Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2111
Nå har jeg gjort det store !
For 2 dager kjøpe jeg meg en Packard bell 21,5 tommer tv-monitor maestro 220. I dag så jeg at det var sånn tv-kortleser i den og prøvde å stappe inn kortet mitt fra canal digital. Plutselig forsvant kortet inn i tv'n og nå er det borte! I starten da jeg prøvde å riste det ut , hørte jeg at det flyttet på seg , men nå sitter det fast!
Er det farlig og skru opp dekselet ? Og bryter jeg garantien om jeg åpner den?
Står advarsel om at det er farlig og åpne den på baksiden , så jeg ble litt nervøs...
Hvordan kan kortet ha forsvunnet inn i tven:P? du bruker sånn cam modul regner jeg med?
her har du gått på en smell ja. Åpner du skjermen, så ryker garantien din. Åpner du den, så husk for guds skyld å ikke ha strøm tilkoblet. La gjerne skjermen frakoblet i noen timer/over natten før du peller på den.
Ble kortet trukket inn av en mekanisme slik som i f.eks en minibank? Høres svært, svært merkelig ut..
Trådstarter
22 2
Jeg fant ut at man trengte sånn holder eller hva jeg skal kalle det..det virket som kortet skulle skli inn ganske så greit, men da jeg skulle sette tilbake tvn , hørte jeg at den forsvant ned og langt inne i tvn. Da jeg så inn i hullet etterpå , merket jeg at det var en åpning helt bakerst. Den kommer ikke opp igjen der uansett .. Er det farlig og la det ligge der og bestille et nytt kort ?
Sitat av hvzlatan Vis innlegg
Jeg fant ut at man trengte sånn holder eller hva jeg skal kalle det..det virket som kortet skulle skli inn ganske så greit, men da jeg skulle sette tilbake tvn , hørte jeg at den forsvant ned og langt inne i tvn. Da jeg så inn i hullet etterpå , merket jeg at det var en åpning helt bakerst. Den kommer ikke opp igjen der uansett .. Er det farlig og la det ligge der og bestille et nytt kort ?
Vis hele sitatet...
Bare la kortet ligge
Du må skaffe deg en CAM-modul.
Trådstarter
22 2
Okei

Satster på at tv`n ikke går til helvette når jeg er en kill unna attack dogs på COD da ^^
Ikke for å kapre tråden, men er det garantibrudd å ta av dekselet på ting man har kjøpt å betalt? Jeg har forstått det sånn at det er lov å åpne og se og gjøre alt det der, men at det ikke er lov å gjøre fysiske endringer på produktet.

-seini
Enkelte ganger trenger du ikke engang åpne... Det holder som regel å bare fjerne klistremerkene som er over skruehullene for at garantier skal ryke
Er det ingen knapper, innstillinger eller noe på din fjernkontroll ellerp å skjermen eller noe som kan få den ut?
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Er det ingen knapper, innstillinger eller noe på din fjernkontroll ellerp å skjermen eller noe som kan få den ut?
Vis hele sitatet...
Jo viste du ikke det? Det er jo ganske normalt at du kan trykke på knappen "Få ut løse ting gjennom utmatingsporten" når du har løse ting inne i TVen.. *sarcasm.all.the.way*
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Jo viste du ikke det? Det er jo ganske normalt at du kan trykke på knappen "Få ut løse ting gjennom utmatingsporten" når du har løse ting inne i TVen.. *sarcasm.all.the.way*
Vis hele sitatet...
Det er somregel ganske normalt det, faktisk. De fleste steder der du putter noe inn, kan du trykke på en knapp og få det ut. Og siden jeg ikke vet layout på skjerm så kan ikke jeg vite om han har det eller ikke.

Så stapp sarkasmen din et annet sted.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Det er somregel ganske normalt det, faktisk. De fleste steder der du putter noe inn, kan du trykke på en knapp og få det ut. Og siden jeg ikke vet layout på skjerm så kan ikke jeg vite om han har det eller ikke.

Så stapp sarkasmen din et annet sted.
Vis hele sitatet...
Når han allerede har nevnt at den forsvant inn og datt ned i TVen, er jeg så sarkastisk jeg bare vil når du ikke klarer å lese riktig
Sitat av hvzlatan Vis innlegg
Jeg fant ut at man trengte sånn holder eller hva jeg skal kalle det..det virket som kortet skulle skli inn ganske så greit, men da jeg skulle sette tilbake tvn , hørte jeg at den forsvant ned og langt inne i tvn. Da jeg så inn i hullet etterpå , merket jeg at det var en åpning helt bakerst. Den kommer ikke opp igjen der uansett .. Er det farlig og la det ligge der og bestille et nytt kort ?
Vis hele sitatet...
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Det er somregel ganske normalt det, faktisk. De fleste steder der du putter noe inn, kan du trykke på en knapp og få det ut. Og siden jeg ikke vet layout på skjerm så kan ikke jeg vite om han har det eller ikke.

Så stapp sarkasmen din et annet sted.
Vis hele sitatet...

Som du ser pagliacci..

Hadde du lest hele tråden hadde du sett at ettersom det forsvant langt nede i tv'en, så finnes det ikke noen knapp for at kortet skal spyttes ut. Ettersom det datt ned og langt inni tv'en.

Så hvorfor være så frekk? Din egen feil at du ikke giddet og lese hele tråden
Sist endret av ghettokid; 3. mars 2011 kl. 09:53.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Når han allerede har nevnt at den forsvant inn og datt ned i TVen, er jeg så sarkastisk jeg bare vil når du ikke klarer å lese riktig
Vis hele sitatet...
Nå som jeg har lest hele tråden, unnskylder jeg meg for min frekkhet,

onTopic:

Nå vet jeg ikke hvordan skjermen ser ut, eller hvordan den er satt sammen, men anbefaler å sjekke ut guider før du gjør noe. Eventuelt høre med de du kjøpte den av om de kan hjelpe deg, da du bryter garanti, som alle andre har sagt, om du åpner og skrur selv.
Send den tilbake til rep og bruk den gamle skjermen i mellomtida. Du skal leve i 70-80 år til så det går nok bra
Sist endret av Taurean; 3. mars 2011 kl. 10:17.
Jobbet en del på et verksted hvor vi fikset TV'er en stund. Og på de fleste TV'er er det ingen måte å kunne se om den har vert skrudd opp fra før av (Om du ikke må ta vekk klistremerker).

Du vil mest sannsynlig ikke få noen problemer ved å la kortet ligge inni TV'en, men du burde ikke ha noe problem med å åpne den å ta det ut.
Bare husk å koble fra strøm og ikke ta på noe unødvendige kontakter .
Modulene er som oftest beskyttet så det skal litt til for å klare å komme borti noe uansett.
OG en ting til:
Gå til forretningen med den, forklar problemet. Kanskje de ordner det på stedet, og til og med gratis?

(Jeg hadde ihvertfall gjort det gratis på stedet hvis jeg var kundebehandleren)
Trådstarter
22 2
Takk for svar folkens

Det er ikke noen klistermerker eller noe som helst over skruene, men da jeg skrudde ut en skrue merket jeg at den var blå på noen steder. Er dette noe de ser etter ?
Nei, er nok bare loctite eller noe i den duren, var skruen vanskelig å få ut?

Lykke til med å få ut kortet ditt
Rundt hele? Kan være gjengelim e.l.

Men har også merket at noen merker skruene med blå farge på ene siden f.eks. Vet ikke om det er noen spesiell grunn. Muligens for å merke skruene som skal bli brukt til coveret
jeg har klart å prestere dette på min stasjonære pc, jeg skrudde den opp, og tok ut kortet. det blåe på skruen er locktite, og gjør bare at skruen ikke rister ut. det kan være lurt å skrape av gammel locktite og ha på ny, da den sikker var der for en grunn.
Trådstarter
22 2
Aok Takk for svar

Da skal jeg prøve å skru den opp i kveld. Den har stått uten strøm i mange timer nå , og det ser ikke ut som om det er noen måte for at butikken finner ut at den er skrudd opp