Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3976
Hei, røyket akkurat hasj for første gang.. var 200mg brunt.
da jeg først reiste meg gikk jeg rundt og følte meg totalt stein.. så etter vert mistset jeg hørselen på det ene øret og hørte en pipelyd.. så etter vert en voldsom hodepine og så nesten ingen ting fordi alt ble svart.. dette gikk fort over da jeg satte meg.. men kom igjen av og til npr jeg prøvde og reise meg.

Nå i senere tid hører jeg fortsatt pipelyden som holder på og irritere vettet av meg.. noen som vet hvorfor dette skjedde og om det er noe og gjøre med det?


Gutt 16 år
57kg
Hvor lenge siden er det du røyket?
ca 7 timer
Du har røyket relativt mye til å være første gang. Hvis du fikk bra saker kan dette henge igjen lenge. Sov og spis så går det seg til!
okei takk
Jeg ville ikke kjøpt hasj fra samme type neste gang dersom det skjer igjen. Det er en veldig liten sjanse, men det finnes jo de som kødder med førstegangsrøykere eller kødder med hasjen sin. Det høres også ut som om du fikk blodtrykksfall, du kan bl. annet sjekke hjerterytmen din neste gang dette skjer. Dersom den slår veldig raskt er ikke dette nødvendigvis farlig, men det kan resultere i et veldig lavt blodtrykk.
Sist endret av Relevant; 14. juni 2017 kl. 22:26.
Lol. 0,2g er ikke mye første gang, hva snakker du om? Aldri hørt om noen som får tinnitus av cannabis, sikker på at problemet kommer fra røyken?
Sitat av pamparius Vis innlegg
Du har røyket relativt mye til å være første gang. Hvis du fikk bra saker kan dette henge igjen lenge. Sov og spis så går det seg til!
Vis hele sitatet...
Snakker du av erfaring? Jeg har aldri hørt om lignende symptomer av hasj, og 0.2g var rimelig normalt for førstegangsrøykere når jeg var ung. For all del, godt mulig du har rett altså, men slike symptomer fra hasj er noe jeg aldri har hørt om
Ja helt overbevist..
Sitat av MainMindControl Vis innlegg
Ja helt overbevist..
Vis hele sitatet...
Man kan få noia av å røyke, sikkert ikke så lett å bedømme selv, men det kan være en slags placebo. Folk innbiller seg mye rart når de får noia og er fjerne, mange som tror de har det ene og det andre av sykdommer når dette skjer.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Lol. 0,2g er ikke mye første gang, hva snakker du om? Aldri hørt om noen som får tinnitus av cannabis, sikker på at problemet kommer fra røyken?
Vis hele sitatet...
0.2 kan faktisk være i overkant mye for veldig mange, selv etter de har røyket en stund.

MainMindControl:
Når man røyker cannabis/hasj så kan man fort føle at man ''merker mer'' av seg selv, altså har du en begynende hodepine og røyker kan den føles mye sterkere en det den er.
Samme med lyder, de kan fort høres veldig mye høyere eller lavere ut.

Er et par tråder om akkurat det samme her inne, blant annet denne.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=272138

Drikk vann (man blir gjerne dehydrert av hasj, dehydrering fører som regel til hodepine)
Lavt blodsukker som nevnt over kan være en årsak, uansett så bør du få i deg litt mat. (som også vil hjelpe på hodepinen)
Sist men ikke minst, en god natts søvn. (du vil antagelig kjenne deg ganske så sliten i morgen også)
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av MainMindControl Vis innlegg
så etter vert mistset jeg hørselen på det ene øret og hørte en pipelyd.. så etter vert en voldsom hodepine og så nesten ingen ting fordi alt ble svart.. dette gikk fort over da jeg satte meg.. men kom igjen av og til npr jeg prøvde og reise meg.
Vis hele sitatet...
Har røyka mye og dette skjer meg også en gang iblant. Må legge meg nedpå eller sette meg ned for å ikke besvime. Piping, en svakt fordreid oppfatning av lyd og synssvikt er jo gjerne det man opplever rett før man smeller i gulvet. Det skyldes nok som andre har påpekt slike forhold som lavt blodtrykk, dehydrering, lavt blodsukker, jernmangel; slike ting. Rus og da også nikotin, spesielt hvis du ikke er vant med det, tipper på en måte kroppen over streken.

Jeg tror du kan føle deg trygg på at hasjen ikke er bøffa med noe snusk. Det er ikke noe å noie over, bare vær bevisst på det og sett deg ned når du føler at det "kommer"
0.2 er jo en halv J +-, vil påstå at det er mer en nokk første gangen ja :P , uansett så vet jeg at førstegangskjøpere av og til får noe helt annet en vanlig brunt når dem handler, altså dem blir scama så prøv og kjøp fra noen andre nestegang eller vær med noen som har litt peiling og la dem handle inn
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Lol. 0,2g er ikke mye første gang, hva snakker du om? Aldri hørt om noen som får tinnitus av cannabis, sikker på at problemet kommer fra røyken?
Vis hele sitatet...
Hva ler du av?

Har du noen gang røyket prima vare med lav toleranse? 0,2 alene første gang med gode saker KAN være mye!
Er man sliten, trøtt og ikke føler seg helt komfortabel kan dette gjøre at man opplever mye rart!

Edit: Hvis du har vedvarende symptomer i dag bør du selvfølgelig oppsøke lege!
Sist endret av pamparius; 15. juni 2017 kl. 11:40.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Neineinei, ikke hør på mistern over her; IKKE kontakt lege om du noen gang er keen på førerkort.
Dessuten er det normalt å være litt bakfjern dagen etter.

Ringing in the ears can be caused by a sudden change in blood pressure, which smoking (anything) can do.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Neineinei, ikke hør på mistern over her; IKKE kontakt lege om du noen gang er keen på førerkort.
Vis hele sitatet...
jesus, det jeg mente var at hvis symptomer som "voldsom hodepine", "svimmelhet og "piping i ørene" vedvarer bør man snakke med lege. Man trenger ikke nevne noe om hasj i det hele tatt.

Jeg har jo sagt hva jeg mener dette kommer av! Gutten er 16 år og har nok bare røyket litt for mye første gang! Sikkert helt fin i dag?
Er helt fin i dag.. var bare gårsdagen.. Tenker det kan være riktig med blodtrykk.. har slitt med at når jeg reiser meg fort så blir jeg svimmel og ser bittelitt svart.. jeg tenker at hasjen kan ha forsterket effekten.. takk for alle svar
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Joint eller bong?
Kan få hodepine dersom det er dårlig shiet også. Hvis det er mye dritt i hasjen liksom.
Tinitusen var nok helt tilfeldig. Når man er fjern blir man som regel mer oppmerksom på lyder og andre sanser. Noen blir også paranoide, men dette går over. Røyk mindre neste gang.
Spis normalt.
Joint.. Men er ganske sikker på at det var ganske bra stuff jeg fikk. Kjenner typen som skaffa det godt, han vet hva han kjøper.