Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 13214
Jeg veit at mat og alkohol er billigere der, men jeg lurer på om noen er billigere der som kanskje er verdt å kjøpe der istedenfor her hjemme.
Digital nomade
trippy's Avatar
Tannpleie er latterlig billig der nede. Jobber med en del polske som sier at de alltid tar slikt hjemme da det er svinedyrt her i forhold. Bildeler er også mye billigere. For å si det sånn, det meste er billigere i polen
Taxi, sprit og horer.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Taxi, sprit og horer.
Vis hele sitatet...
Men kan fort bli dyrt

Det meste er billigere, så se hva du trenger og kjøp det. Men sko og klær er vel ikke så altfor billig tror jeg, ihvertfall hvis du skal kjøpe merkeklær.
Glassbonger.
Sigaretter er grisebillig i alle fall.
Alle former for Spa behandling, massasje, pedikyr etc. er grisebillig i Polen sammenligna med Norge. Som nevnt tidligere - et besøk hos tannlegen kan være gull verdt. Har du et par hull så har du plutselig tjent inn utgifter til reise og mer til
Sist endret av Bearass; 13. oktober 2015 kl. 16:44.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Taxi, sprit og horer.
Vis hele sitatet...
Har du noen eksakte priser for ca. 15-20 min taxi, 1L vokda og 1 stk kvinnfolk?
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Men kan fort bli dyrt

Det meste er billigere, så se hva du trenger og kjøp det. Men sko og klær er vel ikke så altfor billig tror jeg, ihvertfall hvis du skal kjøpe merkeklær.
Vis hele sitatet...


Ikke si at dette er dyrt: http://www.odloty.pl/en/announcement...z/146515.html:)
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Har du noen eksakte priser for ca. 15-20 min taxi, 1L vokda og 1 stk kvinnfolk?
Vis hele sitatet...
40 + 20 + 100 zl
Anbefaling fra en kompis som var der før sommeren.
http://en.showpark.info/
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Har du noen eksakte priser for ca. 15-20 min taxi, 1L vokda og 1 stk kvinnfolk?
Vis hele sitatet...
Nja, mye rart man kan finne på google.

Nå veit jeg ikke helt hvor i Polen trådstarter har tenkt seg, men la oss ta Kraków og Warszawa som eksempler. Denne nettsiden har en lang liste over taxipriser i ulike byer, men den opplyser priser per kilometer og ikke per minutt.

Jeg valgte derfor å bruke Google Maps til å lage meg en 15 minutter lang rute i Kraków. Den ble på 8,0 kilometer. Prisen vil da bli (i złoty) 6 + 2*8 = 22. Det vil si 48 kroner.

Med tilsvarende metode kom jeg fram til disse prisene:
  • Kraków (15 min): 48 kroner
  • Kraków (20 min): 52 kroner
  • Warszawa (15 min): 44 kroner
  • Warszawa (20 min): 60 kroner

Videre spør du om spritpriser. I følge denne nettsiden kan man få 0,5L vodka (Żubrówka biała) helt ned i 55 kroner, så for 110 kroner kan du altså få 1L vodka. For å komme med et litt mer kjent merke, kan man på samme side lese at 0,5L Finlandia koster 92 kroner. Det vil si 184 kroner for literen, i motsetning til 443 kroner i Norge.

For ditt siste spørsmål, endte jeg på en nettside med det klingende navnet WikiSexGuide. Der kan de fortelle at for ca. 200 złoty (439 kroner) kan du ha «1 stk kvinnfolk» i en times tid. Visse kvinner er visstnok også villige til å gi deg halv pris. Dette er dog i Kraków.

En tilsvarende artikkel kan opplyse om at man også kommer langt med 200 złoty i Warszawa, om du er på utkikk etter én kvinne én time. Ønsker du derimot to jenter, må du gjerne ut med mellom 877 og 1097 norske kroner. For en hel natt kan prisene variere fra 3290 til 4387 kroner.

Håper det besvarte spørsmålene dine. Husk: Google er en venn i nøden.
Sist endret av zorro; 13. oktober 2015 kl. 23:32.
Hva er billig i Polen?
Vis hele sitatet...
Varer og tjenester?

Er ikke alt utenom merkevarer generelt sett billig i billigland?
Taxi er ekstremt billig, men der det er billig går det desto mer i tips...

Klær er og ganske billig, og selvføølgelig alkohol, sigaretter og mat.
Jeg synest klær var dyrt der nede.
Merkeklær er nesten like dyrt som her oppe.

Alkohol derimot, kan man kjøpe seg 96% på dagligvare butikken.
Ingen problemer å gå på fylla ei uke med dyre drikkevarer for under 500kr

Mat også var billig, spiste på 3 stjerners resturang, og betalte kanskje 200kr for 2 stk inkludert drikke.
Som de fleste nevner, taxi, sprit, røyk, mat på restauranter.


Vi var 5 mannfolk, spiste 3-retters med et par flasker vin og et par pils hver, husker ikke hva det kom på eksakt, men var litt under eller max tusenlappen, det er 2 personer på Egon med en descent meny omtrent.

Sånn ellers, så er det mange som kan prøve å lure deg, spesielt om de ser turister.

Vi ble "utsatt" for at de firedobla prisen på en øl og en mojito, når kompisen min kjøpte dette på runde nummer 2.

Ellers, så si taxituren ble 40 kroner, så kom det plutselig ut av det blå "No, not 20 zloty, 50!" selvom takstameteret viser 20. Det var plutselig tillegg for "antall personer" (vi var 5), aner ikke hvorvidt det stemmer, fortsatt jævlig god pris.
Sitat av Oddish Vis innlegg
Anbefaling fra en kompis som var der før sommeren.
http://en.showpark.info/
Vis hele sitatet...
Og geografikunnskapene er på topp!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Er ikke alt utenom merkevarer generelt sett billig i billigland?
Vis hele sitatet...

Ikke absolutt alt, sånn for å flisespikke litt. Mye forbrukerelektronikk er veldig presset på pris i Norge.
Lenge siden jeg har vært i Polen, men sjekket prisen på konsollspill på tilfeldig elektrobutikk sist, og det var et par kroner dyrere enn Norge.
Klær (ikke merkeklær) og sportsutstyr er også billig i Norge, også sammenliknet med enkelte billigland.