Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 5499
Unlicensed Surgeon
Det her må helt ærlig være det drøyeste jeg har lest angående Norsk skole noengang.

Å faktisk ansette en egen vekter for å forfølge jenta hele skoledagen må være å gå alt for langt! Her har skolen oppført seg som både politi, domstol, og fengsel! Hadde truslene, og oppførselen til denne jenta vært så alvorlige som det faktisk virker som burde saken vært anmeldt, og jenta tatt hånd om av kriminalomsorgen.

Når skolen ansetter en vekter for å forfølge jenta hele skoledagen er det klart dette ødelegger alle muligheter til vanlig sosialt samhold på skolen. Henne blir jo helt isolert. Enhver som faktisk har erfaring med vanskligstillte personer vet at dette er virkemidler som aldri hjelper noe på situasjonen, men heller gjør det værre.

Skolen ville jo permanent utvise henne, noe de ikke fikk medhold i av fylket. Når de da ansetter en vekter for å forfølge henne hele skoledagen ville jeg faktisk tro dette ble gjort for å "tvinge" henne til å slutte. Er dette virkemidler vi vil at skolen skal kunne ta ibruk? Sånn jeg ser dette ble dette en "kamp" mellom skoleledelsen, og jenta over hvem som var mest sta.


Når det gjelder urintester mener jeg dette er noe skolen faktisk ikke har noe med. Greit at Politiet kommer på besøk med narkotikahund for å sjekke om noen har narkotika på skolens område, men å ta urintester av alle elevene for å finne ut om de har brukt noe rusmidler på fritiden, eller i helgen blir alt for kontrollstat! Dersom de har en reel misstanke om rusmisbruk får de heller melde fra til Politiet, isteden for å leke Politi selv.

Hvor skal vi la grensen gå?
Kontroll av mobiltelefoner?
Blodprøver?
"Intervju" av venner?
Tilfeldige besøk hjemme?
Hår-prøver?

Alt skolen har noe med er hva som skjer på skolens område i skoletiden. Dersom elevene oppfører seg der, og ikke tar rusmidler i skoletiden ser jeg ikke noe problem i at de nyter en joint, eller andre ting på fritiden, eller i helger.
Sist endret av dafog; 16. august 2011 kl. 08:54.