Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2607
Hva mener dere om det å ta seg en joint for eksempel på en lørdags kveld når man skal på jobb følgende mandag? Mengden det er snakk er aldri mer enn en halv sigarett. Ikke noe ekstremt som «bøtting» eller bruk av glasspipe.

Føler meg altfor ofte som en narkis da jeg må gjøre dette i skjul, og ryker jobben er jeg like godt som død.
En joint i ny og ne er aldri noe dumt, men ikke la det gå ut over jobben.
Det bør ikke være et problem. Selv ikke dagen/natta før med mindre man har vist tegn på å få ekstreme opplevelser etter en blås.
Man er jo ikke fremdeles høy to dager etterpå.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har røyket i helgene i flere år, har fortsatt jobb og livet på stell. Men jeg har vært veldig disiplinert og røyker kun fredag/lørdag etter jobb, trenger søndagen til å få hodet på stell og gjøre meg klar til en ny arbeidsuke. Er nok mange som gjør det samme.

Selvfølgelig å ta seg en blås før du går på jobb er noe helt annet. Hvis du føler deg som en narkis så er det ditt problem, for jeg føler meg ikke slik. Jeg ser på det som en måte å slappe av på etter en lang uke. Hadde du følt deg som en narkis hvis du drakk det full fredag/lørdag istedenfor å røyke?
Har røyka mye natta før både skole og jobb. Aldri vært noe problem for min del, har gjort det like bra på skolen både med og uten. Skjønner sånn sett hva du mener, siden det er ulovlig og mange automatisk vil se på deg som en narkis, men det betyr ikke at du faktisk er en narkis av den grunn. Så lenge røyking ikke går ut over dagliglivet ditt er det jo bare å kjøre på.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har røyka nesten hver dag i over et år, i full jobb.

Så lenge du synes det går greit selv, uten at det påvirker prestasjonen på jobb.

Ser ikke helt hvorfor det skulle være et problem

Men det skal sier at det kunne ikke falt meg inn å være påvirket PÅ jobb!
Det er mye stigma og skam over dette å «ruse» seg. Litt avslapping i helgene skulle ikke vært noe problem. Vi burde klart å leve etter kardemommebyloven.

Det kjipe med røyking er at det sitter i så lenge, å beholde førerkortet blir risikosport.. hvis man ikke bruker eget motorisert transportmiddel så er det vel egentlig ikke så innmari mye negativt med det. Bortsett fra at det er ulovlig og i ditt tilfelle går på samvittigheten løs.

Ha en fortsatt fin kveld og håper du finner en løsning som du kan leve med.
Ikke noe prob lørdag kveld bare unngå bøtta mandag morgen du
Jeg har stort sett røyket hver eneste dag siden 2003. Har gjennomført studier og har fast jobb, samboer, bil, hus og barn. Ikke noe problem i det hele tatt.
Sist endret av Bankmann1; 28. juli 2018 kl. 21:46.
Røyket hver dag i over 3 år nå. Med unntak av noen få dager av. Har jobb og normalt liv som før jeg startet med å røyke.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bankmann1 Vis innlegg
Jeg har stort sett røyket hver eneste dag siden 2003. Har gjennomført studier og har fast jobb, samboer, bil, hus og barn. Ikke noe problem i det hele tatt.
Vis hele sitatet...

Ikke no problem inntil du blir schizo, full av angst og psykoser nei.
Alle sier det går bra og at det bare er skremselspropaganda men alle som puffer tett vil med tida fucke hue sitt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke no problem inntil du blir schizo, full av angst og psykoser nei.
Alle sier det går bra og at det bare er skremselspropaganda men alle som puffer tett vil med tida fucke hue sitt
Vis hele sitatet...
Jeg tror heller at folk som søker rus har en tendens til å ha noen underliggende «problemer». Altså mange av oss leter vel etter måter å slappe av på eller komme i balanse eller virkelighetsflukt, rekreasjon(eller hva man skal kalle det).

Var en som visstnok sa en gang: «dere skal ikke bry dere så mye om hva dere putter i dere, men hva som kommer ut!» nå er kanskje ikke dette helt ordrett, men det er allikevel noe å tenke på. Litt det samme som kardemommebyloven som jeg nevnte tidligere.

Nøkkelordet er vel måtehold, samma hva det skulle være; sukker, øl, hasj, kjøtt, sprit osv osv.

Jeg klarer liksom ikke helt å stole på avholdsfolk heller, er noe som er litt rart med det der. I hvert fall de som liksom ikke har prøvd eller ikke levd livet en gang.

Litt annerledes med tørrlagte alkoholikere og narkomane som har lagt dopet på hylla. De har jo liksom prøvd og levd
Trådstarter
Sitat av Bankmann1 Vis innlegg
Jeg har stort sett røyket hver eneste dag siden 2003. Har gjennomført studier og har fast jobb, samboer, bil, hus og barn. Ikke noe problem i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Hmmm… og jeg som ikke prøvde cannabis før jeg var 40 år gammel, og enda har jeg ikke fått til noe som helst i livet.
Anonym bruker
"Reflektert Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Hmmm… og jeg som ikke prøvde cannabis før jeg var 40 år gammel, og enda har jeg ikke fått til noe som helst i livet.
Vis hele sitatet...
Det er nok akkurat derfor du skulle begynt før.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke no problem inntil du blir schizo, full av angst og psykoser nei.
Alle sier det går bra og at det bare er skremselspropaganda men alle som puffer tett vil med tida fucke hue sitt
Vis hele sitatet...
[Citation needed]
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke no problem inntil du blir schizo, full av angst og psykoser nei.
Alle sier det går bra og at det bare er skremselspropaganda men alle som puffer tett vil med tida fucke hue sitt
Vis hele sitatet...
Herregud, hvem er det som driver med skremselspropaganda her egentlig?
Hva med alle oss som har røyker +- 15 år og har alt på stell? Vi har hatt flaks?
Vi er alle individuelle individer og reagerer forskjellig. Om du får den reaksjonen er ikke fasiten. Latterlig naivt og unyansert!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke no problem inntil du blir schizo, full av angst og psykoser nei.
Alle sier det går bra og at det bare er skremselspropaganda men alle som puffer tett vil med tida fucke hue sitt
Vis hele sitatet...
hahah, nå må du skjerpe deg veldig her! Man utvikler ikke schizofreni av å røyke cannabis, og det har ALDRI vært påbevist heller.
Det har gått greit for meg de gangene jeg har gjort det.
Syntes det er helt greit å medisinere før man drar ut på morningen, uansett hva man måtte ha fore.
Problemet er ofte at man blir sløv når det går over.
Da er det fint å ha en one-hitter, portabel vaporizer-pen eller lignende, for å holde den gode formen utover dagen.
Det spørs jo seff litt hva man jobber med da.
Om du er kranoperatør eller betjener tungt maskineri, så er det nok best å spare det til helgekos feks.