Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3635
Hei!

Har seg slik at jeg har lyst til å legge snusen på hylla og tenkte derfor å starte med å vape.

Er helt blank når det kommer til dette, så lurer derfor på:

- Hvordan type vape jeg burde kjøpe?
- Noe annet som er nødvendig enn selve vapen og e-juice?
- Er det vanskelig å sette seg inn i?
- Deres favorittsmaker?

Takk
1. EGO One-settene fra Joyetech er veldig bra både for nybegynnere og de mer erfarne. Kjøp XL når du først skal kjøpe da det er liten prisforskjell på dem. Denne, altså:http://www.friskedrag.no/products/jo...-mah-esigarett
2. Det eneste du trenger å bytte ut med jevne mellomrom er de såkalte coilene/fordamperhodene. De koster ca 20,- stykket og bør byttes ut når det begynner å smake brent, eller når du merker at du får lite damp. Jeg bytter ca hver 14. dag.
3. Nei. Kjøper du et sett har du absolutt alt du trenger, med unntak av selve væsken. Du skrur av toppen, heller på væske, skrur igjen, trykker inn knappen og så er du i gang.
4. Dette er veldig smak og behag. Ikke prøv med tobakks-smakene da de er fæle. Mine personlige favoritter er Golden Apple, Strawberry Menthol og Strawberry Milkshake fra Liberty Flights, og StrawPearDew og StrawNectaPear fra Liquid Voyage.
Tusen takk, DonTomaso

Tenker jeg bestiller i morgen.
Mange coils tenker du jeg har behov for i første omgang?
Kjøper du coiler fra Dampoteket får du en mengderabatt. Du kommer til å trenge dem så det er bare å kjøpe 20 med en gang. 0,5 ohm-coilene er for dem som drar dampen rett ned i lungene og 1 ohm er for dem som drar inn i munnhulen først. Jeg tipper du kommer til å gjøre det siste. Dampoteket selger forøvrig også selve startsettet.

http://dampoteket.no/joyetech-ego-on...mperhoder.html
http://dampoteket.no/joyetech-ego-on...startsett.html
Igjen, takk!

Da er Joytech Ego startkitt, 20 coiler og tre forskjellige smaker bestilt fra Liberty Wings.

Gleder meg
Sist endret av RevolusjonMann; 19. februar 2016 kl. 06:00.
Jeg har en eleaf istick tc 40w som jeg sliter med. Jeg har brukt den svært lite da jeg sliter med å få ejuice i kjeften ved innhalering. Noen tips og triks?
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Prøvd å bytte coil? Prøvd å skru ned wattstyrken? Lekker det juice andre steder? Hvilken tank har du?
Sist endret av Olympic; 19. februar 2016 kl. 10:22.
Jeg har en gs tank. Har akkurat nok watt til at det utvikler seg damp.

Skal prøve å rengjøre alt utstyret en gang til, samt bytte coil. Den er brukt kanskje 2 timer sammenhengende, er ikke det veldig lite i forhold til om coilen er klar til å skiftes ut?

Tusen takk for hjelp ihvertfall!
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Prøv å skru opp wattstyrken, da. Og prøv med større airflow.
Sitat av Oprah Vis innlegg
Jeg har en gs tank. Har akkurat nok watt til at det utvikler seg damp.

Skal prøve å rengjøre alt utstyret en gang til, samt bytte coil. Den er brukt kanskje 2 timer sammenhengende, er ikke det veldig lite i forhold til om coilen er klar til å skiftes ut?

Tusen takk for hjelp ihvertfall!
Vis hele sitatet...
Jeg hadde samme settet før, iStick TC40W med GS Air M tank. Tror jeg brukte 1,2ohm coiler og lå på rundt 13w, hadde ihvertfall ingen problemer som det der.
Oprah. har iStick TC40W og me kangerteck tank. kjøre 0.5 coil og ikke 1,2 pga virke som den e tettere og må suge seg gal for å få røyk uatv den. når eg kjøre o.5 coil så kjøre eg på mellom 18w-20w. prøv å ikke få noe oppi røyren til tanken når du fyller på... hadde problemer at eg fekk det juicen i munnen. jo mær du bruker den så finne man utav d :P hadde samma probleme i starte her og :P lykke til jo mørke joicen er jo mere tære det på coilen. ikke rens coilen. eg har rensa coilen så pleier det å komme jouce når man super i seg røyken. kjøra på me ny/samme smak på den samme coil.
Sist endret av bonzoi; 19. februar 2016 kl. 14:17.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
1. EGO One-settene fra Joyetech er veldig bra både for nybegynnere og de mer erfarne. Kjøp XL når du først skal kjøpe da det er liten prisforskjell på dem. Denne, altså:http://www.friskedrag.no/products/jo...-mah-esigarett
2. Det eneste du trenger å bytte ut med jevne mellomrom er de såkalte coilene/fordamperhodene. De koster ca 20,- stykket og bør byttes ut når det begynner å smake brent, eller når du merker at du får lite damp. Jeg bytter ca hver 14. dag.
3. Nei. Kjøper du et sett har du absolutt alt du trenger, med unntak av selve væsken. Du skrur av toppen, heller på væske, skrur igjen, trykker inn knappen og så er du i gang.
4. Dette er veldig smak og behag. Ikke prøv med tobakks-smakene da de er fæle. Mine personlige favoritter er Golden Apple, Strawberry Menthol og Strawberry Milkshake fra Liberty Flights, og StrawPearDew og StrawNectaPear fra Liquid Voyage.
Vis hele sitatet...
Hver 14.dag? Jeg må bytte etter 1-3 dager.. gjør jeg noe feil?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
For mye varme, du holder inn knappen for lenge, eller har for mye styrke og ting blir brent i stedet for å bare fordampe
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Hver 14.dag? Jeg må bytte etter 1-3 dager.. gjør jeg noe feil?
Vis hele sitatet...
Ja, det tror jeg. Når du setter inn en ny coil er det lurt å først dryppe et par dråper rett på risten over bomullen, og så en liten dråpe på hver av hullene langs kanten, der hvor du ser bomullen inni. Så skrur du fast coilen, setter på tanken og lar alt stå i et kvarter. Så skrur du luftinntaket helt igjen og tar et par drag uten å trykke inn knappen. Etter dette skal alt være perfekt.

Hvis det fremdeles blir brent smak etter bare noen dager kan det hende at du tar for lange drag slik at væsken i bomullen fordamper før den får fylt seg igjen, eller at du bruker for tjukk væske. Jeg bruker kun 50-50 PG/VG og har aldri hatt problemer.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
For mye varme, du holder inn knappen for lenge, eller har for mye styrke og ting blir brent i stedet for å bare fordampe
Vis hele sitatet...
Ahh, for se om dette hjelper, takk.