Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 8424
Jeg har alltid hatt guttevenner, og føler meg utilpass i en jentegjeng.
Jeg har flere jentevenner, men utenom et unntak er dette vennskap jeg ikke får noe ut av, og de er bare tidsfordriv.
Jeg henger stort sett bare med gutter, men når alt kommer til alt er jeg bare hun som prøver være en av gutta, men aldri blir en av de.
For utenom de kompisene jeg har hatt fra jeg var liten, blir det alltid sånn at de prøver seg på meg eller blir forelska i meg.
"Buhu, folk vil ha sex med meg!" Selv om dette virker som et tulleproblem, går det veldig utover meg, da å innlede nye vennskap blir veldig vanskelig.
Er det noe jeg gjør galt eller ikke gjør?
Også generell venner på tvers av kjønn diskusjon som jeg syns det er svært stor mangel på.
Sitat av nymus Vis innlegg
For utenom de kompisene jeg har hatt fra jeg var liten, blir det alltid sånn at de prøver seg på meg eller blir forelska i meg.
"Buhu, folk vil ha sex med meg!" Selv om dette virker som et tulleproblem, går det veldig utover meg, da å innlede nye vennskap blir veldig vanskelig.
Er det noe jeg gjør galt eller ikke gjør?
Vis hele sitatet...
Tror det er mange som har det sånn. Jeg liker også å være venner med gutter/menn, men det blir ofte vanskelig akkurat som du beskriver. Jeg skal ikke skylde bare på mennene, det kan like gjerne være min feil at ting utvikler seg i en annen retning enn vennskap.

Det er ikke helt tilfeldig at den beste vennen min som har vart i mange, mange år er en homofil mann.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Gutter og jenter fungerer ikke som venner. Iallefall ikke på samme måte som en gutt er venn med en annen gutt. Sånn er det nå bare.
Sist endret av Quakecry; 15. januar 2016 kl. 19:07.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Gutter og jenter fungerer ikke som venner. Iallefall ikke på samme måte som en gutt er venn med en annen gutt. Sånn er det nå bare.
Vis hele sitatet...
Eh jo... Har mætti venner som er jenter, skikkelig kompiser er det også.. Var i årevis. Et par veldig nære vennskap har jeg også hatt uten at det er noe mer en dyp vennskap. Folk er forskjellige vet du.

Alt er ikke en kjærlighetsfilm. Nære vennskap kan krysse kjønn.
Sist endret av Relevant; 15. januar 2016 kl. 19:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De fungerer som venner, men det er på forskjellig grunnlag. For gutten vil det alltid være en mulighet for noe mer. Et hundre prosent platonisk vennskap fra gutten sin side vil jeg si er nærmest umulig om gutten er straight.
Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg kunne hoppet i senga med alle mine jentevenner jeg har hatt i livet om jeg/hun hadde vært singel og muligheten hadde bydd seg, og her tror jeg ikke mange gutter krangler hvis ikke jenta er stygg.
Dette er ikke det samme for jenter.
Trådstarter
28 5
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Gutter og jenter fungerer ikke som venner. Iallefall ikke på samme måte som en gutt er venn med en annen gutt. Sånn er det nå bare.
Vis hele sitatet...
Har forstått det som at mange mener det, men hvorfor? Hva er det du mener kræsjer?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av nymus Vis innlegg
Har forstått det som at mange mener det, men hvorfor? Hva er det du mener kræsjer?
Vis hele sitatet...
Fordi den ene vil somregel alltid være tiltrukket den andre. Som han fyren ovenfor sier så betyr ikke det at vennskap mellom gutt og jente er umulig. Men for det meste så vil ikke et vennskap mellom gutt og ei jente være helt likt et vennskap mellom en gutt og en gutt.
Trådstarter
28 5
^^^ frustrerende, vurderer "komme ut" som homofil for å unngå dette. Men bør da egentlig ikke være nødvendig..
Sorry ass, men sånn er verden. Testosteron is a hell of a drug. Om du vil ha venner som ikke tenker på deg naken får du finne deg noen koselige homser eller kutte ut gutter helt.
Sitat av nymus Vis innlegg
^^^ frustrerende, vurderer "komme ut" som homofil for å unngå dette. Men bør da egentlig ikke være nødvendig..
Vis hele sitatet...
Jeg tror du skal tenke litt gjennom dette før du gjør noe pinlig. Kan oppstå en del eventuelle ubehagelige situasjoner hvis man klistrer på seg slike løgner. Og alt dette fordi du ikke er interessert i mer enn vennskap? Du kan jo gjøre det så enkelt som å bare være åpen rundt det, slik du er med oss akkurat nå. Å si ifra klart og tydelig fra begynnelsen av. Ser for meg at du sitter i baren med en deprimert kar som er gråtkvalt over å ha falt for deg uten å få smake litt. "Hun sa hun var lesbisk, jo!". Ti fjær som blir til ti høns og så videre.
Jeg tror det først du bør gjøre er å prøve så godt du kan å kvitte deg med tanker om at det er din feil. Det vil ikke nødvendigvis gjøre noe med problemet, men det vil kanskje gjøre det lettere å håndtere.

Ganske ok undersøkelser tyder på at menn har en klar tendens til å mistolke vennlighet fra kvinner som seksuell interesse. Juryen er fortsatt ute på om det er sosiale, bioligiske eller en blanding av grunner til dette. Jeg tror likevel vi kan anerkjenne at fenomenet er der. Og jeg vil på ingen måte gå så langt som andre her - men jeg tror det er greit å ta inn over seg at i vennskapsforhold mellom kvinner og menn er fort en romantisk eller seksuell under- eller overtone noe man på ett eller anna tidspunkt må legge bak seg. Spesielt hvis begge er single, i ca passende alder osv.

Jeg skjønner det er kjipt å måtte avvise karer i ett sett. Særlig hvis de takler det dårlig. Og i det samfunnet vi har i dag er det nok vanskelig å komme med garantier mot det.

Snakker du ærlig med gutter du møter og ser på som poensielle venner om dette problemet? Å ta det opp tidlig, og ta det opp som et problem kan kanskje forhindre noen. Og prøver de seg likevel er det kanskje et tegn på at de ikke er så ok karer. (Eller at de er veldig interessert - og det kan jo også være greit å vite. Det er veldig vanskelig å bygge et godt vennskap hvis en vil helt forskjellige ting).
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Gutter og jenter fungerer ikke som venner. Iallefall ikke på samme måte som en gutt er venn med en annen gutt. Sånn er det nå bare.
Vis hele sitatet...
Sitat av moret Vis innlegg
De fungerer som venner, men det er på forskjellig grunnlag. For gutten vil det alltid være en mulighet for noe mer. Et hundre prosent platonisk vennskap fra gutten sin side vil jeg si er nærmest umulig om gutten er straight.
Vis hele sitatet...
Jeg tror man kan legge fra seg sånne generaliseringer. Folk er for forskjellige til at de kan sies å være sanne.

Jeg kjenner nemlig mange jenter som jeg aldri har vurdert som sexpartner. Ikke fordi det er noe galt med hvordan de ser ut, men fordi de rett og slett ikke vekker de tankene og følelsene hos meg. Det ville sikkert vært mulig endre innstilling til dem, men det faller seg ikke naturlig, så et platonisk vennskap er null problem.

Det er kanskje litt uvanlig, jeg vet ikke, men det er neppe så uvanlig at det gjør meg til en freak. =)
Tror nok kanskje det er forskjell fra person til person. Altså uavhengig av kjønn så er jo hvert enkelt menneske forskjellige..så er jo mange forskjellige ting som spiller inn.
Tror nok kanskje du bare ikke har "truffet den rette" enda til å binde et ordentlig vennskap med som ikke innebærer kjærlighet og/eller sex TS.
Jeg har absolutt ingen problemer med å vær _kun_ venner med jenter, har egentlig veldig balansert antall gutter og jenter i venneflokken.
Kanskje irrelevant, men hvilken aldersgruppe snakker vi om? 15 eller 30?
Den som bare er der
Jeg har det også sånn, bare jeg er gutt og har bare jentevenner.
Men forelsker ikke meg i dem, men har problemer og få meg guttevenger, noe som suger fordi jeg føler jenter alltid bringer drama som får meg til å holde avstand til jenter og ender derfor opp helt alene fordi jeg ikke får til å få guttevenner og distansierere meg fra jentevenner. Blir vanskelig for meg og holde jentevenner for jeg ofte forelsker meg i dem og holder helder avstand fra dem for å forhindre smerte for meg selv og suger til å holde guttevenner, så føler meg veldig ensom til tider, men har lært meg og holde avstand og heller leve med det, for det er letter for andre.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Hvis det er menn du virkelig vil ha som venner, så kan det etter min erfaring være verdt å prøve og komme seg over den pinlige kneika etter at de har avslørt romantiske følelser/seksuell tiltrekning for deg. Det kan gå fint og bli en greie dere kan le av om noen år, for ofte er ikke "forelskelsen" mer enn fascinasjon for et nytt menneske man liker. Tipper de fleste har følt noe lignende i starten av et vennskap med noen man synes er dritkule, uavhengig av kjønn.
Når det kommer til jentevenner så kan det være du bare ikke har møtt den/de rette. Du er 18-19? Da har du kanskje ikke kommet deg over i et studentmiljø hvor man møter flere enn de fra skole, hjemsted etc. Å tilhøre samme kjønn er visst nok for enkelte for å være venner (når de ikke baksnakker hverandre?), men for andre er det nødvendig å ha noen skikkelige felles interesser utover å bruke klær man liker eller se samme serier.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg tror man kan legge fra seg sånne generaliseringer. Folk er for forskjellige til at de kan sies å være sanne.

Jeg kjenner nemlig mange jenter som jeg aldri har vurdert som sexpartner. Ikke fordi det er noe galt med hvordan de ser ut, men fordi de rett og slett ikke vekker de tankene og følelsene hos meg. Det ville sikkert vært mulig endre innstilling til dem, men det faller seg ikke naturlig, så et platonisk vennskap er null problem.

Det er kanskje litt uvanlig, jeg vet ikke, men det er neppe så uvanlig at det gjør meg til en freak. =)
Vis hele sitatet...
Å være en freak betyr vel å ha det optimale A4-godkjente verdigrunnlaget integrert i et kollektivt synkronisert moralsk kompass, vil si du er litt i faresonen med uttalelser som at du ikke vil knulle de deilige venninnene dine

Med det sagt så var jeg før av den oppfatning som så mange andre her; at venninner alltid er potensielle knull. Men det når faktisk et punkt der det ikke er tilfellet, ihvertfall ikke under normale omstendigheter. Stjernene må riktignok stå helt riktig på himmelen, og en rekke tilfeldigheter må finne sted. Til slutt så er liksom dama av-seksualisert. Men det har ikke skjedd mange ganger, stort sett er venninneprosjekter kilde til umenneskelig og vedvarende seksuell frustrasjon.

Ikke lenge siden jeg marsjet ut av sengen til en "venninne" og kjørte hjem klokken 5 om natten fordi hun trodde vi kunne sove i samme seng, NAKEN, uten at jeg ble primal.
Det er ikke en gitt absolutt at man får følelser for hverandre, eller at man ikke får den samme "respekten" med jente/gutt vennskap fremfor gutt/gutt. Det er bare tull, hvis begge parter kan vise respekten til hverandre, å si i fra!
Hadde et nonsexual vennskap med en nær venninne, og vi brukte ganske mye tid sammen en del år, artet seg ikke noe mer ut av det i den grunn.

At man ikke klarer å ha et forhold til det andre kjønn, uten at det oppstår følelser av både følelser og av seksuell karakter er tull. Det er kanskje vanskeligere for noen, men det er faktisk ikke umulig.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg tror man kan legge fra seg sånne generaliseringer. Folk er for forskjellige til at de kan sies å være sanne.

Jeg kjenner nemlig mange jenter som jeg aldri har vurdert som sexpartner. Ikke fordi det er noe galt med hvordan de ser ut, men fordi de rett og slett ikke vekker de tankene og følelsene hos meg. Det ville sikkert vært mulig endre innstilling til dem, men det faller seg ikke naturlig, så et platonisk vennskap er null problem.

Det er kanskje litt uvanlig, jeg vet ikke, men det er neppe så uvanlig at det gjør meg til en freak. =)
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at i noen tilfeller kan gutter og jenter være nære venner uten noen nevneverdig seksuell tiltrekning. Samtidig synes jeg det er helt greit med en generalisering her: stort sett kan ikke jenter og gutter være venner uten at en av partene er seksuelt tiltrukket.

Jeg har flere gode venninner jeg ikke er umiddelbart seksuelt tiltrukket av, eller egentlig kunne tenke meg å ligge med i det hele tatt. Jeg er likevel ikke naiv nok til å tro at det ikke finnes omstendigheter vi hadde kommet til å ligge sammen. Gitt riktig mengde alkohol, stemning og behagelig nok seng, kunne jeg garantert ha ligget med samtlige av mine beste venninner. Kun fordi jeg har penis og hun har vagina.

For å svare TS: For at heterofile jenter og gutter skal være venner, må man på et vis eller annet komme over kneika (nevnt lengre oppe) som kalles seksuell tiltrekning. Det kan skje naturlig, eller man kan gi det tid. Vi mennesker er genetisk anlagt for å reprodusere, menn i større grad enn kvinner (vi er alle fall ikke like kritisk til valg av seksuelle partnere), og det å overstyre disse impulsene krever litt.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av nymus Vis innlegg
Er det noe jeg gjør galt eller ikke gjør?
Vis hele sitatet...
Nei. Vi mennesker i dag er kanskje moderne og adaptive, men vi kommer ikke unna at det alltid vil være seksuell spenning mellom ulike kjønn, uavhengig av legning, på grunn av det primale formeringsbehovet vårt. Greia med "my gay bestfriend" er bare det at det er mye mindre av det.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg tror man kan legge fra seg sånne generaliseringer. Folk er for forskjellige til at de kan sies å være sanne.

Jeg kjenner nemlig mange jenter som jeg aldri har vurdert som sexpartner. Ikke fordi det er noe galt med hvordan de ser ut, men fordi de rett og slett ikke vekker de tankene og følelsene hos meg. Det ville sikkert vært mulig endre innstilling til dem, men det faller seg ikke naturlig, så et platonisk vennskap er null problem.

Det er kanskje litt uvanlig, jeg vet ikke, men det er neppe så uvanlig at det gjør meg til en freak. =)
Vis hele sitatet...

Jo du er en avviker
Som andre alt har sagt så vil nok også jeg takket ja til å ligge med alle mine jentevenner om nå det skulle bli et tema en sen og hyggelig kveld. Ja jeg tror jeg ville delt med alle jeg, uavhengig av utseende. Fordi jeg liker de som venner, jeg liker personligheten dems og da kan de også bli sexy selv om ikke alle er "klassisk skjønn". De er damer, jeg er mann. Jeg ser alltid for meg kvinner uten klær på når jeg snakker med dem. Ikke på en creepy måte, det er mer en refleks. An automatisk tanke og handling. Fordi de er damer. Jeg tenker det er helt naturlig og et sunnhetstegn.

Hva med å bare avvise forsøk på en vennlig bestemt måte? Vi menn er jo godt vant til å få nei og de aller fleste vil takle det helt greit. At de får et nei gjør jo også at de vet det ikke er noe poeng å objektisere deg og fokus kan være på å ha kul sammen
Sist endret av frtoretang; 16. januar 2016 kl. 01:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
"There’s not a woman that I’ve met that I haven’t fallen in love with, whether it was for 10 minutes or 10 years."

Husker ikke hvor sitatet er i fra men jeg husker å ha stjålet det fra en eller annen film
Men det er er svært passende for hvordan jeg ser på saken.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Ja, da skummet jeg tråden uten at jeg så det komme opp, så jeg må vel spørre om noe åpenbart.

Hvilken type menn er det du blir venner med sånn generelt? Er de selvsikre? Hvor mye romantisk kontakt med kvinner har de på generell basis? For hvis det blir lite eller ingen romantisk kontakt med kvinner til vanlig, så er sjansen mye større for at de skal henge seg fast i deg som "mulig romantisk partner".
Gutter og jenter fungerer i utgangspunktet som venner, men det er så store rom for fuckups at det veldig ofte skjer. Veldig ofte. Så da kan man spørre seg om gutter og jenter faktisk kan bare være venner . Jeg tror noen få kan det, men det er ikke mange. Jeg har pult vekk de fleste venninnene mine hvertfall
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Å være en freak betyr vel å ha det optimale A4-godkjente verdigrunnlaget integrert i et kollektivt synkronisert moralsk kompass, vil si du er litt i faresonen med uttalelser som at du ikke vil knulle de deilige venninnene dine
Vis hele sitatet...
Å være en freak betyr vel å skille seg ut, sist jeg sjekket. (wink wink.)

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Jo du er en avviker
Vis hele sitatet...
Det er meget mulig, men det virker som et representativt avvik ifra mitt ståsted. Jeg kjenner mange som heller ikke løper rundt og jokker på alt de ser.

Sitat av Nether Vis innlegg
Jeg er enig i at i noen tilfeller kan gutter og jenter være nære venner uten noen nevneverdig seksuell tiltrekning.
Vis hele sitatet...
Ja, men det er på en måte ikke noe å være enig eller uenig i. Det er bare et faktum.

Sitat av Nether Vis innlegg
Samtidig synes jeg det er helt greit med en generalisering her: stort sett kan ikke jenter og gutter være venner uten at en av partene er seksuelt tiltrukket.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det er greit, men hvis man legger til en stort sett så er det vel uansett ikke for en generalisering å regne.
Sist endret av mentalmelt; 16. januar 2016 kl. 03:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Å være en freak betyr vel å skille seg ut, sist jeg sjekket. (wink wink.)
Vis hele sitatet...
Er da ingen avvik fra normalen her.


Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ja, men det er på en måte ikke noe å være enig eller uenig i. Det er bare et faktum.
Vis hele sitatet...
smartass.


Men så kom jeg på at jeg egentlig har filosofert ganske mye over dette her.

Det slo meg når jeg var hos en litt yngre dame, parogtyve tror jeg. Kjent henne lenge, men hun har alltid vært i et (og samme) forhold. Nå var selvsagt jeg der i den anledning at hun var blitt singel, og jeg bet meg jævlig merke i at hun virkelig led konsekvensene av det som egentlig 95% av jentene i norge lider av: naivitet og dårlig selvtillit.

Hun hadde fått seg nye venner, først og fremst mannfolk, følte på mange måter at hun var gjennfødt sosialt. Tilogmed dødskule meg var jo med henne Hun har veldig lave tanker om eget utseende, og enhver tilnærming oppleves som tullete vennskapeligheter. På den måten så vedlikeholdt hun titalls relasjoner til mannfolk hun trodde var venner, som alle egentlig bare så sitt snitt til å være utro. (Jeg kødder ikke når jeg sier hele kameratgjengen hun "integrerte" seg i hadde damer.)

Problemet for jenter som henne er at måten de anser seg selv på sett fra det annet kjønns perspektiv ikke korrigeres for kåtskap - da de ikke forstår det mannlige tankesettet, kanskje generelt, men ikke i forhold til seg selv (da de anser seg selv som uinteressante).

Ofte er problemet til jenter som trådstarter at de rett og slett ikke har fått med seg at væremåten deres er så lite tiltalende at det trengs en pikk og noen blå baller for å overleve den.

Sier på ingen måte at den siste delen trenger angå TS, det er mange grunner til at man får et skjevt sosialt nettverk. Andre oppfører seg bare veldig maskulint og identifiserer seg mer med menn/gutter enn jenter/damer - trenger ikke være noe mer gale det enn å være litt i ytterpunktene av normalfordelingen.

Glemte poenget mitt
Det jeg har lært om meg selv er at det finnes en balansegang hvor nært man kan stå hverandre. Stoler man 100% på en person av det motsatte kjønn og man har klart å avstå fra mer enn vennskap vil det funke, har man derimot en lengre pause fra hverandre og begynner å få kontakt igjen så skjærer det seg.
Sitat av $pliffeN Vis innlegg
Kanskje irrelevant, men hvilken aldersgruppe snakker vi om? 15 eller 30?
Vis hele sitatet...
Jeg syns absolutt ikke at dette er et irrelevant spørsmål da unge menn ofte onanerer helt til det oppstår gnagsår både her og der - og likevel fortsetter de.
Først når systemet har begynt å balansere seg etter flere år med daglig nirunking kan man begynne å snakke om å få seg tiltrekkende jentevenner uten noen underliggende tanker om å få vedkommende til sengs.

Driftsstyrken er individuelt varierende og reduseres med alderen. Det som i særlig grad karakteriserer kjønnsdriften hos mennesket, er variasjonsrikdommen i måten driften aktiveres og stimuleres gjennom erfaringer vi gjør.
Vis hele sitatet...
https://sml.snl.no/kj%C3%B8nnsdrift
Sist endret av Knask; 16. januar 2016 kl. 10:26.
Jeg har aldri vært en del av noen gjeng, men stort sett hatt individuelle venner fra rundt omkring. Jeg er også av den typen som lettere blir tiltrukket av gutter enn jenter. Det er utrolig turn-off for meg og et potensielt vennskap om kvinnemenneskene (eller mennene for den saks skyld) ikke har noen dybde, og om livene deres er A4-rutine. Det må være noe mer interessant med de enn sminke, shopping og guttesnakk, ellers så har jeg virkelig ikke lyst til å inngå noe videre relasjoner med de. Menn har stort sett varierte hobbyer og interesser som er litt mer interessante enn den gjennomsnittlige kvinnen.

Likevel er jeg utrolig takknemlig for at jeg har så mange fine jentevenner i livet mitt, ettersom det er flere tilfeldigheter til hvorfor jeg ble kjent med akkurat de, men også jeg har "venninner" som er totalt ulidelige, men som har blitt prakket på meg, av en rekke uheldige tilfeldigheter. Disse "venninnene" prøver jeg å gi så lite næring som overhodet mulig. Slik at de sakte, men sikkert kan dø og bli glemt. Jeg trenger virkelig ikke jente-venner bare for å ha jentevenner. Jeg er fornøyd med et par fantastiske jenter i livet mitt som ikke baksnakker, sladrer, skaper kvalme, drama, osv. Skulle det dukke opp flere jenter som dette på min ferd her i livet, så skjer det, det er ikke noe jeg bevisst oppsøker. Noen ganger trengs det bare den rette tilfeldigheten for å komme under overflaten, da jeg tror veldig mange jenter bærer en "perfekt" maske som skjuler sitt virkelige jeg styrt av en frykt som er gravd dypt i et bøttekott gjømt langt bak i amygdalaen et sted.

Jeg har en del guttevenner, men har innsett med årene at det sannsynligvis ikke er mer en en håndfull av de som virkelig er kompiser som jeg kan stole på. Den enkleste måten å bli kvitt en kompis er dessverre å ha sex med han. Kan man være venner etter en eventuell sånn hendelse tror jeg man kan være venner for livet. lol. For øvrig har jeg innsett at jeg kanskje har vært for kosete med kompiser og derav kanskje sendt feile signaler. Det er utrolig kleint når sånne situasjoner oppstår, og derfor prøver jeg å ikke være sjarmerende eller flørte. Å vise trynet uten sminke og uvasket hår kan være en fin push for å få motparten til å komme over den seksuelle kneika som det snakkes om her;D

Uansett. Jeg tror ikke du skal være så opptatt av hvilket kjønn dine venner er, men heller se på hva vennskapet gir deg. Se på deg selv som en pris, et vennskap med deg er noe ikke alle blir invitert til. Dersom et vennskap skal formes må det skje på et naturlig grunnlag. Det er absolutt ingen måter å presse fram et vennskap på. Legg merke til hvorvidt du får den oppmerksomheten du fortjener, om det er vises gjensidig respekt, om man stiller opp for hverandre, er ærlige osv. Ikke vær redd for å dumpe et vennskap som ikke gir noe tilbake.
Sist endret av kn^tte; 16. januar 2016 kl. 15:41.
Jeg tror og alder er en viktig faktor her. Tror det er større sannsynlighet for at menn/gutter i ung alder kan ha større problemer med å kun være venn med ei jente. Jeg er selv venn med flere jenter som jeg ikke har seksuell tiltrekning til, men av de jentene som er tiltrekkende skal jeg innrømme at jeg tenker i slike baner av og til. Dette har faktisk nesten vært et problem for meg da jeg har vært såpass bevisst på mitt forhold til nære jentevenner at jeg ikke har klart å "være normal" ovenfor de. Min holdning har rett og slett preget vennskapet vårt.

Dette er jo anekdotiske bevis, men tror likevel flere menn har slike tanker.

Legger ved en relevant video. Why Men and Women Cant be friends
Sitat av 420master Vis innlegg
Det er ikke en gitt absolutt at man får følelser for hverandre, eller at man ikke får den samme "respekten" med jente/gutt vennskap fremfor gutt/gutt. Det er bare tull, hvis begge parter kan vise respekten til hverandre, å si i fra!
Hadde et nonsexual vennskap med en nær venninne, og vi brukte ganske mye tid sammen en del år, artet seg ikke noe mer ut av det i den grunn.

At man ikke klarer å ha et forhold til det andre kjønn, uten at det oppstår følelser av både følelser og av seksuell karakter er tull. Det er kanskje vanskeligere for noen, men det er faktisk ikke umulig.
Vis hele sitatet...
Skal ikke uttale meg på vegne av andre enn meg selv, men følelser er det definitivt ikke snakk om.

Å plutselig skulle bli forelsket i en nær venninne tror jeg aldri jeg har opplevd. Har selv hatt ganske mange venninner, en så forstyrret fyr som meg trenger tross alt noen å snakke med iblandt. Men enda jeg blir så close med damer at det aldri kunne falt meg inn å ha noe romantisk relasjon..Snakker om hverandres knull med hverandre og på alle andre måter er milevis innenfor friendzonen. Eksempel på hva jeg mener er typisk når man er langt nok inni friendzonen er at man blir med i "tisseklubben", altså at man er på badet og pisser og preiker som venninner bruker å gjøre. Da tar jeg meg selv i å plutselig spørre om vi ikke skal ta å knulle litt, og jeg blir så jævlig kåt at jeg tenker på det resten av uken. Dette er det jeg legger i at ikke menn og damer har helt samme forutsetninger for utelukkende vennskapelige relasjoner.

Sitat av Round Vis innlegg
Jeg tror og alder er en viktig faktor her. Tror det er større sannsynlighet for at menn/gutter i ung alder kan ha større problemer med å kun være venn med ei jente. Jeg er selv venn med flere jenter som jeg ikke har seksuell tiltrekning til, men av de jentene som er tiltrekkende skal jeg innrømme at jeg tenker i slike baner av og til. Dette har faktisk nesten vært et problem for meg da jeg har vært såpass bevisst på mitt forhold til nære jentevenner at jeg ikke har klart å "være normal" ovenfor de. Min holdning har rett og slett preget vennskapet vårt.

Dette er jo anekdotiske bevis, men tror likevel flere menn har slike tanker.

Legger ved en relevant video. Why Men and Women Cant be friends
Vis hele sitatet...
Nettopp det du sier her.. Plutselig kommer impulsiv kåthet. Derfor det er viktig å gjøre det klart hva for et svin du er med en gang, da takler dem det mye bedre. Smiler og avviser meg og tenker ikke mer over det. De synes ofte det er litt koselig, tror jeg.
Sist endret av Tøffetom; 16. januar 2016 kl. 16:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Derfor det er viktig å gjøre det klart hva for et svin du er med en gang, da takler dem det mye bedre. Smiler og avviser meg og tenker ikke mer over det. De synes ofte det er litt koselig, tror jeg.
Vis hele sitatet...
Godt poeng. Så lenge man har evne til å tulle litt med seksualitet rundt jenter, håndterer de harmløse tilnærminger mye bedre. Det blir heller ikke noe snakk om det jentene imellom, etter hva jeg har forstått. Sjeldent i alle fall, og i hvertfall ikke i noen negativ forstand. Dette er min personlige erfaring, så neppe allmenngyldig.

Samtidig kan jeg se for meg at det blir problematisk om jenter forsøker samme tilnærming. Om en attraktiv venninne av meg hadde begynt å tulle med at vi skulle ligge sammen, hadde jeg garantert tatt det som et lite subtilt form for hint. Men det er kanskje bare jeg bare er selvgod.

Den enkleste måten å bli kvitt en kompis er dessverre å ha sex med han.
Vis hele sitatet...
Hehh, dette kan jeg stille meg bak. Alle venninnene jeg har endt opp med å ligge med er jeg ikke venner med lengre. Ikke at det er fiendtlige forhold, men vi er ikke venner i noen nevneverdig grad lengre.

Jeg har generelt et lett og lekent forhold til seksualitet, så de venninnene jeg holder på er de som håndterer det uten å gå til sengs med meg. Dessverre ender jeg ofte opp med å ligge med nye venninner, så de gode venninnene jeg har er de jeg har hatt siden barndommen. Jeg vokste opp med 2 jenter som mine beste venner, det har kanskje noe å si på måten jeg oppfører meg rundt jenter generelt. Ikke vet jeg.
Sist endret av Nether; 16. januar 2016 kl. 17:52.
Den tråen her er bare trist.....-(
Lykke til med å finne deg venner som faktisk er venner og sånne folk fins så ikke gi opp.
ArbeidsledigProletar
Sitat av nymus Vis innlegg
Jeg har alltid hatt guttevenner, og føler meg utilpass i en jentegjeng.
Jeg har flere jentevenner, men utenom et unntak er dette vennskap jeg ikke får noe ut av, og de er bare tidsfordriv.
Jeg henger stort sett bare med gutter, men når alt kommer til alt er jeg bare hun som prøver være en av gutta, men aldri blir en av de.
For utenom de kompisene jeg har hatt fra jeg var liten, blir det alltid sånn at de prøver seg på meg eller blir forelska i meg.
"Buhu, folk vil ha sex med meg!" Selv om dette virker som et tulleproblem, går det veldig utover meg, da å innlede nye vennskap blir veldig vanskelig.
Er det noe jeg gjør galt eller ikke gjør?
Også generell venner på tvers av kjønn diskusjon som jeg syns det er svært stor mangel på.
Vis hele sitatet...
Snu på det. Biologien er helt klart i veien her. Er et naturlig problem med seksuell spenning mellom hetero venner av forskjellige kjønn. (ikke at det er umulig, som nevnt tusen ganger i tråden, men det vil ALDRI forsvinne helt med mindre duden ikke finner deg fysisk tiltrekkende i det hele tatt/er asesksuell, seksualdrift er latterlig vanskelig å undertrykke)

Så det EGENTLIGE problemet ditt er at du ikke har kule jentevenner.

Ser du forbi kjønnet så må jo jenter være mer praktiske å henge med uansett, de skjønner dine jenteproblemer bedre enn noen mann noengang vil kunne. Vi har ikke mensen.

Så med mindre du har en greie hvor du ikke har lyst på jentevenner fordi de er jenter, så ser jeg ikke helt greia.