Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3703
Hei

For noen helger siden høstet jeg og noen kamerater inn noe marijuana som vi dyrket frem med ett spesifikt formål,løfte opp sansene assosiert med lukt, lyd og smak uten og skape merkbare sløvhet, fninsing og hallusinasjoner.

Vi er en gjeng med ulik bakgrunn, teknisk, botanikk, biologi, så dette var ett ekspriment og ikke en "la oss blande forskjellige typer i en bong å se hva som skjer" situasjon. Alt fra jordtype, temperatur, næring, vekstmedie og underart ble nøye gjennomtenkt og planlagt.

Vi samlet en god gjeng som vi visste var erfarne innen røyking, men som heller ikke er steine dagen gjennom. Disse var kontrollgruppe, vi ble enige om at gjennomsnittsmeningen til 12 personer var nok til å bedømme om målet var oppnådd.

Nå til turen:

Vi brukte en vaporizer for inhalere røyken. når alle kjente at de var på virket begynte vi matserveringen. biff og hjemmelaget pommes frites og brownies til dessert.

Alt jeg kan si, holy shait biff har aldri smakt så godt. Hver eneste bit var som og ta en bit av himmelen. Det var mer smak enn noenting jeg har opplevd før. En bit av pommes frites var som og smake på ett jorde rett etter en fuktig morgen. Sprøheten kjentes gjennom hele kroppen og lukten sendte meg tilbake til barndommen.

Men alt dette falmer i sammenligning med brownien, dette var nok til og få en tåre i øyekroken. Jeg smakte ikke bare med tungen, men med hele munnhulen, halsen og magen. Hvert fiber i kroppen følte glede av denne fuktige sjokoladeskyen.

Etter middagen satt vi alle i en sofa å snakket om middagen mens rolig klassisk musikk spilte i bakgrunnen. Alle som har hørt og liker klassisk vet at dette er behagelig musikk. Denne gangen var det nesten spirituelt, musikken framkalte en ro jeg aldri har kjent før.

Ser at dette ikke er tradisjonell tråd, mer en inspirasjon til folket. Vitenskap er gøy.

Kan si mer, men dette begynner og bli litt langdrygt.

Og bare for og ha sagt det: dette er såklart hypotetisk
Sist endret av RainyCoast; 2. august 2014 kl. 18:19.
så det måtte titalls typer, pluss litt "vitenskap" for å finne ut at mat smaker bedre når du har munchies ?

http://graphicashen.com/wp-content/uploads/2013/08/mind-blown.jpg
Høres ut som dere hadde en fortreffelig aften med god mat og musikk, men rent vitenskapelig sett så har dere vel ikke funnet ut noe som helst, annet enn at mat faktisk er digg når man er fjern?
Alt fra jordtype, temperatur, næring, vekstmedie og underart ble nøye gjennomtenkt og planlagt.

jaja, men du vil ikke dele noe mere enn det med oss eller? (sett vekk i fra at du liker biff, poteter, kake og klassisk musikk)
Ja, vet mat smaker bedre på marijuana. poenget var og skape det samme mat opplevelsen, uten noen av de andre effektene.

Vi opplevde ingen sløvhet, ingenting var festligere enn vanlig, ingen hallusinasjoner, ingen oppstemthet.

Og ja, vet alt dette sikkert har blitt gjort før. det var mer at vi dyrket det fram selv, ikke gikk til johan på hjørne og fikk hva enn han har.

Hvis det ikke strider mot forum regler kan jeg dele mye av prossesen. Dyrker fram store sunne planter og tørker på kort tid (relativt sett)
beklager kynismen men...
Virker mer som at det dere hadde bestemt dere FØR "eksperimentet" allerede hadde begynt for at det skulle bli en suksess...mao dere trodde på noe og det ble oppfylt slik dere ønsket det selv.

ikke lur deg selv (og andre) ved å blande inn vitenskap ^^


ellers er det jo fint at du hadde en bra opplevelse, men ikke stort mer en det =)
helt enig med tanke på oss 3 som dyrket det fram. Det var derfor vi brukte 9 utenforstående inn, for og ta vekk den subjektive meningen. Disse fikk bare utdelt ferdig produkt og ingen bakgrunnsinfo, og ble så bedt om og sammenligne med andre typer røyka rundt om i verden.

Men, ser at det ikke er stemning for egendyrkede ting her så jeg lar temaet ligge.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av RainyCoast Vis innlegg
helt enig med tanke på oss 3 som dyrket det fram. Det var derfor vi brukte 9 utenforstående inn, for og ta vekk den subjektive meningen. Disse fikk bare utdelt ferdig produkt og ingen bakgrunnsinfo, og ble så bedt om og sammenligne med andre typer røyka rundt om i verden.

Men, ser at det ikke er stemning for egendyrkede ting her så jeg lar temaet ligge.
Vis hele sitatet...
Det er veldig stemning for egendyrkede ting her inne, men kommer kanskje litt an på måten det blir presentert
Sitat av RainyCoast Vis innlegg
For noen helger siden høstet jeg og noen kamerater inn noe marijuana som vi dyrket frem med ett spesifikt formål,løfte opp sansene assosiert med lukt, lyd og smak uten og skape merkbare sløvhet, fninsing og hallusinasjoner.

Vi brukte en vaporizer for inhalere røyken. når alle kjente at de var på virket begynte vi matserveringen.
Vis hele sitatet...
Hvordan kjente alle at de var påvirket (inkludert dere 3 som grodde) hvis de ikke hadde noen av de mer vanlige effektene av marijuana (som du nevner, sløvhet, fnising, halliser)?
Høynet lukt og smaksopplevelse fra måltidet.

Samme smak som på "vanlig" weed, men ingen av de vanlige symptomene på å være høy
Jeg ser ikke helt meningen med denne tråden om dere ikke også forteller hvordan dere fikk det til.
Om dere tror at det ikke er av interesser på forumet tar dere nok grundig feil
Jeg forventet egentlig mer snakk om kryssing av forskjellige strains og sånt, med tanke på at dere prøver å "customize" effekten... Jord, næring etc har ikke sååå mye å si på selve parameterne av effekten. Bare potens, stort sett.
Og sånne ting som hvor behagelig røyken er etc.

Krysset dere forskjellige strains og lignende? Vil gjerne høre mer om det
Sitat av RainyCoast Vis innlegg
Høynet lukt og smaksopplevelse fra måltidet.

Samme smak som på "vanlig" weed, men ingen av de vanlige symptomene på å være høy
Vis hele sitatet...
Dere merket ingen effekter.. Spiste mat.. Og maten smakte bedre? Er det en slags mat-forsterker som var planen bak denne marihuana planten? Følte de 9 utenforstående ingen funk, og dermed tenkte at dette ar meget dårlige saker, før de fikk spist og merket at mat smakte like godt som etter en vanlig jonas?
Sist endret av Bearass; 2. august 2014 kl. 22:13.
tenkte at siden dette var ett rusrapport subforum, at jeg ikke skulle gå inn på dyrkemetode.

Hvis det blir tolerert her på forumet, kan jeg evt starte ny tråd der jeg går inn mer på metode.

Ja, det ble krysset forskjellige strains. Jeg er ikke så inne i akkurat det. Vet at det bler krysset, så krysset.... tenkt 8 blir til 4, som blir til 2 som blir til 1... denne blir brukt som base og krysset igjen med ønsket strain. Vi dyrket bare fram unge planter i starten, trengte bare genene....ikke brukbart materiale i røykeforstand,

Jeg er mer teknikeren. Jeg bygde innretningen vi dyrket i. Næringen har ikke så mye og si på effekten, men med rett næring vil du klare og produsere ett jevnt resultat.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Dere merket ingen effekter.. Spiste mat.. Og maten smakte bedre? Er det en slags mat-forsterker som var planen bak denne marihuana planten? Følte de 9 utenforstående ingen funk, og dermed tenkte at dette ar meget dårlige saker, før de fikk spist og merket at mat smakte like godt som etter en vanlig jonas?
Vis hele sitatet...
Bingo, smaksforsterker. Du oppsummerte hele forsøket bra der.

Jah, de 9 i kontroll lurte på hva greia var før maten... 2 merket litt oppstemthet, men ingen av den tradisjonelle rusen
Sist endret av RainyCoast; 2. august 2014 kl. 22:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av RainyCoast Vis innlegg
Ja, det ble krysset forskjellige strains. Jeg er ikke så inne i akkurat det. Vet at det bler krysset, så krysset.... tenkt 8 blir til 4, som blir til 2 som blir til 1... denne blir brukt som base og krysset igjen med ønsket strain. Vi dyrket bare fram unge planter i starten, trengte bare genene....ikke brukbart materiale i røykeforstand,
Vis hele sitatet...
Det jeg synes er interresant er hva slags strains som ble brukt. Brukte dere en dyrkemetode som på en eller annen måte skulle gjøre en mindre fjern - er kanskje det interresant også.

Jeg synes ideen virker litt rart - men skjønner jo at det er gøy om målet dere hadde satt dere ble nådd.

Tenker vel at de fleste som liker marihuana ikke ser på det å være skev som noe negativt - men tvert imot en ønskelig effekt - hvor smaksopplevelse som gir en tårer i øynene liksom er en bieffekt. Noen strains gir en mere apetitt og munchies enn andre - men man blir jo likevel fjern.

Om man i utganspunktet ikke liker marihuana-rusen - men digger mat i skev tilstand (utenom det å være skev) så er det sikkert perfekt.

Marihuana krysningen som dere har laget kunne jo vært noe for dem som av medisinske årsaker trenger å få opp apetitten (les: folk på cellegift etc.) - men som ikke liker å surre rundt skev.
Sist endret av Bearass; 2. august 2014 kl. 22:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vaporizer i kombinasajon med sativa-dominerte stains har gjerne en liknende effekt av det du har beskrevet, dog kanskje med noe ekstra "fjernehet". Man føler seg ikke nødvendigvis veldig påvirket før man spiser mat, ser på en film, hører på musikk eller lignende, men først da innser at man er helt på jordet. Merk at dette kun er fra egne og bekjentes erfaringer.

Uansett, kult prosjekt, kudos !