Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2135
Hei! Jeg flyttet nylig inn i et nybygd sameie, og alt var fryd og gammen. Desverre fikk jeg en eldre nabo (av de fire som bor i sameiet) som har for mye fritid. Det meste skal det klages på, men i det siste er det spesifikt et problem.

Katten vår er en flink jeger, og har i det siste regelmessig fanget mus, som den legger igjen ute. Vi plukker opp musene når vi ser de, men tidvis legges de f.eks. under en av bilene, slik at vi ikke ser de før vi drar om morgenen. Dette er et enormt problem som volder naboen store kvaler.

Katten er sterilisert, og vi har også utstyrt henne med en bjelle for å gjøre det vanskeligere å bevege seg lydløst. På tross av dette greier hun å fange ca. like mye som uten bjellen. I følge naboen "er det bare å spraye bakken", så vil det løse seg. Derfor spør jeg dere, kjære freaks, hvilke kjemikalier kan jeg spraye bakken utenfor henne med, som vil gjøre at katten min velger å holde seg kun til vår side? I utgangspunktet må det være noe som ikke er synlig i etterkant (ellers blir det nok en ny klage...), men om det f.eks lukter sterkt gjør dette ingenting!
Katter hater f.eks sitruslukter.
Nå vil dette muligens bli vanskelig å spraye rundt på bakken ift regn osv.

Bruker sitrusfrukt inne for å hindre katta til å smyge seg inn steder hun ikke skal
Get Off sprayer hindrer markering, men om katten vil holde seg helt borte fra område tviler jeg på. Kan jo være verd forsøket.

Har prøvd dette produktet på hund og har vært effektivt på disse, i forhold til å urinere på steder som ikke er ønsket(langs husvegg,bed osv)
Gi faen i å spray uteområdet fullt av dritt, la katten gå fritt!

La gammla klage
Sist endret av Alge; 1. september 2017 kl. 13:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
H*n har faktisk ingenting å klage på.
Det er helt 110% normal katteoppførsel og en stor del av instinktene til katten.
Spray heller denne eldre naboen med hageslangen og be dem se til helvete å skjerpe seg.

Ingen vits å spraye noe som helst for katten sin del, det å spraye slike ting kan faktisk i værste fall resultere i at katta stikker og ikke vil tilbake.
Jepp og en annen ting, det er vel da bare kjekkt at katten holder gnagere unna tomta?
Sitat av prick Vis innlegg
Katter hater f.eks sitruslukter.
Nå vil dette muligens bli vanskelig å spraye rundt på bakken ift regn osv.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å forklare dette for henne, med lite hell - hun er tidligere politiker, så fakta er ikke så interessant der i gården... Planen var forøvrig å eventuelt spraye boden og carporten hennes, der er det jo litt mer ly for regn. Tenkte kanskje det da ville holde for en kort stund eventuelt.


Sitat av downlow Vis innlegg
Get Off sprayer hindrer markering, men om katten vil holde seg helt borte fra område tviler jeg på. Kan jo være verd forsøket.
Vis hele sitatet...
Hvor kan jeg eventuelt kjøpe dette da?

Sitat av Slæsken Vis innlegg
H*n har faktisk ingenting å klage på.
Det er helt 110% normal katteoppførsel og en stor del av instinktene til katten.
Spray heller denne eldre naboen med hageslangen og be dem se til helvete å skjerpe seg.

Ingen vits å spraye noe som helst for katten sin del, det å spraye slike ting kan faktisk i værste fall resultere i at katta stikker og ikke vil tilbake.
Vis hele sitatet...
Har som sagt prøvd å forklare henne dette. Katten har tidligere jaktet mye i perioder når hun har fått kattunger - hun er jo steril nå, men rent datomessig samsvarer det jo med når hun ville hatt kattunger om hun kunne fått dette. Så jeg antar at hun går tilbake til å sove på sofaen i løpet av en kortere periode.

Sitat av Alge Vis innlegg
Jepp og en annen ting, det er vel da bare kjekkt at katten holder gnagere unna tomta?
Vis hele sitatet...
Jeg har påpekt dette for døve ører, dessverre. Ironien ligger i at hun jobber med "coaching" i positiv tenkning og det å være løsningsorientert - føler ikke at yrkesvalget samsvarer med oppførselen på fritiden.
Hvorfor er det ikke et alternativ å bare gi faen i hele dama og idiotien hennes? Har hun noen seriøse muligheter til å lage kvalm for deg i sameiet?
Sist endret av Myoxocephalus; 1. september 2017 kl. 14:48.
Hun sitter som leder i styret og har vært politisk aktiv hele livet - så antar hun kan gjøre livet surt i sameiet om hun ønsker. Vet ikke helt hvordan slikt fungerer selv.
Sitat av lroedal Vis innlegg

Hvor kan jeg eventuelt kjøpe dette da?
Vis hele sitatet...
Her Ser at alle anbefaler deg å drite i dama, men skjønner at dette ikke er like lett. Mine svigerforeldre har tilsvarende, tidligere meget politisk aktiv dame som nabo, og hun gjør ikke annet enn å skape trøbbel,og vinner alltid frem uansett om sakene hun tar opp er helt usakelige. Det må være et helvete for deg å bo sånn. Min dypeste medfølelse
Ja, det er synd man ikke vet hvem man ender opp med på forhånd.
Uansett om hun er i styret og er politisk aktiv så er ikke det noen unnskyldning for å oppføre seg slik da.
Jeg ville isåfall ha sendt en formell klage til styre vedrørende denne naboen.
Problemet er at er det ikke det ene, så er det det andre. Gi henne lillefingeren og hun tar hele armen. Da kan det kanskje være like greit at den store saken er nettopp denne totalt useriøse kattejamringa. Så står du i alle fall sterkt her om hun velger å gå videre med det.

Jeg sier jo heller ikke at du skal be henne dra til helvete. Det er dumt og øker konfliktnivået. Men du kan jo bare... Ikke gjøre en dritt. Være hyggelig, smile høflig og gi faen.
La gamla klage. Selv om hun er styreleder, er det ikke så mye hun kan få gjort uten å gå rettens vei. Det er dyrt. Dessuten er det hun som i så fall sitter med bevisbyrden. Jeg har selv vært styreleder i et sameie, så jeg kan litt om dette. Om det ligger ei død mus utafor hos henne, hvordan skal hun kunne bevise at det er din katt som har lagt den der?
Sitat av Day Tripper Vis innlegg
La gamla klage. Selv om hun er styreleder, er det ikke så mye hun kan få gjort uten å gå rettens vei. Det er dyrt. Dessuten er det hun som i så fall sitter med bevisbyrden. Jeg har selv vært styreleder i et sameie, så jeg kan litt om dette. Om det ligger ei død mus utafor hos henne, hvordan skal hun kunne bevise at det er din katt som har lagt den der?
Vis hele sitatet...
Sant nok at det er vanskelig å bevise, men det er en høyesterettsdom på at plagsomt kattehold var gyldig grunn for å gjennomføre tvangssalg.
Så som katteier skal man nok være litt ydmyk i forhold til hva andre opplever som en plage.
Hvis gamla klager, kan hun ikke selv behandle klagen i styret selv om hun er styreleder. Nå var ikke det aktuelt for meg da jeg var styreleder i sameiet, men hvis jeg hadde hatt noe å klage på om en nabo, så måtte styret ha behandlet saken uten min medvirkning. Hun kan med andre ord ikke blande rollene uten videre.