Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2790
Leste om bootcamps for å lære koding. En undersøkelse viser at man faktisk kan komme opp på et godt praktisk nivå med kun 3 måneders bootcamp.

Har hatt lyst å lære meg å programmere en stund, men jeg sliter med å komme meg over "dørstokken" - det er så mye annet som egentlig heller burde prioriteres, så det blir altfor lenge mellom hver gang jeg sitter meg ned med det.

Å dedikere 3 mnd for eksempel i sommer, er fullt mulig og ville vært ganske gøy tror jeg. Noen som har noe erfaring med dette? Kan noen anbefale en bootcamp de har vært på?
Vet dessverre ikke om noen i Norge (ikke at jeg har erfaring fra noen i utlandet heller), men kan i alle fall tipse om denne tråden: https://freak.no/forum/showthread.ph...t=l%E6remester.Du kan sikkert lære mye ved å bare spørre noen om hjelp til å lage en læreplan og se på forelesninger på coursera,edx, youtube og iTunesU etc, men du går glipp av fordelen med bootcamps: at du får prøvd å jobbe i teams og at det er litt sosialt i tillegg.
Universitetsgrader er gjerne i overkant fokusert på teori og har i mine øyne en noe overdreven standing i arbeidsmarkedet i dag. De sier mer om en persons evne til å tilegne seg teori enn hvor flinke utviklere de faktisk er. På den andre siden er en BSc/MSc også en langt bredere utdannelse enn disse bootcampene som gjør folk i stand til å anvende teori og generell kunnskap på en rekke felt.

Utvikling av nettsider, applikasjoner osv. er ikke bare kode, og noe jeg synes mangler i alle disse bootcamp-programmene er de andre fagene studenter kan velge som del av sin utdannelse: Testing, Systemutvikling, Informasjonssikkerhet, Databaser +++

Å lære seg programmering er ikke så vanskelig. Jeg tror det er fullt mulig for en motivert student å lære bli en ok juniorprogrammerer på 3 måneder intensiv jobbing. Det er bare det at du må regne med å investere mye tid etterpå også, til mye annet enn bare kode, for å bli en god utvikler.

En presentasjon jeg nylig leste om Java-programmering i Comoyo sier det ganske greit:
Any half-nerd with a laptop, a “Java for Dummies” book, and 2 days of programming “experience” can implement a working happy-path*
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Skjønner bootcamp ikke er fullgod erstatning for utdannelse, på samme måte som å lære seg å bruke spikerpistol og vinkelsag ikke er for fagbrev som tømrer. Men det er ufattelig praktisk å kunne nok til å løse tekniske oppgaver, og i mitt tilfelle, forhåpentligvis hadde gitt meg en plattform jeg kunne bygget videre på. Har nok studiepoeng nå, ikke aktuelt med mer universitetsgrader nå. :P
Selv ikke studenter har 3 måneders sommerferie, så jeg lurer mest på hvem som har tid til dette. Spesielt siden du ikke kan velge selv når bootcampen går. Men om kalenderen din er fleksibel nok, by all means.

Jeg har rekruttert flere utviklere, og jeg fokuserer konsekvent på praktiske resultater og fullførte prosjekter fremfor formell utdannelse.
Sist endret av fuzzy76; 21. mai 2016 kl. 21:59.
Trådstarter
Denne ser ganske grei ut sånn praktisk sett:
http://www.rubyonthebeach.com/

Men er litt usikker på nivået og kvaliteten... Særlig siden den ikke totalt blir veldig mye billigere per uke sammenlignet med amerikanske kurs (som typisk er 12 uker - dette er 9 uker).

EDIT: Dette ser mer interessant ut - mye billigere i vertfall og ser mer seriøst ut; https://www.nextacademy.com/courses/...pment-bootcamp
Sist endret av nikita; 22. mai 2016 kl. 10:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.