hva jeg ligger i ordet prøve kan være noe helt annet en hva du gjør. For meg så betyr ordet prøve, å gjøre det beste man kan. Hvis det beste JEG kan ikke er bra nok for DEG så foreslår jeg at du tenker godt igjennom hvem denne tråden egentlig handler om. Syntes at måten du skriver på er rett og slett barnslig.

Har to spørsmål til deg:

- Når startet du å røyke da?
- Hvordan forestiller du deg at postene dine skulle være til noe hjelp for meg?

Ønsker deg en god kveld/natt.
Hei du, har bare lest de første postene men ville gjerne legge ved en personlig erfaring med dette.

Jeg begynte rundt samme tid som deg, bare at jeg var 17. Begynte med ting som LSD, MDMA, og selvfølgelig weed. Når man prøver rus etter rus og alle er helt fantastisk, så åpner man også øynene for at det er mange andre rusmidler som heller ikke er så gærne faktisk. Som ja, åpner portene litt da mtp at man innser hvor mye propaganda det egentlig er rundt rus. Ta GHB for eksempel, om du skal se bortifra at det er enkelt å overdose på, så er det faktisk et sånn og si trygt alternativ til alkohol. 2C-B, mescaline, ketamine, sopp, you name it. Listen bare fortsetter med stoffer man kan prøve som ikke er farlig for folk flest.

Så jeg gjorde det enhver spent person ville gjort og gjorde det faktisk til mitt mål å prøve så mange som mulig. Det ene etter det andre, var en helt ny opplevelse hver gang og jeg var helt starstruck. Savner faktisk disse tidene ganske mye. Og det gikk faktisk veldig bra med meg en stund! Men, nå skal jeg ikke si at noe stoff er noe gateway drug, men det som faktisk er en gateway drug er hvordan du får tak i disse tinga. Du får selgere som selger alt fra LSD, MDMA, sopp hele veien to amfetamin, meth, heroin, osv. Men du er ikke dum heller, så du skjønner jo absolutt at det er visse ting man skal holde seg unna.

Men. Om du følger samme sti som meg, så vil du bare bli mer og mer åpen for det. Du henger med venner som driver med rus, dere er alle nysgjerrige på hva annet som finnes det er ute, og mest sannsynlig så kommer dere til å få mye glede av dette i en god tid fremover. Gi det litt tid, så har du faktisk vært ganske eksponert ovenfor rusmiljø og hva det bringer. Kanskje en kompis blir nysgjerrig på amfetamin, man tar det opp, finner ut at å ja, det er jo bare ADHD medisin! Det ekke gærent!

Det er en av veiene å gå men det er mange fler. Jeg gjorde det. Og jeg var akkurat som deg, sikkert som 99% av alle some bruker Freak også sa før, vi kom aldri til å prøve X, Y eller Z. Men er du i miljøet lenge nok og blir eksponert for det, så blir det bare mer og mer normalt. Jeg sier ikke at du kommer til å gjøre det, men sannsynligheten blir jo høy da om man skal fortsette å tilbringe tid i et rusmiljø. Det er sånn vi alle starter med tyngre ting til tross for alt vi har sagt tidligere. Og vi mente det like mye som deg!

Så ja, jeg begynte med amfetamin og fant fort ut av at jeg ikke får sove. Huh, benzo? Det er jo sove medisin, da kjøper jeg inn det og slik at jeg får sove på kvelden. Var flink med bruket mitt, tok det aldri mer enn 1 gang i uka og Xanax jeg kjøpte ble bare brukt da. So far, so good. Problemet mitt nå var at jeg allerede hadde åpna døra for ganske skumlere stoffer. Men, jeg var flink og fulgte rutinene min lenge.

Sakte men sikkert begynte jeg å bryte mine egne regler med rusbruk, at det er greit å ta amfetamin to ganger denne gangen, det er greit at jeg tar MDMA selvom det bare har gått 3 uker, osv. Jo lenger du er oppi det, jo mer normalt blir det å pushe grenser.

Tror ikke jeg skal gå noe dypere enn dette. Dette var en lang og treg prosess som endret meg så tregt at jeg ikke la merke til det før det var for sent. Jeg kan hvertfall si til deg at jeg er avhengig av amfetamin, sliter med benzon, finner ikke glede i livet lenger, det eneste jeg ser frem til er å ruse meg på hva som helst egentlig. Alt er kjedelig. Har ikke ledd ordentlig godt på flere år. Jeg er bare 22 år gammel og, har ikke tatt så lang tid før rusen begynte å ta en litt for stor del av livet mitt. Og kanskje det er lett å tenke pff, det skjer ikke meg! Må bare si at jeg tenkte akkurat samme greia og jeg har som gått gjennom den prosessen nå og blir stadige mer uansvarlig med rusbruket mitt, så har jeg bare en ting å si:

Kommer du hit, så får du ingen advarsel. Du ser ikke avhengighet før den treffer. Det kan jeg love deg. Den sniker seg rundt deg så tregt at du vil ikke legge merke til hva som skjer før du virkelig sliter. Som sagt, jeg begynte når jeg var 17, jeg er 22 nå og har slitet med rus problemer siden jeg var 20. Jeg skjønte ikke at jeg var avhengig før lenge etter på. For meg, så var det bare normalt.

Er ikke meninga å gi deg en skrekk historie om rus eller noe moral preken, jeg vil bare vise deg hvordan det kan gå når man begynner for tidlig. Jeg husker jo hvordan det var når jeg var 15, og jeg skjønner godt hvorfor man ikke burde være så ung rundt disse tingene. Ikke bare mtp. at hjernen ikke er ferdig utviklet, men også at man har en tendens til å pushe grenser mer når man er yngre.

Må fullføre med at jeg sier selvfølgelig ikke at du nødvendigvis går samme vei som meg, men det er mange andre veier gå å som fører til det samme. Kanskje det går helt fint, eller kanskje det går dårlig. Et siste eksempel fra meg er en bad trip jeg hadde på LSD. Fikk den i mars 2018 og jeg sliter med traumer fremdeles. Psykedeliske stoffer er utrolig morro, men de kan også være det verste du noen sinne kommer til å oppleve. Om du skal fortsette, så vær så snill, vær utrolig forsiktig. Som sagt, det kan gå fint, men dette kan faktisk skade deg for livet også, både via hemming av hjernens vekst og skumle erfaringer som fort leder til psykiske problem.. Og du som prater om psykose lignende symptomer oppå det hele så lover det virkelig ikke godt.

Mitt forsøk på å gi deg et godt tips, men du gjør hva du gjør. Gjorde det samme selv til tross for at jeg ble advart av flere bekymra folk på nett.
Haha, weed er faktisk veldig sneaky. Periode for godt over ett år siden røyket jeg så og si hver eneste dag i ett par mnd. Ett stykke inn i denne perioden innså jeg faktisk at det påvirket det edru livet mitt også. Jeg var helt SYKT glemsk og var bare en daff jævel. Klarte en dag å prestere med å glemme nøklene mine i motorsykkelen min på togstasjonen med tenninga på, mens jeg var en time unna med tog i 8 timer. Fant det ut når jeg kom tilbake og hadde visstnok glemt hjelmen min ved siden av sykkelen også. Rent mirakel at den fortsatt stod der.
Tok en lang pause ca 6 mnd helt fra det, og hender at jeg gjør det par ganger innimellom. Merker ikke i nærheten av det jeg gjorde den perioden, og slipper føle meg som en slapp fisk 24/7. Moderasjon funker fett