Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2006
Hei Freaks!

Jeg prøver for tiden å lære meg OOP, og jeg har valgt Swift som språk. Jeg har tidligere erfaring med ActionScript3, men brukte aldrig OOP metoden. Kunne noen med OOP og/eller Swift erfaring sett litt på mitt prosjekt og gitt tilbakemelding på om det er programert på en effektiv måte? All tilbakemelding blir verdsatt

Programmet kan lastes ned fra linken under. Det er programert i Xcode.
http://www.filedropper.com/kabal2
Det er alltid kult når folk vil lære seg å programmere, og til å begynne med er det kanskje viktigere å få ting til å fungere. Du har kanskje ikke helt fått med deg poenget med objekt-orientert programmering. Det er mer en filosofisk retning innen programmering - faktisk kan det knyttes til Platons teorier (http://www.richardfarrar.com/plato-a...d-programming/).

Poenget med oop er å definere klasser man kan lage nye objekter av. En klasse beskriver hvilke egenskaper og funksjoner et objekt kan ha.

For å objekt-orientere programmet ditt må du først tenke på hvilke objekter du kan ha. I kabelen din kan du f.eks ha en kortstokk som består av flere kort.

Kortene kan ha egenskaper som f.eks verdi og drakt, og kan ha funksjoner for å sammenlikne seg med et annet kort.

Kortstokken kan inneholde mange kort og kan ha funksjoner for å stokke og trekke kort etc.

Kort og kortstokk kan trekkes ut i egne klasser, og så kan du lage nye objekter av disse klassene i stedet for å ha alle kortene som streng-objekter.

Du kommer neppe til å se fordelene av å objekt-orientere et program før du får gleden av å skulle endre noen andre sitt program - gjerne et par måneder etter at det først ble skrevet.

Ble ikke helt så utfyllende som planlagt, jeg må løpe nå, men håper det går an å forstå
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Noe av det første du kan gjøre er å laste opp koden din på et sted som gist.github.com eller en random pastebin sånn at det ikke blir et "tiltak" å lese den.
oop i swift? Folk sier at swift er functional programming... Cocoa[Touch] er dog oop

Jeg har ikke helt satt meg inn i swift enda selv, kun forsøkt noen map, filter, og reduce eksempler.
Sist endret av nudo; 7. februar 2015 kl. 00:01.