Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1296
Hei.
Jeg har PC-en til en avdød her, og ønsker å installere XP på nytt på denne. BitLocker er aktivert, så jeg er ikke sikker på om det er bare å formatere, så forsvinner krypteringen..

Jeg kan på INGEN måte få tak i nøkkelen eller lignede. Jeg får ikke boota opp systemet heller, så det må bare bli formatering.

Forsvinner krypteringen ved format?

Og igjen er det AtX som leser tråden først
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
http://kristofmattei.be/2009/11/08/f...ter-bitlocker/

Relativt første treff på google.
Er vel derfor man alltid skal ha en kopi av bitlockernøkkelen på et eller annet share.

Er vel også noe annet hvis bitlocker brukes mot TPM-brikker, da er vel disken ubrukelig uten nøkkel ville jeg tro.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
http://kristofmattei.be/2009/11/08/f...ter-bitlocker/

Relativt første treff på google.
Er vel derfor man alltid skal ha en kopi av bitlockernøkkelen på et eller annet share.

Er vel også noe annet hvis bitlocker brukes mot TPM-brikker, da er vel disken ubrukelig uten nøkkel ville jeg tro.
Vis hele sitatet...
Hva om jeg formaterer fra PC-en med TPM-brikke? Da blir jo det riktig..?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Mtp at krypteringen da skjer lenge før OS og lever kun i hardware, tja, jeg har iallefall måttet fabrikere feil på maskiner som har blitt låst med TPM.
Sitat av Dramforbruk Vis innlegg
Hva om jeg formaterer fra PC-en med TPM-brikke? Da blir jo det riktig..?
Vis hele sitatet...
Når jeg hadde en harddisk som var kryptet med bitlocker og jeg ikke hadde nøkkel, formaterte jeg den bare.
God som ny.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Når jeg hadde en harddisk som var kryptet med bitlocker og jeg ikke hadde nøkkel, formaterte jeg den bare.
God som ny.
Vis hele sitatet...
Ja, takk for svaret
Men som AtX sier, hvis disken er kryptert med TPM-brikke, er det null sjanse for å få disken..

AtX: Er det noen måte å identifisere om det er TPM på en spesifikk PC?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det merker du, men det er yderst få modeller som har denne aktivert, så dersom du ikke har gjort det er det neppe en brikke \ den er ikke aktivert.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det merker du, men det er yderst få modeller som har denne aktivert, så dersom du ikke har gjort det er det neppe en brikke \ den er ikke aktivert.
Vis hele sitatet...
Thanks :-)

Et annet spørsmål av samme kaliber:
Jeg vil cracke admin på skole PC-en min, men da må jeg forbi BitLocker. Noen som helst måte å komme forbi dette? Har prøvd med KON-boot med Hirens (Jeg har boot fra cd først), men da kommer det opp at jeg har endret oppstartsrekkfølgen og må taste inn BitLocker passordet. PC-en har dessuten Windows 7, og etter en liten sjekk etter evt. sikkerhetshull jeg kan benytte meg av, FINNER JEG INGEN!
Hva er problemet? Du får jo ikke brukt maskinen allikevell!

Lar du den stå, får du ikke brukt den. Går formateringen til helvette, får du heller ikke brukt den.
Du har altså ingenting å tape. Du har 0% sjangs for å lykkes hvis den står, 50%sjangs hvis du prøver.

I hverstefall er det bare noen små bagateller som må byttes ut i maskina. VIPS, ny maskin...



Når det gjelder skole-PC så vill jeg tro det er så si umulig (ingenting er umulig) å gjøre noe så lenge Bit Locker er til stedet. Det er jo nettop derfor det er der
Sist endret av djsonofm; 2. mars 2011 kl. 14:31.
Sitat av djsonofm Vis innlegg
Hva er problemet? Du får jo ikke brukt maskinen allikevell!

Lar du den stå, får du ikke brukt den. Går formateringen til helvette, får du heller ikke brukt den.
Du har altså ingenting å tape. Du har 0% sjangs for å lykkes hvis den står, 50%sjangs hvis du prøver.

I hverstefall er det bare noen små bagateller som må byttes ut i maskina. VIPS, ny maskin...



Når det gjelder skole-PC så vill jeg tro det er så si umulig (ingenting er umulig) å gjøre noe så lenge Bit Locker er til stedet. Det er jo nettop derfor det er der
Vis hele sitatet...
Nei, jeg får ikke brukt maskinen likevel, men jeg tenkte at HVIS noen visste om et smutthull for å komme forbi BitLocker, ville jeg heller boote opp systemet slik for å se om jeg kunne ta ut backup.

Nå har jeg formatert, og det gikk fint :-)

EDIT: Og ja, det stemmer det med skolePC-ene. De har blitt jævla sikre nå. Lurer veldig på om jeg kan finne et smutthull før eller senere
Sist endret av Dramforbruk; 2. mars 2011 kl. 15:37.