Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3585
Jeg er født jente men har blitt gutt, vil inn i militæret men en ting som jeg har begynnt å tenke på er med dursj osv, hadde dere (menn) blitt ukomfortabel vist en trans mann hadde dursjet i samme garderobe som dere?

Har jo alt som en som er født mann skal ha, bare bortsett fra pikk.
Jeg hadde blitt det. Men sikkert mange som ikke bryr seg.
Når du har alt en mann har bortsett fra pikk så har du ingenting en mann har.

Jeg hadde aldri dusjet med jentetiss sammen med 20 gutter på 19 år (hvis det er fellesdusj). Tror ikke de hadde blitt så ukomfortabel men vis meg en 19 år gammel gutt som klarer å la være å se unødvendig mye på en jentetiss så blir jeg imponert. Så er vel heller du som hadde blitt ukomfortabel.

Bortsett fra dusjingen så er det vel ikke noe stress men du vil vel møte på like mye transfobi der som ellers i samfunnet. Kanskje mer siden det er fullt av umodne gutter full av testosteron. Men man skal jo gjøre det man vil og hvis du vil i militæret så syns jeg du skal kjøre på og drite i hva andre syns. Du får sikkert dusje alene om du ber om det også. Giv akt!
Mine opplevelser i guttedusjen fra grunnskolen/VGS er at den svakeste gutten gjerne ble gjenget opp av sine medelever mens de insinuerte gjengvoldtekt. Skal spare dere for detaljer, men det er mye homo fanterier som skjer mellom guttene i guttgarderoben "for tull". Nå er jo demografien i militæret litt eldre, men jeg kan ikke si noe om hvor moden og oppegående de er.

Mine to ører.
morkakespisende
Jeg skjønner ikke hvorfor jenter vil bli gutter vi er jo faen forferdelige mot hverandre

Jeg ville ikke blitt ukomfortabel men jeg kan se for meg at kanskje den ene personen i dusjen med feminin energi hadde blitt ukomfortabel, hvis du faktisk har "jentetiss" tror jeg flere hadde fått ståpikk om du så har 25cm skjeggvekst på haka
Sist endret av supranaut; 1. juli 2023 kl. 08:37.
Folk er jo nysgjerrige, så du må regne med at noen kjegler litt bort på deg. Men tror neppe noen føler seg ukomfortabel.

Har erfaring fra lignende i anleggsbransjen. Der var det null problem, vedkommende ble respektert og inkludert.
morkakespisende
Dusjet dere sammen Eggeplomme?
Sitat av supranaut Vis innlegg
Dusjet dere sammen Eggeplomme?
Vis hele sitatet...
Nei, på brakken var det 1 stk dusj i eget lite rom med felles garderobe utenfor. Naken på vei inn/ut, og mens man skiftet i garderoben. Holdt håndklet litt forann på vei ut/inn, og vendte seg litt bort når undertøy skulle av/på, slik normal skikk er.
Hva tenker du om at bivirkninger fra testosteron er blandt annet høyt blodtrykk, alvorlig depresjon og hjerteinnfark? Nei vent. Det gjelder visst bare cis menn som boler.
Kilde: antidoping norge

Jokes aside. Jeg hadde ikke brydd meg, men tipper veldig mange i den alderen og i den fasen (ungdommer) ville gitt fra seg spydige kommentarer
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Gutter har strengere fysiske krav, så du burde skifte tilbake før militæret og heller være guttejente

Men, ute i felt på sommeren hender det at man har "Bangkok"; visuell sjekk av flått på makker, og da deles man inn etter kjønn. Kan bli litt rart da man skal sjekke rumpa på hverandre. Jeg tror også at du kan gjøre mange gutter seksuelt forvirret i dusjen, men når jeg var på Madla hendte det at jeg dusjet alene eller med få i dusjen når jeg dusjet nærme leggetid. Etter rekrutten dusjet jeg aldri med andre da vi hadde egen dusj på rommet.
Sist endret av Mekkern; 1. juli 2023 kl. 14:17.
Skal nok gå bra det!

Noen kikker nok, og i værste fall så kommenterer enkelte folk. Det er ikke greit å trakkasere. Om 1-2 folk prøver seg på noe idotisk (som jeg tviler skjer, da de trolig skjønner at resterende i gruppa di ikke kommer til å stå passive ved overgrep), så roper du så høyt du kan også rapporterer du dem etterpå.

Jeg sliter med å tro at du kommer til å bli fysisk overfalt.

Med det sagt, kanskje du bør ta dette opp med noen i forsvaret på forhånd, dvs. mer konkrete råd for hva du bør gjøre hvis noe dumt skjer, og hvorvidt de har konkret erfaring med ftm transseksuelle mtp trakassering fra før?

Jeg har ikke godt i milla selv, men om jeg har noe råd så får det være å finne deg noen politelige venner tidlig, og prøve så godt du kan å dusje rundt dem.
Blir ukomfortabel av å dusje med andre menn, da...
jeg ville vært jævla ukomfortabel de første gangene, skal ikke ljuge. Men det hadde jeg blitt vant til tror jeg.
morkakespisende
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Skal nok gå bra det!
Vis hele sitatet...
Jeg setter pris på innlegget ditt, men tror du ikke du undervurderer gruppementalitet, og menneskers ondskap? Ikke gitt at det går helt til helvete heller, men hvis du møter opp til kukdusj med jentetiss--er jeg sikker på at man kan få litt mer markante reaksjoner enn 1-2 idiotiske kommentarer. Gikk du virkelig på en god ungdomsskole? Bare liten penis gjør deg til et potensielt offer, hvorfor skulle ikke fraværet av den gjøre akkurat det samme?
Sist endret av supranaut; 1. juli 2023 kl. 16:32.
Jeg hadde ikke brydd meg en plass, det spiller ingen rolle hva du har mellom beina. Det fordømmende samfunnet rundt oss trenger noen fotsoldater som kan bane vei inn i fremtiden for de som kommer etter. SÅ jeg håper du går inn i dusjen med hevet hode dersom du skulle møte noen av fordommene.
Ukomfortabel faktisk, da er du usikker på deg selv for å si det mildt, tenker ikke på ts men alle andre
Freak Trooper
Joey's Avatar
Hadde ikke brydd meg en drit.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Med det sagt, kanskje du bør ta dette opp med noen i forsvaret på forhånd, dvs. mer konkrete råd for hva du bør gjøre hvis noe dumt skjer, og hvorvidt de har konkret erfaring med ftm transseksuelle mtp trakassering fra før?
Vis hele sitatet...
Dette er et godt råd, tror jeg. Militæret har som kjent en noe problematisk kultur når det gjelder seksuell trakassering og overgrep, og statistisk sett er du jo utsatt. Jeg ville gjort noen forberedelser og hatt en slags plan for hvordan håndtere det om det skjer. Og om det skjer noe, dokumenter det, skriv det ned, fortell noen.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg setter pris på innlegget ditt, men tror du ikke du undervurderer gruppementalitet, og menneskers ondskap? Ikke gitt at det går helt til helvete heller, men hvis du møter opp til kukdusj med jentetiss--er jeg sikker på at man kan få litt mer markante reaksjoner enn 1-2 idiotiske kommentarer. Gikk du virkelig på en god ungdomsskole? Bare liten penis gjør deg til et potensielt offer, hvorfor skulle ikke fraværet av den gjøre akkurat det samme?
Vis hele sitatet...

Synes jeg gikk på greie skoler, og det sier jeg til tross for at jeg ble mobbet. jeg var nokså egensær. Men kommentarer i dusjen var der aldri snakk om...


Vanskelig å sette seg i den situasjonen, men jeg tror sålenge man har lar kroppshår vokse ut (både under armer, skritt og bein) så blir det automatisk mindre å se på, som også medfører at man må glo mye kraftigere... Noe flau må det vel være å være han som alltid glor på en utsatt transseksuell?

Jeg tror heller det blir gruppebeskyttelse jeg... Men kanskje jeg er for godtroende.
morkakespisende
Man kan dessverre ikke garantere for at det alltid er mennesker som hadde stått opp for en tilstede.

Alternativ løsning: Dusj for menn, kvinner, og så feirer vi annerledesheten med en tredje dusj for 'annet' eller regnbue eller uansett definisjon som folk vil ha.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke noe å bry seg om. Livet er for kort til bry seg hva andre mener. Bare vær deg selv å rock out with your... errr.. Cunt out ��

Viktigste er at man blir ren på skrukken.
Det er vell kanskje andre ting man kan bli mere ukomfortabel av i militæret, f. eks å bli skutt på/etter.
Njæ ikke i førstegangstjenesten vel
Vi er vel kommet lengre håper jeg? Når gikk TV serien MASH? På 70 tallet? Eller før det? Da var det utenkelig og litt frekt med trans i uniform.
Folk er den de er med eller uten sminke. Tror ikke folk flest bryr seg. Dessuten har forsvaret nok av oppgaver som trenger å løses så der bør det være rom for alle farger og fasonger.
Så lenge de er en bra soldat. Må jo være det viktigste. Hvis ikke så blir de vel dimma, men det gjelder alle uansett.
Vanskelig å svare på vegne av andre men noen ville nok funnet det ukomfortabelt.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Vanskelig å svare på vegne av andre men noen ville nok funnet det ukomfortabelt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det tror du? Er de redd for at det er smittsomt? Usikre på egen seksualitet eller bare generelt dårlige mennesker som føler de kan sette en slags standard over hvordan andre mennesker kan og bør leve livet sitt?

Under pride var det flere som hadde sterke meninger mot flagg og markeringen. De som slengte rundt seg med sånt tok jeg en diskusjon med. Det virket som de fleste kom litt på gli etterhvert og innså at de skeive fortsatt møter fordommer og blir utsatt fra alt fra diskriminering, til vold og drap fordi at de blir forelsket uavhengig av kjønn.

Noe jeg noterte flere brukte for å sette punktum var omtrent slik; ja ja det får vel være greit at folk blir sammen med den de vil - bare homoer ikke forsøker å sjekke opp meg!

Javel tenkte jeg, hvilke kvaliteter har du som gjør at du blir et naturlig objekt for homser på byen? Er det jeansene som har buksebaken nesten nedpå knærne og halve rævva utenfor? Velstandsmagen som buler utover linningen? De burde jo heller tatt det med et smil og følt det som et kompliment og ikke som en trussel. Forsøkte å grave men fikk ingen fornuftige svar.

Hvordan er det folk tenker? Jeg har aldri tent på en annen mann, ikke følt meg forelsket i menn eller tiltrukket. Men betyr det at jeg har vært sammen med damer, vært forlovet også gift et par ganger at jeg kan utelukke at jeg noen gang skulle forelske meg i en mann? Nei jeg kan vel ikke utelukke det. Historien viser at jeg liker damer, men jeg kan jo ikke spå? Ingen vet hva morgendagen bringer.

Folk burde fokusere på andre ting enn om andre føler seg fanget i feil kropp, hvem de sover sammen med og spiser frokost sammen med. Det er jo nok av saker og ting i verden som må og bør fikses. Homofile og transpersoner trenger ikke fikses. De er helt ok akkurat slik de er, det er ingenting feil med dem og vil de kjøpe bolig samkjønnet eller bytte underliv bør de få gjøre det i fred.
Sist endret av _abc_; 22. juli 2023 kl. 20:45.
Aner ikke hva du skrev, men ble det slettet så var det kanskje så ufint at du brøt reglene?

Ingen pålegger deg noenting. DU trenger ikke gå i pride. Du ber om respekt for den du er. Klarer du vise den samme respekten tilbake? Du trenger ikke være stolt av seksualiteten til din lesbiske eller homofile nabo. Men du bør ikke forulempe naboen om hxn velger å markere pride. Du markerer jo pride på ditt vis ved å ikke flagge. Tipper du ikke blir plaget av naboer for at du ikke heiser regnbueflagget?

Folk går i tog for de rareste ting. At noen går i tog for at de skal få lov til å være seg selv uten å bli plaget el drept føler jeg er helt ok. Som sagt, du trenger ikke gå i toget. Du trenger ikke engang like det de står for. Men du bør respektere de som mennesker uansett.
Sist endret av _abc_; 22. juli 2023 kl. 20:58.
Damn. Wall of text attack her.

Det du sier _abc_ er basically at alle skal respektere alle, du kan ikke utelukke at du kan bli forelsket i en mann, menn trenger ikke være redd for å bli lagt ann på av homofile og folk skal få gå i tog.

Enig med deg på alle punkter.
Sitat av Dulkim Vis innlegg
Jeg er født jente men har blitt gutt, vil inn i militæret men en ting som jeg har begynnt å tenke på er med dursj osv, hadde dere (menn) blitt ukomfortabel vist en trans mann hadde dursjet i samme garderobe som dere?

Har jo alt som en som er født mann skal ha, bare bortsett fra pikk.
Vis hele sitatet...
Jeg ville syntes det hadde vært interessant
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hvorfor det tror du? Er de redd for at det er smittsomt? Usikre på egen seksualitet eller bare generelt dårlige mennesker som føler de kan sette en slags standard over hvordan andre mennesker kan og bør leve livet sitt?
Vis hele sitatet...
Kanskje usikker på sin egen kropp?